Ervaringen met Indometacine

indometacine

Bij  HoofdpijnX

Gewrichtspijn (2 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

16-02-2024 | Vrouw | 63
Hoofdpijn
Ik gebruik Indometacine (50 mg pd)al 30 jaar voor de stekende hoofdpijn (Hemicrania continua). Het werkte heel erg goed. Op dringend advies van huisarts en neuroloog ben ik hier 4 maanden geleden mee gestopt. Het zou Medicatieovergebruikshoofdpijn kunnen veroorzaken en niet goed zijn voor mijn nierfunctie. Ik ben hier heel erg ziek van geworden, 2 maanden lang dagelijks zw[lees meer...]are hoofdpijnen. Na 2 maanden kwam de stekende hoofdpijn in hevige mate terug. Een maand later daarom weer gestart met het medicijn (eerst 1x25 mg, nu 100 mg pd, opbouwen tot 150 mg pd). Pijnen worden minder, maar zijn nog niet weg. Erg vervelend proces. De dosering is nu veel hoger dan op het stopmoment en nog is de pijn niet over. Het is onduidelijk wat hiervoor de reden is. Helaas is dit het enige medicijn wat werkt bij stekende hoofdpijn.

09-07-2015 | Vrouw | 42
Hoofdpijn
Ik gebruik de Indometacine nu vanaf 28-11-2014 en ben opgebouwd van 3x 25 mg per dag naar 3x75 mg per dag. Dit werkte enkele maanden best goed maar in mei moest ik 1x 25mg afbouwen en meteen verergerde mijn hoofdpijn. Ik heb dit i.o.m. de neuroloog weer na 1 week opgebouwd naar 3x 75mg per dag. Alleen kom ik niet meer op het pijnniveau van ervoor dus moet ik nu 4 weken la[lees meer...]ng opbouwen met 25mg per dag erbij en wanneer dit niet werkt dan nog een keer 25mg per dag erbij. Wel is de maagbeschermer nu verdubbelt omdat het medicijn wel maagklachten veroorzaakt. Dus hopelijk heeft de verhoging effect en kan ik na een half jaar weer proberen af te bouwen.

27-01-2015 | Man | 55
indometacine
Hoofdpijn
ik gebruik dit middel voor mijn hoofdpijn die vaak tot agressie lijden ik gebruik het tot 3x daags 2 tabletten alleen heb ik de bijwerking van een veel te lage suiker het is een redelijke bekende bijwerking maar het middel werkt wel prima.

19-10-2014 | Vrouw | 46
Hoofdpijn
Ik gebruik dit medicijn drie keer per dag, maar ik voel me net een zombie. Ik kan er niet mee autorijden, of met de scooter, mijn werk lijd eronder aangezien ik in de zorg werk met tilliften(machines), ik erbij loop als een zombie het iedereen opvalt, mensen in mijn werkomgeving eronder lijden, werk met diensten (ov is dan een probleem). Braakneigingen, misselijk, problem[lees meer...]en met ademhalen, 3 kilo per week kom ik ervan bij, terwijl ik 45 kilo in twee jaar, met veel moeite ben kwijtgeraakt. Dus het medicijn is voor mij géén pluspunt. Ik voel me er niet beter en gelukkiger door, mijn klachten zijn of waren, eenzijdige druk in hoofd, achter oog, bekkenproblemen, rugpijn zowel laag als hoog, laat dingen vallen, pijn in benen. Bloedcontrole: ik heb géén suikerziekte, géén hart stoornis, géén rare dingen in mijn hersenen (mriscan). Ik kan me die bijwerkingen niet permitteren, het beïnvloed mijn dagelijks leven, zo raak ik mijn baan kwijt.