ziekte

Hoofdpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoofdpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoofdpijn

Depo-Provera '150' (prikpil)

30-06-2020 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal
Hoofdpijn
Ik krijg al bijna 10 jaar de prikpil en heb mega veel hoofdpijn. Dacht altijd dat het bij mijn drukke leven in de horeca hoorde. 6 juli zou ik mijne nieuwe prik weer moeten zetten.. ik stop voorlopig even met de prikpil wegens de bijwerking

Lyrica

12-11-2019 | Man | 66
pregabaline
Hoofdpijn
Na alle checks, tandarts, MRI, CT, KNO schreef de neuroloog dit middel voor tegen de hoofdpijn die m.n. na niezen optrad. Na een opbouw tot 2x 150 merkte ik totaal geen verschil en slikte ik er ook paracetamol bij. In het begin heeft het middel wel wat gewerkt maar daarna begon de ellende. Nu, in overleg met huisarts, aan het afbouwtraject bezig. Maar wat een ellende . [lees meer...]Lokale hoofdpijn nu erger en nu misschien naar Leiden voor een onderzoek. Nog tips voor dat afbouwen? Graag!

Panclamox

26-10-2019 | Vrouw | 45
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Hoofdpijn
Last van misselijkheid, magpijn en hoofdpijn. Na het gebruikt ben ik intolerant/allergisch voor lactose. Iets eten met lactose mijn misselijkheid duurde 3-4 dagen met hoofdpijn en 37,5 c. Na stoppen met lactose probleem opgeloosd. Is de tweede keer van gebruikt van deze medicatie dat ik lactose intolerant wordt. Nu langzaam opbou wen weer. Blijkbaar deze antibioticim ma[lees meer...]akt kapot de productie van de enzyme die de lactose breekt.

Aspirine

02-05-2019 | Man | 49
acetylsalicylzuur
Hoofdpijn
Omdat Paracetamol Met 500 MG Niet Werkte Ben Ik Gaan Overstappen Naar En Op Een Andere Medicijn Namelijk Aspirine 500 MG, In De Hoop Dat Dit Zou Gaan Werken. Maar Nee Ook Dit Middel Werkte Niet Op Mijn Wat Het Zou Doen Wat Het Zou Gaan Doen Om Te Werken Volgens De Bijsluiter In De Verpakking.

02-05-2019 | Man | 49
Hoofdpijn
Het Tegenovergestelde Effect. Inplaats Van Dat De Hoofdpijn Zou Verdwijnen, Werd Het Juist Alleen Maar Erger, En De Hoofdpijn Ging Pas Echt Weg Toen Ik Stopte Met De Paracetamol. Daarnaast Kreeg Ik Tijdens Het Gebruik Van De Paracetamol Last Van De Bekkenbodemspier, Wat Ook Heel Hinderlijk En Vervelend Was, En Daarom Ben Ik Gaan Stoppen Met Het Gebruik Van Paracetamol.

Tramadol

03-03-2019 | Vrouw | 30
tramadol
Hoofdpijn
Ik heb al 10 jaar last van hoofdpijn en bijna alles al geprobeerd. Mijn HA heeft tramadol voorgeschreven. Verlicht inderdaad mijn pijn. Merk wel dat het zeer verslavend in en dat ik niet meer zonder kan. Ik krijg dan last van afkickverschijnselen. Omdat de oorzaak van mijn hoofdpijn nog niet is opgelost blijf ik in overleg met mijj dokter tramadol slikken. Als ik had gewet[lees meer...]en dat het zo verslavend was was ik er niet aan begonnen. Heb nu een dubbel gevoel want ik heb voor het eerst in 10 Jaar geen hoofdpijn.

04-01-2019 | Vrouw | 52
Hoofdpijn
Ik lees dat mensen suf worden van paracetamol. Deze bijwerking wordt nergens beschreven en zal eerder te relateren zijn aan de kwaal waaraan men lijdt. Zelf ervaar ik geen enkele bijwerking en zie ik het suf worden als een misverstand.

Rizatriptan

22-12-2018 | Man | 70
rizatriptan
Hoofdpijn
Reeds halve eeuw last van hoofdpijn. Voornamelijk spanningshoofdpijn die soms overgaat in migraine (zware eenzijdige hoofdpijn). Van alles gebruikt: heel veel Saridon (was ik verslaafd aan) maar ook ergotamine zetpillen, Immigran injecties (werkten uitstekend), Maxalttabletten (ook goed), Maar vanwege de kosten (?) de laatste jaren Rizatriptan (oke), sinds kort in smeltvor[lees meer...]m. De smelttabletten smaken erg smerig, maar helpen mij zeker wel. Na pakweg een half vuur wordt de pijn duidelijk minder. Nadeel is daarna wel een druk op de borst en een vreemd gevoel in mijn armen en handen. Dat komt vaker voor, lees ik in het bijschrift. Niet leuk, maar alles is beter dan die ellendige hoofdpijn. Ben dus redelijk tevreden.

Deseril

16-12-2018 | Man | 73
methysergide
Hoofdpijn
Het middel werkte perfect om migraine aanvallen te voorkomen, na 6 - 7 jaar gebruik kwamen er hartkrampen die steeds heftiger werden. Deze bijwerking werd ook duidelijk in de bijsluiter vermeld , mijn huisarts heeft toen metropolol ( een beta blokker) voorgeschreven ter voorkoming van de zwaarste migraine aanvallen en codeine tabletten indien er toch een aanval optreedt. [lees meer...] Dit recept gebruik ik nu nog steeds en daardoor kan ik redelijk functioneren.

Codeine Tabletten

16-12-2018 | Man | 73
codeine
Hoofdpijn
Word gebruikt ter bestrijding van migraine aanvallen, de " gewone " migraine middelen werken op zich prima maar geven onacceptabele hartklachten ( krampen ). Dit middel geeft bij mij geen enkele bijwerking en is niet verslavend.

28-11-2018 | Vrouw | 32
Hoofdpijn
Ik word erg suf en duizelig van paracetamol. Vooral wanneer ik er twee gebruik, dat doe ik soms bij erge hoofdpijn. Als ik daarna even ga liggen lukt het haast niet om wakker te worden. Als ik op mijn werk ben voel ik me suf en duizelig en reageer ik slechter op mijn omgeving. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Instanyl

08-11-2018 | Man | 59
fentanyl intranasaal
Hoofdpijn
Is inderdaad een idee om met meerderen een zaak onder leiding van een jurist iets te beginnen tegen Takeda . Ook veel te weinig dosis in de flesjes. Varieert tussen de 20 en 26 dosis i.p.v. 40. Hoe krijgen we contact met elkaar...??? Mvg. G (Mijnmedicijn.nl: via ons platform is het mogelijk te communiceren - alle vragen en antwoorden zonder privé gegevens zijn online[lees meer...] )

Ibuprofen

26-10-2018 | Vrouw | 47
ibuprofen
Hoofdpijn
Omdat ik met lichte zeurhoofdpijn (wat ik zelden heb) nog zeker 10 uur moest werken, kreeg ik een Ibuprofentablet uit de EHBO-kist. Binnen een halfuur was de lichte hoofdpijn een migraine geworden, incl. steken, kleuren, overgevoeligheid voor licht enz. Nog nooit eerder gehad, en ook nog nooit eerder Ibuprofen gebruikt. Toen het was uitgewerkt, waren de symptomen ook weg. [lees meer...] Een paar jaar later heb ik het nog eens gebruikt, 1/2 tablet om te kijken of het echt daaraan lag (nog niet eerder gedurfd): idem resultaat.

Instanyl

12-09-2018 | Man | 59
fentanyl intranasaal
Hoofdpijn
Door regelmatig ernstige hoofdpijnen fentanyl pleisters 50 ug en enige tij 100 mg instanyl neusspray. Nu doorgestuurd naar de pijnpoli Alleen in de flesjes zitten lang geen 40 doses. de verhouding klopt ook niet, zie hieronder. Er zitten tussen de 23 en 30 doses in één flesje. 1,8 ml (= 10 doses), 2,9 ml (= 20 doses), 5,0 ml (= 40 doses) als je deze goed bekijkt klop[lees meer...]t er iets niet.. 10 doses 1.8 ml en 40 doses zou dus 4x zoveel moeten zijn dus 4 x 1.8 = 7.2 ml en is in werkelijkheid maar 5 ml. Er kunnen dus geen 40 doses in zitten !

Excedrin

16-08-2018 | Vrouw | 46
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Hoofdpijn
Vroeger chefarine 4 gebruikt, werd uit de handel genomen. Nu bestaat er excedrin heeft dezelfde samenstelling. Werkt perfect.

Methadon

26-07-2018 | Man | 34
methadon
Hoofdpijn
Beste voor de hevige hoofdpijn heb ik methadon gekregen. Echter moet mijn lichaam daar aan wennen? en hoeveel mg wordt geadviseerd? ik heb 20mg tabletten gekregen maar denk dat dit wat veel is om mee te beginnen? hoe lang moet mijn lichaam er aan wennen.

17-06-2018 | Man | 43
Hoofdpijn
Na een ongeval een hoofd trauma of schedelbreuk waarna constante hoofdpijn opliep. hiervoor kreeg ik redomex capsulles voorgeschreven die helemaal niet werkte na een drie tal jaren per vergissing de tabletten van dezelfde mg per dosis een positief resultaat had deze nam ik 2x per dag smorgens en savonds en de hoofdpijn was weg maar na nader inzien ben ik na een 2 tal maa[lees meer...]nden van het gebruik :hartritmestoornissen ondervonden . hiervoor werd Bisoprolol of betablocker voorgeschreven , dit werkte perfect mijn medicatie is - redomex 25mg >> 2x/dag = voor constante hoofdpijn - omeprazole 20mg >> 1x/smogens = maagbeschermer - bisoprolol 2.5mg >> 1x/avond = hartritmestoornis = gestopt door pijn in linkerarm - stilnoct >> 1x/avond = inslaapproblemen - alprazolam 1mg >> 1x/savonds = slaapproblemen Aangezien deze pijn in de linker arm gestopt is wanneer ik de bisoprolol tijdelijk niet meer gebruikte ... waarna ik deze terug gebruikte kwam de pijn in linker arm terug . Nu zoek ik een gelijkaardig medicijn voor hartritmestoornissen waarbij deze ongemakkelijke pijn of een gelijkaardige nevenwerking niet meer is.

Maxalt

09-03-2018 | Vrouw | 42
rizatriptan
Hoofdpijn
Ik kreeg hartklopingen van maxalt ik ben er ook mee gestopt

Daro hoofdpijnpoeder

09-03-2018 | Vrouw | 42
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Hoofdpijn
Daro hoofdpijn poeders helpt mij goed de hoofdpijn gaat weg.

20-02-2018 | Man | 72
Hoofdpijn
door inname minder last, neem ze wel avonds in anders te veel last als ik ze in de morgen in neem. dus wel te vrede

Voltaren

31-01-2018 | Vrouw | 70
diclofenac
Hoofdpijn
Opgestaan met erge hoofdpijn. Voltarenpilletje genomen. Zeer pijnlijke hoofdhuid en overgeven. Daarna hartstilstand. Cardioloog: nooit meer medicijnen uit de NSAID-groep innemen. Dat zijn er veel en vrij verkrijgbaar bij de landelijke keten-drogisterijen.

Sanalgin

30-01-2018 | Man | 41
paracetamol / propyfenazon / coffeine
Hoofdpijn
Fijne pijnstiller, een tablet voor als niets meer helpt. (Ook ibuprofen niet) Werkt vlot en krachtig, geen bijwerkingen. Alleen is de tablet wat poederig wat maakt dat ie snel smelt in je mond.

Valsartan

28-12-2017 | Vrouw | 65
valsartan
Hoofdpijn
Valsartan voor geschreven i.p.v. Metoprolol, reden: bijna dagelijks hoofdpijn tijdens wakker worden. bijwerkingen zijn té erg dus wil terug i.o.m. huisarts . misschien andere medicatie??

Metoprolol

28-12-2017 | Vrouw | 65
metoprolol
Hoofdpijn
Ik slik al zeker 20 jaar Metoprolol 2xdgs 100 mg. beviel altijd goed, maar sinds ca. twee jaar bijna iedere ochtend bij wakker worden matig/ernstig hoofdpijn. Pijn begint in de nacht tussen ca. 3 en 6 uur tijdens het slapen. Huisarts heeft nu Valsartan voorgeschreven, maar nu heb ik erge hartkloppingen, bloeddruk te hoog, hartslag te hoog en of er een steen op mijn borst [lees meer...]rust. ik hap regelmatig maar adem bij gewone inspanning ....niet goed dus voor mij... overweeg terug te gaan naar Metoprolol, want de hoofdpijn is niet weggegaan met overstappen andere medicatie. middel is nu erger dan de kwaal ( hoofdpijn)

Topamax

28-11-2017 | Vrouw | 28
topiramaat

Zaldiar

29-05-2017 | Vrouw | 58
paracetamol / tramadol
Hoofdpijn
Dit middel is me voorgeschreven voor hoofdpijn, omdat Saridon niet voldoende meer werkte. Werkt prima tegen hoofdpijn en ook goed bij rugpijn. Inmiddels gebruik ik het ook bij niet lekker voelen door astma. Het verkwikt, ontspant, geeft lucht en doorgaans kan ik er goed mee slapen. Het is misschien oneigenlijk gebruik, maar ik ben er blij mee. Ik zal het nog eens overlegge[lees meer...]n met de longarts.

30-04-2017 | Man | 19
Hoofdpijn
Heb deze medicijnen gekregen omdat ik veel last van hoofdpijn heb, en daardoor niet kon slapen. Ben begonnen met 10mg, helaas heeft dat niet geholpen, sliep er wel beter door. Ben na 4 weken overgegaan naar 20mg, daar sliep ik heel goed op, alleen werd de hoofdpijn er niet minder op. Ook was ik regelmatig erg duizelig. Heb een paar dagen geen medicijnen gehad, en ben geen[lees meer...] enkele keer duizelig geweest, alleen kon weer erg moeilijk in slaap komen. ben nu sinds een paar dagen bezig met 30mg, helaas werkt dit ook niet tegen de hoofdpijn.

10-04-2017 | Vrouw | 21

31-01-2017 | Man | 50
Hoofdpijn
Hoofdpijn verhoging bij start na 1 week op 10 mg, na verhoging naar 20 mg 3 dagen hevige hoofdpijn/nek pijn zwaar hoofd behoorlijk veel pijn, vermoeidheid gevoel, droge mond na verhoging naar 20 mg, nu na enkele dagen 20 mg een gevoel van verbetering van de hoofdpijn, maar het is nog te vroeg om dit met zekerheid te zeggen. Ook verhoging van bloeddruk is nog niet zeker, we[lees meer...]l meer problemen met plassen en blaaspijn (man), maar zorgt dit medicijn dat ik veel minder of totaal geen hoofdpijn straks heb, dan ga ik door met innemen.

05-01-2017 | Man | 12
Hoofdpijn
Het is een erg handige pijnstiller voor niet al te erge dingen. Anders kan je beter Ibuprofen gebruiken denk ik...

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2362)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1810)
Hoge bloeddruk (1347)
Acne/puistjes (958)