Ervaringen met Naproxen

Menstruatiepijn (15 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Spierpijn (8 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Syndroom van Tietze (4 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

21-04-2017 | Man | 57
naproxen (250mg)
Spierpijn
Ik had een aanrijding op fiets gehad met een pizzakoerier. Flinke smakker gemaakt en had erg pijn in bovenrug, maar vooral door spierverkramping tijdens ongeluk. 's avonds in een heet bad leek de pijn bijna weg, maar kwam uiteraard terug daarna. Volgende dag naar huisarts die bevestigde dat de pijn door spieren kwam. Omdat ik op vakantie zou gaan, adviseerde hij mij voldoe[lees meer...]nde pijnstillers mee te nemen. Ik had paracetamol gebruikt en hij dacht dat ik wel wat sterkers kon gebruiken (ik vroeg er niet zelf om) en adviseerde Naproxen. Ik vond het best. Kon het direct meenemen bij de in het gebouw aanwezige apotheek. Voorschrift: 3 per dag. Thuis om 9:30 uur direct 1e pil genomen. Om 13:30 2e pil. Omstreeks 15:00 uur kreeg ik wat maagkrampen, maar dat is bekend bij dit soort pijnstillers dus maakte me niet ongerust. Omstreeks 16:00 uur begon ik hees te worden maar dacht dat het kwam van de vele telefoongesprekken die ik thuis voor mijn werk aan het voeren was. Omstreeks 17:00 uur was mijn stem helemaal weg en kon alleen nog fluisteren. Ik begon een opgezwollen bovenlip te krijgen. Omstreeks 18:00 uur was hij al heel erg dik alsof ik een net bij de kaakchirurg vandaan kwam. Ik begon het benauwd te krijgen en gebruikte een inhalator (Bricanil) die ik soms gebruik voor benauwdheid door "normale" hooikoorts allergie (huisstofmijt, boom- en graspollen). Om 19:00 uur heeft mijn vrouw huisartspost gebeld omdat we het niet vertrouwden. Bij het horen van de verschijnselen werd er onmiddellijk een ambulance gestuurd! Het was een acute allergische reactie. Gevolg: direct aan infuus, adrenaline ingespoten, Tavegil en nog wat middelen, direct aan de monitor en naar ziekenhuis gebracht. Daar nog verder behandeld met medicijnen (o.a. prednison) en bewaakt. Bloed getest etc. Voor zekerheid nog nacht gebleven in ziekenhuis en volgende ochtend ontslagen.

24-07-2023 | Vrouw | 58
Artrose
Ernsige artrose linker knie . Rechter knie en voeten lichte artrose. Ik kon bijna niet meer lopen door de pijn in mijn knie(en) aangezien het kraakbeen aan een kant compleet weg is . Inmiddels een chronische ontsteking in de knie met blijvend vocht in de knie. Nu naproxen tegen de pijn en om de onsteking tot rust te brengen. Voorgeschreven 2x daags 500 mg. Maar ik k[lees meer...]reeg erge nare hoofdpijn en duizelingen en opvliegers dus neem nu 1x daags 500mg Icm omeprazol. ( nee niet meer in de overgang, heb ik al vroeg gehad) Nog steeds wel stevige hoofdpijn, duizelingen en opvliegers. Misschien moet je er eerst aan wennen en verdwijnen de bijwerkingen dan. Ga nog wel even met de dokter overleggen wat het beste is. Misschien overstappen op andere ontstekingsremmer.

10-02-2023 | Vrouw | 58
naproxen (500mg)
Na 2 dagen gestopt. Erg misselijk, en pijn van de operatie viel mij mee. Pcm werkte prima. (Pcm ernaast gebruikt) Na 2 dagen gestopt te zijn, erge obstipatie.

19-09-2021 | Vrouw | 59
Peesontsteking schouder
Gebruik deze tezamen met omeprazol en ben nu 5 dagen bezig. Ik ben zeer tevreden de verschrikkelijke pijn is weg en ik kan weer functioneren. Ben voorzichtig bezig met oefeningen en de dagelijkse huishoudelijke taken kan ik weer pijnloos doen.

03-07-2019 | Man | 59
naproxen (500mg)
In het ziekenhuis kreeg ik in 2004 eerst diclofenac zetpillen tegen de pijn bij nierstenen. Dat stopte wel de pijn maar niet eventuele ontstekingen Daar voelde ik mij niet best mee . Na een fikse ontsteking in 2006 kreeg ik van de huisarts naproxen 500 en dat werkte uitstekend. en zelfs tegen de pijn. Sinds dien gebruik ik alleen naproxen 500 bij pijn door niersten[lees meer...]en. Een doosje met 30 tabletten per jaar gebruik ik. Jaarlijks heb ik een tot twee maal een niersteen aanval. Om de vier jaar een ziekenhuis opname van ongeveer 5 dagen. Daar kreeg ik morfine injecties en een infuus . In juli 2018 kreeg ik in het ziekenhuis morfine en een recept voor 9 tabletten oxicodon 10 mg mva voor thuis . Dat raad ik niemand aan. Eén pil slikken en vier dagen suf en niet kunnen poepen . (obsipatie) . Niet verder gegaan met oxicodon en weer terug naar naproxen 500

09-01-2019 | Man | 59
Nek- / rughernia
Vijf jaar geleden heb ik een nekhernia gehad en ben daar aan geopereerd. Eind 2018 kreeg ik weer dezelfde stekende pijn in mijn rug, tussen/onder mijn schouderbladen met uitstraling naar mijn arm, welke een paar dagen na later ook uitvalverschijnselen vertoonde. ik kon niet slapen van de stekende pijn. Naproxen voorgeschreven gekregen en eerste nachten nog paracetamol ges[lees meer...]likt. Nu, 10-01-2019, kom ik de nacht door met alleen 2xdaags een tablet Naproxen. Voel nog wel dat het niet goed is, maar stekende pijn is weg. Kan pas begin maart bij neuroloog terecht en zal het tot die tijd hiermee moeten doen ben ik bang. Ik slik ook Tamsulosine en heb de indruk dat de werking hiervan verminderd is want ik moet er 's-nachts meer uit om te plassen en aandrang overdag is ook weer frequenter en hoger.

07-02-2018 | Man | 59
Buikpijn

26-01-2018 | Man | 59
Slijmbeursontsteking
Ernstige allergische reactie op deze chemische rotzooi. Blokkeert werking van Bumetanide (plaspil) en leverde binnen 24 uur zware exceem reacties over volledige onderlichaam op. Na twee maanden nog niet volledig hersteld.

14-03-2019 | Vrouw | 60
Gordelroos
Elke 12 uur mag ik 1 tablet. Helaas is de werkingsduur 7 tot 12 uur. Het komt voor dat het uitgewerkt is voordat ik een nieuwe mag nemen. Ik mag het aanvullen met paracetamol en daar neem ik dan ook de maximale hoeveelheid van. Door de combinatie onderdrukt het de pijn tot een acceptabel level.

26-10-2020 | Vrouw | 61
Aangezichtspijn
Dit neem ik nooit meer . Heb nog nooit maagpijn gehad en nu enorme steken, opgezwollen maag, borrelende darmen. Je moet de bijsluiter eens lezen om bang van te worden. Ook hoofdpijn. Hielp ook niet echt voor pijn aan mijn kaak.

04-08-2020 | Man | 61
naproxen (250mg)
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben recent gestart met Naproxen. Kreeg vrijwel direct weer last van steeds terugkerende plotselinge Koude rillingen. Had enkele jaren terug ook toen ik agv de helicobacter piroli een Pantapac kuur voorgeschreven kreeg.

01-09-2019 | Vrouw | 61
Heupslijtage
De eerste weken was ik erg blij met het middel omdat de pijn sterk af genomen was. Daarna druk op de borst waardoor de arts aan mijn hart dacht. Na onderzoek in het ziekenhuis bleek ik niets aan mijn hart te hebben maar de klachten door mijn slokdarm te komen. De maagbeschermers op advies verhoogd. Dit hielp niet. Ik kreeg er een ontzettende kriebelhoest bij. Het middel[lees meer...] is in mijn geval erger dan de kwaal. Ik ben gestopt met het gebruik van Naproxen

13-12-2017 | Man | 61
naproxen (500mg)
Ik denk dat deze medicijn voor korte perioden 3-5 dagen goed maar voor lange perioden niet. Na 1 week kreeg ik erg hoofdpijn en hartkloppen, hogerbloeddruk. 3-4 dagen ging goed (ik gebruikte met maagbeschermer), daarna is hoofdpijn begonnen en hartkloppen, ik heb altijd lage-bloeddruk en ineens krijg ik de verhoging tot 160. Help tegen pijn maar bijwerkingen nog erger v[lees meer...]ind ik. Nu gestopt

19-10-2017 | Vrouw | 61
Rugklachten
Ik kreeg zoveel last van bijwerkingen door het lange gebruik dat ik nooit geen ontstekingsremmer mag hebben. Niet geschikt voor langdurig gebruik naar mijn mening.

10-07-2017 | Vrouw | 61
Jicht
Ineens jicht! Ontzettend pijnlijk en kon binnen een paar uur niet meer staan. Zit in gewrichtjes van middenvoet. Met redelijke spoed naar gezondheidscentrum. Kreeg naproxen met maagbeschermer omeprazol. Direct ingenomen. Werkte uitstekend tegen de pijn en zwelling! Volgende dag misselijk en maagpijn, heel beroerd van. 's avonds niet meer ingenomen. Volgende ochtend dia[lees meer...]rree 😕. Dag daarna weinig tot geen beweging in de darmen: ernstig geobstipeerd. Overleg gehad met de huisarts: er schijnt geen alternatief te zijn, behalve prednison waar je ook maag- en darmklachten van kunt krijgen 😢. Wist ineens ook weer waarom ik nooit ontstekingsremmers uit de groep Nsaid's slik. Heel lang geleden gekregen vanwege mijn fibromyalgie, zelfde bijwerkingen. Mijn vraag aan dit forum : herkent iemand dit? Zo ja, heb je tips of adviezen voor mij? Weet iemand een alternatief? Ik wil echt nooit meer een ontstekingsremmer uit die groep! Alvast bedankt!

11-01-2024 | Vrouw | 62
Pijn (algemeen)
Naproxen voorgeschreven gekregen bij gekneusde ribben. Voor de nacht 1 tablet van 500 mg ingenomen na gegeten te hebben. Ook 4x per dag 2 paracetamol. S nachts begonnen de maag en darmkrampen. En erg misselijk. Ik was bang te moeten overgeven en dat met gekneusde ribben. Volgende dag hele dag misselijk en vreselijk moe en slaperig. Maag en darmen nog steeds uit hun doen. [lees meer...]Nooit meer dit medicijn