Ervaringen met Meloxicam

meloxicam

Gewrichtsontsteking (6 meningen)
Artritis psoriatica (4 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

17-12-2018 | Man | 51
Ziekte van Bechterew
sinds het gebruik van Sandoz kan ik minder lang werken, lopen en moet ik mijn klussen thuis eerder afbreken ivm het toeslaan van pijn en vermoeidheid en zijn de navolgende klachten te voor schijn gekomen: Nachtmerries, winderigheid, geen eetlust, slaperig, een opgeblazen gevoel maag.

17-12-2018 | Man | 51
Ziekte van Bechterew
Meloxicam PCH voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat Viox uit de handel gehaald was (2006) en sinds dien weer redelijk kon lopen en mijn werk van 8 uur weer kon volhouden, en prive klusjes kon doen. Helaas heeft men dit middel vervangen door een goedkoper middel (2018) lees Sandoz of Aurobindo en sindsdien heb moeite om mijn werk 8 uur vol te maken, de afstand di[lees meer...]e ik nog kan lopen vermindert is en thuis hooguit nog 2 uur wat kan doen. want dan vermindert mijn humeur ook, want dan krijg je teveel pijn

30-11-2018 | Vrouw | 49
Artrose
Ik had enorme pijn, tot zelfs in de zenuwen... verschillende soorten pijnstilling geprobeerd wat niet hielp, of ik kreeg last van veel bijwerkingen. Uiteindelijk meloxicam geprobeerd wat enorm goed aansloeg. De pijn werd dragelijk en zeker voor 80% verminderd. Helaas kreeg ik weer last van bijwerkingen....me buik zwelde op, opgeblazen...kon niet meer plassen, hield veel vo[lees meer...]cht vast en verstopping in de darmen. Hierdoor kwamen er weer veel andere klachten bij waar eventueel ook weer pillen voor te krijgen was..... en dat zag ik niet zitten, een doos vol verschillende pillen. Ik besloot om te stoppen en de pijn terug te nemen. Inmiddels heb ik een natuurproduct gevonden wat bij mij enorm goed aanslaat! Al mijn ontstekingen zijn weg en heb geen oijn meer. Schijnbaar reageerd mijn lichaam niet goed op chemische medicijnen. Mvg M.

04-11-2018 | Man | 60
Peesontsteking schouder
Ik kreeg het voorgeschreven vanwege een ontsteking in mijn schouderpees,Links. de eerste dagen gebeurde niet veel maar wel een lichte buikloop. Gaandeweg werd de pijn in mijn schouder minder en kon ik zonder pijn slap[en. Echter in de laatste dag van gebruik kreeg ik eenmalig druk op mijn borst en hartstreek en links in mijn rug. De dagen erna werd dit aangevuld met la[lees meer...]st van mijn onderrug en nek krampen. De nek en rug zijn weer normaal en ook de druk om mijn hartstreek komt nog wel voorbij een maal daags maar steeds minder. Nu staat in de bijsluiter al het genoemde er wel op maar je schrikt toch als het gebeurd.

03-11-2018 | Vrouw | 56
Heupslijtage
Vanwege heupdysplasie ben ik 20 jaar geleden geopereerd. Men heeft een reconstructie gedaan aan beide heupen, met donor bot van mezelf, zodat ik nog een heel aantal jaren met mijn eigen heupen door het leven kon. Dit is gelukt. Na 18 jaar heb ik een kunstheup links. Mede door goed gezond en afwisselend bewegen en de ontstekingsremmer Meloxicam gaat het goed met me.

08-09-2018 | Vrouw | 49
Fibromyalgie
Ik heb van de Reumatoloog Meloxicam 15 mg gekregen ivm weke delen reuma en het helpt enorm goed tegen de pijn ik neem 1 keer per dag een tablet,Ik gebruik geen maagbeschermers want ik zorg dat ik eerst iets eet zodat er wat vulling in mijn maag zit en dat helpt bij mij,verder gelukkig geen last van bijwerkingen , nog niet althans.

20-08-2018 | Vrouw | 76
Artrose - gewrichtsaandoening
Na plaatsing knieprothese veel pijn en zwelling. Meloxicam door orthopeed voorgeschreven. Werking pijnstilling uitstekend. Medicatie 7.5mg alleen gebruikt als de pijn en stijfheid ondragelijk werden. Maar.....sinds enige tijd, andere problemen zoals: gezwollen pijnlijke tong, lichte keelpijn, droge mond, slikproblemen, smaakverlies, oorsuizingen, misselijkheid en algehele[lees meer...] malaise. Huisarts kan geen diagnose stellen, bloedbeeld lab.geen afwijkingen. Vermoed dat ik intussen een allergische reactie heb opgebouwd t.a.v. dit medicijn en wil er -na overleg met huisarts- mee stoppen. Helaas! De pijnstilling was uitstekend en snel!

25-06-2018 | Man | 45
Peesontsteking schouder
Gekregen i.v.m pijn na operatie aan de schouder een z.g.n neerplastiek.de dag na de operatie de eerste ingenomen toen kreeg ik al lichte maagpijn.maar ik gebruik omdat ik maagdarm patiënt ben altijd al 2 X 40 mg panthoprazol per dag.en sucralfaat suspensie drie maal daags zo nodig.ik dacht dat ik niets kon krijgen van deze medicatie als ik maagbeschermers gebruikte.maar da[lees meer...]t kan dus blijkbaar wel.de twee dag werd na inname een paar uur later een ware hel.ik had s'avonds zoveel pijn dat ik niet slapen kon ervan .de hele nacht liep ik door het huis met hevige maagpijn en misselijkheid.nou ik weet na al die jaren wat maagpijn is maar dit heb ik nooit eerder gehad.ik kon om 7.00 uur niet meer en heb de huisartsen post gebeld.na een belachelijk antwoord dat ik maar de eigen huisarts moest bellen om 8 uur dat maar gedaan .en kon gelijk komen.wat nou blijkt is dat hij zei dat deze medicatie niet gegeven mocht worden met mijn maagproblemen en dat mijn maagslijmvlies wel een tik gehad zou hebben door het gebruik van de medicijnen.gelijk gestopt ermee.bij aanhoudende klachten terug naar de huisarts deze week.de pijn is minder nu maar ben nog steeds misselijk en heb een rot gevoel in de maag.ik ga dit melden bij de apotheek en de kliniek en dit nooit meer gebruiken

25-03-2018 | Vrouw | 39
meloxicam (7,5mg)
Ik had vreselijke ontstekingspijnen in mijn bovenbenen. Dit lijkt een klein beetje op het gevoel van hevige griep, waarvan je lichaam pijn gaat doen. Ik kon daardoor niet meer lopen of fietsen. Toen ik Meloxicam voorgeschreven kreeg (2 x per dag) was ik wel even bang voor mijn maag. Maar als ik zorg dat ik eerst een vulling in mijn maag heb, is er niets aan de hand. De [lees meer...]pijn is niet helemaal weg, maar de ondraaglijkheid is zeker helemaal weg. Ik merk het ook als ik ze eens vergeet te slikken (omdat ik meerdere medicijnen heb, maar andere medicijnen moeten juist voor het eten geslikt worden). Dan komt die hevige pijn weer boven. Dan denk ik vaak eerst nog dat ik griep krijg of ga ik denken waarom ik die hevige pijn weer heb en dan is het: o ja, vergeten de meloxicam te slikken!

02-03-2018 | Vrouw | 66
Artrose
Heb meloxicam nu anderhalve week. Dit voor artrose in de nek gepaard gaande met zere schouders. Tevens voor behoorlijk pijnlijke onderrug. Weinig effect. slik 2 x daags meer mag ik niet... Nu weer 8 dagen erbij . Hopelijk op de langere termijn dat ik er baat bij krijg.

04-02-2018 | Man | 51
Gewrichtsontsteking
Ik had al lange tijd last van gewrichtspijnen in beide bovenarmen en veel huis tuin en keukenmiddelen gebruikt om de pijn te proberen verzachten, toen ik het wel welletjes vond heb ik mij tot een Reumatoloog aangewend, deze specialist dacht aan weke delen Reuma, gelukkig bleek dit het niet te zijn na onderzoek met foto’s en bloedcontrole. Uit mijn bloed was niets op te mak[lees meer...]en en bleek kerngezond te zijn, maar toch bleef ik die pijnen houden. Uiteindelijk omdat ik fysiek zwaar werk hebt was er toch wel iets te zijn bij de peesaanhechtingen en kalkvorming wat ontstaat bij zwaar tillen enz. De één heeft hier nu eenmaal eerder last van en de ander helemaal niet werd me vertelt. Dus kreeg ik om te proberen 15mg Meloxicam van Sandox voorgeschreven, mijn pijnen verdwenen na een paar dagen als sneeuw voor de zon. Ik had zo’n last van mijn bovenarm gewrichten dat op mijn zij slapen een ramp was en ik kan nu dus ook weer heerlijk slapen. Mijn specialist (Reumatoloog) vond het maar wat fijn en enigzins verbaasd was ze ook dat ik er zo’n baat bij had, want niet bij iedereen schijnt dit even effectief te werken. Ik ben hierbij gedwongen dit middel voor lange tijd te blijven slikken en zal ook gaan proberen om dit af te bouwen indien ik geen last meer van deze pijnen heb en daarbij, liever zonder dan met medicijnen door het leven, maar kan het niet anders, dan moet ik dit voor lange tijd blijven slikken en misshien kom ik er wel niet meer van af, maar pijnen zijn ook niet fijn, dus ben ik blij dat het er is. Ik hoop hiermee ook veel mensen met mijn verhaal te kunnen helpen. Top middel, heb je maagklachten, dan wordt dit middel wel aabevolen in combinatie met maagbeschermers, tot nu toe zelf geen problemen met mijn maag en slik het al ruim een maand.

15-11-2017 | Man | 52
Lage rugpijn
helpt me wel bij lage rugpijn, maar heb tegelijkertijd ook problemen met de maag. Of het van het nemen van meloxicam is dat weet ik niet, ik heb namelijk ook een slechte maagwerking.

10-11-2017 | Man | 35

30-10-2017 | Vrouw | 58
Artrose
Had veel baat bij dit medicijn tegen fibromyalgie klachten. Helaas moest ik stoppen omdat ik er bloedarmoede van kreeg.

20-10-2017 | Vrouw | 24
Ziekte van Bechterew
Meloxicam gekregen voor mijn bekkenontsteking ( tgv. Bechterew). Werkt zeer effectief.. Na inname de volgende dag veel minder pijn. Indien ik het elke dag neem, geen of nauwelijks last. De bijwerkingen zijn wel hevig: misselijkheid, opgeblazen gevoel, oprispingen, stoelgangsproblemen, vermoeidheid en vooral oedemen thv voeten en enkels met tintelingen.

04-10-2017 | Man | 69
Artritis psoriatica
De tablet vorm mag wel iets kleiner