naproxen

Artrose (27 meningen)
Reumatoïde artritis (14 meningen)
Menstruatiepijn (13 meningen)
Pijn (algemeen) (13 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Spierpijn (6 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Syndroom van Tietze (4 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (3 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

13-01-2017 | Vrouw | 14
naproxen (220mg)
Menstruatiepijn
Altijd al een hevige menstruatie gehad, zit in de familie. Mijn moeder is toen ze 13 jaar was met de pil begonnen. Zelf heb ik het ook geprobeerd, maar het lukt me niet om pillen door te slikken. Ik ben als ik ongesteld ben toch wel 4/5 dagen echt ziek. Ik kan in die dagen niks doen. Redelijk recent begonnen met naproxen in zetpilvorm. Redelijk wat moeite gehad om het te k[lees meer...]rijgen, huisarts zei dat ik me niet zo aan moest stellen en gewoon die pil door moest slikken, maar het lukte niet. Toen toch maar de zetpillen gekregen. Ik menstrueer minder heftig en heb geen pijn, alleen in de rug. Ik kan eindelijk weer naar school als ik ongesteld ben, aangezien het wel minimaal 8 uren werkt. Alleen na het inbrengen vanbinnen een branderig gevoel waar het in is gebracht, al duurt dat niet langer dan een half uur en is veel minder erg dan de buikpijn en gevoelloze benen die ik normaal had.

29-11-2020 | Vrouw | 17
Gekneusde ribben
n.a.v corona 3 zwaar gekneusde ribben. Geen enkele pijnstiller hielp. Nu al 6 dagen Naproxen. Gister werd ik enorm duizelig. Niet meer normaal kunnen lopen. Pijn in de maag en vandaag kwam daar ook nog wazig zien en misselijkheid bij. Ik vind het qua pijnverlichting echt super. Maar de bijwerkingen werken echt tegen. Ook gelijk mee gestopt. Klachten nemen niet af en de pi[lees meer...]jn wordt nu dus weer erger. Morgen de huisarts bellen want ik geef het een beetje op...

09-10-2017 | Vrouw | 17
Menstruatiepijn
Ik slik Naproxen 500 mg voor mijn ongesteldheidspijn, ik heb nergens meer last van nadat ik een pil heb genomen. Pas wel goed op dat je er niet te veel in een korte tijd slikt. Naar mijn ervaring ga je dan heel erg trillen.

09-01-2017 | Vrouw | 18
Amandelontsteking
Keelamandelen operatief verwijderd op volwassen leeftijd, naproxen valt zwaar op de maag, omdat ik nu 4 dagen vrijwel niks heb gegeten. Vooral lusteloosheid en hoofdpijn.

28-06-2021 | Vrouw | 19
Peesontsteking been
Gekregen nadat ik tendinitis kreeg ter hoogte van de trochanter major. Geheel gestopt met belasten van deze spieren en een kuur gedaan van Apranax. Ik had gelukkig geen bijwerkingen of iets dergelijks, maar de kuur heeft me totaal niet geholpen. Nog steeds even veel pijn. Reflex spray hielp veel beter om de pijn te verlichten en is veel gezonder voor je lichaam.

26-11-2020 | Vrouw | 19
Kaakoperatie
Na het verwijderen van mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg had ik in eerste instantie ibuprofen in combinatie met paracetamol gekregen. Dit werkte niet pijnstillend genoeg, dus kreeg ik Naproxen met maagbeschermers. Het middel werkt uitstekend tegen pijn, maar de heftige maagklachten die ik erbij kreeg ondanks de maagbeschermers zijn geen pretje. Ook kreeg ik last van [lees meer...]mijn slokdarm etc. waarbij het lijkt alsof je het aan je hart hebt. Ook heb ik last gekregen van slapeloosheid. Ik slaap al dagen zeer slecht..

10-12-2018 | Man | 19
Spierpijn
Had enorme last van spierpijn in mijn schouder, had zodoende al 30 uur niet meer geslapen. Ik nam de eerste pil in en binnen een halfuur was de pijn weg en lag ik te slapen. Echt een topmiddel.

05-07-2018 | Man | 19
naproxen (500mg)
Driemaal ingenomen, waarvan 2x in combinatie met pantoprazol (maagbeschermer) alle keren tijdens de maaltijd. Na de derde inname trad misselijkheid, geen eetlust, slap, duizeligheid en slaperigheid op. Ben toen gelijk gestopt en voelde mij na 4-5 uur weer opknappen. Pijn viel reuze mee en heb liever een beetje pijn dan mij zo beroerd voelen van de medicatie.

18-08-2020 | Vrouw | 20
Lage rugpijn

07-08-2019 | Vrouw | 22

28-03-2021 | Vrouw | 24
naproxen (250mg)
5 maanden lang 2 x per dag, 2 x 250 mg naproxen geslikt. Deed wat het moest doen. Eindelijk geen koorts meer en buikpijnaanvallen waren minder pijnlijk. Af en toe last van hoofdpijn, maar niet storend. Wel in combinatie met omeprazol geslikt.

29-04-2017 | Vrouw | 25
naproxen (220mg)
Endometriose
Dit middel voorgeschreven gekregen vanwege veel (buik)pijn tijdens de menstruatie. Het middel helpt goed en heb weinig bijwerkingen. Hooguit lichte hoofdpijn en af en toe wat brandend maagzuur, maar dit weegt niet op tegen het positieve effect.

27-06-2017 | Vrouw | 26
Amandelontsteking
Kreeg eerst naproxen voorgeschreven wegens een keelamandelonsteking. Binnen 1 dag waren mijn vingers opgezwollen en kreeg uitslag op mijn handen. Moest er toen direct mee stoppen, want ik kreeg er dus een allergische reactie van. Het verminderde de pijn wel enorm. Heb nu een kuur gekregen voor de onsteking.

17-02-2022 | Vrouw | 29
Spierpijn
Naproxen gekregen voor mijn nekpijn die niet meer met paracetamol te onderdrukken was. Netjes na de maaltijd ingenomen om zo de kans op bijwerkingen te verminderen. Op dag 1 ging het nog goed ondanks dat ik geen pijn vermindering merkte. Op dag 2 stond ik op met onwijze krampen in me maag die na 24 uur niks meer te hebben ingenomen nog aan blijven houden. De maagpijn i[lees meer...]s nog erger dan de pijn waarvoor ik deze troep heb gekregen. Voor mij zeker geen tweede keer!!

16-10-2020 | Vrouw | 29
Slijmbeursontsteking
Helpt helemaal NIET. Precies zelfde als ik niks inneem. Heb zelfs eerder dan mag een nieuwe genomen maar nee hoor. Gebeurd helemaal NIKS

12-08-2016 | Vrouw | 29
Ziekte van Bechterew
Geneesmiddel maar 2/3 dagen gewerkt. 2x per dag 500 mg Naproxen. Ik voel me echt vreselijk misselijk, pijn op de borst, pijn aan mijn maag en mijn hele maag is van slag. Daarnaast transpireerde ik ontzettend. In overleg met apotheek gestopt met dit medicijn. Er wordt nu gekeken voor een ander medicijn. Misselijkheid is echt een van de naarste dingen die er is. Ik heb[lees meer...] dus geen goede ervaring met Naproxen.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum