ziekte

Hoofdpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoofdpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoofdpijn

12-11-2019

Lyrica (pregabaline)
Hoofdpijn

Na alle checks, tandarts, MRI, CT, KNO schreef de neuroloog dit middel voor tegen de hoofdpijn die m.n. na niezen optrad. Na een opbouw tot 2x 150 merkte ik totaal geen verschil en slikte ik er ook paracetamol bij. In het begin heeft het middel wel wat gewerkt maar daarna begon de ellende. Nu, in overleg met huisarts, aan het afbouwtraject bezig. Maar wat een ellende . [lees meer...]Lokale hoofdpijn nu erger en nu misschien naar Leiden voor een onderzoek. Nog tips voor dat afbouwen? Graag!
26-10-2019

Panclamox (pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline)
Hoofdpijn

Last van misselijkheid, magpijn en hoofdpijn. Na het gebruikt ben ik intolerant/allergisch voor lactose. Iets eten met lactose mijn misselijkheid duurde 3-4 dagen met hoofdpijn en 37,5 c. Na stoppen met lactose probleem opgeloosd. Is de tweede keer van gebruikt van deze medicatie dat ik lactose intolerant wordt. Nu langzaam opbou wen weer. Blijkbaar deze antibioticim ma[lees meer...]akt kapot de productie van de enzyme die de lactose breekt.
02-05-2019

Aspirine (acetylsalicylzuur)
Hoofdpijn

Omdat Paracetamol Met 500 MG Niet Werkte Ben Ik Gaan Overstappen Naar En Op Een Andere Medicijn Namelijk Aspirine 500 MG, In De Hoop Dat Dit Zou Gaan Werken. Maar Nee Ook Dit Middel Werkte Niet Op Mijn Wat Het Zou Doen Wat Het Zou Gaan Doen Om Te Werken Volgens De Bijsluiter In De Verpakking.
02-05-2019

Hoofdpijn

Het Tegenovergestelde Effect. Inplaats Van Dat De Hoofdpijn Zou Verdwijnen, Werd Het Juist Alleen Maar Erger, En De Hoofdpijn Ging Pas Echt Weg Toen Ik Stopte Met De Paracetamol. Daarnaast Kreeg Ik Tijdens Het Gebruik Van De Paracetamol Last Van De Bekkenbodemspier, Wat Ook Heel Hinderlijk En Vervelend Was, En Daarom Ben Ik Gaan Stoppen Met Het Gebruik Van Paracetamol.
03-03-2019

Tramadol (tramadol)
Hoofdpijn

Ik heb al 10 jaar last van hoofdpijn en bijna alles al geprobeerd. Mijn HA heeft tramadol voorgeschreven. Verlicht inderdaad mijn pijn. Merk wel dat het zeer verslavend in en dat ik niet meer zonder kan. Ik krijg dan last van afkickverschijnselen. Omdat de oorzaak van mijn hoofdpijn nog niet is opgelost blijf ik in overleg met mijj dokter tramadol slikken. Als ik had gewet[lees meer...]en dat het zo verslavend was was ik er niet aan begonnen. Heb nu een dubbel gevoel want ik heb voor het eerst in 10 Jaar geen hoofdpijn.
04-01-2019

Hoofdpijn

Ik lees dat mensen suf worden van paracetamol. Deze bijwerking wordt nergens beschreven en zal eerder te relateren zijn aan de kwaal waaraan men lijdt. Zelf ervaar ik geen enkele bijwerking en zie ik het suf worden als een misverstand.
22-12-2018

Rizatriptan (rizatriptan)
Hoofdpijn

Reeds halve eeuw last van hoofdpijn. Voornamelijk spanningshoofdpijn die soms overgaat in migraine (zware eenzijdige hoofdpijn). Van alles gebruikt: heel veel Saridon (was ik verslaafd aan) maar ook ergotamine zetpillen, Immigran injecties (werkten uitstekend), Maxalttabletten (ook goed), Maar vanwege de kosten (?) de laatste jaren Rizatriptan (oke), sinds kort in smeltvor[lees meer...]m. De smelttabletten smaken erg smerig, maar helpen mij zeker wel. Na pakweg een half vuur wordt de pijn duidelijk minder. Nadeel is daarna wel een druk op de borst en een vreemd gevoel in mijn armen en handen. Dat komt vaker voor, lees ik in het bijschrift. Niet leuk, maar alles is beter dan die ellendige hoofdpijn. Ben dus redelijk tevreden.
16-12-2018

Deseril (methysergide)
Hoofdpijn

Het middel werkte perfect om migraine aanvallen te voorkomen, na 6 - 7 jaar gebruik kwamen er hartkrampen die steeds heftiger werden. Deze bijwerking werd ook duidelijk in de bijsluiter vermeld , mijn huisarts heeft toen metropolol ( een beta blokker) voorgeschreven ter voorkoming van de zwaarste migraine aanvallen en codeine tabletten indien er toch een aanval optreedt. [lees meer...] Dit recept gebruik ik nu nog steeds en daardoor kan ik redelijk functioneren.
16-12-2018

Codeine Tabletten (codeine)
Hoofdpijn

Word gebruikt ter bestrijding van migraine aanvallen, de " gewone " migraine middelen werken op zich prima maar geven onacceptabele hartklachten ( krampen ). Dit middel geeft bij mij geen enkele bijwerking en is niet verslavend.
28-11-2018

Hoofdpijn

Ik word erg suf en duizelig van paracetamol. Vooral wanneer ik er twee gebruik, dat doe ik soms bij erge hoofdpijn. Als ik daarna even ga liggen lukt het haast niet om wakker te worden. Als ik op mijn werk ben voel ik me suf en duizelig en reageer ik slechter op mijn omgeving. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
08-11-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Hoofdpijn

Is inderdaad een idee om met meerderen een zaak onder leiding van een jurist iets te beginnen tegen Takeda . Ook veel te weinig dosis in de flesjes. Varieert tussen de 20 en 26 dosis i.p.v. 40. Hoe krijgen we contact met elkaar...??? Mvg. G (Mijnmedicijn.nl: via ons platform is het mogelijk te communiceren - alle vragen en antwoorden zonder privé gegevens zijn online[lees meer...] )
26-10-2018

Ibuprofen (ibuprofen)
Hoofdpijn

Omdat ik met lichte zeurhoofdpijn (wat ik zelden heb) nog zeker 10 uur moest werken, kreeg ik een Ibuprofentablet uit de EHBO-kist. Binnen een halfuur was de lichte hoofdpijn een migraine geworden, incl. steken, kleuren, overgevoeligheid voor licht enz. Nog nooit eerder gehad, en ook nog nooit eerder Ibuprofen gebruikt. Toen het was uitgewerkt, waren de symptomen ook weg. [lees meer...] Een paar jaar later heb ik het nog eens gebruikt, 1/2 tablet om te kijken of het echt daaraan lag (nog niet eerder gedurfd): idem resultaat.
12-09-2018

Instanyl (fentanyl intranasaal)
Hoofdpijn

Door regelmatig ernstige hoofdpijnen fentanyl pleisters 50 ug en enige tij 100 mg instanyl neusspray. Nu doorgestuurd naar de pijnpoli Alleen in de flesjes zitten lang geen 40 doses. de verhouding klopt ook niet, zie hieronder. Er zitten tussen de 23 en 30 doses in één flesje. 1,8 ml (= 10 doses), 2,9 ml (= 20 doses), 5,0 ml (= 40 doses) als je deze goed bekijkt klop[lees meer...]t er iets niet.. 10 doses 1.8 ml en 40 doses zou dus 4x zoveel moeten zijn dus 4 x 1.8 = 7.2 ml en is in werkelijkheid maar 5 ml. Er kunnen dus geen 40 doses in zitten !
16-08-2018

Excedrin (acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne)
Hoofdpijn

Vroeger chefarine 4 gebruikt, werd uit de handel genomen. Nu bestaat er excedrin heeft dezelfde samenstelling. Werkt perfect.
26-07-2018

Methadon (methadon)
Hoofdpijn

Beste voor de hevige hoofdpijn heb ik methadon gekregen. Echter moet mijn lichaam daar aan wennen? en hoeveel mg wordt geadviseerd? ik heb 20mg tabletten gekregen maar denk dat dit wat veel is om mee te beginnen? hoe lang moet mijn lichaam er aan wennen.
17-06-2018

Hoofdpijn

Na een ongeval een hoofd trauma of schedelbreuk waarna constante hoofdpijn opliep. hiervoor kreeg ik redomex capsulles voorgeschreven die helemaal niet werkte na een drie tal jaren per vergissing de tabletten van dezelfde mg per dosis een positief resultaat had deze nam ik 2x per dag smorgens en savonds en de hoofdpijn was weg maar na nader inzien ben ik na een 2 tal maa[lees meer...]nden van het gebruik :hartritmestoornissen ondervonden . hiervoor werd Bisoprolol of betablocker voorgeschreven , dit werkte perfect mijn medicatie is - redomex 25mg >> 2x/dag = voor constante hoofdpijn - omeprazole 20mg >> 1x/smogens = maagbeschermer - bisoprolol 2.5mg >> 1x/avond = hartritmestoornis = gestopt door pijn in linkerarm - stilnoct >> 1x/avond = inslaapproblemen - alprazolam 1mg >> 1x/savonds = slaapproblemen Aangezien deze pijn in de linker arm gestopt is wanneer ik de bisoprolol tijdelijk niet meer gebruikte ... waarna ik deze terug gebruikte kwam de pijn in linker arm terug . Nu zoek ik een gelijkaardig medicijn voor hartritmestoornissen waarbij deze ongemakkelijke pijn of een gelijkaardige nevenwerking niet meer is.
09-03-2018

Maxalt (rizatriptan)
Hoofdpijn

Ik kreeg hartklopingen van maxalt ik ben er ook mee gestopt
09-03-2018

Daro hoofdpijnpoeder (paracetamol / propyfenazon / coffeine)
Hoofdpijn

Daro hoofdpijn poeders helpt mij goed de hoofdpijn gaat weg.
20-02-2018

Hoofdpijn

door inname minder last, neem ze wel avonds in anders te veel last als ik ze in de morgen in neem. dus wel te vrede
31-01-2018

Voltaren (diclofenac)
Hoofdpijn

Opgestaan met erge hoofdpijn. Voltarenpilletje genomen. Zeer pijnlijke hoofdhuid en overgeven. Daarna hartstilstand. Cardioloog: nooit meer medicijnen uit de NSAID-groep innemen. Dat zijn er veel en vrij verkrijgbaar bij de landelijke keten-drogisterijen.
30-01-2018

Sanalgin (paracetamol / propyfenazon / coffeine)
Hoofdpijn

Fijne pijnstiller, een tablet voor als niets meer helpt. (Ook ibuprofen niet) Werkt vlot en krachtig, geen bijwerkingen. Alleen is de tablet wat poederig wat maakt dat ie snel smelt in je mond.
28-12-2017

Valsartan (valsartan)
Hoofdpijn

Valsartan voor geschreven i.p.v. Metoprolol, reden: bijna dagelijks hoofdpijn tijdens wakker worden. bijwerkingen zijn té erg dus wil terug i.o.m. huisarts . misschien andere medicatie??
28-12-2017

Metoprolol (metoprolol)
Hoofdpijn

Ik slik al zeker 20 jaar Metoprolol 2xdgs 100 mg. beviel altijd goed, maar sinds ca. twee jaar bijna iedere ochtend bij wakker worden matig/ernstig hoofdpijn. Pijn begint in de nacht tussen ca. 3 en 6 uur tijdens het slapen. Huisarts heeft nu Valsartan voorgeschreven, maar nu heb ik erge hartkloppingen, bloeddruk te hoog, hartslag te hoog en of er een steen op mijn borst [lees meer...]rust. ik hap regelmatig maar adem bij gewone inspanning ....niet goed dus voor mij... overweeg terug te gaan naar Metoprolol, want de hoofdpijn is niet weggegaan met overstappen andere medicatie. middel is nu erger dan de kwaal ( hoofdpijn)
28-11-2017

Topamax (topiramaat)

29-05-2017

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Hoofdpijn

Dit middel is me voorgeschreven voor hoofdpijn, omdat Saridon niet voldoende meer werkte. Werkt prima tegen hoofdpijn en ook goed bij rugpijn. Inmiddels gebruik ik het ook bij niet lekker voelen door astma. Het verkwikt, ontspant, geeft lucht en doorgaans kan ik er goed mee slapen. Het is misschien oneigenlijk gebruik, maar ik ben er blij mee. Ik zal het nog eens overlegge[lees meer...]n met de longarts.
30-04-2017

Hoofdpijn

Heb deze medicijnen gekregen omdat ik veel last van hoofdpijn heb, en daardoor niet kon slapen. Ben begonnen met 10mg, helaas heeft dat niet geholpen, sliep er wel beter door. Ben na 4 weken overgegaan naar 20mg, daar sliep ik heel goed op, alleen werd de hoofdpijn er niet minder op. Ook was ik regelmatig erg duizelig. Heb een paar dagen geen medicijnen gehad, en ben geen[lees meer...] enkele keer duizelig geweest, alleen kon weer erg moeilijk in slaap komen. ben nu sinds een paar dagen bezig met 30mg, helaas werkt dit ook niet tegen de hoofdpijn.
10-04-2017

31-01-2017

Hoofdpijn

Hoofdpijn verhoging bij start na 1 week op 10 mg, na verhoging naar 20 mg 3 dagen hevige hoofdpijn/nek pijn zwaar hoofd behoorlijk veel pijn, vermoeidheid gevoel, droge mond na verhoging naar 20 mg, nu na enkele dagen 20 mg een gevoel van verbetering van de hoofdpijn, maar het is nog te vroeg om dit met zekerheid te zeggen. Ook verhoging van bloeddruk is nog niet zeker, we[lees meer...]l meer problemen met plassen en blaaspijn (man), maar zorgt dit medicijn dat ik veel minder of totaal geen hoofdpijn straks heb, dan ga ik door met innemen.
05-01-2017

Hoofdpijn

Het is een erg handige pijnstiller voor niet al te erge dingen. Anders kan je beter Ibuprofen gebruiken denk ik...
22-12-2016

Hoofdpijn

Ik gebruik het tegen de hoofdpijn en sinds ik dit middel gebruikt is de hoofdpijn bijna weg...ik had elke dag hoofdpijn en nu misschien 1 x per maand..ben heel blij met dit medicijn en ben mijn neuroloog dank baar. Wie gebruikt dit medicijn? Ik heb als bijwerking dat ik heel raar droom van alles..eerder had ik daar nooit last van en ik ben ook erg vergeetachtig sinds ik d[lees meer...]it medicijn gebruikt...wie heeft er ervaringen mee met deze bijwerkingen?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1272)
Acne/puistjes (884)