Hoofdpijn

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoofdpijn

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoofdpijn

13-04-2024 | Vrouw | 36
Hoofdpijn
Zeer effectief tegen hoofdpijn/migraine, maar ook tegen menstruatie pijn. Ik gun iedereen een hoofdpijn vrij bestaan. Vele mensen weten niet van het bestaan van APC af. Mijn moeder had vroeger twee weken in de maand migraine door hormonen. Haar neuroloog adviseerde om bij opkomende hoofdpijn direct twee APC te nemen en goed te kauwen. Smaakt afschuwelijk, maar zo wordt[lees meer...] het wel goed en snel opgenomen. Ruime hoeveelheid water innemen en half uur rusten. Je hoofdpijn zal snel afzakken. APC heeft ook het leven van mijn moeder in positieve zin veranderd.

Clomipramine

21-03-2024 | Vrouw | 66
clomipramine

droge mond

Ik slik al 33 jaar tot volle tevredenheid clomipramine tegen zware hoofdpijnen Ook bij mij werken alleen de pillen van Sandoz. Mylan helpt niet. Wat zouden we geholpen zijn als Mylan het recept van Sandoz zou kunnen overnemen maar dat is te simpel gedacht natuurlijk.

Indometacine

16-02-2024 | Vrouw | 63
indometacine
Hoofdpijn
Ik gebruik Indometacine (50 mg pd)al 30 jaar voor de stekende hoofdpijn (Hemicrania continua). Het werkte heel erg goed. Op dringend advies van huisarts en neuroloog ben ik hier 4 maanden geleden mee gestopt. Het zou Medicatieovergebruikshoofdpijn kunnen veroorzaken en niet goed zijn voor mijn nierfunctie. Ik ben hier heel erg ziek van geworden, 2 maanden lang dagelijks zw[lees meer...]are hoofdpijnen. Na 2 maanden kwam de stekende hoofdpijn in hevige mate terug. Een maand later daarom weer gestart met het medicijn (eerst 1x25 mg, nu 100 mg pd, opbouwen tot 150 mg pd). Pijnen worden minder, maar zijn nog niet weg. Erg vervelend proces. De dosering is nu veel hoger dan op het stopmoment en nog is de pijn niet over. Het is onduidelijk wat hiervoor de reden is. Helaas is dit het enige medicijn wat werkt bij stekende hoofdpijn.

Sumatriptan

10-12-2023 | Vrouw | 61
sumatriptan
Hoofdpijn
Dit medicijn neem ik bij een hoofdpijn die niet verdwijnt met paracetamol of ibuprofen. Liever neem ik sumatriptan niet in omdat de bijwerkingen niet fijn zijn, algehele zwakte, slaperig, enigszins duizelig, naar gevoel , schraal hoofd zoals bij een opkomende neusverkoudheid. Maar nood breekt wet. Alleen met sumatriptan verdwijnt deze akelige hoofdpijn. Dus dan neem ik de [lees meer...]bijwerkingen op de koop toe. Ze duren 2 a 3 uur.

Venlafaxine

10-11-2023 | Vrouw | 51
venlafaxine
Hoofdpijn
Ik neem al enkele jaren venlafaxine en wil afbouwen maar het lukt me niet , ik neem van het merk EG . Er zitten 3 bolletjes in de capsule ik zit nu op 2 bolletjes , zou er iemand weten welke merken capsules heeft met kleinere bolletjes zodat ik trager kan afbouwen? Alvast bedankt voor jullie reacties

15-09-2023 | Man | 47
Hoofdpijn
Al vanaf redelijk jonge leeftijd nam ik af en toe een Saridon omdat het snel en goed hielp tegen hoofdpijn. Na een studentenfeestje op donderdag avond/nacht was ik vrijdag altijd brak met flinke hoofdpijn. Na het innemen van een Saridon verdween de hoofdpijn binnen een half uur. In de loop der jaren ben ik ongemerkt steeds meer Saridon gaan gebruiken. Op het werk wel ee[lees meer...]ns hoofdpijn dus Saridon in de tas en dan zakte de hoofdpijn meestal snel. Ook collega's wisten dat ik altijd wat bij me had dus ik deelde er wel eens 1 uit als iemand stevige hoofdpijn had. De laatste jaren heb ik erg vaak hoofdpijn gehad en t werd steeds maar erger en erger. Een groot deel van mijn leven ben ik te zwaar (rond 110kg bij 1m84) maar als ik ging sporten werd ik meestal afgestraft met flinke hoofdpijn daarna. Fitnessen? Paar uur later flinke hoofdpijn, Tennissen? Paar uur later flinke hoofdpijn. Het lag niet aan magnesium te kort of te weinig drinken want daar lette ik altijd goed op. Ook na wat zwaarder klussen of buiten aan t werk kreeg ik steevast flinke hoofdpijn. Uiteindelijk draaide mijn leven om de hoofdpijn. Om inzicht te krijgen hield ik het bij in een excel sheet en per maand had ik zo tussen de 15 en 20 dagen hoofdpijn. Soms 4 dagen achter elkaar hoofdpijn, dan weer 2 dagen niet... dan weer 2 dagen wel en 1 dag niet maar ik had nooit langer dan 2 a 3 dagen achter elkaar GEEN hoofdpijn dus was er altijd wel mee bezig. Op een gegeven moment ging ik het ook preventief nemen. Morgen meeting op t werk dus vandaag maar voor de zekerheid een Saridon nemen zodat ik morgen hopelijk geen hoofdpijn heb. Er ging ongeveer een doosje Saridon (20st) per maand doorheen. De ene maand gebruikte ik er iets minder en de andere maand weer een paar meer. Ik merkte vaak dat als ik Saridon nam, mijn darmen een beetje van slag waren en ik vaak wat dirarre kreeg. Ik had ook regelmatig brandend maagzuur en vooral als ik er 2 of 3 op een dag nam bij heftige hoofdpijn. Ik werd ook regelmatig wakker met hoofdpijn rond 04:00 en dan ging ik meestal maar mijn bed uit om een broodje te eten en daarna een Saridon te nemen. Dan probeerde ik nog wat te slapen en als om 06:30 de wekker ging was de hoofdpijn de ene keer gezakt en de andere keer nog aanwezig dus nam ik een 2e Saridon. Zoals ik zei.. mijn leven draaide om de hoofdpijn en ik was het meer dan zat! Ik ben overigens jaren geleden al eens naar een neuroloog geweest waar een MRI scan gemaakt is van mijn hoofd waar geen afwijkingen op te zien waren. Ik ben een tijdje bang geweest dat de hoofdpijn door een tumor o.i.d zou komen dus aan de ene kant wel gerust gesteld door de MRI. De neuroloog kwam tot de volgende conclusie: Jij moet lekker gaan fitnessen, dan val je af en worden je spieren sterker en dan zal je geen hoofdpijn meer hebben. Dat heb ik geprobeerd maar hoofdpijn werd niet minder en uiteindelijk heb ik het fitnessen niet vol kunnen houden. In Juli van dit jaar (2023) was ik het echt spuugzat om altijd met hoofdpijn te moeten omgaan. Besloten naar de huisarts te gaan en maar te kijken waar we kunnen beginnen. De huisarts heeft in eerste instantie mijn bloeddruk getest en hoewel die iets aan de hoge kant is (rond 150-160 / 95-100) zou dat geen hoofdpijn moeten veroorzaken. De huisarts verwees me naar het bovenij ziekenhuis omdat daar een goede hoofdpijn poli is. Zeer uitgebreide vragenlijst ingevuld van het ziekenhuis en gelukkig "mocht" ik door en vonden ze mijn klachten ernstig genoeg. Er worden mensen geweigerd voor de hoofdpijn poli die dan verwezen worden naar een normale neuroloog. Intake gedaan, onderzoek door hoofdpijn gespecialiseerde fysio therapeute en uiteindelijk gesprek met de neuroloog. De diagnose: Spanningshoofdpijn vanuit de nek dus fysio behandelingen doen en probeer te stoppen met de Saridon. Vanaf die dag (26-07-2023) geen Saridon meer genomen. De eerste dagen ging het goed en had ik net toevallig 3 dagen geen hoofdpijn maar in de 2 weken daarna waren er dagen bij met flinke hoofdpijn die ik nu maar uit moest zitten. Uiteindelijk zakte de hoofdpijn in de loop van de middag meestal wel. Er is 1 dag geweest waar ik om 04:30 wakker werd met hoofdpijn en het pas rond 18:30 na het eten wat gezakt was. Ik kon totaal niet focusen en heb regelmatig even op bed moeten liggen om wat bij te komen. Dit was achteraf denk ik de ergste "afkick" dag. Ik was totaal niet in de verleiding om een Saridon te nemen want dan had ik t gevoel dat ik weer opnieuw zou moeten beginnen. Na een week of 4 werd de hoofdpijn minder! Ik kreeg dry-needling behandelingen in mijn nek waar ik erg heftig op reageerde en wat weer voor 2 dagen hoofdpijn (door de uitstralende pijn) zorgde. Het is nu 15 September dus ben nu al 7 weken "clean" van de Saridon en ik kan nu zeggen dat ik praktisch geen hoofdpijn meer heb. Ik kan nu gaan fitnessen zonder daarna hoofdpijn te krijgen. Ik ben niet meer om 04:30 wakker geworden met hoofdpijn! Nu merk ik pas hoeveel energie het kost om een dag hoofdpijn te hebben. Conclusie: Door jarenlang te veel Saridon te nemen (doosje per maand) is mijn lichaam afhankelijk geworden en is het juist hoofdpijn gaan veroorzaken. Ik had niet verwacht dat ik zo goed als volledig van de hoofdpijn af zou komen door het stoppen met de Saridon. Ik hoop dat er wellicht mensen zijn met dezelfde klachten die denken niet zonder Saridon te kunnen maar na het lezen van mijn verhaal ook gaan proberen te stoppen met Saridon. Laat dit ook een waarschuwing zijn voor iedereen die dit medicijn regelmatig gebruikt. Het kan juist de oorzaak zijn van al die hoofdpijnen!!

YAZ 24+4

09-06-2023 | Vrouw | 33
ethinylestradiol / drospirenon
Hoofdpijn
Ik heb vaak last van hoofdpijn. Via de huisarts is mij vertelt dat ik mogelijk PMS heb en dat deze pil hierbij zou helpen. Zelf heb ik colitis ulcerosa, maar dit zou ECHT geen probleem moeten zijn om deze pil te gebruiken. Maar na inname van de pil waren de symptomen verschrikkelijk; hevige buikpijn, vermoeidheid, zware hoofdpijn, non-stop naar de wc ect. Het hele lijstje [lees meer...]kwam voorbij. Maar de huisarts zei dat de symptomen zouden ophouden. Mijn colitis was perfect voor deze pil, maar nu zit ik op ontstekingswaarden van 4.000 (mega hoog!). Mijn (ziekenhuis)dokters beweren nog steeds dat dit geen verbinding heeft, maar ik STOP toch echt met deze pil. Wat verschrikkelijk was dit. Nu lees ik ook Amerikaanse onderzoeken en moeten mensen met darmproblemen of bv. hartproblemen hiermee opletten of juist niet innemen. Mijn klachten blijven nog aanhouden en moet ik nu over naar een nieuw behandelplan voor mijn darmen. Erger kan gewoon niet :(

06-04-2023 | Man | 41
Hoofdpijn
Door een aandoening had ik voorheen stampende chronische hoofdpijn. Ik slik nu slechts 4mg Candesartan per dag. De hoofdpijnen zijn compleet verdwenen. Enige bijwerking maar in mijn geval ook gunstig, Candesartan houdt mijn bloeddruk laag. Slaat dus twee vliegen in één klap. Natuurlijk treed er af en toe nog een hoofdpijn op maar deze zijn echt aanzienlijk minder hevig en [lees meer...]goed te behappen met paracetamol. Geweldig middel

04-04-2023 | Man | 65
Hoofdpijn
Al jaren last van chronische hoofdpijn en gebruikte hier voor Diclofenac waar door ik veel last van de maag kreeg . Sinds enkele weken gebruik ik Candesartan 8mg en ik heb nu geen hoofdpijn meer ,maar ik heb nu last van huid uitslag welke er jeukt ,maar liever jeuk dan hoofdpijn.

Naproxen

14-12-2022 | Man | 63
naproxen
Hoofdpijn
werkt totaal niet. wel heftige bijwerkingen. tramadol werkt ook niet. oxazepam is het enige dat werkt en zonder bijwerkingen bij mij maar dat wil de huisarts niet (meer) voorschrijven ivm verslavend effect.

17-11-2022 | Vrouw | 31
Hoofdpijn
Opgestart voor chronische spanningshoofdpijn. Ik heb farmacogenetisch onderzoek laten doen en heb een enzym deficiëntie op cyp2D6. Het enzym waarmee amitryptiline wordt gemetaboliseerd. Dit houdt in dat ik de medicatie zeer traag verwerk en de kans op bijwerkingen groter is dan de kans op werking. Toch gestart met laagste dosering. Na 14 dagen enkel hevige bijwerkinge[lees meer...]n gestopt, ik kon het helaas niet doorzetten. De bijwerkingen waar ik last van had; droge mond (niet erg), rusteloosheid, extreme vermoeidheid, hoge hartslag 100+, lage bloeddruk, oedeemvorming, suizende oren. Nu drie dagen gestopt en ik voel me nog wat rusteloos en oren suizen nog. Mijn advies voor mensen die vaak bijwerkingen hebben en geen werking, laat een farmacogenetisch onderzoek doen bij Erasmus MC. Dit kan op aanvragen van arts of huisarts. Dit geeft je zoveel meer inzichten in wat je wel en niet kan gebruiken. Helaas kan ik tegen geen enkele antidepressiva of pijnstiller. Dus voor mij was het proberen op lage dosering. Helaas niet door kunnen zetten. /// REDACTIE: Daar zijn wij het helemaal mee eens en we brengen gelijk graag ook ons eigen, veel uitgebreider, aanbod op dit vlak onder de aandacht: https://www.mijnmedicijn.nl/dna/genetische-testen

Advil

01-11-2022 | Man | 50
ibuprofen
Hoofdpijn
bij de drinkbare poedervorm branderig gevoel op mijn tong.

27-10-2022 | Vrouw | 65
Hoofdpijn
Fantastische pijnstiller. Paracetamol doet bij mij niets Saridon helpt altijd. Geen bijwerkingen voor mij.

Indocid

10-10-2022 | Vrouw | 67
indometacine
Hoofdpijn
Heb een soort clusterhoofdpijn/migraine, daar helpt dit middel fantastisch voor. Gebruik het alleen maar al is deze hoofdpijn voel opkomen, en als ik op tijd ben, is het na een uur compleet afgezakt.

27-09-2022 | Man | 70
Hoofdpijn
Al 43 jaar migraine. Behandeld met injectie sumatripan. 3 x per week zware hoofdpijn. Belastte mijn hele werkzame leven. Gebruik injecties: ca 60 keer per jaar. Na bezoek neuroloog november 2021 tablet Candesartan lage dosering. voorgeschreven gekregen . Werkte al na enkele dagen. Nu, na 11 maanden slecht 3 x migraine gehad en injectie moeten gebruiken. Mijn leven ziet [lees meer...]er nu heel wat beter uit.

06-07-2022 | Vrouw | 34

30-06-2022 | Vrouw | 45
Hoofdpijn
Hoi ik wou vragen hoelang het bij jou heeft geduurd voordat het begon te werken. Ik slik notrilen nu 7 weken en merk er nog niks van. Groetjes Chantal

22-03-2022 | Man | 50
Hoofdpijn
Hallo, Weet iemand hier waarom Sanalgin uit de handel is, had het CBG gemaild maar hun antwoord is, Het CBG heeft momenteel geen informatie dat Sanalgin niet in de handel is. Vraag me eigen dan wel af waarom het helaas niet meer te verkrijgen is.

Excedrin

07-02-2022 | Vrouw | 35
acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne
Hoofdpijn
Echt het perfecte middel tegen migraine. Krijg er soms wel een zere maag van. Maar liever dat dan migraine.

Sarixell

31-01-2022 | Man | 55
ibuprofen
Hoofdpijn
Gebruik bij hooft pijn uit de nek wat een ellende dat ze een goed werkend product uit de handel halen

Tramadol

07-01-2022 | Vrouw | 25
tramadol
Hoofdpijn
Voor hoofdpijn waar geen reden voor is gevonden tramadol gekregen. De eerste paar dagen licht misselijk, daarna niet meer. Hoofdpijn verdwijnt binnen een uur, werkt gelukkig wel 10-12 uur door ipv de voorgeschreven 6-8 uur.

07-12-2021 | Vrouw | 64
Hoofdpijn
Voor mij de enige pijnstiller die zeer goed werkt. Wijze van inname door tablet op te lossen in beker water, even roeren en opdrinken. Werkt bij mij na 15 minuten. Hoop dat het weer heel snel op de markt komt.

23-11-2021 | Man | 60
Hoofdpijn
enige pill die werkt tegen hoofdpijn/migraine. In nemen ogen dicht, halfuurtje liggen en daarna hoofdpijn verdwenen. Helaas heel moeilijk nog te verkrijgen van wegen een verhaal van 40 jaar geleden over de bloedverdunning. Verhaal is allang grotendeels tegengesproken en weerlegd maar helaas als zo vaak heeft het zijn effect al weer gehad. Mensen met migraine zijn de dupe [lees meer...]van deze indianenverhalen

26-10-2021 | Vrouw | 45
Hoofdpijn
Ik heb al van kind af aan migraine en niks helpt toen ik een keer apc als tip kreeg het verbaasde me echt een aanval normaal duurde dat dagen en kon niks verdragen geen licht geen geluid ik nam twee tabletten en binnen een half uur geen hoofdpijn meer ! Mega gelukkig was ik met deze uitvinding maar helaas apc is ineens nergens meer te halen! Heel vaag! Heel jammer !

20-09-2021 | Vrouw | 62
Hoofdpijn
Ik gebruik Saridon al heel wat jaren, voornamelijk tegen hoofdpijnklachten. Goede pijnstiller, geeft mij geen bijwerkingen. Een goede, goedkope vervanger is Paradon van de Etos, het Kruidvat heeft ook een goedkope variant, weet ik zo gauw de naam niet meer van. Maar helaas, de Paradon is al een tijdje niet meer te verkrijgen. En nu de Saridon ook niet meer... Echt nerg[lees meer...]ens meer te vinden. Zelfs de apotheek had het niet binnen gekregen. Waar ligt dat toch aan?

10-09-2021 | Vrouw | 64
Hoofdpijn
Slik het al ruim 40 jaar met regelmatig ivm constante hoofdpijn. Bij mij werkt het, als ik de hoofdpijn al voel aankomen, binnen een half uur. Snap dus niet waarom het niet meer te koop is. Want al die andere pillen werken voor geen meter.

Paracetamol/ Codeine

03-09-2021 | Vrouw | 25
paracetamol / codeine
Hoofdpijn
Na 2e corona vaccinatie ziek geweest en ontzettende hoofdpijn gehad. Met paracetamol codeine pijn verminderd. 2,5 dag gebruikt, daarna niet meer nodig gehad hiervoor

Paracetamol

17-08-2021 | Vrouw | 65
paracetamol
Hoofdpijn
In de jaren '80 kreeg ik tijdens een vliegreis last van mijn verstandskies, bij terugkomst bleek mijn tandarts met vakantie te zijn. De plaatselijke apotheker adviseerde mij toen Sanalgin. En inderdaad het werkte uitstekend. Voor verkoudheden, hangerigheid door een beginnend "griepje", spierpijn of spit gebruik ik nog steeds paracetamol voor het slapen gaan. Pas in een[lees meer...] uiterst geval gebruik ik Sanalgin, zoals bij zware hoofdpijn o.a. veroorzaakt door stress of wanneer er sneeuw of onweer op komst is, afhankelijk van de ernst. Meestal heb ik aan een halve tablet genoeg en binnen 5 minuten is de pijn weg.

17-08-2021 | Vrouw | 65
Hoofdpijn
Belachelijk dat het CBG er zolang over moet doen om een geneesmiddel goed te keuren. Ben al maanden bezig om het te pakken te krijgen. Zijn er bij het CBG soms ambtenaren werkzaam? Sanalgin is een meer dan uitstekende pijnstiller die ik al sinds de jaren '80 gebruik. ½ tablet is doorgaans al ruim voldoende. Vernam zojuist van Remark Pharma dat een goed alternatief de Dar[lees meer...]o hoofdpijnpoeder is. Bevat nagenoeg dezelfde stoffen.

10-08-2021 | Vrouw | 57
Hoofdpijn
Dit is bij mij het enige wat werkt.. ik heb zware medicijnen geslikt tegen migraaine, en ook om migraine te voorkomen. APC werkt echter het meest effectief.