Celebrex

celecoxib

Artrose (19 meningen)
Reuma (13 meningen)
Ziekte van Bechterew (5 meningen)
Gewrichtsontsteking (4 meningen)
Artritis psoriatica (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)
Lage rugpijn (0 meningen)

27-07-2019

Gewrichtsontsteking

In januari 2018 kreeg ik plots last van pijn aan het linkse S. I. gewricht. Telkens als ik een tijdje had neergezeten, kreeg ik heel veel zeer in het gewricht, zo erg dat ik bijna niet meer kon stappen. Eerst een andere ontstekingsremmer genomen gedurende een maand en kine gevolgd. Hielp niets. Vervolgens naar fysische geneeskunde in het UZA. Daar ook kine gevolgd, maar de[lees meer...] pijn beter de niet. Ondertussen sleepte de pijn al 6 maanden aan. Alvorens de arts een spuit wou geven met cortisonen in het gewricht, wou hij nog eerst proberen met Celebrex. En wonder boven wonder was ik na 24 u al verlost van de pijn! Ik heb toen Celebrex gedurende 3 weken moeten nemen. Nadien was ik een half jaar pijnvrij. Tien de pijn daarna terugkwam opnieuw een kuur van 3 weken genomen en opnieuw de pijn volledig weg. Nu al mee dan 6 maanden volledig pijnvrij. Dus ik heb mijn ideaal medicijn gevonden!
17-03-2019

Celebrex (celecoxib)

Na pols operatie erorme pijn. Dikke arm gips werd te krap maar na losse gips pijn niet minder. Bijna 15 uur extreme pijn. Hierdoor moest ontsteking afnemen soor morfine werd wel minder. 2x per dag innemen pil thuis.2 weken na operatie nog bijna hele dag slapen. Nu was operatie groot maar nog niet deur uitgeweest. Eten wil niet en vaak misselijk. Besloten om te stoppen. Zwe[lees meer...]lling isxweg bijwerkingen helpen niet herstel te bevorderen. Weet niet hoe ver je bent en je gaat aan je zelf twijfelen.
27-07-2017

Endometriose

Circa 1 uur na inname pijn in gehele bovenlichaam. Wist niet wat me overkwam. Medicijn op aanraden van specialist ook direct gestopt.
22-07-2017

Gewrichtsontsteking

Ontsteking tussenruggewervel. Eerste 3 weken ging het de goede kant op. Daarna ging het echter alleen maar bergafwaarts. Nu kan ik vele malen minder lopen dan daarvoor en ben ik helaas voor verplaatsing op sommige momenten aangewezen op een rolstoel.
29-05-2017

Artrose

Na 2 weken inname 100 mg bleek dit niet voldoende. Overgegaan naar 200 mg. Was dan wel beter, maar ondertussen ook veel warmer buiten dus ook beter voor de gewrichten. Na 5 kg te zijn bijgekomen onmiddellijk mee gestopt. Dit wil ik niet meer nemen, dan nog liever pijn dan al die extra kilo's vooral als je weet hoeveel energie ik erin heb gestoken om 20 kg af te vallen.
27-06-2016

Rugpijn

Ik ben 24 juni gestopt met dit medicijn vanwege vele bijwerkingen en vraag mij af of dit middel verslavend is. heb het gevoel dat ik afkickverschijnselen krijg. Ineens kramp in mijn grote teen re voet en duim li hand. als bijwerkingen last van: Vochtophoping, kortademig loopneus slaperig hoofdpijn vermoeidheid tintelende vingers oorsuizen gehoorproblemen haaruitval gewich[lees meer...]tstoename
14-02-2016

Pijn (algemeen)

Medicijn zou ontstekingsremmend èn tegen pijn werkzaam moeten zijn. Helpt niet tegen zeurende en niet tegen zenuw/stekende pijn. Ook blijf ik dezelfde symptomen houden als voorheen; steeds bij activiteit lichte koorts en die blijft. Helpt totaal niet..al zegt arts er mee door te gaan. Ook regelmatig diarree met slijm met gele kleurstof (blijft zelfs achter in toilet; galkl[lees meer...]eurstof??). Krijg ook sidderingen op hoofd, oren suizen en erg moe!
16-10-2015

Artritis psoriatica

Merk totaal geen verschil, alleen dat ik er heel erg moe van word
01-04-2015

Fibromyalgie

Al jaren heb ik reuma, en heb gebruik dit middel sinds 2 jaar. Werkt wat betreft pijnbestrijding goed. De nare bijwerking is dat mijn gewicht enorm is toegenomen wat ook niet goed is voor mijn gewrichten. Ben op zoek naar een ander middel waar bij deze bijwerking minder naar voren komt.
18-03-2015

Artrose

Begonnen als laatste redmiddel om pijn en ontsteking aan beide knieën te verlichten. Anders een operatie aan knieën of zelfs nieuwe knie. Maar na een kleine week merk ik duizeligheid, enorme droge mond en oorsuizingen. Pijn wordt niet minder. Misschien ben ik voorbarig en moet ik het langer slikken?
18-02-2015

Artrose

de eerste dag was ik superblij met de werking van celebrex:eindelijk normaal kunnen lopen en geen imitatie meer geven van de kabouterdans of na 100m amper nog verder kunnen.de pijn was niet weg maar draaglijker. jammer genoeg was die blijdschap gauw gedaan. na een paar dagen begonnen de bijwerkingen : hevige hoofdpijn en migraine-aanvallen, misselijk, doodmoe maar toch nie[lees meer...]t kunnen slapen .... nee ik zal wel verder hobbelen want liever de pijn van de artrose dan al die bijwerkingen. voor mij geen celebrex meer
05-02-2015

Artrose van de wervelkolom

Ik gebruik ook fentanil pleisters (een morfine product) en deze alleen gaven onvoldoende effect. In combinatie met celebrex werkt alles prima, maar zorgt er niet voor dat de pijn helemaal weg is.
15-01-2015

Syndroom van Tietze

Ik ben super tevreden over deze medicatie , ik heb het syndroom van tietze dit is een heel pijnlijke aandoening chronische ontsteking van de kraakbeenverbinding(en) in de borstkas tussen de ribben en het borstbeen. Af en toe om eens uit de pijnkring te geraken neem ik een ontstekingsremmer en deze is het voor mij , geen nevenwerkingen , mild voor de maag en heel doeltre[lees meer...]ffend voor de pijn en ontsteking . Ik neem een kuur van tien dagen en dan stop ik .
14-09-2014

Acute inflammatoire polyneuropathie

05-06-2014

03-06-2014

Celebrex (celecoxib)

neem ze nu voor de tweede dag in, en heb vanaf de eerste capsule hoofdpijn. dat had ik nooit

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum