ziekte

Hoofdpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoofdpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoofdpijn

20-09-2021 | Vrouw | 62
Hoofdpijn
Ik gebruik Saridon al heel wat jaren, voornamelijk tegen hoofdpijnklachten. Goede pijnstiller, geeft mij geen bijwerkingen. Een goede, goedkope vervanger is Paradon van de Etos, het Kruidvat heeft ook een goedkope variant, weet ik zo gauw de naam niet meer van. Maar helaas, de Paradon is al een tijdje niet meer te verkrijgen. En nu de Saridon ook niet meer... Echt nerg[lees meer...]ens meer te vinden. Zelfs de apotheek had het niet binnen gekregen. Waar ligt dat toch aan?

10-09-2021 | Vrouw | 64
Hoofdpijn
Slik het al ruim 40 jaar met regelmatig ivm constante hoofdpijn. Bij mij werkt het, als ik de hoofdpijn al voel aankomen, binnen een half uur. Snap dus niet waarom het niet meer te koop is. Want al die andere pillen werken voor geen meter.

Paracetamol/ Codeine

03-09-2021 | Vrouw | 25
paracetamol / codeine
Hoofdpijn
Na 2e corona vaccinatie ziek geweest en ontzettende hoofdpijn gehad. Met paracetamol codeine pijn verminderd. 2,5 dag gebruikt, daarna niet meer nodig gehad hiervoor

17-08-2021 | Vrouw | 65
Hoofdpijn
In de jaren '80 kreeg ik tijdens een vliegreis last van mijn verstandskies, bij terugkomst bleek mijn tandarts met vakantie te zijn. De plaatselijke apotheker adviseerde mij toen Sanalgin. En inderdaad het werkte uitstekend. Voor verkoudheden, hangerigheid door een beginnend "griepje", spierpijn of spit gebruik ik nog steeds paracetamol voor het slapen gaan. Pas in een[lees meer...] uiterst geval gebruik ik Sanalgin, zoals bij zware hoofdpijn o.a. veroorzaakt door stress of wanneer er sneeuw of onweer op komst is, afhankelijk van de ernst. Meestal heb ik aan een halve tablet genoeg en binnen 5 minuten is de pijn weg.

17-08-2021 | Vrouw | 65
Hoofdpijn
Belachelijk dat het CBG er zolang over moet doen om een geneesmiddel goed te keuren. Ben al maanden bezig om het te pakken te krijgen. Zijn er bij het CBG soms ambtenaren werkzaam? Sanalgin is een meer dan uitstekende pijnstiller die ik al sinds de jaren '80 gebruik. ½ tablet is doorgaans al ruim voldoende. Vernam zojuist van Remark Pharma dat een goed alternatief de Dar[lees meer...]o hoofdpijnpoeder is. Bevat nagenoeg dezelfde stoffen.

10-08-2021 | Vrouw | 57
Hoofdpijn
Dit is bij mij het enige wat werkt.. ik heb zware medicijnen geslikt tegen migraaine, en ook om migraine te voorkomen. APC werkt echter het meest effectief.

01-07-2021 | Vrouw | 67
Hoofdpijn
Precies zo Inname paracetamol verergert mijn klachten Gebruik bij migraine Apc is beste pijnstiller en heeft zelfs bloedverdunnend extraatje

23-06-2021 | Vrouw | 69
Hoofdpijn
Super, super vervelend, irritant en frustrerend dat Sanalgin niet te verkrijgen is. Ik gebruik het al jaren en is het enige medicijn die mij helpt bij mijn dagelijkse hoofdpijn. Alles al geprobeerd sinds Maart vorig jaar en NIETS helpt. Hoe zit dat nu met Sanalgin??????? Moet het echt zo lang duren om goedkeuring te krijgen dat het weer verkocht mag worden? Met mij, z[lees meer...]ijn veel mensen de pineut, al 1 1/2 jaar lang!!! Echt heel frustrerend!!!!!

17-06-2021 | Man | 47
Hoofdpijn
Ik sluit mij aan bij de mening hieronder: Sanalgin werkt als beste tegen hoofdpijn/ migraine. Ik heb echt van alles geprobeerd, een alternatief heb ik nog niet gevonden. Ik doe het nu met Saridon maar die geeft veel meer maagklachten en depressiviteit. Niemand die weet waarom het gestopt is en of het terug komt? Ik heb er heel veel last van dat Sanalgin er niet meer [lees meer...]is.

Advil

11-06-2021 | Man | 43
ibuprofen
Hoofdpijn
Mij vrouw heeft ze ingenomen voor flinke hoofdpijn .. Ibuprofen heeft lever vergiftigd waarna acute leverfalen zijn vast gesteld... Nu week geleden levertransplantatie gehad .. Pas op met deze rotzooi..

04-06-2021 | Vrouw | 64
Hoofdpijn
apc is het enigste middel in de hand verkoop wat mij met stevige hoofdpijn helpt

17-02-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Saridon helpt minder goed, en is lastiger in te nemen (Sanalgin lost op in de mond wat erg prettig is). Ik gebruik het nu bij gebrek aan Sanalgin, maar het helpt echt veel minder.

17-02-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Een heel goed medicijn. Bij zware hoofdpijn is dit het enige dat helpt en ook prettig in te nemen is. Sinds de Corona pandemie is het niet (meer) verkrijgbaar. Heel vervelend, ik weet ook niet of het nog gemaakt wordt/gaat worden. Hoop dat het weer op de markt komt. Voor mij is dat een uitkomst!!

Afebryl

24-01-2021 | Vrouw | 71
acetylsalicylzuur/paracetamol
Hoofdpijn
Heeft nauwelijks effect gehad. Vandaar naar de huisarts/neuroloog ben gegaan.

Priadel

24-01-2021 | Vrouw | 71
lithium
Hoofdpijn
Vorig jaar Januari word ik wakker met hoofdpijn. Rondom 2.00en in de ochtend rondom 4.00. Mijn huisarts heeft mij doorgestuurd naar de neuroloog. Kreeg van de neuroloog medicijnen. Deze werkte helaas niet. Nog een paar keer andere gehad. Werkte ook niet. Afgelopen januari een MRI scan van mijn hoofd gemaakt. Uitslag was gelukkig goed. Twijfelde daar ook niet aan. Heb nu [lees meer...]medicijn van 400 mg. gekregen Priadel. Dezen moet ik 3x 400 mg. innemen een uur voor het slapen gaan. Door deze medicijnen moet ik mijn bloedspiegel 2x in de week laten controleren. Vroeger had ik als kind al iedere dag hoofdpijn. Nu heb ik overdag geen hoofdpijn zoals vroeger maar nu in. de nachtelijke uren. Volgens mij heeft de nachtelijke hoofdpijn te maken met mijn snurken. Heb dat gezegd tegen mijn neuroloog. Maar dat schijnt niet zo te zijn. Hoe kom ik ervan af. Wil met Prikdel stoppen.

Daro hoofdpijnpoeder

25-11-2020 | Vrouw | 53
Hoofdpijn
Ik gebruik met enige regelmaat daro hoofdpijnpoeder en normaal probleemloos en goedwerkende. Echter, deze keer begon 10 min mijn lippen, gezicht en keel sterk op te zwellen. Ik kreeg een sterk allergische reactie. Ik heb in de uur hiervoor geen andere eten of drinken ingenomen, dus alleen dero hoofdpijnpoeder opgelost in water. Ik kon moeilijk meer ademen en slikken gin[lees meer...]g niet meer. Inname van histine tegen allergische reactie hielp gelukkig. Zou ik een verontreinigde exemplaar hebben gehad? Ik heb namelijk vrijwel nooit allergische reacties op voedsel, drank of medicijnen. Best enge ervaring....

Depo-Provera '150' (prikpil)

30-06-2020 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron parenteraal
Hoofdpijn
Ik krijg al bijna 10 jaar de prikpil en heb mega veel hoofdpijn. Dacht altijd dat het bij mijn drukke leven in de horeca hoorde. 6 juli zou ik mijne nieuwe prik weer moeten zetten.. ik stop voorlopig even met de prikpil wegens de bijwerking

Lyrica

12-11-2019 | Man | 66
pregabaline
Hoofdpijn
Na alle checks, tandarts, MRI, CT, KNO schreef de neuroloog dit middel voor tegen de hoofdpijn die m.n. na niezen optrad. Na een opbouw tot 2x 150 merkte ik totaal geen verschil en slikte ik er ook paracetamol bij. In het begin heeft het middel wel wat gewerkt maar daarna begon de ellende. Nu, in overleg met huisarts, aan het afbouwtraject bezig. Maar wat een ellende . [lees meer...]Lokale hoofdpijn nu erger en nu misschien naar Leiden voor een onderzoek. Nog tips voor dat afbouwen? Graag!

Panclamox

26-10-2019 | Vrouw | 45
pantoprazol/ claritromycine/ amoxicilline
Hoofdpijn
Last van misselijkheid, magpijn en hoofdpijn. Na het gebruikt ben ik intolerant/allergisch voor lactose. Iets eten met lactose mijn misselijkheid duurde 3-4 dagen met hoofdpijn en 37,5 c. Na stoppen met lactose probleem opgeloosd. Is de tweede keer van gebruikt van deze medicatie dat ik lactose intolerant wordt. Nu langzaam opbou wen weer. Blijkbaar deze antibioticim ma[lees meer...]akt kapot de productie van de enzyme die de lactose breekt.

Aspirine

02-05-2019 | Man | 49
acetylsalicylzuur
Hoofdpijn
Omdat Paracetamol Met 500 MG Niet Werkte Ben Ik Gaan Overstappen Naar En Op Een Andere Medicijn Namelijk Aspirine 500 MG, In De Hoop Dat Dit Zou Gaan Werken. Maar Nee Ook Dit Middel Werkte Niet Op Mijn Wat Het Zou Doen Wat Het Zou Gaan Doen Om Te Werken Volgens De Bijsluiter In De Verpakking.

02-05-2019 | Man | 49
Hoofdpijn
Het Tegenovergestelde Effect. Inplaats Van Dat De Hoofdpijn Zou Verdwijnen, Werd Het Juist Alleen Maar Erger, En De Hoofdpijn Ging Pas Echt Weg Toen Ik Stopte Met De Paracetamol. Daarnaast Kreeg Ik Tijdens Het Gebruik Van De Paracetamol Last Van De Bekkenbodemspier, Wat Ook Heel Hinderlijk En Vervelend Was, En Daarom Ben Ik Gaan Stoppen Met Het Gebruik Van Paracetamol.

Tramadol

03-03-2019 | Vrouw | 30
tramadol
Hoofdpijn
Ik heb al 10 jaar last van hoofdpijn en bijna alles al geprobeerd. Mijn HA heeft tramadol voorgeschreven. Verlicht inderdaad mijn pijn. Merk wel dat het zeer verslavend in en dat ik niet meer zonder kan. Ik krijg dan last van afkickverschijnselen. Omdat de oorzaak van mijn hoofdpijn nog niet is opgelost blijf ik in overleg met mijj dokter tramadol slikken. Als ik had gewet[lees meer...]en dat het zo verslavend was was ik er niet aan begonnen. Heb nu een dubbel gevoel want ik heb voor het eerst in 10 Jaar geen hoofdpijn.

04-01-2019 | Vrouw | 52
Hoofdpijn
Ik lees dat mensen suf worden van paracetamol. Deze bijwerking wordt nergens beschreven en zal eerder te relateren zijn aan de kwaal waaraan men lijdt. Zelf ervaar ik geen enkele bijwerking en zie ik het suf worden als een misverstand.

Rizatriptan

22-12-2018 | Man | 70
rizatriptan
Hoofdpijn
Reeds halve eeuw last van hoofdpijn. Voornamelijk spanningshoofdpijn die soms overgaat in migraine (zware eenzijdige hoofdpijn). Van alles gebruikt: heel veel Saridon (was ik verslaafd aan) maar ook ergotamine zetpillen, Immigran injecties (werkten uitstekend), Maxalttabletten (ook goed), Maar vanwege de kosten (?) de laatste jaren Rizatriptan (oke), sinds kort in smeltvor[lees meer...]m. De smelttabletten smaken erg smerig, maar helpen mij zeker wel. Na pakweg een half vuur wordt de pijn duidelijk minder. Nadeel is daarna wel een druk op de borst en een vreemd gevoel in mijn armen en handen. Dat komt vaker voor, lees ik in het bijschrift. Niet leuk, maar alles is beter dan die ellendige hoofdpijn. Ben dus redelijk tevreden.

Deseril

16-12-2018 | Man | 73
methysergide
Hoofdpijn
Het middel werkte perfect om migraine aanvallen te voorkomen, na 6 - 7 jaar gebruik kwamen er hartkrampen die steeds heftiger werden. Deze bijwerking werd ook duidelijk in de bijsluiter vermeld , mijn huisarts heeft toen metropolol ( een beta blokker) voorgeschreven ter voorkoming van de zwaarste migraine aanvallen en codeine tabletten indien er toch een aanval optreedt. [lees meer...] Dit recept gebruik ik nu nog steeds en daardoor kan ik redelijk functioneren.

Codeine Tabletten

16-12-2018 | Man | 73
codeine
Hoofdpijn
Word gebruikt ter bestrijding van migraine aanvallen, de " gewone " migraine middelen werken op zich prima maar geven onacceptabele hartklachten ( krampen ). Dit middel geeft bij mij geen enkele bijwerking en is niet verslavend.

28-11-2018 | Vrouw | 32
Hoofdpijn
Ik word erg suf en duizelig van paracetamol. Vooral wanneer ik er twee gebruik, dat doe ik soms bij erge hoofdpijn. Als ik daarna even ga liggen lukt het haast niet om wakker te worden. Als ik op mijn werk ben voel ik me suf en duizelig en reageer ik slechter op mijn omgeving. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Instanyl

08-11-2018 | Man | 59
fentanyl intranasaal
Hoofdpijn
Is inderdaad een idee om met meerderen een zaak onder leiding van een jurist iets te beginnen tegen Takeda . Ook veel te weinig dosis in de flesjes. Varieert tussen de 20 en 26 dosis i.p.v. 40. Hoe krijgen we contact met elkaar...??? Mvg. G (Mijnmedicijn.nl: via ons platform is het mogelijk te communiceren - alle vragen en antwoorden zonder privé gegevens zijn online[lees meer...] )

Ibuprofen

26-10-2018 | Vrouw | 47
ibuprofen
Hoofdpijn
Omdat ik met lichte zeurhoofdpijn (wat ik zelden heb) nog zeker 10 uur moest werken, kreeg ik een Ibuprofentablet uit de EHBO-kist. Binnen een halfuur was de lichte hoofdpijn een migraine geworden, incl. steken, kleuren, overgevoeligheid voor licht enz. Nog nooit eerder gehad, en ook nog nooit eerder Ibuprofen gebruikt. Toen het was uitgewerkt, waren de symptomen ook weg. [lees meer...] Een paar jaar later heb ik het nog eens gebruikt, 1/2 tablet om te kijken of het echt daaraan lag (nog niet eerder gedurfd): idem resultaat.

Instanyl

12-09-2018 | Man | 59
fentanyl intranasaal
Hoofdpijn
Door regelmatig ernstige hoofdpijnen fentanyl pleisters 50 ug en enige tij 100 mg instanyl neusspray. Nu doorgestuurd naar de pijnpoli Alleen in de flesjes zitten lang geen 40 doses. de verhouding klopt ook niet, zie hieronder. Er zitten tussen de 23 en 30 doses in één flesje. 1,8 ml (= 10 doses), 2,9 ml (= 20 doses), 5,0 ml (= 40 doses) als je deze goed bekijkt klop[lees meer...]t er iets niet.. 10 doses 1.8 ml en 40 doses zou dus 4x zoveel moeten zijn dus 4 x 1.8 = 7.2 ml en is in werkelijkheid maar 5 ml. Er kunnen dus geen 40 doses in zitten !

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2645)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1514)
Blaasontsteking (1095)