ziekte

Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychose

19-10-2020 | Man | 34
Psychose
pff rommel maakt meer kapot dan dat ju lief is:s GELUKKIG NU 4 MAANDEN GESTOPT:)

Risperidon

25-09-2020 | Vrouw | 57
Psychose
Na 8 jaar geen psychose gehad met risperidon. Toevallige ontdekking vitamine b12 tekort, met injecties toegevoegd. Bijna alle bijwerkingen verdwenen.

Solian

06-09-2020 | Vrouw | 40
amisulpride
Psychose
Ik ben zeer goed met Solian. Bij alle psychotica heb ik bijwerkingen. Bij solian bijna geen tot nihil. Goed middel tegen psychoses.

Acemap

20-08-2020 | Man | 30
penfluridol
Psychose
4 jaar geleden psychose gehad inmiddels afgebouwd naar een half pilletje per week bevalt goed raak niet meer in de war. Wel wat trager geworden. En lui

Aripiprazol

14-08-2020 | Man | 38
Psychose
Ik heb van begin juli tot eind oktober aripiprazol gebruikt en kwam niet uit mijn psychose. De dosering was toen 1mg. Pas toen ik over ging op 5mg kwam ik vrij vlot uit mijn psychose. Nu slik ik nog dagelijks 5mg en heb geen last meer van psychoses. Ik heb mn leven terug. Dit medicijn zorgt bij mij niet voor bijwerkingen. Echter ik blijf 3 tot 5 kg te zwaar los vd inspanni[lees meer...]ng die ik doe om dit overgewicht kwijt te raken. Ik heb sterk de indruk dat dit door de betreffende medicatie komt.

03-07-2020 | Man | 30
Psychose
Na jaren drugmisbruik met vooral wiet en andere middelen wordt ik soms heel angstig en onzeker, hoor ik kwetsende stemmen en ben ik zeer snel achterdochtig. Dit belemmerde op d'n duur gans mijn leven en ik kon amper nog goed en langdurig functioneren. Na een paar gesprekken met een psychiater kreeg ik dit middel en eerst heb ik het geweigerd en ontkend maar uiteindelijk ha[lees meer...]d ik het echt wel nodig. Sindsdien zijn alle symptomen weg en verminderd, alsof het geluid gedempt is tot zo'n 10%. Hopelijk in de toekomst volledig weg. Liefst geen grotere dosis wil ik.

17-06-2020 | Man | 51
Psychose
Na een psychose van ong 3mnd kreeg ik dit middel,en samen met Mirtazepine en Truxal is alles gedempt. 400mg per dag aan Seroquel...stond op 900mg.

16-06-2020 | Man | 54
Psychose
In februari 2009 werden de spanningen en de werkdruk mij teveel. Ik liep al jaren op mijn tenen maar toen barstte de bom. Geheel verward ben ik door passanten bij het GGZ afgeleverd, waar ik 3 flinke Haldol-injecties kreeg. Diagnose zware psychose. Later ging de dosis omlaag. Haldol is een paardenmiddel. Bij hogere doseringen sluit het je af van je gedachten en gevoelens[lees meer...], ik kon nergens meer van genieten en leefde op de automatische piloot. Vreselijk. IN die periode last van zware depressies gehad. De laatste 5 jaar heb ik "slechts" een onderhoudsdosering van 1,5 mg per dag, Gelukkig ben ik nu geheel afgekeurd en doe ik vrijwilligerswerk wat ik leuk vind. Van de lage haldol-dosering merk ik niet veel, ik kan weer van het leven genieten.

10-06-2020 | Man | 81
Psychose
Dit uiterst DESTRUCTIEVE middel veranderde mijn leven in een ware hel. Gelukkig kwam ik er vrij snel achter dat het dit middel een uiterst VERNIETIGENDE werking had op mijn lichaam en psyche. 80% van de fysieke en geestelijke bijwerkingen (zie bijsluiter) die je kunt krijgen heb ik letterlijk voor de kiezen gehad, en ik werd getransformeerd tot ZOMBIE. Na het bestuderen va[lees meer...]n de bijsluiter heb ik 1 vriendelijk doch zeer dringend advies aan iedereen die dit leest. NEEM HALDOL NOOIT IN!! Het maakt meer KAPOT dan dat het überhaupt goed kan doen. Bedankt voor het lezen en ik wens u kracht, liefde en wijsheid toe!

Haldol

26-05-2020 | Vrouw | 27
Psychose
Ik heb eigelijk een vraag. Ik gebruik 2.5 mg haldol voor mijn schizofrenie. En ik gebruikte 20 mg citalopram. Ik ben pas een week gestopt met citalopram. Ik ben hierdoor allebei denk ik 25 kilo aangekomen. Ik wil nu graag afvallen. Maar ik weet niet of die 2.5 mg dat ook tegenhoud. Ben ook gestopt met citalopram omdat dit dikmaakt. Maar ik weet niet in hoeverre de haldol [lees meer...]invloed heeft op mijn gewicht als het maar 2.5 mg is. Ik heb nu nog steeds heel veel trek in zoetigheden. Weet niet wanneer het over gaat. Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven uit ervaring.

24-05-2020 | Vrouw | 31
Psychose
De artsen dachten dat ik een psychose, omdat ik erg veel angst ervoer. Ze stelden dit medicijn voor. Ik heb Haldol ongeveer een maand gebruikt. In het begin dempte het mijn angsten maar na een maand kreeg ik last van depressie, slaapproblemen, gewichtstoename, rusteloosheid en suïcidale gedachten. Mijn angsten waren weg maar de hel die ik in de slaap kreeg, is zeker niet d[lees meer...]e moeite waard. Ik nam Haldol in combinatie met Lorazepam (3x per dag). Lorazepam werkt goed en die blijf ik nemen maar Haldol heeft mijn leven in een hel veranderd. In het begin was het super maar na een maand kwam het omslagpunt. Ik ben zonder overleg met de artsen gestopt en Ik heb erg geen spijt van gehad! Pas op met dit medicijn.

16-05-2020 | Vrouw | 38
Psychose
Vreselijk. Ik had angst door trauma. In plaats van me te helpen en de oorzaken aan te pakken, gaven ze me dit. Bij afkicken kreeg ik erge psychoses, die ik daarvoor niet had. De werking is dat het je compleet afsnijdt van je eigen gedachten, gevoelens. Ik kan niet meer van mensen houden, geen vreugde meer voelen. Geen energie om dingen te doen. Ik ben mezelf niet meer.[lees meer...] Mijn hersenen voelen kapot...ik kan me ook niet meer concentreren, niets onthouden. Als afkickverschijnsel krijg ik zulke vreselijke gedachten en angst als ik nooit eerder heb ervaren voor ik dit gebruikte...dus ik kom er niet af. Dit middel heeft mijn leven letterlijk verwoest en zou niet gegeven moeten worden. Verdiep je in wat dit doet voor je begint. Levensvernietigend.

Clozapine

24-04-2020 | Man | 29
clozapine
Psychose
Neem nu een jaar 400mg in de avond. Dit verdraag ik gelukkig beter. Toen in de kliniek ook de ochtend 50mg, hoger moest echt niet, anders kon ik niet functioneren. Ik slaap nu goed, dat was voor mij erg belangrijk. Veel speekselovervloed, kussen is ‘s morgens vaak nat. Ook word ik wel eens ‘s nachts wakker met het gevoel dat ik stik, omdat m’n mond vol zit met speeksel wan[lees meer...]neer ik op mijn rug lig. Heel naar. Scherpe randjes zijn er wel af, ik voel gelukkig nog wel wat door de dagen heen. Ben soms nog wel eens achterdochtig, maar wel rustiger dan voorheen. Mijn eetlust is hoog, maar dat is al lange tijd zo, weet niet of dat komt door de clozapine. Libido is ook nog prima. Het heeft tijd nodig om te wennen. In het begin kon ik vooral heel moeilijk m’n bed uitkomen. Als ik vroeg moet beginnen is dat wel eens een uitdaging, ben dan nog erg suf. Heb wel de tijd nodig om te slapen. Soms mis ik mijn spark, het al wonderend door het leven gaan, maar werd uiteindelijk grenzeloos en zo in een psychose beland. Ben er nog steeds bang voor, maar door de clozapine en therapie en meer open te zijn geweest, praten, sporten heb ik het idee dat het steeds beter gaat. Ik ben tevreden tot zover.

Latuda

21-04-2020 | Vrouw | 63
lurasidon
Psychose
Eerst gebruikte ik een jaar risperidon 2mg. Als bijwerking daarvan had ik een tong die telkens bewoog. Toen stapte ik over op latuda.Ik heb dit middel 2 maanden gebruikt. Ik kon niet goed meer articuleren! Een spraakgebrek dus wat waarschijnlijk blijvend is! Ik gebruik nu olanzapine 5 mg.

Xeplion

15-04-2020 | Vrouw | 45
paliperidon
Psychose
2 weken onder dwang voorgeschreven, ik zou psychotisch en paranoïde zijn?!? Helaas, realistische oorzaken, gevolgen via nitwits uitgezocht, geconcludeerd! Echter vrijwillig al jaren hulp gevraagd ivm stoornis buiten psychotisch of persoonlijkheidsstoornis kader. (….) Dus gebruik gemaakt van mijn ontwikkelingsstoornis om vrijwillig op gesloten afdeling te gaan zitten en[lees meer...] de gevolgen van dien, ziek volk hier ernstig ziek (…). Slik al 2 weken niet die medicatie, complimenten en meer. Sinds gisteren slik ik het middel, ben benieuwd wat en doet maar vooral laat. Verder voor realiteit is geen pilletje maar ASS toch handig. Komt goed.

Risperidon

05-04-2020 | Man | 24
Psychose
ik kreeg bijna geen lucht door me neus bij inname van dit medicijn. en verder erg onrustig in me benen. volgens mij is dit medicijn niet goed bij autisme. je blijft er echter autistisch van. je kan hierbij beter andere medicijnen nemen zoals seroquel.

Haldol

30-03-2020 | Man | 43
Psychose
Fysiek en mentaal zwaar moeten inleveren door het gebruik van deze allergrootste chemische rotzooi. Begonnen met 75mg per 4 weken. Ik had wanen, achterdocht en grote angsten, vooral na het overlijden van mijn vader. Mijn situatie was extreem stressvol, psychotisch noem ik het. Ik was allerminst agressief. Ze hebben me met 10 man opgehaald en platgedpoten in het WA huis in [lees meer...]Utrecht ter voorkoming van maatschappelijke teloorgang. Ik heb geen strafblad, nooit gevochten of agressief geweest. Ik ben hoog opgeleid. Ik had voor het gebruik tomeloze energie en kracht en altijd vrolijk en blij. Mijn moeder van 75 heeft een betere conditie en gezondheid dan ik nu. Na ruim 2 jaar had ik ook een periode van 2 a 3 maanden dat ik me nog nooit fysiek zo slecht heb gevoeld als toen, eng. Ik kon nog geen 500m lopen, toen was ik 42. Ik heb last van impotentie, voor het gebruik heb ik veel vriendinnetjes gehad en vrij regelmatig sex. Nu na 2,5 jaar gebruik heb ik al ruim een jaar geen zin meer om te vrijen en heb een veel zachtere erectie en kan ik minder vaak. Ik kreeg het gedwongen door een RM en na 2,5 jaar ben ik eindelijk van die rotzooi af. Ik heb zelf mijn stresspunten opgelost van mijn aanleiding tot mijn psychose, de ggz heeft me daarbij nauwelijks geholpen. Overkill aan stress kan elk mens breken. Daarnaast hersenen zijn plastisch, dus een psychose kan ook vanzelf overgaan. Ik heb mijn leven anders ingericht en leef heel bewust. De psychiatrie strooit met die rommel met mogelijk permanente ernstige bijwerkingen. De ggz moet eens leren zich echt in te leven in de verwarde personen en niet zo snel overgaan op dit middel. Patiënten kunnen daardoor levenslang krijgen door de bijwerkingen, crimineel vind ik het. Dit middel zou eigenlijk alleen gebruikt mogen worden in extreme situaties, dus verwarde personen die een gevaar voor zichzelf zijn of voor een ander. Ik had ook een tijd lang last van klapperkaken. Het zag er niet uit, gelukkig na het stoppen ging dat over, maar 1 psychiater dacht dat het weleens permanent kon zijn. Als dat zo was geweest dan sta je ook je hele leven buiten de maatschappij . Algehele tijfheid treedt direct in na de spuit. Mimiek vervalt, je hoofd gaat eruit zien als een masker. Ik wou dat ik in Noorwegen woonde daar hebben ze bij wet een keuze dwangopname met of zonder medicatie. Wel zeg ik dat ik destijds zorg nodig had, maar dit middel vond en vind ik nog steeds een extreme overkill hebben. De ggz in Nederland loopt achter. Ik lees hier op basis van de ervaringen dat 2 van de 3 patienten een slecht oordeel en ervaring met dit middel heeft. Is dat gezondheidszorg ??? De psychische wetenschap weet nog maar bar weinig van de ernst van de bijwerkingen van dit paardenmiddel. Als je het niet gedwongen toegediend krijgt dit middel altijd afwijzen is mijn advies en blijf in contact zorgverleners met de patiënten, iets wat bij mij ook veel te weinig aandacht aan werd gegeven. 1 uur per 4 weken.

09-03-2020 | Man | 36
Psychose
Verschrikkelijk rotmiddel. Waarvan de bijwerkingen niet te overzien zijn. De gehele bijsluiter is van toepassing qua bijwerkingen

28-02-2020 | Man | 36
Psychose
Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.

Olanzapine

27-02-2020 | Vrouw | 33
olanzapine
Psychose
Medicatie gekregen voor psychose. Helpt goed om om te gaan met de symptomen. Zwakte het af. Wel wat bijwerkingen zoals toename eetlust en neerslachtigheid.

26-02-2020 | Vrouw | 37
Psychose
Ik vond seroquel wel fijn .het haalde scherpe kantjes ervan.je word er wel slaperig van

Dipiperon

26-02-2020 | Vrouw | 37
pipamperon
Psychose
Dit medicijn deed niet zoveel voor.ben snel overgezet naar quitipine

Cisordinol

07-02-2020 | Man | 48
zuclopentixol
Psychose
slik wel iets tegen de bijwerkingen ik sk 8mg akineton je kunt artanne ook nemen ik raad tremlex af want dat is ook teggen de bijwerkingen maar je voelt je zo strak je raakt er verward van hele grote ogen lijkt op speed maar naar pilletje

Fluanxol

28-12-2019 | Vrouw | 47
flupentixol
Psychose
als het depot uitgewerkt raakt, na 3 weken komt mijn gevoel iets terug en voel ik hoe rot ik me al die tijd 24 uur lang gevoeld heb. de laatste paar dagen voel je je iets beter en slaapt dieper en natuurlijker. je mist ook daardoor het contact met anderen, voelt dat niet en je mist daardoor ook je geloof, bidden is als een machine die bid, geen contact met God. natuurlijk[lees meer...]e middelen zijn iets een tegenhanger waar door je iets meer leeft en je iets minder rot voelt. ze veroorzaken geen psychose. ga op zoek en probeer uit. bv ginklo biobla helpt bij mij een beetje tegen dat niet voelen en dat rotgevoel, vooral de laatste week merk ik effect. blijf gelukkig wel helder in mijn hoofd, geen rare gedachten. als het vaak misgaat doordat je in 1 keer gestopt ben en langzaam afbouwen van het depot wel gaat, geloven artsen en behandelaren niet meer in overgroeien of volledig herstel. dat maakt mij wanhopig en depressief. de medicijnen veroorzaken (nu) mijn psychische problemen, klachten. dat klinkt misschien raar. maar de oorzaak van indertijd waardoor mijn psychose ontstond, pesten heb ik overwonnen, maar in 1 keer stoppen geeft als afkikckverschijnsel, ontrekkingsverschijnsel nu de pscychose. dus bouw alsjeblieft langzaam af. (in maanden).

Risperdal

17-11-2019 | Man | 44
Psychose
Deze mevrouw weet waar ze het over heeft!! Sterke borst groei en niemand weet hier over bijvoorbaat iets te melden! Ooit artikel gelezen over probleem in Amerika alleen daar werd kosteloos probleem vergoed! Zou hier ook zeker ook zo moeten zijn!!

Risperdal

05-11-2019 | Vrouw | 40
Psychose
Ik gebruik dit medicijn al 20 jaar lang. Ik heb er goede ervaring mee. Ik heb er mijn HBO mee gedaan en een relatie met mijn huidige vriend mee onderhouden. Ook kon ik er vrijwilligerswerk bij doen en zelfstandig wonen. Ik heb een heftige psychose ineens gekregen omdat ik dacht dat ik kon minderen van 2 mg naar 0. Nu ben ik opgenomen en krijg ik smelttabletten van 6 mg. Ik[lees meer...] krijg er ook nog depakine bij maar dat heb ik ook altijd al gekregen. Het gaat goed. Mijn problemen worden voor mij opgelost en mijn vriendschappen hier worden beter. Ik wordt tot het uiterste op de proef gesteld of ik met hulp om kan gaan, want dat is voor mij altijd en nog steeds een issue omdat ik de beste hulp wil die er is. Ik zie mijn broer elke zondag en mijn vriend komt langs. Er is structuur en dagplanning. Ik doe mee aan activiteiten en gesprekken. Ik zoek alleen nog betekenisvolle relaties erbij want mensen kunnen hier niet echt hun ding doen

Xeplion

25-10-2019 | Vrouw | 20
paliperidon
Psychose
Ik kreeg dit middel in eerste instantie als dwangmedicatie en ben dit toen blijven gebruiken in de kliniek. Destijds was ik nog psychotisch dus merkte ik nog niet zoveel van de emotionele bijwerkingen, wel was ik aangekomen, had ik last van opstopping & had ik vaak last van duizeligheid. Nadat ik een aantal maanden heb doorgebracht in verschillende klinieken kwam ik weer[lees meer...] thuis en was ik niet meer psychotisch. Vanaf toen kwamen pas de ernstigere bijwerkingen van dit middel bij mij naar boven. Het voelde aslof ik opgesloten zat in mijn eigen lichaam, ik was/ben helemaal mijn eigen persoonlijkheid kwijt. Mijn hobby’s zijn niet meer bevredigend, ik heb geen emoties meer, ik kan nergens meer van genieten. Ik ben niet meer vrolijk, bijna constant chagrijnig, ik ben mijn initiatief verloren. Ik was altijd een heel sociaal persoon, ik kan nu gewoon amper communiceren ik ben bang voor sociaal contact en doe alles om dit te vermijden. Ik heb veel shit meegemaakt waardoor je je echt ongelukkig voelt, maar door dit middel zit ik echt op het dieptepunt in mijn leven. Als je 1x per maand een injectie krijgt zou het 10 weken duren voordat de Xeplion uit je lichaam is, ik zit nu op de 9e week en ik voel 0 verbetering. Ik raad mensen met een psychotische stoornis dit middel zeker niet aan, want dit gevoel is erger als psychotisch zijn. Als je dit leest omdat je ontevreden bent over de medicatie weet dan dat je niet alleen bent, ik heb een aantal mensen met een psychotische stoornis gesproken en die voelen zich allemaal zo. Bespreek het met je bijwerkingen en probeer zelf zo goed mogelijk op onderzoek uit te gaan want je moet niet klakkeloos alles aannemen van je behandelaar, hun doel is om je niet psychotisch te hebben, maar geven uit mijn ervaring niet veel om hoe je je voelt buiten dat om. Ik ga nu over op Aripiprazol (tabletvorm 5mg per dag), dit schijnt de antipsychotica te zijn met de minste bijwerkingen. Ik hoop dat dit de juiste medicatie voor mij is, want stoppen is ook niet de oplossing. De kans op een psychose binnen 1 jaar (na je psychose) is 75% dus toch maar zoeken naar de juiste medicatie. Succes allemaal lieve mensen en onthoud dat je er niet alleen voor staat ook al voelt dat wel zo. Er is licht aan het eind van de tunnel! Wish you luck✨

Solian

13-10-2019 | Vrouw | 58
amisulpride
Psychose
Ik kon mijn gedachten niet meer stop zetten na de dood van mijn zoon. Minste als ik ergens een liedje hoorde spelen, bleef dat soms dagen, zelfs weken in mijn hoofd maar afspelen. Op den duur draaide ik helemaal door. Geen rust, geen slaap, niet je gedachten ergens op kunnen concentreren. Op den duur kon ik niet meer en ben ik naar de Psychiater gestapt. Hij heeft mij Soli[lees meer...]an 20mg voorgeschreven, maar ik neem dagelijks een halfje tot de werking er van afzwakt. Momenteel voel ik mij gelukkiger. Kan weer lachen, en mijn lichaam voelt meer ontspannen aan. En mijn gedachten zijn rustiger. Zoals alle medicijnen is het soms zoeken welke dosis of welk merk het beste werkt voor je. Jijzelf voelt beste aan wat goed is. Luister naar je lichaam...

27-08-2019 | Vrouw | 28
Psychose
Ik heb 3 keer psychotische ervaringen gehad en gebruikte abilify tegen de psychose. Ik heb aan het begin goede ervaringen met het middel gehad maar na mate langer gebruik merkte ik dat bijwerkingen toename. Ik raad dit middel alleen aan als je geen bijwerkingen hebt wat je dagelijks leven hindert. Het is in ieder geval beter dan de ouderwetse anti- psychotica zoals hadol w[lees meer...]aar ik 25 kg door aankwam met abilify kwam ik ongeveer 5 kg aan.

Lyrica

24-08-2019 | Man | 52
pregabaline
Psychose
Neem NOOIT Lyrica, het is een ramp om het af te bouwen, algemene malaise en psychose.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2424)
Depressie (1973)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (986)