Ervaringen met Naproxen

Menstruatiepijn (15 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Spierpijn (8 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Syndroom van Tietze (4 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

29-11-2020 | Vrouw | 17
Gekneusde ribben
n.a.v corona 3 zwaar gekneusde ribben. Geen enkele pijnstiller hielp. Nu al 6 dagen Naproxen. Gister werd ik enorm duizelig. Niet meer normaal kunnen lopen. Pijn in de maag en vandaag kwam daar ook nog wazig zien en misselijkheid bij. Ik vind het qua pijnverlichting echt super. Maar de bijwerkingen werken echt tegen. Ook gelijk mee gestopt. Klachten nemen niet af en de pi[lees meer...]jn wordt nu dus weer erger. Morgen de huisarts bellen want ik geef het een beetje op...

09-10-2017 | Vrouw | 17
Menstruatiepijn
Ik slik Naproxen 500 mg voor mijn ongesteldheidspijn, ik heb nergens meer last van nadat ik een pil heb genomen. Pas wel goed op dat je er niet te veel in een korte tijd slikt. Naar mijn ervaring ga je dan heel erg trillen.

28-06-2021 | Vrouw | 19
Peesontsteking been
Gekregen nadat ik tendinitis kreeg ter hoogte van de trochanter major. Geheel gestopt met belasten van deze spieren en een kuur gedaan van Apranax. Ik had gelukkig geen bijwerkingen of iets dergelijks, maar de kuur heeft me totaal niet geholpen. Nog steeds even veel pijn. Reflex spray hielp veel beter om de pijn te verlichten en is veel gezonder voor je lichaam.

26-11-2020 | Vrouw | 19
Kaakoperatie
Na het verwijderen van mijn verstandskiezen bij de kaakchirurg had ik in eerste instantie ibuprofen in combinatie met paracetamol gekregen. Dit werkte niet pijnstillend genoeg, dus kreeg ik Naproxen met maagbeschermers. Het middel werkt uitstekend tegen pijn, maar de heftige maagklachten die ik erbij kreeg ondanks de maagbeschermers zijn geen pretje. Ook kreeg ik last van [lees meer...]mijn slokdarm etc. waarbij het lijkt alsof je het aan je hart hebt. Ook heb ik last gekregen van slapeloosheid. Ik slaap al dagen zeer slecht..

10-12-2018 | Man | 19
Spierpijn
Had enorme last van spierpijn in mijn schouder, had zodoende al 30 uur niet meer geslapen. Ik nam de eerste pil in en binnen een halfuur was de pijn weg en lag ik te slapen. Echt een topmiddel.

05-07-2018 | Man | 19
naproxen (500mg)
Driemaal ingenomen, waarvan 2x in combinatie met pantoprazol (maagbeschermer) alle keren tijdens de maaltijd. Na de derde inname trad misselijkheid, geen eetlust, slap, duizeligheid en slaperigheid op. Ben toen gelijk gestopt en voelde mij na 4-5 uur weer opknappen. Pijn viel reuze mee en heb liever een beetje pijn dan mij zo beroerd voelen van de medicatie.

18-08-2020 | Vrouw | 20
Lage rugpijn

07-08-2019 | Vrouw | 22

28-03-2021 | Vrouw | 24
naproxen (250mg)
5 maanden lang 2 x per dag, 2 x 250 mg naproxen geslikt. Deed wat het moest doen. Eindelijk geen koorts meer en buikpijnaanvallen waren minder pijnlijk. Af en toe last van hoofdpijn, maar niet storend. Wel in combinatie met omeprazol geslikt.

29-04-2017 | Vrouw | 25
naproxen (220mg)
Endometriose
Dit middel voorgeschreven gekregen vanwege veel (buik)pijn tijdens de menstruatie. Het middel helpt goed en heb weinig bijwerkingen. Hooguit lichte hoofdpijn en af en toe wat brandend maagzuur, maar dit weegt niet op tegen het positieve effect.

27-06-2017 | Vrouw | 26
Amandelontsteking
Kreeg eerst naproxen voorgeschreven wegens een keelamandelonsteking. Binnen 1 dag waren mijn vingers opgezwollen en kreeg uitslag op mijn handen. Moest er toen direct mee stoppen, want ik kreeg er dus een allergische reactie van. Het verminderde de pijn wel enorm. Heb nu een kuur gekregen voor de onsteking.

10-08-2023 | Vrouw | 28
naproxen (550mg)
Endometriose

17-02-2022 | Vrouw | 29
Spierpijn
Naproxen gekregen voor mijn nekpijn die niet meer met paracetamol te onderdrukken was. Netjes na de maaltijd ingenomen om zo de kans op bijwerkingen te verminderen. Op dag 1 ging het nog goed ondanks dat ik geen pijn vermindering merkte. Op dag 2 stond ik op met onwijze krampen in me maag die na 24 uur niks meer te hebben ingenomen nog aan blijven houden. De maagpijn i[lees meer...]s nog erger dan de pijn waarvoor ik deze troep heb gekregen. Voor mij zeker geen tweede keer!!

16-10-2020 | Vrouw | 29
Slijmbeursontsteking
Helpt helemaal NIET. Precies zelfde als ik niks inneem. Heb zelfs eerder dan mag een nieuwe genomen maar nee hoor. Gebeurd helemaal NIKS

06-12-2022 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Altijd zeer heftige menstruatiepijn waar niks tegen helpt. Dit nu via de gynaecoloog om te proberen. Het haalt wel een klein beetje het randje eraf voor een paar uur. Na 2 uur begint de pijn erger te worden en na ongeveer 6 uur is de werking volledig verdwenen. Toen heb ik een tweede genomen. Alleen het randje gaat eraf, ik heb helaas alsnog de hele dag pijn gehad.

15-08-2017 | Man | 30
Syndroom van Tietze
Wat een verschrikkelijk medicijn... Hielp wel tegen de pijn, werkt snel en lang maar de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal! Maagbeschermer Pantoprazol erbij en de 'pret' was compleet. Met allebei moeten stoppen maar na 2 dagen nog veel last van obstipatie en maagklachten.