Ervaringen met Meloxicam

Bij  ArtroseX

Gewrichtsontsteking (6 meningen)
Artritis psoriatica (4 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

19-02-2020 | Vrouw | 65
Artrose
enkele jaren geleden kreeg ik Meloxicam 15 mg 1xper dag voorgeschreven door de Reumatholoog . Een fantastisch middel , mijn pijnen namen af! maar ik nam het zeer onregelmatig in! omdat ik medicijnen niet te veel wil innemen. Na enkele jaren van toenemende pijnen heb ik bij mijn huisarts weer gevraagd voor Meloxicam ,ik kreeg 20 stuks, dit omdat ik ze zonodig en niet con[lees meer...]tinu wil slikken. Nu heb ik een wortelkanaal behandeling in mijn voortand gekregen in november afgelopen jaar! niks als ontstekingen en antibiotica moeten slikken ,uiteindelijk mocht ik geen nieuwe kuur antibiotica anders werd ik imuun daarvoor begrijpelijk dus! Odat ik veel Nekklachten heb ben ik weer begonnen met de Meloxicam en wat blijkt! ook de pijn in mijn tand is weg! 3 maart gaat deze voortand er uit doordat hij door de ontsteking los is gaan zitten, Maar ik heb nu gelukkig geen pijn, stop ik een dag met de Meloxicam dan is de pijn in de tand niet te harden dus Meloxicam helpt mij bij de Artrose en nu ook even tegen deze ontstekingspijnen in mijn tand!

30-11-2018 | Vrouw | 49
Artrose
Ik had enorme pijn, tot zelfs in de zenuwen... verschillende soorten pijnstilling geprobeerd wat niet hielp, of ik kreeg last van veel bijwerkingen. Uiteindelijk meloxicam geprobeerd wat enorm goed aansloeg. De pijn werd dragelijk en zeker voor 80% verminderd. Helaas kreeg ik weer last van bijwerkingen....me buik zwelde op, opgeblazen...kon niet meer plassen, hield veel vo[lees meer...]cht vast en verstopping in de darmen. Hierdoor kwamen er weer veel andere klachten bij waar eventueel ook weer pillen voor te krijgen was..... en dat zag ik niet zitten, een doos vol verschillende pillen. Ik besloot om te stoppen en de pijn terug te nemen. Inmiddels heb ik een natuurproduct gevonden wat bij mij enorm goed aanslaat! Al mijn ontstekingen zijn weg en heb geen oijn meer. Schijnbaar reageerd mijn lichaam niet goed op chemische medicijnen. Mvg M.

20-08-2018 | Vrouw | 76
Artrose - gewrichtsaandoening
Na plaatsing knieprothese veel pijn en zwelling. Meloxicam door orthopeed voorgeschreven. Werking pijnstilling uitstekend. Medicatie 7.5mg alleen gebruikt als de pijn en stijfheid ondragelijk werden. Maar.....sinds enige tijd, andere problemen zoals: gezwollen pijnlijke tong, lichte keelpijn, droge mond, slikproblemen, smaakverlies, oorsuizingen, misselijkheid en algehele[lees meer...] malaise. Huisarts kan geen diagnose stellen, bloedbeeld lab.geen afwijkingen. Vermoed dat ik intussen een allergische reactie heb opgebouwd t.a.v. dit medicijn en wil er -na overleg met huisarts- mee stoppen. Helaas! De pijnstilling was uitstekend en snel!

02-03-2018 | Vrouw | 66
Artrose
Heb meloxicam nu anderhalve week. Dit voor artrose in de nek gepaard gaande met zere schouders. Tevens voor behoorlijk pijnlijke onderrug. Weinig effect. slik 2 x daags meer mag ik niet... Nu weer 8 dagen erbij . Hopelijk op de langere termijn dat ik er baat bij krijg.

10-11-2017 | Man | 35

30-10-2017 | Vrouw | 58
Artrose
Had veel baat bij dit medicijn tegen fibromyalgie klachten. Helaas moest ik stoppen omdat ik er bloedarmoede van kreeg.

02-10-2017 | Man | 65
Artrose
Ik ben pas bezig, neem ook nog paracetamol in (max 8 van 500gr)

22-05-2017 | Vrouw | 55

12-05-2017 | Vrouw | 77
Artrose
Slechts 4 dagen gebruikt. Pijn aan mijn knie werd wel minder, maar vooral de hoofdpijn was verschrikkelijk alsof de botten in mijn hoofd eruit knalden. Ook maagpijn en slechte stoelgang.

28-09-2016 | Vrouw | 46
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben bekend met reumatische klachten en heb een ontsteking van het Sacrum/heiligbeen. Vanwege bewegingsonrust en pijn 's nachts dit medicijn gekregen van de reumatoloog. Voor het eerst sinds jaren een redelijk goede tot goede nachtrust. Vanwege de bijwerkingen overweeg ik toch weer te stoppen.

30-11-2015 | Vrouw | 44
Artrose
Ik heb al jaren last van artrose en heb via de reumatoloog dit voorgeschreven gekregen. 1 per dag en in pijnlijke periodes, 2. Het duurt een paar dagen voor het werkt, maar maakt het leven met artrose goed leefbaar. Ik hou iets makkelijker vocht vast in de enkels maar verder heb ik geen bijwerkingen. Ik ben heel blij dat het er is.

15-11-2015 | Vrouw | 56
Artrose
Oorspronkelijk dit middel gekregen tegen de pijn in mijn handen door artrose, maar ben het voor allerlei soorten pijn gaan gebruiken. Normaal gesproken adviseert de huisarts paracetamol of ibuprofen oid. Maar van paracetamol krijg ik bonkende hoofdpijn, en van ibuprofen heftige diarree. Meloxicam kan ik 3 tot 5 dagen slikken, dan begint weer de diarree. Maar meestal is de [lees meer...]pijn dan over. ( hoofdpijn, kiespijn, artrose pijn, kneuzing enz.). Je begrijpt ik ben heel blij dat er nog iets is dat ik een beetje verdragen kan, wanneer de pijn me te erg is. Natuurlijk heb ik dit oneigenlijke gebruik met de huisarts besproken. Ik heb inmiddels geleerd om veel pijn te verdragen zonder medicijnen, maar af en toe ben ik blij dat ik toch iets in de kast heb liggen.

14-10-2015 | Vrouw | 64
Artrose
Ik kreeg er pijn van op mn borst. Zie hier die bijwerking niet staan op andere sites wel. Mag het van de cardioloog niet meer gebruiken, omdat het kán leiden tot een hartaanval, ook zonder eerdere hartklachten.

28-04-2015 | Vrouw | 58
Artrose
Heb op veel plekken van mijn lichaam last van artrose. Neem nu Meloxicam in met maag beschermer en heb gelukkig veel minder pijn. Wel als bijwerkingen misselijkheid en raar gevoel in mijn mond net als of mijn tong verbrand is.

26-02-2014 | Vrouw | 41

06-11-2013 | Vrouw | 32
Artrose - gewrichtsaandoening
Na jaren pijn dit medicijn gekregen en sinds 30 jaar eindelijk geen/veel minder pijn! Wat een openbaring zeg!!!!!!!!!!!!!