ziekte

Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychose

28-05-2023 | Man | 39
Psychose
Ik slik dit Seroquel XR 800 Mg per dag. Maar ik slik dit middel al 20 jaar lang. Dus met mijn hartproblemen kan ik beter uit ervaring de dosis regelmatig wijzigen naar lagere dosering dan op 1 dag 800 Mg seroque xr te slikken. Ik maak er 600 Mg XR Seroquel per dag van omwille van mijn gezondheidsproblemen met mijn hart. Ik interesseert mijn niet aan de eisen van de psych[lees meer...]iater of politie. Het is mijn fysieke lichaam die op de 1ste plaats komt. Het psychische is sowieso verslavend aan slaapzucht.

Haldol

13-05-2023 | Vrouw | 43
Psychose
Na 1 dag haldol 2,5 mg erge kaakklem wordt dit minder na langer gebruik dit was namelijk doodeng. Met akiniton injectie snel over

11-05-2023 | Vrouw | 19
Psychose
Ik had 50mg, 1 jaar lang. Eerste maand, werkte het niet zo goed, maar bleef het doorslikken. 2e maand ging het al heel wat beter, zowat nergens last meer van, voelde me ook veel rustiger in me hoofd. Heb het 1,5 jaar gebruikt. Heb nu nergens last meer van.

10-05-2023 | Man | 23
Psychose
Na hoelang heeft dit spuit voor jou gewerkt ongeveer?

08-05-2023 | Man | 23
Psychose
Na hoelang heeft dit spuit voor jou gewerkt ?

08-05-2023 | Vrouw | 40
Psychose
Ik ben allergisch voor antipsychoticum. Acemap 2x 20 mg per week is onvoldoende. Ik heb ook op het moment geen psychiater. Ik slik het nu 1 jaar. Ik ben er alleen maar ziek van. Slik daarbij akineton. Wordt er heel erg ziek van. Ik ben noodgedwongen dit te slikken. Ik voel me zeer vervelend. Ik ben er zo ziek van dat ik juist psychotisch wordt.

02-05-2023 | Vrouw | 46
Psychose
Alle medicijnen in pilvorm zijn rommel en brol Al ongeveer 30 jaar psycose gevoelig bestempeld in psychiatrie Op eigen houtje alles stap voor stap afgebouwd ondertussen beginnen werken niet geslapen van de massas traumas een jaar door zo gewerkt . jaar nadien eindelijk toch enkele uurtjes kunnen slapen nog steeds aan het werk plus studeren op mijn 46 .... De laatste 5[lees meer...] mg stop ik mee over 2 a 3 maanden Dan benik eindelijk vrij van alle vreselijke lasten Dankzij werk en geen medicatie . ben mijn werkgever en medestudenten heel dankbaar voor alle gduld en begrip Tis dus mogelijk al werkend je traumas te verwerken psychische ziektes bestaan niet endus niet op te lossenmet medicijnen

Haldol

30-04-2023 | Vrouw | 41
Psychose
De psychiatrie heeft mijn leven kapotgemaakt. Ik had oorspronkelijk "angst voor iets engs" (bedreigende ex). Een normale reactie op abnormale omstandigheden, volgens de psychiater. Door lorazepam psychosen ontwikkeld. Door antipsychotica steeds gevoeliger hiervoor geworden. Ik was een blijmoedig mens dat zelden bang was. Door de medicatie ben ik nu doodsbang, somber, onzek[lees meer...]er, hypergevoelig, boos. Er is gewenning opgetreden, waardoor ik hier niet meer vanaf kom. Mijn leven is niet meer de moeite waard en ik overweeg zelfmoord. Vanwege de psychiatrie en hun medicatie, niet vanwege mijn oorspronkelijke probleem, dat al lang verdwenen is.

Risperdal

30-04-2023 | Man | 16
risperidon
Psychose
Verschrikkelijke medicijn voel me en zombie nergens zin in verminderd creativiteit. Normaal bewegen heb ik geen zin meer in verminderd creativiteit

Diazepam

23-04-2023 | Man | 23
diazepam
Psychose
Ik gebruik 1 x daags 5 mg diazepam per dag voor mijn psychose ik Gebruik het nu pas 3 dagen maar voel nog niks angst en paniek aanvallen en stemmen hoor ik nog steeds na hoeveel dagen werkt dit medicijn?

13-04-2023 | Man | 23
Psychose
Hoevaak heb je dit al als spuit ingekregen bij mij werkt het nog niet helemaal heb af entoe last van stemmen en paniek en angstaanvallen?

11-04-2023 | Vrouw | 50
Psychose
Het helpt maar geeft op lange termijn ernstige schade aan de hersenen

Lorazepam

lorazepam
Psychose
Bij mij is het vandaag de 1 e dag dat ik hem inneem 2x perdag neem ik 1 mg in na hoeveel tijd moet dit medicijn werken Na hoelang wachten heeft dit medicijn lorezepam geholpen na hoeveel dagen of weken?

Solian

amisulpride
Psychose
Na hoeveel dagen na inname voelde je al verbetering door dit medicijn?

Haloperidol

Psychose
Voel je na 2 dagen al verandering van dit medicijn ik heb ook een psychose gebruik nu quetiapine 100 mg maar het werkt totaal niet steeds terugkerende angst aanvallen

08-04-2023 | Vrouw | 45
Psychose
Ik moest helaas op dit middel overstappen omdat Amisulpride (dat perfect werkte) een teveel aan prolactine gaf. Waardeloos, werkte bij mij voor geen meter. Dingen werden alleen maar erger. Nu overgestapt naar Acemap.

08-04-2023 | Vrouw | 45
Psychose
Had last van stemmen (verder helder en niet verward) die gebaseerd waren op de werkelijkheid (overlast van bovenburen). Dit middel heeft het vrij snel helemaal weggehaald. Prikkels komen amper meer binnen, voel me geestelijk sterk. De bijwerkingen zijn dat ik last heb met slapen en een dof/pijnlijk gevoel in rechterarm, kan dingen moeilijker optillen.

07-04-2023 | Man | 23
Psychose
Na hoelang gebruik heeft deze medicijn quetiapine jou geholpen?

Olanzapine

02-04-2023 | Vrouw | 53
olanzapine
Psychose
Ook ik in 6 mnd 20 kg aangekomen en grote eetdrang die bijna niet tegen te gaan is. Ik slaap tot soms half 2 en ik was een ochtendmens.

Quetiapine

02-04-2023 | Man | 23
Psychose
Ik gebruik het voor mijn psychose en omdat ik vaak snachts wakker word en niet kan uitslapen normaal 100 mg quetiapine. Dit is pas men 5 e dag maar voel geen verbetering hoelang duurt het dat je de resultaten merkt ik gebruik het 1 x per dag om 12:00 100 mg?

Quetiapine

02-04-2023 | Man | 23
Psychose
Na hoeveel weken werkt dit medicatie na hoeveel dagen inname ? Bij mij is het dag 5 voel er nog niks van? Ik Heb ook slaapproblemen word in de nacht altijd wakker en word vroeg wakker elke dag?

07-03-2023 | Man | 52
Psychose
Wegens vermoede psychose heb ik dit middel een aantal weken genomen, maar geen enkel positief effect van gehad, wel integendeel ... Al heel snel toen ik met Abilify begon kon ik totaal niet meer slapen, continu last van heel onrustige, knipperende en droge, pijnlijke ogen. Gewoon even stil zitten of 5 minuten concentreren op iets was niet meer mogelijk, ontwikkelde tics en[lees meer...] zelfs stappen werd moeilijk, alsof je in een zombie verandert ... je voelt het, beseft het, maar kunt er niks tegen doen. Ben er gelukkig na paar weken mee gestopt, was ondraaglijk. Bijwerkingen hielden nog tijdje aan en waren pas na een aantal weken volledig weer. Vrees dat, als je dit langdurig neemt, je nooit meer écht jezelf bent/wordt ! Mogelijk is het een 'last resort' voor zeer heftige pychoses, maar - tenzij het écht niet anders kan - ten allen tijde vermijden en alternatief zoeken !

28-02-2023 | Man | 35
Psychose
Na 3 psychoses en 5 anti psychotica medicatie lijkt dit de minst erge. Ik heb geen lastig meer van psychose klachten, maar wel bijwerkingen als futloosheid en soms een slechte nacht. Met name die futloosheid is vervelend. Ik moet me voor werk uit bed slepen. En op een vrije dag kom ik soms smiddags mijn bed uit. Vervelend ook dat je in Nederland die medicatie word[lees meer...]t opgedrongen. Je zou liever in een vrij land leven waarin je als patiënt serieus wordt genomen.

23-02-2023 | Vrouw | 66
Psychose
Ik werd opgenomen, en kreeg Seroquel om rustig te kunnen slapen. De eerste tijd had ik nachtmerries, en last van mijn enkels. Het werd tot 700 mg opgehoogd, 300 mg s'morgens en 400 mg s'avonds. Pas na een jaar mocht ik afbouwen tot 300 mg per dag. Met langdurige werking stond erbij. Doordat ik me niet goed kon bewegen, mocht ik verder afbouwen. Ik heb nu 100 mg voor [lees meer...]de nacht, en probeer nog meer af te bouwen. Na 15 jaar vind ik dit genoeg.

14-02-2023 | Man | 39
Psychose
Neem dit al 2 decennia elke dag tot 800 Mg met verlengde afgifte laat staan van die directe afgifte. Dit is zo heftig dat ik zou denken dat ik aan de cocaïne zit. Volgens Google is dit baby heroïne. Ik ben een junkie van seroquel extended release. Hoe oud kan ik nog worden? Dit is de zwaarste neuroleptica wat er maar bestaat. Volgens Google toch?

Semap

19-01-2023 | Vrouw | 30
Psychose
Ik had menselijke angst maar helaas kreeg ik door mijn eigen paniek die ik in het ziekenhuis had gemaakt de ggz aan mijn deur die me onder druk dit medicijn toediende. Allereerst wil ik zeggen de slechtste mensen ter aarde die dit medicijn hebben uitgevonden en die dit adviseren en aan de mensheid geven. Ik ben depressief en net een kast plant geworden word al 3 jaar bedre[lees meer...]igd met verplichte opname als ik deze dopamine onderdrukkende rotzooi niet inneem. Elke sprankje geluk wat een mens kan voelen is weg. Ik geloof niet dat er iets bestaat wat erger is wat je kan overkomen dan dit. Begin er nooit aan want als je normaal werkende hersens heb dan heb je dat na het innemen niet meer en dan is het doel bereikt want als je ermee wil stoppen draai je door en dan hebben hun je waar ze je willen hebben. “Psychose” “depressie” “we moeten dit behandelen je kan er niet mee stoppen nu” ik wens dit mijn slechtste vijand niet toe en de lijst fysieke klachten die ik erdoor heb is eindeloos. Doe het niet!!

19-12-2022 | Man | 53
Psychose
Men dacht dat ik stemmen hoorde. Daarom is dit mijn voorgeschreven. Maar de stemmen die ik hoor zijn echt. Gaan ook niet weg. Ben wel gevoelig voor paniek, drukte, prikkels en angsten. Daar helpt het wel tegen. Kan beter rationeel denken en bij de les blijven. Anders wordt ik door van alles en nog wat afgeleid en heb de neiging om op alles (boos) te reageren. Maar het [lees meer...]punt van deze reactie is de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Alles doet me zeer. Niet goed uit te houden. Maar ik slik er nu 8 paracetamol per dag bij en daarmee is het wat dragelijker. Dus dat is de tip. Dat helpt er wel wat tegen. Het lijkt op een zeer zware griep en ook op de afkickverschijnselen die je hebt als je stopt met roken. Met deze pillen heb je dus 7 dagen per week zware griep en ben je 7 dagen per week aan het afkicken van roken. Ga er maar aan staan.

Aktiprol

19-12-2022 | Vrouw | 33
amisulpride
Psychose
Ik kreeg psychotische klachten (wanen, paranoïde gedachten) en heb meerdere medicijnen kort geslikt, maar had veel last van bijwerkingen en de werking was ook niet altijd even goed. Toen ik startte met Aktiprol werden mijn psychotische gedachten al snel minder en na ophoging verdwenen ze helemaal. Ik voel me nu al een jaar weer helemaal mezelf. Geen psychotische klachten [lees meer...]en nauwelijks bijwerkingen. Voor mij is het een wondermiddel.

Cisordinol

10-12-2022 | Vrouw | 53
zuclopentixol
Psychose
Door cisordinol heb ik optimaal gevoel voor geluid en muziek. Ik weet altijd precies wanneer ik wat wil horen of laten horen en zien. Ik ben een natuurlijke danser en ik doe aan yoga en fitness precies op het juiste moment, elke dag en ook 's nachts. Ik ga op tijd naar bed en ik sta vroeg op. Vroeger kon ik dat ook maar toen kwam ik in gevaar in het openbaar leven. Ik ben [lees meer...]niet de enige die dit heeft ervaren. Mijn medeclienten zijn allemaal zo, tenminste de clienten waar het mee klikt.

21-11-2022 | Man | 38
Psychose
Slapen,slapen en liggen en liggen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2910)
Angst & paniekstoornis (2468)
Depressie (2379)
Hoge bloeddruk (1716)