Ervaringen met Celebrex

Gewrichtsontsteking (7 meningen)
Artritis psoriatica (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)
Lage rugpijn (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

12-06-2013 | Vrouw | 37
celecoxib
Celebrex 200 mg werkt aardig bij een dosering van 1 x daags 200mg. Maar een cocktail van Paracetamol en Ibuprofen werkt ook bij de maximale daginname. Ik weet de 8 kilo die ik het afgelopen jaar aangekomen aan de vermindering van beweging en mijn licht depressieve gevoel en aan de toch constant aanwezige pijn in mijn rug waardoor ik ook slecht slaap. Nu begrijp ik da[lees meer...]t al de kwaaltjes ook aan Celebrex te wijten kunnen zijn. Dat lucht me enorm op, want ik dacht echt dat het aan mij lag. Ik heb de bijsluiter wel gelezen, maar verwachtte daardoor eerder veel maag klachten, die dan wel weer uitgebleven zijn.

06-06-2013 | Vrouw | 53
Hypertensie
Ik ben pas met Celebrex begonnen na vele jaren toenemende pijn (deze komt mede door een versleten knie)& zonder verder medische verklaring na een herseninfarct 12jr. geleden. Ik ben bang voor medicijnen en gevolgen na infarct dus Bedank iedereen voor de reacties.

06-04-2013 | Vrouw | 56
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik krijg dit medicijn 2xpd 200mg als pijnstiller na operatie. Vorige operatie oxynorm gebruikt. Ik gebruik celebrex pas een paar dagen, maar heb nauwelijks pijn en geen bijwerkingen.

30-12-2012 | Vrouw | 64
celecoxib
heb een ontsteking van de pees onder voetplaat en artrose van mijn duim zou een ander gewricht moeten laten steken , omdat ik tegen bijna geen ontstekingsremmers tegen kan, besliste de huisarts celebrex te geven , ik neem ze nu 8 dagen de ontsteking is beter de pijn ook ....maar ik ben op die 7 dagen 4 kilo aangekomen heb last van heel gezwollen voeten en benen , snachts [lees meer...]hartkloppingen en ook last op de ogen . ik neem nog medicatie sifrol voor rustelose benen , sotalol voor hartritme,plavix bloedverdunner,crestor cholesterol ,kinzalkomb bloeddruk, glocophage suiker type 2,1 keer de week 1 inspuiting neurobion ;voor de pijn tramadol 20 druppels savonds , ik deed in juni dit jaar een bloedklonter waar door ik enkele minuten niet kon spreken en is daarna overgegaan , had onderzoek van kroonslagader en alles was goed volgens cardioloog

07-12-2012 | Vrouw | 56
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik, nadat ik al heel veel geneesmiddelen tegen de pijn van mijn artrose heb geprobeerd, dit middel met redelijke tevredenheid. Merk wel nu nadat ik het nu driekwart jaar constant gebruik met de maximale hoeveelheid, in gewicht aankom. Heb ook geprobeerd minder te nemen of het liefst willen stoppen, maar dan is de artrose pijn niet te harden. Pijnstilling met max. dose[lees meer...]ring goed, wel maagbeschermer Omeprazol 40 mg erbij en als ik erg veel pijn heb neem ik er nog extra paracetamol bij.

13-10-2012 | Vrouw | 42
Hartritmestoornis
na de eerste inname enkele uren later werd ik enorm bang. mijn hart werkte overuren en kon niet meer stilzitten .de ochtend daarop enorm stemmingswisselingen (wenen voor niets ) ben bang dus neem het niet meer.

04-09-2012 | Vrouw | 37
celecoxib
In verband met een ontsteking aan de peesplaat onder mijn voet dit 4 weken gebruikt: Bijwerkingen: zeer onrustige benen 's nachts; benauwd, hyperventilatie, hartkloppingen, moe en algeheel gevoel van ziek zijn.

02-08-2012 | Vrouw | 34
Reumatoïde artritis
hallo, ik gebruik celebrex 200 al zo een 2,5 jaar ongeveer.Ben tevreden,alleen ben ik er nu kilo s van aan aan het komen...wie heeft dit ook?staat ook in de bijsluiter...dit vind ik wel vervelend. Slik 2 keer dgs een capsule van 200,,maar sinds 2 wkn probeer ik 1 capsule...tja voel me stijver,en wat meer pijn maar redelijk uit te houdenhet zijn dan ook warme dagen nu en [lees meer...]beter voor lichaam maar wat als kouder wordt....dan weer 2 keer een capsule.

14-06-2012 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Heb sinds jaren reuma waar ik de nodige medicatie voor krijg. Ongeveer een half jaar geleden is hier de ziekte van Tieze bij gekomen, ook een vorm van reuma waarvan je een stekende pijn in het borstbeen krijgt, mn s nachts. Hierdoor is slapen erg moeilijk. Reumatoloog schreef Celebrex voor omdat dit weinig effect op de maag zou hebben. Al na enkele dagen kreeg ik problem[lees meer...]en zoals verwardheid, concentratie problemen, misselijk, overgeven, diarree, zweten. Inmiddels gestopt met dit medicijn.

02-11-2011 | Vrouw | 64
celecoxib
Pijn door artrose en overbelasting van knie
kon rechterknie niet meer buigen, veel pijn en daardoor nauwelijks meer kunnen lopen - knie zal op den duur vervangen moeten worden door kunstknie, maar nu nog niet - fysio en training van bovenbeenspieren moeten de knie weer een beetje in beweging krijgen - doordat celebrex bij mij de pijn aanzienliijk vermindert kan ik de oefeningen goed uitvoeren - enige lichte bijwerki[lees meer...]ng die ik merk is dat ik een beetje suffig word - ben erg blij met dit medicijn

27-10-2011 | Vrouw | 60
Reumatische klachten
5 jaar lang werd ik door mijn huisarts niet serieus genomen bij reumatische klachten en had erg veel pijn in mijn nek, mijn voeten en mijn handen. Hij zei dat het gewoon slijtage was en dat hoorde bij het ouder worden. Na al die jaren "mocht" ik eindelijk naar een reumatoloog en hij was geweldig. Hij zei dat ik een soort reumatoide psoriasis in mijn handen had (de rest was[lees meer...] artrose). Hij heeft me eerst voor de ergste pijnen een spuit in mijn handen gegeven en daarna per dag 200 mg celebrex. Sindsdien kan ik bijna alles weer. Ik ben deze medicijn zeer dankbaar. Ik gebruik dit nu al 3 jaren. Sinds 1 jaar heb ik problemen met mijn huid (droog, jeuk). Komt dit door mijn leeftijd (vrouw van 60), door de onderdrukking van de reuma-psoriasis of is dit een bijwerking van de celebrex op langere termijn? Heeft iemand anders hier ook last van? bedankt.

18-10-2011 | Vrouw | 42
Operatie en napijn
Voor operatie 2 celebrex ingenomen met 2 paracetamol,op advies arts.. Werd er ook erg rustig, moe van... De dagen na operatie erg moe en suf, nu 1 celebrex 200 mg. tweede nacht opeens soort van aanval; vreselijke buikpijn, vreselijk zweten, (geen koorts, geen opvliegers) hoofd en rugpijn. Meteen gestopt met de selerex en nu zonodig paracetamol..echt een vreselijke erva[lees meer...]ring!!

21-08-2011 | Vrouw | 34
Slijmbeursontsteking
Dinsdag 16-8-2011 voor het eerst bij de dokter geweest omdat ik krampeerde van de pijn in me schouderblad, ik had tintelingen in me vingers,ik kon mijn arm niet meer bewegen, elke beweging dat ik maakte met me lichaam waar ook maar 1 ding bewoog van mijn arm verging ik van de pijn, ik na de huisarts die zag toen ik in de wachtkamer zat al dat het foute boel was omdat ik [lees meer...]altijd zoiets heb voor een klein pijntje ga ik de huisarts niet lastig vallen.. Maar ja nu was het te lang gewacht en ik kon niet meer verder dan alleen de tranen laten lopen.. Na een paar testjes kreeg ik eerst 5 spuiten in mijn schouderblad want de brede spier waarop mijn schouderblad rust zat dus een slijmbeurs in.. Vervolgens kreeg ik Zaldiar, hele fijne tablet alleen ik werdt er letterlijk stoned van.. En met een kindje van 7 jaar is dat niet echt plezierig.. Donderdag weer naar de dokter terug gegaan omdat er niet heel veel verbetering inzat.. En omdat ik veel paracetamol slikte kreeg ik dus Celebrex icm maagbescherming vanwege me maagverkleining.. Ik moet zeggen nu een aantal dagen met Celebrex kan ik me dagelijkse dingen in huis weer een beetje normaal doen, maar als ik daarmee klaar ben dan is het voor de rest van de dag ook afgelopen met werkzaamheden. Dan kan ik niet meer.. Ik mag maar 2 Celebrex icm savonds Zaldiar maar helaas werkt Celebrex bij mij niet zo heel lang dus dan ben ik genoodzaakt eerder te grijpen naar de Zaldiar. Het enige wat ik op Celebrex heb aan te merken is dat ik uren wakker ben wat ik normaal hoor te slapen, mijn slaapritme is totaal verstoord, als ik snachts 3 uurtjes kan slapen icm mijn anti epileptica dan is het heel veel, wel een beetje jammer want met een kind in huis rennend heb je toch wel je rust nodig..

08-08-2011 | Vrouw | 66
Chronische scelroserende osteomyelitis
Onderstaand verslag heb ik geschreven op 4 augustus 2011: Mijn chronische osteomyelitis (beenmergontsteking) is een grillig proces met pijnpieken en dalen. In de piektijd weet ik me geen raad gezien mijn verplicht hoge gebruik van pijnstillers. Vanwege m'n vijftien jaar durende inname van diclofenaczetpillen zijn mijn darmen het niet eens met een hoge dosering en alle g[lees meer...]evolgen van dien maar om mijn levensvreugd niet te vergallen, als levensgenieter bij uitstek, ben ik gedwongen zoveel medicatie te nemen om niet met m'n kop tegen de muur te lopen van de pijn. Als de pijn wat minder is, probeer ik overdag met kunst en vliegwerk 'uit te houden'. Inmiddels zit ik alweer tien dagen in een piekpijn. Als alternatief kreeg ik celebrex, een ontstekingsremmer en pijnstiller, voorgeschreven voor overdag. Al na drie dagen inname kreeg ik een 'branderig' gevoel van binnen, mijn eetlust verminderde, ik begon me niet lekker te voelen en ik sliep slecht. Dacht aanvankelijk aan een opkomende griep. Twee dagen geleden werd ik vanuit een diepe slaap beroerd wakker in het begin van de nacht: benauwd, druk op de borst, misselijk, aandrang tot poepen, zweet breekt uit, band om m'n maag, droge bek, extreem veel plassen, m'n hart klopt als een razende en alles gonst. Na wat rustgevende yogaoefeningen zakte het enigszins af om daarna herhaaldelijk in ongelooflijke hevigheid aanvalsgewijs terug te keren. Ik was doodsbang en vreesde de ochtend niet te halen. Niet mijn gewoonte maar na anderhalf uur belde ik 112 en de ambulance was er binnen vijf minuten. Ik werd aan slangen gelegd en de bloeddruk was om en nabij 195 - 115. Verder werden er geen onregelmatigheden geconstateerd op het hartfilmpje. Kreeg ik gisteren in de vooravond, ik wilde vroeg naar bed gaan, dezelfde verschijnselen als de nacht daarvoor. Plotseling kwam ik op het lumineuze idee om eens de bijsluiter van de celebrex te lezen. Zie ik daar een aantal bijwerkingen, identiek aan datgene wat mij overkomt. Natuurlijk had ik het zelf eerder kunnen bedenken maar had expres de bijsluiter niet gelezen want als je die van de diclofenac tot je neemt, ga je liever gewoon dood. Al jaren eerder had ik vioxx gebruikt en was na enige weken daarmee gestopt wegens hartritmestoornissen en migraines. Blij was ik achteraf met mijn reactie op dit middel aangezien er destijds vele dodelijke slachtoffers zijn gevallen en vioxx uit de handel is genomen. Ook celebrex behoort bij die groep van COX-2-remmers‎. Mijn symptomen verminderden gisteravond echter niet. Ik had er vreselijke opvliegers bij gekregen, ondanks dat mijn overgang al jaren achter me ligt, lichte verhoging en weer kortademig. Daarbij was ik zeer angstig om naar bed te gaan, wetende dat de voor mij giftige stoffen op dat moment in m'n bloed zaten, en ik vannacht weer 'overvallen' zou kunnen worden. Ik belde de doktersdienst, vertelde mijn verhaal en zij adviseerde mij een oxazepam te nemen. Een bezoekje vandaag aan de arts vertelde mij dat m'n bloeddruk nog steeds fors verhoogd is. Geen enkele celebrex zal ik meer tot mij nemen en het wachten is op een spontane afname van pijn.

20-07-2011 | Vrouw | 41
Beginnende reumatische pijn
was bijna dood door dit medicijn. De huisarts was zelf ook hiervan geschrokken

23-01-2011 | Vrouw | 60
celecoxib
Het grijze circiut van reuma
Het helpt mij gewoon goed.