Ervaringen met Aleve feminax

naproxen

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

11-06-2023 | Vrouw | 46
Menstruatiepijn
Longaanval/brongospasmen/astma aanval. Tot 2x toe in de ambulance naar zh gebracht. Na de 2e x ging er een belletje af! Ik had aanvangdosis 2x275 genomen voor menstruatie pijn. PAS OP MET ASTMA!

30-04-2021 | Vrouw | 12
Menstruatiepijn
Op advies deze tabletten gekocht voor mijn dochter van bijna 13. Ongeveer anderhalf uur na inname van de tablet kwam ze huilend van de maagzuur naar beneden. Het was zo heftig en pijnlijk dat ze er van in paniek raakte. We wisten niet dat dit een bijwerking kon zijn omdat we geen bijsluiter hadden gelezen. We hebben haar gelijk melk en Rennies gegeven maar uiteindelijk ko[lees meer...]os haar maag een snellere en effectievere oplossing door te braken. Hierna ging het snel beter maar zij houdt het voortaan bij paracetamol.

27-08-2023 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Heb eigenlijk nooit problemen gehad werkt top en de klachten verdwijnen, maar sinds een tijdje krijg ik er pittige bijwerkingen van. Na de iname van de pil kreeg ik na een uur hele vage klachten. Dikke opgezette keel erg hoesten alsof er wat klem zat. Daarna enorm zweten en rode jeukende uitslag over mijn hele lichaam. Ik ga er mee stoppen en opzoek naar een nieuw middel t[lees meer...]egen de pijn want deze bijwerkingen zijn geen pretje.

10-08-2023 | Vrouw | 16
naproxen (250mg)
Menstruatiepijn
Werkt goed maar er is 1 puntje. De pil is blauw en niet roze. Toen ik zag dat hij niet roze was moest ik huilen.

06-04-2023 | Vrouw | 47
Menstruatiepijn
Het heeft altijd geholpen tegen de krampen , echter kreeg hierdoor wel meer bloeding dan normaal en resulteerde hierdoor ijzertekort. Nu ik gestopt ben bloed ik normaal , nu Alleen een ander oplossing zoeken voor de krampen. Wees bewust hoe je lichaam reageert.

29-12-2022 | Vrouw | 25
naproxen (220mg)
Menstruatiepijn
Hiermee begonnen, eerste 2 jaar werkte het prima maar na lang gebruik merk je dat het de pijn niet meer opvangt. Nadat ik gestopt was met dit product heb ik geen extreme anussteken meer. (Meer mensen in mn omgeving hierover gehoord.) nu terug naar de Ibuprofen, werkt nu beter zonder heftige bijwerkingen zoals die steken waarvan je tegen het plafond aanspringt.

16-09-2020 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik gebruik al ruim 3 jaar aleve feminax. Beginnende menstruatiepijn neem ik er altijd twee in en ergste pijn is weg! Afgelopen week al 2 dagen pijn in me buik. Verder niet echt naar bijsluiter gekeken..! Sochtends 2 tabletten om 7 uur, 10 uur en weer om 14 uur. Normaal doe ik dit nooit want werken ze gewoon. !! Omdat de pijn niet wegging ben ik dus meer gaan slikken. En[lees meer...] wat voelde ik me beroert! Ondertussen al 2 dagen misselijk en pijn in me buik. Ipv max 2 en na 8 uur weer 1tje heb ik er 6 ingenomen..Heel dom van mezelf natuurlijk, voortaan eerst de bijsluiter maar eens lezen! Voorlopig leg ik de komende maanden alive aan de kant. Gebruik ik wel paracetamol.

24-08-2020 | Vrouw | 24
Menstruatiepijn
Ik heb twee keer (met 2 jaar ertussen ongeveer) een enkel tabletje aleve feminax uitgeprobeerd tegen mijn normaliter al fikse menstruatiepijn, maar het mocht niet baten. De eerste keer (12-13 jaar oud) dacht ik nog niet zozeer dat het aan het pilletje lag dat ik zo doodziek werd dat ik weggedragen moest worden door een docent en verder moest overgeven en niks meer kon van [lees meer...]pijn, maar na de tweede keer wist ik dat dat niet mijn normale menstruatie klachten waren. De tweede keer (15-16 jaar) dat ik Aleve uitprobeerde, bleef ik om de 10 sec kort m'n bewustzijn te verliezen, moest ik weer weggedragen worden, heb ik weer overgegeven en trok het bloed uit m'n ledematen waardoor m'n vingers en tenen blauw kleurde. En dan heb ik het nog niet over de menstruatie krampen die alleen maar erger leken te zijn. Voor mij geen Aleve of andere producten met naproxen meer, want die hel wil ik niet nogmaals meemaken. Ik ga er vanuit dat het voor veel mensen wel een oplossing kan zijn, maar pas altijd op met wat je inneemt; niet elk medicijn werkt even goed voor elk individu.

17-12-2022 | Vrouw | 39
Menstruatiepijn
Werkt heel goed bij menstruatie pijn; heftige rugpijn, buikpijn, pijn in bovenbenen. Ik kreeg altijd wel last van mijn maag maar dat heb ik opgelost door aan de dokter een maagbeschermee te vragen. Probleem opgelost

29-10-2022 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Ik gebruik de tabletten al 2-3 jaar, mijn menstruatiepijn is ondraaglijk. Zo erg dat ik in bed moet liggen en de pijn weg moet puffen omdat ik anders flauw val. Met moeite altijd een klein beetje eten erin gooien (omdat je anders last van de maag kan krijgen) en 2 aleve feminax. Vaak is dan binnen een uur de ergste pijn weg, het is wel eens voorgekomen dat zelfs na de 2 ta[lees meer...]bletten ik nog steeds dezelfde pijn had maar dat komt door mijn veel ste hoge aanmaak van prostaglandine. Vaak na 8 uur nog 1 tablet in combinatie met paracetamol (paracetamol versterkt de werking van andere medicatie) en dan kom ik de dag/nacht wel door!

17-07-2020 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Ik gebruik er twee stuks bij beginnende menstruatiepijn. De ervaring leerde dat het soms heel snel kan oplopen tot aan flauwvallen toe. Dit middel werkt snel en neemt de ergste klachten weg, ben er heel tevreden over! Wel blijft het opletten om deze medicijnen niet op een geheel lege maag te nemen omdat dit nogal schadelijk kan zijn.

23-09-2023 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Heb normaal flink last van bloedstollingen en de 2e dag menstruatie is bij mij altijd echt een ramp qua bloedingen en kramp in buik/rug/hoofdpijn etc. Ik zweer echt bij dit middel! Ik heb er geen bijwerkingen van en het verminderd mn bloeding echt aanzienlijk! Ongeveer een kwartier na innemen is de kramp weg en de bloeding is met meer dan de helft verminderd. (Ik lek nor[lees meer...]maal gesproken door na 1,5 uur superplus tampons rn maandverband) Wat een uitkomst is dit spul!

18-06-2023 | Vrouw | 48
Werkt snel en supergoed. Dankzij Aleve Feminax kan ik gewoon alles blijven doen

30-03-2023 | Vrouw | 23
Menstruatiepijn
Ik had altijd enorm veel pijn tijdens mijn menstruatie. Zoveel pijn, dat ik er op een gegeven moment van flauw viel. Met Aleve Feminax wordt de pijn bij mij zoveel minder. Voor mij persoonlijk is het effectiever dan Ibu Profen en paracetamol. Als ik Aleve Feminax heb ingenomen dan voel ik heel lichtjes de pijn opkomen, maar de pijn zet niet door. Doordat ik zelf altijd zov[lees meer...]eel pijn ervaar moet ik wel echt 3 a 4 dagen slikken (meestal 2 a 3 pillen per dag), maar zo kom ik mijn menstruatie wel goed door! Ik zweer hier echt bij. Ik heb zelf nooit last gehad van maagklachten oid hiervan, maar dit kan inderdaad wel. Gewoon niet op een lege maag innemen dan komt het goed. En niet meteen gaan liggen als je hem net hebt ingenomen.

08-09-2022 | Vrouw | 29
Menstruatiepijn
Ik heb een aantal maanden geleden een koper spiraal laten zetten. Super blij mee, maar 2 dagen per maand zag ik de blauwe vlekken voor mijn ogen en kon ik niet staan, zitten of lopen van de pijn. Zelfs thuis werken was niet mogelijk. Hele strips ibuprofen en paracetamol gingen er doorheen. Dit is nu voorbij en wat ben ik er gelukkig mee. Wel goed eten van tevoren en maag b[lees meer...]eschermer. Maar mijn menstruatie belemmert niet meer.

16-07-2022 | Vrouw | 17