Ervaringen met Psorinovo / dimethylfumaraat

dimethylfumaraat

Bij  PsoriasisX

Artritis psoriatica (10 meningen)
Lichen sclerosus (3 meningen)

Stelara (96 meningen)
Neotigason (50 meningen)
Dovobet (33 meningen)
Enstilar (15 meningen)
Taltz (12 meningen)

06-01-2017 | Vrouw | 51
Psoriasis
Het middel werkt dat staat buiten kijf! Binnen 3 maand helemaal schoon. Ben daar super blij mee. Maar..... Gisteren een bericht gelezen dat psorinovo een gevaarlijk middel is en er al 1 dode is gevallen door dit middel. Buiten dat je allerlei infecties kunt oplopen, omdat je weerstand ernstig verlaagd, kan je ook nog dikke darmkanker krijgen en een hersenaandoening waar [lees meer...]door je in een rolstoel beland en uiteindelijk dood kan gaan. Heb er niet van kunnen slapen. Wat dan??? Niet meer slikken en van top tot teen onder komen staan ?! Wat is de waarheid? Eigen bijwerkingen: Diarree, maagklachten, hogere leverwaardes, erg groot ijzer tekort, hogere chloretorol. Erg lage lymfocyten en leukocyten. Hot flashen.

27-10-2019 | Man | 76
dimethylfumaraat (120)

04-08-2017 | Vrouw | 65
dimethylfumaraat (30)

09-01-2020 | Vrouw | 49
dimethylfumaraat
Psoriasis
Dit middel werkte tegen mijn psoriasis, maar zelfs bij een lage dosis zat ik elke nacht met buikkramp en diaree op het toilet. Ook ben ik in de twee jaar dat ik het middel slikte gigantisch veel ziek geweest. Mijn leven werd een aaneenschakeling van griepjes, keelontstekingen, holteontstekingen, luchtweginfecties, buikgriep en koortsaanvallen waarbij ik soms 42 graden aant[lees meer...]ikte. Pas toen een arts aangaf dat de waarde van leukocyten in mijn bloed veel te laag was en dat dit door de psorinovo kon komen, begreep ik dat dit middel mijn immunsysteem grondig ontregelde. Ik ben ermee gestopt en heb sindsdien mijn psoriasis terug, maar ook mijn gezondheid.

15-09-2018 | Man | 45
dimethylfumaraat (3)
Psoriasis
Bedankt , ik ga het met mij dermatoloog overleggen, ik ziet nu 12de week 3×120 en nog steeds geen duidelijke verbeteringen 😞 wel elke nacht maag en darmen klachten + diaree 🤢

21-08-2018 | Vrouw | 45
Psoriasis
Kan iemand mij helpen?Ik ben nu 8 weken Psorinovo aan het slikken 5x120mg per dag,tot nu toe geen zichtbaar verbeteringen zelf nieuwe psoriasis plekjes ,wel veel last van mag darm klachten en diarree. Werkt het medicijn bij mij niet ? Is het nog te vroeg om verbetering te zien?

16-11-2016 | Vrouw | 22
dimethylfumaraat (30mg)
Psoriasis
* opstartperiode van dimethylfumaraat + 2 maanden dimethylfumaraat & 2 maanden psorinovo geprobeerd * Heb sinds mijn 4e levensjaar in wisselende mate last van psoriasis guttata en psoriasis vulgaris op zowel hoofdhuis als lichaam. Soms haast niets voor jaren achtereen en soms mijn hele lichaam onder. Na zeker 4 jaar amper plekjes begon het vorige zomer ineens in alle h[lees meer...]evigheid op te vlammen terwijl ik op vakantie was. Van niets, naar mijn hele lichaam vol! Eerst geloofde ik niet dat het psoriasis was omdat ik nog nooit binnen 2 weken van niets naar bedekt in jeukende plekjes was gegaan. Na een tijdje begon het langzaamaan weg te trekken maar na een tweede vakantie kwam het in alle hevigheid weer terug! Weer in Nederland mocht ik van de dermatoloog tussen lichttherapie en dimethylfumaraat kiezen: de keus voor een pilletje in plaats van 2 keer per week naar het ziekenhuis gaan voor lichttherapie was snel gemaakt. De opbouwperiode van de dimethylfumaraat was afschuwelijk. Ik voelde me al niet lekker in mijn vel met al die jeukende plekken maar de misselijkheid en vermoeidheid die er door de dimethylfumaraat bijkwamen. Van mijzelf ben ik erg optimistisch en zeker een doorzetter, maar nu kon ik om het minste in huilen uitbarsten en voelde me erg ongelukkig en alleen in mijn gevoel. Dit staat niet bij de bijwerkingen, maar zou een oorzaak kunnen zijn van de vermoeidheid die dimethyl wél veroorzaakt (en natuurlijk het feit dat de jeuk en de esthetische ongemakken van psoriasis gewoon kut zijn) Wel moet ik nageven: twee maanden na de opstartperiode waren álle plekjes weg, wat een paardenmiddel. Is het het waard? Ik weet het niet. Ik ben na 4 maanden na de opstartperiode gestopt, de psoriasis bleef grotendeels weg en behalndel me weer met hormonen crème. Ik wil iedereen die dimethylfumaraat of psorinovo overweegt sterk aanraden contact op te nemen met de psorinovo vereniging of de psoriasis vereniging. Zij zijn ongelofelijk vriendelijk, weten heel veel.

10-05-2017 | Man | 21
Psoriasis
Ik gebruik deze medicijnen nu 3 maanden en heb het opgebouwd tot 8 pillen van 120 mg per dag. Helaas tot nu toe geen enkele verbetering. Ik had er grote verwachtingen van omdat ik op internet bijna alleen maar positieve reacties lees. Ik blijft het nog een maand gebruiken hopelijk komt er toch nog verbetering, al zijn mijn hoge verwachtingen aardig bijgesteld.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (624) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum