Ervaringen met Psorinovo / dimethylfumaraat

Psoriasis (130 meningen)
Artritis psoriatica (10 meningen)
Lichen sclerosus (3 meningen)

Stelara (93 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

20-05-2015 | Man | 61
dimethylfumaraat (30mg)
Psoriasis
na jaren van behandeling door diverse ziekenhuizen en specialisten was ik niets opgeschoten de uitslag bleef. mijn huid is door alle "probeersels" behoorlijk beschadigd. na 40 jaar heb ik een bezoek gebracht aan een natuurarts uit rotterdam. hij scheef mij psorinovo voor. komend van een behoorlijk aangedane huid was ik binnen 3 maanden geheel vrij van uitslag. ik slik nu [lees meer...]1 tablet van 30 mg per dag en dit gaat al 3 jaar goed. ben erg blij met dit medicijn.

16-04-2015 | Man | 27
Artritis psoriatica
De eerste 2 maanden geen resultaat, na 3 maanden helemaal schoon. weinig last van bijwerkingen gehad. Heb mij niet aan het schema gehouden, per halve week heb ik het verhoogd, en met succes!!! Dit medicijn is fantastisch.

24-03-2015 | Man | 62
Psoriasis
Ik gebruik dit medicijn al vele jaren. Daarvoor ben ik jarenlang vele tientallen keren per jaar naar het ziekenhuis geweest voor vele behandelingen met een al met al zeer bedroevend resultaat. Voor mij is er geen beter medicijn. Ongelooflijk dat dit medicijn niet beter bekend is.

16-03-2015 | Man | 69
Psoriasis
Sinds mijn jeugd had ik last van psoriasis, tot mijn twintigste jaar was het niet ernstig, daarna werd het erger en na veel gesmeer met allerlei soorten zalf en lichttherapie verdween het niet. Toen ik van psorinovo hoorde heb ik een afspraak gemaakt met een van de artsen en ben het toen gaan gebruiken, binnen 3 maanden was ik schoon en ben weer gaan afbouwen tot 2 tablett[lees meer...]en per dag die ik nu 6 jaar lang gebruik zonder ernstige bijwerkingen, wat opvliegers maar daar valt best mee te leven. Onbegrijpelijk dat dermatologen dat niet voor schrijven als al die andere middelen niet helpen. In verband met de verzekering krijg ik het nu gewoon van de apotheek ipv psorinovo, ik zit nu lekker in mijn vel dan toen ik het niet gebruikte.

10-02-2015 | Man | 33
dimethylfumaraat (120)
Psoriasis
Ik heb twee keer een kuur gehad. De eerst met psorinovo. Met goede resultaten het leek niet nodig door te slikken dus heel snel afgebouwd. Toen het snel terug kwam begonnen met een tweede kuur door gedoe met verzekering moest ik overstappen op de Duitse variant. De resultaten waren hetzelfde maar de bijwerkingen een stuk sterker. Toch had ik een flinke motivatie om door te[lees meer...] gaan met het medicijn. Tot ik zoveel darmklachten had en me echt ziek begon te voelen. Ik had nooit griep , verkoudheden of andere ellende maar in 4 maanden 5 keer plat gelegen. Ik weet natuurlijk niet of dat door de medicatie kwam maar het was toch bijzonder voor mij. Er was 95 procent van mijn psoriasis over toen ik begon af te bouwen. Dat is een jaar zo gebleven en de afgelopen 5 jaar is het langzaam terug op het oude niveau. Ik ga deze week weer beginnen met psorinovo omdat iedereen beweerd dat de bijwerkingen minder zijn. Ik hoop het want ik zie er een beetje tegenop. Het lijkt me heel fijn als ik de onderhouds dosis kan blijven slikken voor een tijdje maar ben bang dat dit mij niet gaat lukken. Maar met die 4 jaar pijnvrij zou ik al heel gelukkig zijn. Ik zal nog wat posten als ik verschil merk. Maar vond het voorheen een aanrader met bijwerking die voor mij minder erg waren dan die van psoriasis. Overigens voor de mensen die wel bijwerkingen hebben kan het werken een stapje terug te doen (volgens mij arts) en rustiger op te bouwen als het schema. Ik wilde eerst gaan voor resultaat want dat is wat je wilt zien en snel. Maar met iets meer tijd hoop ik deze keer toch fit te blijven.

27-01-2015 | Man | 58
Psoriasis
Vanaf 1985 heb ik al Psoriasis, het begon met een klein plekje op mijn linker elleboog. Door de vele jeuk werd dit al snel erger en de plek groter. Toen op mijn andere arm, knie en enkels. Van Teerzalf en nog 10 tallen andere over op het Zogenaamde wonder "Dovobet " Heb maanden Licht Therapie gehad in het Ziekenhuis, waar ik ook nog ernstige brandwonden heb opgelopen omdat[lees meer...] de tijdklok foutief was ingesteld. Daar ik al in een periode zat van een langere Licht Therapie viel dit je minder snel op. Na ruim 24 jaar via een Advertentie in de Krant weer op nieuw gestart in een andere Kliniek. Daar na mijn Prive bijgehouden dossier van alle behandelingen toch eerst nog een start met Licht Therapie. Na + 10 behandelingen had de Specialist het wel gezien, het hielp niet. Eindelijk de oplossing "Psorinovo " 30 mg. Na een periode van instellen mag ik me nu gelukkig prijzen. Helemaal SCHOON.

23-01-2015 | Man | 38
Psoriasis
Begin 2009 kwam ik bij de specialist terecht. Deze heeft me toen een behandeling gegeven met lichttherapie, doordat ik ondernemer ben had ik niet altijd de tijd om 3 maal per week het ziekenhuis te opzoeken, we zijn toen in augustus 2009 begonnen met de pillen Dimethylfumaraat, hij heeft me toen een opbouwschema gegeven: beginnend met 30 mg en dan iedere week met 30 mg opb[lees meer...]ouwen, na een aantal weken was er al resultaat te zien, uiteindelijk was ik met een dosis van 480 mg geholpen, alles ging weg, ik was super blij, ben nu 38 en toen ik psoriasis kreeg was ik 8 jaar, eindelijk vrij van de ziekte, ik ben toen gestopt met het slikken van de medicijn, dit had ik nooit mogen doen, ik kreeg het na 1 jaar weer terug, kleine plekjes, ook toen ben ik niet meteen begonnen met slikken, pas sinds november 2014 ben ik weer begonnen, zoals als ik het toen had, had ik het nog nooit gehad, nu ruim 2 maanden later zie ik weer resultaat, het begint weer allemaal weg te gaan, het duurt wel allemaal iets langer omdat het ook heftiger was. Maar het resultaat is er weer en nu blijf ik ook doorslikken, ik al zie je niets meer, ik ga dan wel de dosis afbouwen tot een minimum. Ik heb er flink baat bij dus, en natuurlijk heb ik ook last van bijwerkingen, heb wel eens jeuk, heb wel eens dunnere ontlasting, van opvliegers heb ik gelukkig geen last meer. Ik kan dit medicijn iedereen aanraden die de huidaandoening psoriasis heeft.

19-12-2014 | Man | 45

10-12-2014 | Man | 59
Psoriasis
Ik ben nu 59 heb ernstige psoriasis sinds mijn 35e na vele zalfjes en zonnebankkuren ben ik via een kennis in contact gekomen met het medicijn fumaraat. Na gesprekken met de huidarts was ik haar eerste patient (2009 )die dit medicijn voorgeschreven kreeg (mede omdat ik reeds de maximale hoeveelheid aan zonnebankkuren had gehad en de kans op huidkanker te veel toenam) Ben b[lees meer...]egonnen met kleine hoeveelheid waar ik geen bijwerking heb gemerkt na een maand op 3x120 mg uitgekomen. Het resultaat was verbluffend na 2 maanden volledig vrij van psoriasis. In de loop van de jaren het aantal tabletten teruggebracht van 3x120mg naar 2x120mg toen van 2x120mg naar 1x120mg en nu van 1x120mg naar 2x30mg en nog steeds psoriasisvrij De teruggang in mg is mede veroorzaakt door een te laag aantal witte bloedlichaampjes wat weer tot gevolg verminderde weerstand zou veroorzaken.

21-08-2014 | Man | 22
Artritis psoriatica
Ongeveer 3 jaar terug op 19 jarige leeftijd kreeg ik voor het eerst psoriasis en reuma verschijnselen. De reumatoloog stelde toen de diagnose 'artritis psoriasis' waarna ik begon met een behandeling van MXT. Door de MTX verminderde de klachten, al waren de bijwerkingen heftig (vermoeidheid, gevoel van ziekte, lusteloos). Volgens mijn arts kwam ik ondanks deze bijwerkingen [lees meer...]voorlopig niet in aanmerking voor een behandeling met de effectieve (maar dure) biologicals. Uiteindelijk heb ik zelf besloten opzoek te gaan naar een alternatief. Via een orthomoleculair arts kwam ik bij het middel psorinovo uit. Na een jaar van opbouwen zit ik nu op 8 X 120mg, deze behandeling is veel effectiever met amper bijwerkingen. Zowel de psoriasis als de reuma lijkt verdwenen, ik voel mij helemaal fit en krijg de medicijnen vergoed door mijn zorgverzekeraar. Ik kan iedereen met psoriasis of artritis psoriatica sterk aanraden opzoek te gaan naar een arts die behandelt met dit middel!!

20-08-2014 | Man | 22
dimethylfumaraat (120MG)

22-02-2014 | Man | 53
Psoriasis
Fenomenaal middel, ik ben al 10 jaar brandschoon zonder noemenswaardige bijwerkingen. Ook houd ik mij niet aan een bepaald dieet. Ik gebruik de psorinovo tabletten van de apotheek magistrale bereidingen uit Oud Beijerland. Deze tabletten geven de minste bijwerkingen. Absoluut aan te raden dit middel, ik zat nota bene voor 60 % onder de psoriasis. Nu ben ik er echt hele[lees meer...]maal vanaf.

13-02-2014 | Man | 49

09-10-2013 | Man | 26
Psoriasis
Begin juni ben ik begonnen met de Psorinovo behandeling. De eerste maanden was het resultaat 0. Na die tijd begon het iets wat op te knappen met ups en downs. Op het moment dat de huid er erg rustig uit zag ging dit een aantal dagen goed tot ik weer een terugval kreeg en ik weer onder de Psoriasis zat. De psoriasis zit bij mij grotendeels op mijn rug en armen. Vorige week[lees meer...] voor controle geweest bij de Dermatoloog en hij was niet tevreden met het resultaat, ik slikte op dat moment 7x 120 mg per dag. Doordat de Psoriasis plekken rood blijven stelde hij voor de dosis te gaan verlagen. Psorinovo maakt de bloedvaten wijder waardoor roodheid ontstaan melde hij mij. Op dit moment slik ik 's morgen 3x 120 mg en 's avonds 3x 120 mg. De schilfers zijn nergens meer te bekennen alleen zijn de plekken nog vuurrood en voelen sommige plekken nog ruw aan. Daarnaast sneer ik mij iedere avond in met Dovobet zalf. Ik vind het lastig om te bepalen of het resultaat komt door de zalf of de Psorinovo. Ik ben bang als ik met 1 van beide stop ik weer een terug val krijg. Wil ik misschien te snel 95% resultaat hebben zoals ik hier veel al lees? Of ben ik een van de weinige patienten waarbij Psornivo gewoon niet tot nauwelijks werkt?

09-09-2013 | Man | 26
Psoriasis
Beste medepatienten, Ik zal 1 van de weinige psorinovo gebruikers zijn die een 0 resultaat heeft. 1 augustus heb ik ook al een berichtje geplaatst, in eerste instantie had ik het idee dat er wel iets gebeurde. Maar na een aantal weken verder te zijn zijn alle plekken weer voor 100% terug en ben ik ten einde raad. Is er dan helemaal niets te doen aan deze aandoening.....[lees meer...]....

13-08-2013 | Man | 35
Psoriasis
Sinds 3 weken gebruik ik Psorinovo. Sinds een week heb ik continue diarree met een dosis van 3x 30 mg. Nog geen echt hoge dosering maar wel flinke diarree. Ik vraag me af of de klachten straks af zullen nemen. Zijn er mensen met die ervaring? Helpen andere zaken om de diarree tegen te gaan? Reacties zijn zeer welkom!