Ervaringen met Psorinovo / dimethylfumaraat

Psoriasis (130 meningen)
Artritis psoriatica (10 meningen)
Lichen sclerosus (3 meningen)

Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

27-02-2014 | Vrouw | 34
Psoriasis
Hoi, mijn naam is Marijke. Ik heb sinds circa 1 jaar multiple sclerose en psoriasis. De psoriasis zit voornamelijk op de hoofdhuid en veroorzaakt veel jeuk en ongemak. Ik heb diverse shampoos, crèmes, lotions e.d. gebruikt, maar werd alleen maar erger. Nu heeft de dermatoloog psorinovo (van apotheek Mierlo-Hout) voorgeschreven, daar ga ik vandaag mee starten (opbouwen)[lees meer...]. Ik heb hoge verwachtingen van dit middel, ook omdat de ervaringen hier over het algemeen erg positief zijn. Een bijkomend voordeel van dit middel is dat het binnenkort ook officieel in gebruik wordt genomen als medicijn bij ms, wat ik dus ook heb. Daarom kan ik vanaf nu stoppen met de dagelijkse copaxone injecties, dat is heel fijn. Ik zal de komende weken mijn ervaringen met psorinovo hier opschrijven.

22-02-2014 | Man | 53
Psoriasis
Fenomenaal middel, ik ben al 10 jaar brandschoon zonder noemenswaardige bijwerkingen. Ook houd ik mij niet aan een bepaald dieet. Ik gebruik de psorinovo tabletten van de apotheek magistrale bereidingen uit Oud Beijerland. Deze tabletten geven de minste bijwerkingen. Absoluut aan te raden dit middel, ik zat nota bene voor 60 % onder de psoriasis. Nu ben ik er echt hele[lees meer...]maal vanaf.

13-02-2014 | Man | 49

14-01-2014 | Vrouw | 50
dimethylfumaraat (1200mg)
Psoriasis
In het kort mijn verhaal. In 2004 ben ik begonnen met de psorinovo. Eerst het medicijn gebruik van 30 mg psorinovo [mierlo-hout] opgebouwd naar 1200 mg per dag. Eind 2004 slikte ik dagelijks 1200 mg. Toen was mijn huid helemaal schoon. De dosering langzaam afgebouwd met tussenpozen van 6 maanden tot een onderhoudsdosis van 120 mg per dag. In 2011 moest ik stoppen van de na[lees meer...]rcotiseur omdat hij het medicijn niet kent. Oké dan maar even niet. Twee operatie en bijna een jaar verder begonnen de plekjes weer te verschijnen., het dieet heb ik altijd aangehouden. Door veranderde maatregelen van de zorgverzekeraar wordt psorinovo alleen vergoed door een dermatoloog. Het de hele omgeving gebeld om een dermatoloog te vinden die psorinovo voor wil schrijven en er uiteindelijk een gevonden. Maar het gaat heel moeilijk om de arts ervan te overtuigen dat het medicijn gebruik en het dieet samen moeten gaan om resultaat te krijgen. Ben nu net weer begonnen met psorinovo. Het medicijngebruik is heel belangrijk en ongeveer de helft van de psorinovo therapie. Het dieet is de andere helft. Wat mijn dokters samen met de apotheek hebben opgebouwd, wordt in mijn ogen vernietigd door dermatologen die het middel wel voorschrijven maar psoriasis nog steeds als huidaandoening blijven zien. Elk bezoek dat ik breng aan de dermatoloog kan ik de arts vertellen over de psorinovo- therapie, de arts knikt ja maar denkt NEE. Een dermatoloog weet niet beter, maar ik als ervarings-deskundige wel en ik blijf het dieet volgen en de psorinovo slikken, al zal ik het levenslang moeten gebruiken. Bij mij helpt het uitstekend.

11-12-2013 | Vrouw | 61
dimethylfumaraat (120mg)
Psoriasis
Vrouw, 61 jaar, via natuurarts v.d.Valk uit Den Haag.laatste 4 jaren explosies van psoriasis door erge stress. Dit middel is voor mij een wonder. Het is erg belangrijk om het juiste medicijn te krijgen, namelijk :Dimethylfumaraat enteric coated slow release KNMG nr.: 13860127. Dit is maar via één 1, apotheek in Nederland te verkrijgen. Steunpunt Apotheek Mierlo-Hout. Dit m[lees meer...]iddel geeft langzaam het medicijn af, zodat het minder bijwerkingen geeft!!. P.S ik heb geen aandelen van deze apotheek, maar ik vind het rot als mensen het foute medicijn krijgen.

09-10-2013 | Man | 26
Psoriasis
Begin juni ben ik begonnen met de Psorinovo behandeling. De eerste maanden was het resultaat 0. Na die tijd begon het iets wat op te knappen met ups en downs. Op het moment dat de huid er erg rustig uit zag ging dit een aantal dagen goed tot ik weer een terugval kreeg en ik weer onder de Psoriasis zat. De psoriasis zit bij mij grotendeels op mijn rug en armen. Vorige week[lees meer...] voor controle geweest bij de Dermatoloog en hij was niet tevreden met het resultaat, ik slikte op dat moment 7x 120 mg per dag. Doordat de Psoriasis plekken rood blijven stelde hij voor de dosis te gaan verlagen. Psorinovo maakt de bloedvaten wijder waardoor roodheid ontstaan melde hij mij. Op dit moment slik ik 's morgen 3x 120 mg en 's avonds 3x 120 mg. De schilfers zijn nergens meer te bekennen alleen zijn de plekken nog vuurrood en voelen sommige plekken nog ruw aan. Daarnaast sneer ik mij iedere avond in met Dovobet zalf. Ik vind het lastig om te bepalen of het resultaat komt door de zalf of de Psorinovo. Ik ben bang als ik met 1 van beide stop ik weer een terug val krijg. Wil ik misschien te snel 95% resultaat hebben zoals ik hier veel al lees? Of ben ik een van de weinige patienten waarbij Psornivo gewoon niet tot nauwelijks werkt?

09-09-2013 | Man | 26
Psoriasis
Beste medepatienten, Ik zal 1 van de weinige psorinovo gebruikers zijn die een 0 resultaat heeft. 1 augustus heb ik ook al een berichtje geplaatst, in eerste instantie had ik het idee dat er wel iets gebeurde. Maar na een aantal weken verder te zijn zijn alle plekken weer voor 100% terug en ben ik ten einde raad. Is er dan helemaal niets te doen aan deze aandoening.....[lees meer...]....

13-08-2013 | Man | 35
Psoriasis
Sinds 3 weken gebruik ik Psorinovo. Sinds een week heb ik continue diarree met een dosis van 3x 30 mg. Nog geen echt hoge dosering maar wel flinke diarree. Ik vraag me af of de klachten straks af zullen nemen. Zijn er mensen met die ervaring? Helpen andere zaken om de diarree tegen te gaan? Reacties zijn zeer welkom!

05-08-2013 | Vrouw | 24
Psoriasis
Mijn weg naar Psorinovo was een lange akelige weg. Een jaar of 6 geleden kreeg ik de eerste symptomen. Rode schilferachtige plekken op knieën en Ellebogen. De dokter gaf me een paar tubes verlichtende crème mee tegen de jeuk. Al snel was ongeveer 40% van mijn lichaam bedekt met een dikke laag psoriasis. Omdat ik ook mijn handen ondertussen een grote open wond was gewo[lees meer...]rden, kon ik niet meer werken. ik deed niet meer mee aan leuke activiteiten met vrienden. Alle mogelijke cremes heb ik uitgeprobeerd en ook lichttherapie was geen succes. Teleurgesteld kwam ik keer op keer na mijn afspraak bij de dermatoloog thuis. Totdat ik las over Psorinovo op internet. Dit aangekaart in het ziekenhuis. De dermatoloog gad hier nog nooit van gehoord! ! Na een tijd kreeg ik toestemming om dit te gebruiken. De bijwerkingen waren ernstig. Ik heb hele dozen met pijnstillers weggewerkt. Gelukkig heb ik volgehouden. Het was het allemaal waard. Ik ben nu bijna vrij van psoriasis. Op mijn psoriasis inversa na. Alleen belachelijk dat deskundigen 2 jaar geleden nog nooit van psorinovo gehoord hadden! Ik hoop dat het meer bekendheid krijgt want het middel heeft mij gered:)

01-08-2013 | Man | 26
Psoriasis
Ook ik wil even mijn verhaal kwijt, 6 jaar geleden tijdens een vakantie in Spanje werd ik van de een op andere dag wakker met een rode schilferige huid. Vele dokters en artsen bezocht........ allerlei zalfjes en creme voorgeschreven gekregen. Uit eindelijk bij een arts in het Zuwe/Hofpoort ziekenhuis in Woerden terecht gekomen. Een fijne arts die mijn inziens weet waar hij[lees meer...] mee bezig is (eindelijk na 100 andere artsen te hebben bezocht) Ik heb een aantal jaar dovobet zalf gesmeerd, dit altijd met een draagbaar resultaat. De zomers had ik zelden tot nooit ergens last van, mijn huis was schoon. Nu ongeveer een jaar geleden begon de psoriasis zich uit te breiden naar mijn armen en benen. Na overleg met de arts ben ik 8 weken geleden begonnen met Psorinovo, ik ben begonnen met 2x 30 mg per dag. Hierbij bleef ik wel de dovobet smeren. Inmiddels zit ik op 2x2 120 mg per dag. De afgelopen weken zag ik de psoriasis zichtbaar verminderen..........tot afgelopen weekend het ineens weer omkeerde. Het mooie resultaat van de afgelopen weken is nergens meer te zien. Mijn lichaam is weer bedekt met grote rode vlekken die echt NIET schilferen. Volgende week moet ik weer voor controle naar de arts. Heeft iemand ervaring met deze plotselinge omslag tijdens het gebruik van Psorinovo?

28-07-2013 | Vrouw | 35
Psoriasis
Ik heb al psoriasis v.a mijn 10e levensjaar, ben nu inmiddels 35 jaar. Ik heb alle zalven gebruikt die er bestaan, bad en licht therapie gedaan maar zonder resultaat. Plekken over mijn gehele lichaam en waar ik voornamelijk mee zat was dan mijn handpalmen geheel aangetast waren. Ik werk in de zorg en kon door deze huidziekte mijn werk niet meer naar behoren uitvoeren. [lees meer...]Mijn Dermatoloog heeft vorig jaar deze med voorgeschreven..en ben nu voor 95 % genezen van mijn psoriasis. 1 klein plekje op 1 knokkel.. Bijwerkingen waar ik last van had en heb: opvliegers.. nu gelukkig wel minder maar nog wel dagelijks, extreme moeheid..bloedwaardes blijven gelukkig goed. Een laatste redmiddel tegen deze huidziekte..ik kan deze med alleen bestellen via de apotheek van mijn zkh en deze bestellen het ook in Mierlo, mijn eigen apotheek kan er niet aankomen helaas.

04-06-2013 | Vrouw | 61
Psoriasis
Ik heb sinds 3 weken de Dimetthyflumaraar tabletten , dus ben nog in de begin fase .Al zo'n 25 jaar last van psoriasis ,maar dat was in de hand te houden met zalven zoals Dermovate en Dovobet + lichttherapie . Het waren bij mij voornamelijk de benen die plekken vertoonden . Tot enkele maanden geleden de plekken zo hevig werden en zich uitbreiden tot aan mijn rug -armen [lees meer...]. De dermatoloog stelde gelijk voor om met deze medicatie te beginnen . Na 2 weken was het rond met de verzekering . Ik heb tot nu aan toe weinig last van bijwerkingen op wat lichte darmkrampen en lichte misselijkheid na . Maar mijn vraag is : zijn er meer mensen die de ervaring hadden of hebben dat de plekken in het begin erger werden en pijnlijker ? Ik smeer op dit moment wel met Dovobet , maar als ik elke plek wil smeren heb ik zeker 25 mg nodig .Vooral mijn billen en de achterkant van mijn benen zitten vol met plekken , wat zeer pijnlijk is met zitten en kleding . Mijn hoop is echt gevestigd op de medicatie !!

24-03-2013 | Man | 44
Psoriasis
zins januari ben ik aan psorinovo van v mierlo-hout heb soms dagen dat ik loom ben ,soms ook dagen in diaree,ik nam de pillen in met yoghurt of melk maar moest dan na 3 uur naar wc,nu op verzoek van dermotoloog met water ,gaat wat beter gelukkig ,soms heb ik nog wat last van jeuk ik voel eigelijk dat alles heel langzaam beter wordt,ik zou nu eigenlijk al op 6 pillen van 1[lees meer...]20 mg kunnen zitten maar ivm bywerkingen zit ik op 360mg totaal verdeelt over hele dag volgens dermotoloog maakt het niet uit hoelang je over de opfase doet dat is iets wat je moet aanvoelen in je lichaam hoe die op reageert, verder hoop ik dat het goed komt want ja de zomer komt er aan al zou je het met een temp van -1 overdag (24maart ) niet zeggen

20-03-2013 | Vrouw | 63
Psoriasis
Sta er op, dat je het originele medicijn Psorinovo uit Mierlo-Hout krijgt. Ik had eerst ook een huidarts die dit niet wilde voorschrijven (het zou veel duurder zijn, wat niet waar is) en ben toen overgestapt naar een andere huidarts. Die schreef zonder problemen Psorinovo voor, maar bij de apotheek gaven ze me de pillen uit Oud Beierland. Die heb ik terug laten sturen en n[lees meer...]u heb ik weer die uit Mierlo-Hout. Bij veel apotheken is deze apotheek niet bekend.

03-03-2013 | Vrouw | 21
Psoriasis
Ik slik nu 3 weken dimethylfumaraat van de magistrale bereider uit Oud-Beijerland, tot 2 weken gebruik merkte ik nog niets aan mijn psoriasis. Nu na 3 weken neemt de roodheid af en sommige kleine plekken zijn al zo goed als weg, de grote plekken zitten er helaas nog wel. Verder heb ik heftige darmkrampen erbij gekregen, deze zijn voor mij goed te bestrijden met Buscopan. I[lees meer...]k neem de tabletten nu gespreid over de dag elke 3 uur in met melk om maagklachten te voorkomen. Ik ben ondanks de darmkrampen tevreden met het resultaat, ik gebruik geen hormoonzalven meer, mijn huid is nog nooit zo rustig geweest zonder zalf!

25-02-2013 | Vrouw | 40
Psoriasis
Ik gebruik psorinovo al een jaar of 5,en ging supergoed,was helemaal schoon!!(heb last over hele lichaam..)nu kreeg ik vorig jaar een hoge bloeddruk,220/160,en na enig gedoe is die nu stabiel met een medicijn..alleen nu komt ineens de psoriasis in alle hevigheid terug...heeft iemand hier ook last van gehad?ik heb ook niet meer de originele psorinovo uit mierloo-hout,maar e[lees meer...]en vervangend fumaraat,uit oud-beierland..die is bruin van kleur,en niet wit..ik hoop dat er iemand is die raad weet en heeft!!