Ervaringen met Meloxicam

meloxicam

Bij  ArtritisX

Artritis psoriatica (4 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Juveniele artritis (0 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

31-12-2020 | Man | 25
meloxicam (7,5mg)
Gewrichtsontsteking
Meloxicam werkt voor mij heel goed. Ik slik 2 x per dag 7,5 mg. Sochtends eentje en voor het slapen eentje. Zo goed als geen last van bij werkingen. Soms last van tintelingen in mijn vingers bij het wakker worden.

04-02-2018 | Man | 51
Gewrichtsontsteking
Ik had al lange tijd last van gewrichtspijnen in beide bovenarmen en veel huis tuin en keukenmiddelen gebruikt om de pijn te proberen verzachten, toen ik het wel welletjes vond heb ik mij tot een Reumatoloog aangewend, deze specialist dacht aan weke delen Reuma, gelukkig bleek dit het niet te zijn na onderzoek met foto’s en bloedcontrole. Uit mijn bloed was niets op te mak[lees meer...]en en bleek kerngezond te zijn, maar toch bleef ik die pijnen houden. Uiteindelijk omdat ik fysiek zwaar werk hebt was er toch wel iets te zijn bij de peesaanhechtingen en kalkvorming wat ontstaat bij zwaar tillen enz. De één heeft hier nu eenmaal eerder last van en de ander helemaal niet werd me vertelt. Dus kreeg ik om te proberen 15mg Meloxicam van Sandox voorgeschreven, mijn pijnen verdwenen na een paar dagen als sneeuw voor de zon. Ik had zo’n last van mijn bovenarm gewrichten dat op mijn zij slapen een ramp was en ik kan nu dus ook weer heerlijk slapen. Mijn specialist (Reumatoloog) vond het maar wat fijn en enigzins verbaasd was ze ook dat ik er zo’n baat bij had, want niet bij iedereen schijnt dit even effectief te werken. Ik ben hierbij gedwongen dit middel voor lange tijd te blijven slikken en zal ook gaan proberen om dit af te bouwen indien ik geen last meer van deze pijnen heb en daarbij, liever zonder dan met medicijnen door het leven, maar kan het niet anders, dan moet ik dit voor lange tijd blijven slikken en misshien kom ik er wel niet meer van af, maar pijnen zijn ook niet fijn, dus ben ik blij dat het er is. Ik hoop hiermee ook veel mensen met mijn verhaal te kunnen helpen. Top middel, heb je maagklachten, dan wordt dit middel wel aabevolen in combinatie met maagbeschermers, tot nu toe zelf geen problemen met mijn maag en slik het al ruim een maand.

30-01-2020 | Vrouw | 53
Artritis

05-07-2017 | Vrouw | 61
Gewrichtsontsteking
Sinds enkele maanden zeurende pijn in mijn rechterbil, die steeds erger wordt als ik een tijdje zit. Huisarts heeft Meloxicam voorgeschreven, heb maar een halve tablet genomen, fantastisch hoe goed dit product helpt, binnen het uur voelde ik zo goed als geen pijn meer. Maar 's nachts :-( ik heb geen oog dicht gedaan door de hevige jeuk. Ik dacht dat het toeval was, dus nam[lees meer...] ik 2 dagen later terug een halve tablet, en weer heb ik helemaal niet kunnen slapen door de jeuk. Het is dus een zeer goed middel om de pijn te stillen, maar zeer spijtig als je makkelijk last hebt van bijwerkingen. Ik moet helaas stoppen met Meloxicam, enkel en alleen door de jeuk...die (op een andere manier) nog minder te verdragen is dan de pijn.

25-09-2023 | Man | 63
Gewrichtsontsteking
heel moeilijk om hier vanaf te komen. Heb het als verlengingsrecept automatisch zeker 10 jaar voorgeschreven gekregen. Toen ik met meerdere medicijnen kon stoppen door aangepaste leefstijl ga dit medicijn een soort van "afkickverschijnselen". Heb het geleidelijk afgebouwd en heb het nu niet meer nodig. Gelukkig heb ik geen nierschade opgelopen door het langdurig gebruik. E[lees meer...]igenlijk is het een schande dat ik dit middel zo lang voorgeschreven heb gekregen!

29-05-2015 | Vrouw | 63
Gewrichtsontsteking
na een halve tablet 15 mg woensdagmiddag, donderdagochtend opgestaan met lichte doofheid en licht oorsuizen. donderdagochtend hele tablet genomen, oorsuizen nam toe in de loop van de dag, de nacht van donderdag op vrijdag zo erg dat ik er niet van kan slapen. Ik las dat dit een zelden voorkomend neveneffect is. Hopelijk tijdelijk. Ook overdag wat slaperig.