Artritis

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Gewrichtsontsteking (151)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artritis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artritis

Humira

11-03-2024 | Man | 64
adalimumab
geen effect met humira bij behandeling RA ,wel met olumiant

Olumiant

11-03-2024 | Man | 64
baricitinib

chronische verstopte neus

eerst metaxotraat gestoorde lever dan arava nog erger dan benepali(enbrel) fantastisch voor twéé jaar dan geen werking meer dan humira totaal geen effect nu overgestapt op olumiant onmiddelijk verbetering beetje pijn bij belasting

Benepali

20-09-2022 | Vrouw | 40
Etanercept
Artritis
mijn dochter heeft benepali al 6 maand nog steeds onstekingen is dit normaal dat het nog niet werkt.

Orencia

Benepali

21-10-2021 | Vrouw | 68
Etanercept
Artritis
Ik gebruik de Kinder dosis en dat is met een injectie ,daar voel je echt niks van .2 keer per week 25 mg .Ik denk dat dat misschien makkelijker is als een pen. Succes!

Abstral

26-09-2021 | Man | 78
fentanyl
Artritis
Ben van 75 naar 100 gegaan maar voel me niet goed ,kan moeilijk opstaan / staan/ lopen Alleen in rust gaat het beter .misschien door de verhoging ? Heb ook copd3 ademhaling gaat bij beweging erg benouwd!

Tramadol/paracetamol

30-01-2021 | Vrouw | 37
tramadol/paracetamol
Artritis
Het werkt zeer goed, behalve dan dat ik afwijkende bijwerkingen heb. Ik neem het nu niet meer omdat ik al 10 jaar afhankelijk was van dit medicijn. Ik was wel degelijk verslaafd en het heeft me veel moeite gekost om het af te bouwen en te stoppen. Ben nu op zoek naar iets wat me ook kan helpen en waar ik niet afhankelijk van word.

Fraxiparine

14-10-2020 | Man | 77
nadroparine
Artritis
stijfheid in gewrichten pijn niet kunnen bewegen( arm vingers) lusteloos nergens geen zin in eten smaakt niet enz en die verdunde zoutzuur lijkt mij voor je botten en gewrichten ook niet best

Sulfasalazine

06-10-2020 | Vrouw | 72
sulfasalazine
Artritis
Ivm teruggekeerde RA na ca. 3 jaar, opnieuw klachten gekregen in voeten, ik zit nu in 3e week met 3 st. opbouwend naar 4 st. Per dag en daarnaast ook nog afbouwende prednisolon nog 2 weken. Morgen belt de reumatoloog mij met advies.. Voel me echt beroerd, normaal aktief mens. Ik heb ook ernstige vorm van astma, daarvoor geen prednison meer sinds februari, maar Me[lees meer...]tuzalab injecties. Artritis krachten zijn wel verdwenen, maar dit is ook niet leuk. De tabletten zijn ook erg groot en lastig door te slikken.

Diclofenac

01-09-2020 | Man | 74
diclofenac
Artritis
Na knieprothesen aan beide knieën bleef een stevige restpijn, erger dan voor de operatie. En warme knieën (ontsteking) Na een jaar paracetamol over gegaan op diclofenac. Hielp naar tevredenheid, maar na een half jaar rode warme huiduitslag. Nader onderzoek vermoedt ontstekingen (arthritis) in de knieschijven en maken een nieuwe operatie nodig voor knieschijfprotheses.

Humira

24-08-2020 | Man | 60
adalimumab
Artritis
Het sloeg bij mij helaas onvoldoende aan

Mabthera

24-08-2020 | Man | 60
rituximab
Artritis
Ik heb nu ruim 26 jaar RA, helaas in een agressieve vorm. Kromme handen, al veel operaties aan handen en voeten gehad. December 2018 eerste twee infusen gehad. Ging pas werken na 5 maanden, dus geduld hebben. Sindsdien zijn onstekingswaarde dramatisch gedaald tot normaal. Het eerste middel dat effectief is bij mij. Heb al veel biologicals gehad. Wel vaker verkouden/g[lees meer...]rieperig. Ik heb ook een pacemaker voor het sick sinus syndroom. Kreeg na de infusen hoge hartslag, staat wel bij de bijwerkingen, maar artsen leggen de relatie niet. Slik daar nu metropolol voor. Gaat goed, maar ik wijt het aan de infusen.

Dexamethason Injecties/ Tabletten

18-06-2020 | Vrouw | 49
dexamethason
Artritis
Na de inspuiting van cortisone ziek de zelfde avond

Arcoxia

16-05-2020 | Vrouw | 40
etoricoxib
Artritis
Erg goed medicijn, zonder bijwerkingen voor mij.

Arava

04-05-2020 | Vrouw | 58
leflunomide
Artritis
Sinds oktober 2019 neem lk arava,heb soms diarree en tintelingen in l.voet. Neem ook ledertrexaat en prednisolone en foliumzuur,ik voel me veel beter tegenover januari 2017

Etoricoxib

28-02-2020 | Man | 20
etoricoxib
Artritis
Gebruik dit medicijn al ongeveer 1,5 jaar voor mijn rug, wissel af tussen 60mg en 90mg ivm de bijwerkingen. Het werkt prima, maar heb altijd last van een sterk stressgevoel wat soms zelfs angst oproept. Ook afwisselende periodes van maagklachten (heartburn, pijn, etc). Ik raad het medicijn dus af, voor mij is het helaas de enige NSAID die werkt.

Methotrexaat

27-02-2020 | Man | 74
methotrexaat
Artritis
Gebruik al meer dan 15 jaar. Geen ontstekingen. Geen bemerkbare bijwerkingen. Af en toe kortdurend opflakkeren van lichte stijfheid cq pijnscheuten (in de handen, waar de klachten ooit begonnen). Vermindering dosis pakte niet goed uit: meer klachten. Huidige dosis is een hersteldosis. Herstel is naar tevredenheid. Al met al: zeer tevreden over het medicijn.

Meloxicam

30-01-2020 | Vrouw | 53
meloxicam

Tramadol

23-12-2019 | Vrouw | 56
tramadol
Artritis
Ik gebruik al 20 jaar tramadol 200 mg.en artrotec 75 mg.ik heb gps.nu wordt deze niet meer gemaakt door de fabrikant .en heb nu morfine.na de feestdagen begin ik ermee.en moet stoppen met het oude medischijn.hoop dat ik geen ontwennings verschijnselen krijg.

Celecoxib

03-12-2019 | Man | 61
celecoxib
Artritis
Ik zal dit middel echt niemand aanraden. Gebruik dit middel nu ruim drie maanden, maar helaas nahet stoppen morfine en prednison ontstond er een enorme explosie van huiduitslag over heel mijn lichaam. Niet nemen!

Arava

14-09-2019 | Vrouw | 65
leflunomide
Artritis
Ik merkte in week 4 al minder stijfheid, en goede verbetering van pijnlijke gewrichten, helaas kreeg ik hierna een grote terugval in mijn immuunsysteem met blaasontstekingen en een zeer pijnlijke keel met grote aften , pijnlijk oor en opgezette klieren in nek en een hele pijnlijke tong waardoor ik moest stoppen,. Nu 2 weken na het stoppen heb ik nog steeds slikproblemen[lees meer...] en is mijn tong nog gevoelig. Dit medicijn werkt nog heel lang door, ook mijn haar valt nog flink uit, Je kan een wash out doen met norrit om het middel te verwijderd uit je systeem ,ik overweeg dat nu, Achteraf hoorde ik dat je dit middel beter niet in de avond kan nemen om slaapproblemen te voorkomen.

Prednison tabletten

27-06-2019 | Man | 82
prednison
Artritis
Na 2 weken erge spierpijn was de diagnose spierreuma. Na 4 weken 20 mg prednison per dag was ik klachtenvrij. Tijdens de volgende 4 weken een dosis van 15 mg/dag, daarbij hoofdpijn en zwaar hoofd, werd steeds erger, ook pijn bij kauwen. Nieuwe diagnose: artritis temporalis, een ontsteking van de halsslagader. Dosis verhoogd naar 60 mg/dag, 4 weken, dat hielp enorm, geen kl[lees meer...]achten. Gedurende enkele maanden is de dosis verlaagd via 40, 30, 25, 20 mg/dag tot de huidige 15 mg/dag. Gedurende deze maanden werden de bijwerkingen van de predison steeds erger. Extreme vermoeidheid, trillende benen, duizelend hoofd, hijgend na iedere inspanning: na het aantrekken van een broek even uitrusten. Halverwege de trap even zitten. Er ontstaan spontaan wondjes, vooral op de benen, genezing duurt heel lang. Meerdere schimmelinfecties, overal blauwe plekken. Ondanks de gestage afbouw van de prednison dosis wordt het steeds erger. Ik hoop van de prednison af te zijn voordat ik overlijd.

RoActemra

27-04-2019 | Vrouw | 19
tocilizumab
Artritis
Ik heb dit middel ongeveer 4 jaar gebruikt. Het werkte direct en ik voelde me springlevend en gezond: ik kon weer alles doen! Toen ik 18 werd wilde mijn nieuwe dokter de dosis halveren, en helaas had ik dit niet helemaal door omdat ik van het infuus naar een prik ging. Sindsdien is er een soort tolerantie opgetreden en werkte het middel niet meer. Ik heb nu weer verschille[lees meer...]nde biologicals geprobeerd maar ik heb nu moeite met lopen en bewegen. Ik wou dat ik dit middel weer kon laten werken :(

Voltaren

29-12-2018 | Man | 78
diclofenac
Artritis
helpt mij uitstekend maar mag helaas maar 3 weken. Wanneer je verder rmag. is niet vermeld.

Methotrexaat

03-11-2018 | Vrouw | 34
methotrexaat
Artritis
Na een maand hoofdpijn ben ik ermee gestopt, het was geen doen meer

Enbrel

03-11-2018 | Vrouw | 34
etanercept
Artritis
Vanwege arthritis enkel in de voeten dit medicijn gaan gebruiken. Andere reumaremmers werd ik hondsberoerd van en ik was dus erg huiverig om te beginnen. Pas na 10 injecties begon het te werken en bij de 14e injectie kon ik weer stukjes lopen zonder krukken. Fantastisch!

Oxycodon

23-09-2018 | Man | 34
oxycodon
Artritis
Ik heb ivm de beruchtheid van dit medicijn om 5mg gevraagd (de minste hoeveelheid) omdat ik geen zin had in de heftigheid van de bijwerkingen. Toen ik 1 x op een dag 2 x 5 mg innam begon de ellende. Ik werd misselijk en vreselijk moe. Als ik eenmaal ging liggen schrok ik van ieder geluidje wakker. Angst dus. Persoonlijk vind ik dat je dit medicijn uitsluitend in het zieken[lees meer...]huis hoort te krijgen onder begeleiding van een arts/verpleegkundige. Het is te heftig/gevaarlijk

DTP-vaccin

24-04-2018 | Vrouw | 59
difterie-/ tetanus-/ poliovaccin
Artritis
Heb 11 dagen geleden dtp vaccinatie gehad en sinds ruim 1 week heel veel pijn aan mijn arm op die plek, de huisarts zegt dat t spierverkramping is door de tetanus vloeistof en iemand anders zei dat er een bloeduitstorting zou kunnen zitten, s nachts kan ik niet liggen op mijn arm, we gaan over 2 weken met vakantie. Ik heb wel heel gevoelige spieren door fibromyalgie en nu [lees meer...]ook veel last van schouder en nek. wie heeft hier ervaring mee?