ziekte

Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychose

Semap

19-01-2023 | Vrouw | 30
Psychose
Ik had menselijke angst maar helaas kreeg ik door mijn eigen paniek die ik in het ziekenhuis had gemaakt de ggz aan mijn deur die me onder druk dit medicijn toediende. Allereerst wil ik zeggen de slechtste mensen ter aarde die dit medicijn hebben uitgevonden en die dit adviseren en aan de mensheid geven. Ik ben depressief en net een kast plant geworden word al 3 jaar bedre[lees meer...]igd met verplichte opname als ik deze dopamine onderdrukkende rotzooi niet inneem. Elke sprankje geluk wat een mens kan voelen is weg. Ik geloof niet dat er iets bestaat wat erger is wat je kan overkomen dan dit. Begin er nooit aan want als je normaal werkende hersens heb dan heb je dat na het innemen niet meer en dan is het doel bereikt want als je ermee wil stoppen draai je door en dan hebben hun je waar ze je willen hebben. “Psychose” “depressie” “we moeten dit behandelen je kan er niet mee stoppen nu” ik wens dit mijn slechtste vijand niet toe en de lijst fysieke klachten die ik erdoor heb is eindeloos. Doe het niet!!

Acemap

19-12-2022 | Man | 53
Psychose
Men dacht dat ik stemmen hoorde. Daarom is dit mijn voorgeschreven. Maar de stemmen die ik hoor zijn echt. Gaan ook niet weg. Ben wel gevoelig voor paniek, drukte, prikkels en angsten. Daar helpt het wel tegen. Kan beter rationeel denken en bij de les blijven. Anders wordt ik door van alles en nog wat afgeleid en heb de neiging om op alles (boos) te reageren. Maar het [lees meer...]punt van deze reactie is de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Alles doet me zeer. Niet goed uit te houden. Maar ik slik er nu 8 paracetamol per dag bij en daarmee is het wat dragelijker. Dus dat is de tip. Dat helpt er wel wat tegen. Het lijkt op een zeer zware griep en ook op de afkickverschijnselen die je hebt als je stopt met roken. Met deze pillen heb je dus 7 dagen per week zware griep en ben je 7 dagen per week aan het afkicken van roken. Ga er maar aan staan.

Aktiprol

19-12-2022 | Vrouw | 33
amisulpride
Psychose
Ik kreeg psychotische klachten (wanen, paranoïde gedachten) en heb meerdere medicijnen kort geslikt, maar had veel last van bijwerkingen en de werking was ook niet altijd even goed. Toen ik startte met Aktiprol werden mijn psychotische gedachten al snel minder en na ophoging verdwenen ze helemaal. Ik voel me nu al een jaar weer helemaal mezelf. Geen psychotische klachten [lees meer...]en nauwelijks bijwerkingen. Voor mij is het een wondermiddel.

Cisordinol

10-12-2022 | Vrouw | 53
zuclopentixol
Psychose
Door cisordinol heb ik optimaal gevoel voor geluid en muziek. Ik weet altijd precies wanneer ik wat wil horen of laten horen en zien. Ik ben een natuurlijke danser en ik doe aan yoga en fitness precies op het juiste moment, elke dag en ook 's nachts. Ik ga op tijd naar bed en ik sta vroeg op. Vroeger kon ik dat ook maar toen kwam ik in gevaar in het openbaar leven. Ik ben [lees meer...]niet de enige die dit heeft ervaren. Mijn medeclienten zijn allemaal zo, tenminste de clienten waar het mee klikt.

21-11-2022 | Man | 38
Psychose
Slapen,slapen en liggen en liggen.

15-11-2022 | Man | 45
Psychose
Vroeger 2002 heeft een psygiator verteld dat er misschien een psychose zou komen daarom hebben ze mij om de tuin geleid en ben ik door hun schuld afhankelijk geworden door het gebruikt van antipsyghotische middelen wat mij de hele tijden heeft dwars gezeten int leven ik heb 10 jaar geleden door alle middelen van de GGZ het verkeerde voorgeschreven gekregen vaarvan ik nu me[lees meer...]t een aortha prothese loop omdat ik niet meer kon lopen doir de bloedstollingen wat die antipsychotishe middelen hebben veroorzaakt jullie hebben mijn leven geruineerd GGZ of te wel farmacheutishe wereld jullie zijn gek om mensen maar om de tuin te lijden met de troep die jullie maken het bloed word ook nog eens dikker door gebruik van Abilify waar dus bloedstolling van komt ..ik krijg het in depotvorm omdat ze mij niet vertrouwen dat ik het inneem door psygiator ggzfriesland ik heb door hun schuld 12 jaar in de klenieken doorgebracht omdat zij denken mij er beter van te maken wat hun is mislukt is dat ik er getrauwmatiseerd ben weggekomen ..ik heb door alle soorten antipsychotishe middelen de raarste bijwerkingen gehad ..waar ik nu ook zeer straks aan zal bezwijken ja doodgaan omdat mijn aderen zijn verstopt door antipsyghotishe middelen kapot is gegaan mijn leven zit er dan ja bijna op ben nog maar van 1976 .... ////////(RED mijnmedicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen en niet gerelateerd medicijn ervaring zijn verwijderd).///////

25-10-2022 | Man | 56
Psychose
Kreeg pshycocis, werd in isoleercellen wakker enz, nooit eerder meegemaakt, maar slikte ook 15 a 20 oxzezepam 50 mg pd erbij, en crack verslaving. Na afbouwen van 800 mg jaren geleden , nu al jaren clean met methadon en seroquel afbouw al 18 jaar geen psychose gehad, alleen de fysiek afbouw soms zeer pittig en sta nu nog op 200 mg en wil ook daar nog van af, maar voor nu[lees meer...] echt blij met mijn leven,

Acemap

14-10-2022 | Vrouw | 57
Psychose
Gebruik ruim 5 jaar acemap. Nu verhoogde dosering waardoor psychose uitblijft. Veel last van bijwerkinfen. Emotioneler. Ook vlak in het begin. Spierstijfheid. Problemen met gewicht. Helpt goed. Duurt enkele weken voor het aan slaat. Geen psychosen meer. Ben van 40 naar 30 mg gegaan in 5 maanden. Volgende stap 20 mg. Stoppen of minderen geeft meer bijwerkingen. Blijft lange[lees meer...]re tijd. Ervaar wel dat het prikkels dempt. Voel me daardoor niet helemaal mezelf.

03-10-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel kwelt de hartspier en werkt in de hartspier met hoge hartslagen non-stop. Alsof ik in de bokskring continu boksen heb gehad met weggevlogen kop, Knock out. Wasted. Bij mij heeft de verpleegster mij 600 Mg seroquel plat geplet in een glas met water. En ik moest dat opdrinken. Resultaat direct op de vloer kapotgevallen bij de verpleegpost. Illegale psychiatrie. Ik g[lees meer...]a een advocaat inschakelen en een rechtzaak beginnen wegens mishandeling met poging tot moordslag op mij door psychiater en verpleger. Dit kan dus niet ongestraft blijven.

18-09-2022 | Man | 38
Psychose
Niet kunnen eten slikken. Maar wel vlot drinken zoals cola,water,melk en meer. Gele slijmen in mijn keel vastgeplakt. In de nacht door die gele slijmen in mijn keel was ik aan het stikken,kon amper ademen in de nacht. Moest mijn keel spoelen met lauw of warm water om te felle gele slijmen uit mijn keel weg te krijgen om zuurstof te krijgen. Kon dood geweest zijn door verst[lees meer...]ikking omdat ik blijkbaar allergisch en gevoelig was voor zyprexa. Zyprexa had bij mij één nadeel, verstikking van die gele slijmen en kon dus geen voedsel inslikken maar wel pudding en yoghurt

18-09-2022 | Man | 38
Psychose
Slik 2 x 400mg XR tablet sero kwel van AstraZeneca.Ene in de avond en ene in de voormiddag. Heftig suf voor uren lang. Serokwel is bedoeld voor grote vrouwen en grote mannen. Dit is niet voor kleine mensen aangewezen. Hoge serokwel hoeveelheid is wat er nodig is voor de brein. Als ik teveel dopamine aanmaakt, dan dient serokwel om serotonine aan te maken om te dopamine ge[lees meer...]halte in de brein te doen dalen.

08-09-2022 | Vrouw | 42
Psychose
25-02-2021 | Vrouw | 40 olanzapine (7.5mg) (deze post heb ik toen gemaakt) Ondertussen ben ik terug 2 jaar aan de slag als leerkracht in een middelbare school in het viere, vijde en zesde middelbaar. Het afbouwen van de medicatie heb ik in één keer gedaan. Het slapen was de eerste 2 maanden moeilijk en het duurde langzaam voor ik terug mezelf kon zijn. Waarschijnlijk moe[lees meer...]st mijn lichaam terug herstellen van het chemisch spul. Geleidelijk aan ging het steeds beter en merkte ik op dat ik bvb. terug spontaan begon mee te zingen met liedjes in de auto, ik nam terug meer initiatief om dingen te doen,... Nu ben ik weer helemaal de oude. Mijn welgekende levenslust is terug en ga binnenkort een marathon lopen. Mijn ervaring met al deze soorten medicatie is dat ik dit, achteraf bekeken, al veel sneller had moeten stoppen. Ik denk dat het nemen van antipsychotische medicatie echt gevaarlijk voor je kan zijn omdat je je lichaam er afhankelijk van kan maken waardoor je net meer dopamines aanmaakt wat psychoses uitlokt. Ik vind het trouwens ook erg vreemd dat psychiaters, die slechts 15 minuten tijd maken voor hun patiënten, tussen al het gamma aan soorten medicaties voor jou kunnen bepalen wat in jouw hoofd zou werken. Hoe meer ik erover las, hoe meer ik erin geloof dat het makkelijk geld is voor de farmacie. Patiënten worden ook helemaal aan hun lot overgelaten als ze medicatie willen afbouwen. Net zoals bij anti-depressieva (beluister de podcast: de wereld van sofie over anti-depressieva) maken ze patiënten er lichamelijk afhankelijk van terwijl er amper wetenschappelijke studies zijn over de individuele effectiviteit. Wat mij vooral uit de psychose gehaald heeft is helemaal niet de medicatie maar het ziekte-inzicht zelf. Het lezen van boeken zoals bvb. kortsluiting in mijn hoofd, ben ik nu terug normaal?, ervaring lezen op de website psychosenet... Eén psycholoog (die ondertussen op pensioen is en waarschijnlijk zelf ondervonden heeft wat medicatie met je doet) gaf me de moed en raad om zelf de keuze te maken om ermee te stoppen. Dit heb ik dan besproken met de psychiater en die stond er gelukkig ook achter. Sindsdien heb ik mijn leven en levenslust geleidelijk aan terug op de rit gekregen. Beste keuze ever. Mijn boodschap is dus, als je medicatie neemt, stop ermee. Denk zelf na over wat je overkomt. Informeer (lees boeken, films zoals 'a beautiful mind', hou je rustig en doe 'wat normaal geacht wordt'. Blijf weg van de psychiatrie. Ga de natuur in, wandel, sport, draag zorg voor de mensen die je lief zijn en neem zo veel mogelijk deel aan sociale activiteiten. De natuurlijke weg lijkt me steeds de beste ook al zal je je de eerste 2 a 3 maanden je er wat onwennig bij voelen. Het komt goed.

Risperidon

05-09-2022 | Man | 25
risperidon
Psychose
Ik kreeg 2mg per dag voorgeschreven. Ik kwam de trap niet meer op door de spierpijn. Dit middel werkt niet goed bij mij seroquell gaat stukken beter.

04-09-2022 | Man | 38
Psychose
Ik heb iemand gekend die jaren lang seroquel moest slikken, was overleden. Oorzaak was te hoge dosis seroquel, overleed aan hartaanval. Johnny is dood door teveel seroquel gebruik.Moge hij rusten in vrede wat niet bestaat. Ik vind dat seroquel en XR is quetiapine uit de handel moet gehaald worden voor definitief. Van seroquel en de XR variant voel ik mij als een begaaide j[lees meer...]unkie. Ik kan niet meer zo verder riskant leven met seroquel XR. Het is te riskant voor mijn fysieke gezondheid. Genoeg is genoeg. Ik ben aan seroquel XR verslaafd, mijn hele brein systeem kan niet meer zonder seroquel. Hoe ga ik in godsnaam een andere atypische antineuroleptica uittesten zonder seroquel XR? Wat een lijdensweg die seroquel en de XR variant. Ik moet een andere atypische antineuroleptica hebben. Dat is mijn hoop.

Haldol

31-08-2022 | Man | 40
haloperidol
Psychose
Ik gebruikt deze medicatie nu al jaren. En het werk goed met geen bijwerking op wat bijwerkingen in het begin na

21-08-2022 | Man | 26
Psychose
Ik HAAT niet alleen dit middel maar ALLE antipsycotics! Het is allemaal hetzelfde TROEP! Ik ben bang dit permanent blijft. WEG is mijn leven.

08-08-2022 | Man | 38
Psychose
Van mijn seroquel XR 800 Mg per overdag gedeeld door 3 tabletten per dag. Ik word er aggressief van omdat mijn hartslag escaleert in turbo hoge hartslagen per minuut. Ik heb ook zyprexa gehad van die gele ronde smelttabletje, waardoor ik direct stoned was voor een half uurtje. Ik wil die seroquel vroeg of laat onder dwang omruilen met een andere atypische antineuroleptica.[lees meer...] Ik heb altijd in de vroege nacht hartspier pijn. Ik wil altijd de 112 bellen in de nacht. Hey, beste patiënten, kan de psychiaters ook 1200 Mg XR de opdracht geven naar verplegers? En dan op de alarmbel drukken. Of ontsnappen uit de psychiatrie van de ellende. Hahaha. Of beter gezegd DOOD.

Risperdal

27-07-2022 | Man | 38
risperidon
Psychose
Ik heb anderhalf jaar risperidon geslikt omdat ik last heb van waangedachten. De eerste paar weken nam ik 2 mg risperidon. Dit leek niet te werken vervolgens opgehoogd naar 4 mg. Later ivm seksuele klachten terug gegaan naar 3 mg. Na 4 maanden begon ik mij somber te voelen en minder levendig. Dit werd erger en ik werd depressief. Ik voelde weinig tot geen emoties of motiva[lees meer...]tie, en merkte dat ik veel minder goed in staat was om helder te denken, en om gesprekken te voeren. Prikkels worden gedempt door dit medicijn, de wereld wordt er minder levendig van, dingen raakten mij niet meer. Het voelde alsof ik een zombie was. Ik zou dit medicijn zeker niet aanraden.

24-07-2022 | Man | 38
Psychose
Ik slik Seroquel al 19 jaar lang sinds 2003- 2022.In lage dosis is leefbaar maar seroquel in hoge dosis zoals bvb. 800 Mg (XR) is bijna niet haalbaar.Dus kan je ook bètablokkers slikken voor die hoge hartslagen per minuut van die seroquel. Ik slik dit seroquel vroeger met directe afgifte en dan overgeschakeld naar seroquel XR. Ik ben ook fysiek verslechterd en een tikkeltj[lees meer...]e ingekrompen.

Aripiprazol

22-07-2022 | Vrouw | 18
Psychose
Ik heb last van geen emoties voellen ik herken mezelfe niet meer terug ik kan niet meer zoals vroeger met mensnen omgaan ik ben veranderd in mijn gedrag op een negatieve manier ik voel me door dit medicijn somber lamlendig en traag, en ik voel een leegte in mij die ik hiervoor niet had this medicine took my sparkle verder helpt het matig ik heb er juist rare gedachtes bij [lees meer...]gekregen ookal zijn er een paar afgenomen

Olanzapine

21-07-2022 | Man | 41
Psychose
Ik heb dit middel gekregen toen ik een psychose had. Ik durf niet te zeggen of Olanzapine mij geholpen heeft om uit de psychose te komen, of dat dit uiteindelijk door het verstrijken van de tijd is gebeurd. Olanzapine is in ieder geval geen pretje. Ik was constant vermoeid, had geen enkele emotie meer en ging als een zombie door het leven. Op aandringen van mijn behandelaa[lees meer...]r heb ik dit middel anderhalf jaar gebruikt. De bedoeling was om het jarenlang te blijven gebruiken, maar daar ben ik zelf tegenin gegaan. Het is jammer dat er nooit verteld is dat het een verschrikking is om van dit medicijn af te komen. Ik heb het in stapjes afgebouwd naar nul. Bij elke verlaging ontstond er onrust. Bij het definitief stoppen met dit medicijn heb ik mijzelf de eerste 4 weken verschrikkelijk onrustig gevoeld en was tot weinig in staat. Ook was ik toen enorm duizelig. De nachten waren kort, want hoe moe ik ook was, het lukte amper om te slapen. Na de 4 weken ging het langzaamaan beter. Ik ben nu 3 maanden gestopt en voel me inmiddels weer de persoon die ik ooit was. Het heeft al met al wel ruim twee maanden geduurd om af te kicken van de olanzapine. Voor degenen die willen of gaan stoppen wil ik alleen maar meegeven: hou vol, hoe moeilijk het af en toe ook lijkt. Het wordt echt beter uiteindelijk.

15-07-2022 | Man | 39
Psychose
Ik geloof uw meteen want ik heb die rommel binnen de zorg opgedrongen gekregen

28-06-2022 | Man | 38
Psychose
Seroquel of quetiapine is geen snoep. Het is moeilijk om te functioneren in de maatschappij met seroquel en je word er geestelijk gehandicapt van en fysiek en mentaal traag.

25-06-2022 | Vrouw | 36
Psychose
Hoi, ik was begonnen met dit medicijn nadat ik verhuist was. Al vanaf mijn 18e heb ik een depressie en die werd heftiger nadat ik verhuist was naar een andere stad (tijdens corona). Ik lag alleen maar op bed. Ook had ik flinke overlast van mijn bovenburen, daar was mede door corona de hele aanhang, dochter en zoon met kinderen bij gekomen. Hier woont eigenlijk alleen een [lees meer...]vrouw. Deze overlast gaf mij zo veel prikkels dat er een psychose ontstond en ik begon met quetiapine. In het begin sliep ik heel onrustig en praatte in mijn slaap, ook schopte ik met mijn benen. En bij inslapen stuiptrekkingen in het been. Dat is minder geworden na een tijdje. Het medicijn helpt wel goed om te slapen en rust in het hoofd te geven. Las hier ook over vreetbuien, die heb ik ook. Verder heb ik denk ik niet zo'n last met afbouwen omdat ik welleens geen medic meer had en weinig klachten ervaarde. Waarschijnlijk omdat het om 50 mg gaat. Al met al ben ik blij met deze medicatie omdat het mijn psychose verholpen had en er mee kon slapen.

29-05-2022 | Man | 39
Psychose
Het veroorzaakt dementie Feiten Google maar eens zyprexa rechtszaken er staat genoeg bekend over dit gif middel

29-05-2022 | Vrouw | 33
Psychose
Mijn dochter heeft bijna 4 jaar Olanzapine geslikt. Opvallend is dat ze bij de hoge dosering van 20 mg juist heel erg depressief was. Bij (te) snelle afbouw werd ze hypomanisch of zelfs psychotisch. 5 mg Olanzapine ontnam haar alle levensvreugde, maakte haar passief, ze praatte veel minder dan voorheen en kon zaken niet goed overzien. Haar empathie verdween deels en ze voe[lees meer...]lde zich vlak. Ze vertoonde veel verschijnselen van juist een tekort aan dopamine. Verder werd ze flink incontinent, wat ook een bijwerking van Olanzapine kan zijn. Ook ging ze steeds vaker knipperen met haar ogen (ook een mogelijke bijwerking). Een belangrijke oorzaak van haar uiteindelijke overlijden was het 'moeten' slikken van Zyprexa!! Letterlijk levensgevaarlijk spul.

28-05-2022 | Vrouw | 29
Psychose
Dit medicijn gekregen na psychose. Het heeft mij terug een stabiele emotionele periode! Door deze medicatie stabiel kunnen functioneren. Bij een hogere dosering wat last van ‘opgesloten’ gevoel, dit verdween bij het afbouwen gelukkig!

Dogmatil

05-05-2022 | Vrouw | 57
sulpiride
Psychose
Ik neem dit medicijn reeds 4dagen, sulpride 50mg, stress op de maag, dat helpt bij mij niet

18-04-2022 | Man | 38
Psychose
Zyprexa wordt altijd als eerste opgestart in de psychiatrie en dan achteraf word bekeken met psychiater en hoofdverpleegkundige om om te switchen of niet. Slikklachten en opgehoopt gele slijmen in de keelholte vooral in de nacht om verstikking te krijgen. Maar overdag was ik terug de oude gezonde geest. Jammer voor die slijmen in de keel,.dus kreeg ik achteraf seroquel met[lees meer...] directe afgifte.

12-04-2022 | Man | 26
Psychose
Heb een eenmalige psychose gehad en zit nu vast aan een Zorgmachtiging. Ik kan zo niet leven ik kan absoluut niet stil zitten, ik moet meer dan 10uur per dag lopen. Mijn ogen bewegen steeds dus ik kan niks leuks kijken (alsof dat al niet mogelijk was doordat ik niet meer stil kon zitten) ik ben stijf en ook beef ik ook eens. Dit is echt VRE-SE-LIJK ik ben bang dat dit nog [lees meer...]jaren gaat duren voordat de Zorgmachtiging beindigd word. Ik heb echt alles gelezen over de Zorgmachtiging en denk dat het om het ernstig nadeel gaat. Momenteel ben ik bezig om het ernstig nadeel weg te schrappen door te werken en altijd met familie en vrienden te zijn. (Mijn ernstige nadelen zijn zelf verwaarlozing en maatschappelijk teloorgang) ik ben WOEST aangezien ik alleen een Zorgmachtiging heb gekregen omdat ik een eenmalige psychose heb gehad en aan het vasten was voor God. De enige uitweg die ik zie is zelfmoord maar ik ben bang als het niet lukt.. Wat een pijn..

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2865)
Angst & paniekstoornis (2354)
Depressie (2305)
Hoge bloeddruk (1658)