Ervaringen met Acemap

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (1 mening)

03-11-2023 | Man | 30
Psychose
Ik wordt gedwongen om het te nemen psychiater hebben geen verstand van tabletten bij ggz ze denken dat ze alles beter weten. Enige doel van hun is een schouderklopje te krijgen bij de uwv merk ik. Meer politie ondervragingen dan genezen.

08-05-2023 | Vrouw | 40
Psychose
Ik ben allergisch voor antipsychoticum. Acemap 2x 20 mg per week is onvoldoende. Ik heb ook op het moment geen psychiater. Ik slik het nu 1 jaar. Ik ben er alleen maar ziek van. Slik daarbij akineton. Wordt er heel erg ziek van. Ik ben noodgedwongen dit te slikken. Ik voel me zeer vervelend. Ik ben er zo ziek van dat ik juist psychotisch wordt.

08-04-2023 | Vrouw | 45
Psychose
Had last van stemmen (verder helder en niet verward) die gebaseerd waren op de werkelijkheid (overlast van bovenburen). Dit middel heeft het vrij snel helemaal weggehaald. Prikkels komen amper meer binnen, voel me geestelijk sterk. De bijwerkingen zijn dat ik last heb met slapen en een dof/pijnlijk gevoel in rechterarm, kan dingen moeilijker optillen.

19-12-2022 | Man | 53
Psychose
Men dacht dat ik stemmen hoorde. Daarom is dit mijn voorgeschreven. Maar de stemmen die ik hoor zijn echt. Gaan ook niet weg. Ben wel gevoelig voor paniek, drukte, prikkels en angsten. Daar helpt het wel tegen. Kan beter rationeel denken en bij de les blijven. Anders wordt ik door van alles en nog wat afgeleid en heb de neiging om op alles (boos) te reageren. Maar het [lees meer...]punt van deze reactie is de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Alles doet me zeer. Niet goed uit te houden. Maar ik slik er nu 8 paracetamol per dag bij en daarmee is het wat dragelijker. Dus dat is de tip. Dat helpt er wel wat tegen. Het lijkt op een zeer zware griep en ook op de afkickverschijnselen die je hebt als je stopt met roken. Met deze pillen heb je dus 7 dagen per week zware griep en ben je 7 dagen per week aan het afkicken van roken. Ga er maar aan staan.

14-10-2022 | Vrouw | 57
Psychose
Gebruik ruim 5 jaar acemap. Nu verhoogde dosering waardoor psychose uitblijft. Veel last van bijwerkinfen. Emotioneler. Ook vlak in het begin. Spierstijfheid. Problemen met gewicht. Helpt goed. Duurt enkele weken voor het aan slaat. Geen psychosen meer. Ben van 40 naar 30 mg gegaan in 5 maanden. Volgende stap 20 mg. Stoppen of minderen geeft meer bijwerkingen. Blijft lange[lees meer...]re tijd. Ervaar wel dat het prikkels dempt. Voel me daardoor niet helemaal mezelf.

11-04-2022 | Man | 42
Psychose
Om een reden gek geworden, weet zelf ook niet waarom. Het medicijn hielp daartegen. Als ik ermee stopte kwamen de klachten terug. Toch was ik na ca. 1 jaar weer ok. Ik gebruik het medicijn nu al 8 maanden niet meer. Voel me weer als vroeger maar met een hoop herinneringen aan gekke dingen die ik dacht en deed.

02-01-2022 | Man | 42
Psychose
Krijg bastend hoofdpijn en agressie buien van dit medicijn. sla me hoofd zowat kapot. Problemen zijn niet opgelost, maar erger geworden!

25-02-2021 | Man | 39
Psychose
Omdat ik regelmatig psychoses had heb ik gekozen voor medicatie met weinig bijwerkingen en viel mijn keuze op acemap, ik kreeg een lage dosering en dat beviel me goed. Nu ben ik gedwongen opgenomen en wilde men mijn medicatie aanpassen, uiteindelijk is besloten om geheel tegen voorschriften twee keer per week 20mg voor te schrijven en dat heb ik gedurende 5 maanden geslik[lees meer...]t, nu heb ik suikerziekte en ik kan niet uitsluiten dat de medicatie daar invloed op heeft gehad. Volgens mijn behandelaar is dat niet het geval. Het liefst zou ik stoppen met deze medicatie maar ik word ertoe gedwongen het te blijven gebruiken.

20-08-2020 | Man | 30
Psychose
4 jaar geleden psychose gehad inmiddels afgebouwd naar een half pilletje per week bevalt goed raak niet meer in de war. Wel wat trager geworden. En lui

21-11-2017 | Man | 56
Psychose
Je lichaam moet aan dit medicijn wennen, het begin is heel vervelend na enkele jaren gaat het steeds beter. Het is effectief want het bepaald je geest bij de werkelijkheid. Angsten kunnen optreden, daar moet je dan mee leren omgaan en die overwinnen. 1 keer per week een tablet is niet vaak, met de bijwerkingen ben je wel 2 dagen bezig. na 6 uur na inname wordt je moe en na[lees meer...] 24 uur na inname treden waarneming-storingen op, te verhelpen met akineton. Dit middel neem je dan op de dag na inname. Het helpt niet tegen stemmen maar kan je wel in balans brengen, je eigen levensstijl doet er ook veel toe.