Ervaringen met Neotigason

Psoriasis (20 meningen)
Eczeem (5 meningen)
Ziekte van Darier (3 meningen)
Ichthyosis (3 meningen)

Psorinovo / dimethylfumaraat (146 meningen)
Stelara (93 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

17-03-2023 | Vrouw | 45
Veel minder dikke verhoorning

06-02-2022 | Man | 60
acitretine (10mg)
Sinds 1 jaar pustuls (Andrews/Barber) aan één voet en vooral de hak en voetzool, die groeien en uitdrogen en daarna loslaten is niet het probleem maar wel de pijn die dat veroorzaakt. Elke dag pijnstillers slikken. Nu 6 weken Neotigason 10 mg 1 keer per dag met na drie dagen al resultaat. Helaas komen er nu weer pustuls met bijbehorende pijn. Neem contact op met dermatoloo[lees meer...]g om te kijken naar de dosering.

24-08-2021 | Man | 71
Psoriasis
Vooral eerst, ieder mens kan anders reageren op medicatie (s). Psoriasis palmentaris , handen en voeten ,pustules . 2 x3 maanden uvb. Daarna 5 maanden uvb alleen pustules / volgens mij Andrews & Barber. Dermatoloog vanaf begin voorgesteld Neotigason in te zetten. Niet geaccepteerd op basis van bijwerkingen. Bijsluiter en lareb ervaringen. Uiteindelijk niet meer vol te hou[lees meer...]den jeuk, pijn enz. Besloten op 25 mg te starten..Het ongelofelijke resultaat, na de vierde dragee sterke afname aandoening. Na 7 stuks zeer sterke vermindering. Op eigen idee op 1 x per week 1 dragee. Totaal 12 dragees gesnoept. Het resultaat is dat mijn voeten geheel vrij zijn . Met enige humor, zo glad als babybilletjes. Na maanden met de voeten in ijswater, dikke lagen smeren met hormoon zalf en aanverwanten is dit resultaat voor mij geweldig..NB het is dus mijn eigen eigenwijzigheid geen Neotigason te willen gebruiken dat ik twee jaar met momenten heb geleefd dat , vul zelf maar in. Voor die genen waar Neo niet het gewenste brengt, advies uw specialist biologics laten voorschrijven, niet accepteren dat het ziekenhuis beperk budget heeft!

22-06-2021 | Vrouw | 44
acitretine (25mg)
Ik slik dit middel al 30 jaar en werkt prima ik heb een huidziekte en als het even wat erger word door verbranden of in de winter gebruik ik het weer een paar weken en gaat het weer goed .ik heb nooit bijwerkingen gehad .met de zwangerschap 2 jaar van tevoren gestopt .

06-02-2013 | Vrouw | 33
Psoriasis
Ik ben 7 jaar geleden met het middel neotigason begonnen omdat ik tijdens de zwangerschap de aandoening andrews barber kreeg, na heel wat hormoonzalfen,licht therapieén en zoutwaterbaden geprobeerd te hebben,was de maat vol. mijn handen en voeten kwam alleen maar pus uit, zaten vol ontstekingen en leken op reuma handjes. Ik heb mijn laatste zwangerschap afgewacht en ben n[lees meer...]a de geboorte van mijn zoon gelijk begonnen. 50 mg per dag, gelijk al last van bijwerkingen, extreme hoofdpijn,kapotte lippen,slapeloosheid en chronisch moe.maar het reseltuut was erg snel te zien, na 2 weken was mijn psoriasis zo goed als weg, en na 4 weken was het weg! het enige wat echter wel 2 jaar lang bleef waren de hoofdpijnen. nu heb ik meerdere malen geprobeerd te stoppen met dit spul,maar helaas komt het dan na 2 weken weer evengoed terug. ik zit nu op een dosis van 10 mg per dag waar het prima op gaat en weg bij blijft.met labello en een capsule per dag heb ik gelukkig weer een fijn leven!

04-12-2012 | Man | 58
Psoriasis
na vele soorten zalven, die niet aansloegen ,op deze pillen over gegaan. Mijn teenneagels stonden inmiddels bijna recht omhoog en mijn voetzolen lagen deels open. het medicijn sloeg gelukkig goed aan, en heb er geen last weer van gehad. bijwerkingen : haaruitval, hoofdpijn,slechte eetlust, gewichtsverlies.

30-05-2012 | Man | 30
Psoriasis
Eerst werden de vlekken vuriger, daarna begon de genezing na 4 maanden. Middel werkt als een soort dieseltrein, komt langzaam opgang maar is daarna goed sterk aanwezig. Bijwerkingen van 75 mg waren voor mij onacceptabel, vooral de spierpijn en botpijn. Ook haaruitval (wenkbrauwen, borsthaar en baard). Dosis uiteindelijk na remissie terug naar 25mg per dag, en ben al een ja[lees meer...]ar pso en bijwerking vrij. Wereldmiddel voor mij! Kans geven, niet opgeven en geloof hebben in de artsen en medicatie.

21-09-2010 | Man
Exceem

10-12-2022 | Vrouw | 66

16-09-2021 | Vrouw | 50
acitretine (25mg)
Bij mij is er tylotisch eczeem onder mijn voeten en een beetje in mijn handpalmen geconstateerd, Onder de voeten was het zo erg dat de kloven en spontane scheuren er in sprongen tot bloedens aan toe. Het leek op hele dikke eetlt maar die kreeg ik niet weg en ook de pedicure niet. Toen was het tijd om naar de dokter te gaan. Helaas ivm corona mocht ik niet langs komen en mo[lees meer...]est ik foto,s sturen. Conclusie droge huid smeren corticosteroïden crème. Resultaat nul. Uiteindelijk heb ik aangegeven om door gestuurd te worden naar een dermatoloog. Deze keek naar mijn voeten en zei direct dit is tylotisch eczeem.(lijkt dus op eelt en blijft dik en gaat dan ineens scheuren met als resultaat diepe kloven en heel er pijnlijk) Direct bloed laten prikken en dus 25mg neotigason voorgeschreven gekregen. Plus advies smeren met ureum crème 2x per dag. Resultaat na 4 weken 80 Procent over alleen wel best wat bijwerkingen. Vandaag telefonische afspraak en besloten nog 8 we door te gaan en dan weer op controle en dat hopen dat ik naar 10mg kan of misschien kan stoppen maar wel me hele leven moet blijven smeren en hopen dat het weg blijft. Ondanks de vele bijwerkingen wil ik toch doorgaan mijn voeten zien er echt al super mooi uit kan weer op slipper lopen geen diepe bloederige kloven. ik heb er echt wat voor over. Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier ervaart en er dan ook zelf over kan beslissen ,ga ik door of ga ik minder nemen of stop ik.

01-03-2021 | Vrouw | 33
Hidradenitis suppurativa
Voor mijn hs en ppp werkt goed mijn voeten zijn weer om aan te zien en mijn hs ontstekingen zijn goed te behandelen als er 1 op komt is deze 10x zo snel open

21-07-2018 | Vrouw | 48
acitretine (35mg)
Psoriasis
Neem nu ongeveer 7weken het medicijn in .Eerst 25mg nu 35mg en ben zeer tevreden.Heb wel wat last van droge lippen,handen en in de neus.Ook begint de eelt aan mijn voeten ,maar voor die ongemakken zijn middeltjes voor.Nu kan ik voor de zomer mijn haar wat korter knippen(had het op mijn hoofd) , topje en shortje aandoen( plekken over mijn hele lichaam).

13-09-2017 | Vrouw | 54
Psoriasis
Ik heb psoriasis aan handen en voeten en dat werd steeds erger. Ik kon vaak niets meer vast pakken of op een toetsenbord tikken, heb zelfs veel met handschoenen gewerkt op kantoor. Als het weer eens zo erg was onder mijn voeten en tussen de tenen kon ik niet meer lopen en ook geen schoenen meer aan, dan was alles ontstoken en kon ik de ziektewet weer in. Na jarenlang tobbe[lees meer...]n met zalfjes voor mijn psoriasis, wat maar weinig hielp en daar een hele dunne huid van kreeg, heb ik op een gegeven moment lichttherapie gehad en dat heeft wel geholpen en was eindelijk een keer van de jeuk en pijn af en kon daardoor ´s nachts ook weer eens door slapen. Maar jammer genoeg was dat voor korte duur en kwam het snel weer terug en toen heb ik besloten dat ik zo ook geen kwaliteit van leven meer had en toen maar aan de medicatie gegaan. Ik slik nu bijna 10 maanden neotigason ben begonnen met 10mg en daarna 20 mg en het gaat echt beter met me. Ik heb ook wel bijwerkingen, maar die wegen niet op tegen de klachten die ik anders had.

06-03-2017 | Man | 21
Ichthyosis
Ik heb een lichtere vorm van Ichthyosis Vulgaris, heb het sinds mijn geboorte en ben nu 21 jaar oud. Had begin 2014 toch maar besloten om weer eens naar de dermatoloog te gaan, om te kijken of er nieuwe behandelmethodes naar voren waren gekomen in de voorgaande jaren. De medicatie zelf werkt in principe prima, alleen de bijwerkingen kunnen wat vervelend zijn. In droger[lees meer...]e periodes; winter, als de verwarmingen aan springen bijvoorbeeld, heb ik vrij frequent bloedneuzen, soms zitten er periodes tussen van enkele weken, maar zoals de laatste paar weken heb ik bijna elke dag wel een bloedneus. Ook heb ik vrij vaak dat ik s'ochtends vroeg wakker word en dat een gevoelig deel van mn lichaam (vaak hoofd of keel) extreem geïrriteerd is, soms zo erg dat ik me fysiek niet lekker begin te voelen. All in all ben ik toch tevreden met Neotigason, aangezien ik erg werd belemmerd op het sociale vlak, en dat dit nu toch 90% beter gaat.

24-10-2016 | Vrouw | 52
acitretine (25mg)
Ik slik dit medicijn al meer dan 30 jaar voor mijn huidaandoening. Hyperkeratose palmo plantaris. In het begin wilde arts niet geven ivm bijwerkingen. Uiteindelijk gekregen mits ik niet zwanger zou worden. Alles onder controle. Elk half jaar bloed onderzoek en elk jaar een botscan. De meeste bijwerkingen zijn inmiddels voorbij. Wat wel steeds terug keert is een cyclus als [lees meer...]er weer veranderings. Dan komt de huidaandoening weer terug en slik ik iets meer. Daardoor weer haaruitval, droge mond, kapotte neus aan binnenkant. Dit alles duurt 2 weken. Het rare van dit is dat mijn haaruitval verdwijnt en mijn haar dan dikker wordt. Tot dat al mijn haar weer volledig terug is en mijn haar weer dunner van structuur word. Verder heb ik geen bijwerkingen. Niks verkeerd met lever, nieren botten enz. Dit medicijn is voor mij echt een red middel om een zo normaal mogelijk leven te kunnen lijden. Ik kan wel nog steeds niet met handen in sopwater maar dat is prima op te lossen.

01-07-2016 | Man | 70

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase