ziekte

Seroquel

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychose

17-11-2019

Psychose

Deze mevrouw weet waar ze het over heeft!! Sterke borst groei en niemand weet hier over bijvoorbaat iets te melden! Ooit artikel gelezen over probleem in Amerika alleen daar werd kosteloos probleem vergoed! Zou hier ook zeker ook zo moeten zijn!!
05-11-2019

Psychose

Ik gebruik dit medicijn al 20 jaar lang. Ik heb er goede ervaring mee. Ik heb er mijn HBO mee gedaan en een relatie met mijn huidige vriend mee onderhouden. Ook kon ik er vrijwilligerswerk bij doen en zelfstandig wonen. Ik heb een heftige psychose ineens gekregen omdat ik dacht dat ik kon minderen van 2 mg naar 0. Nu ben ik opgenomen en krijg ik smelttabletten van 6 mg. Ik[lees meer...] krijg er ook nog depakine bij maar dat heb ik ook altijd al gekregen. Het gaat goed. Mijn problemen worden voor mij opgelost en mijn vriendschappen hier worden beter. Ik wordt tot het uiterste op de proef gesteld of ik met hulp om kan gaan, want dat is voor mij altijd en nog steeds een issue omdat ik de beste hulp wil die er is. Ik zie mijn broer elke zondag en mijn vriend komt langs. Er is structuur en dagplanning. Ik doe mee aan activiteiten en gesprekken. Ik zoek alleen nog betekenisvolle relaties erbij want mensen kunnen hier niet echt hun ding doen
25-10-2019

Xeplion (paliperidon)
Psychose

Ik kreeg dit middel in eerste instantie als dwangmedicatie en ben dit toen blijven gebruiken in de kliniek. Destijds was ik nog psychotisch dus merkte ik nog niet zoveel van de emotionele bijwerkingen, wel was ik aangekomen, had ik last van opstopping & had ik vaak last van duizeligheid. Nadat ik een aantal maanden heb doorgebracht in verschillende klinieken kwam ik weer[lees meer...] thuis en was ik niet meer psychotisch. Vanaf toen kwamen pas de ernstigere bijwerkingen van dit middel bij mij naar boven. Het voelde aslof ik opgesloten zat in mijn eigen lichaam, ik was/ben helemaal mijn eigen persoonlijkheid kwijt. Mijn hobby’s zijn niet meer bevredigend, ik heb geen emoties meer, ik kan nergens meer van genieten. Ik ben niet meer vrolijk, bijna constant chagrijnig, ik ben mijn initiatief verloren. Ik was altijd een heel sociaal persoon, ik kan nu gewoon amper communiceren ik ben bang voor sociaal contact en doe alles om dit te vermijden. Ik heb veel shit meegemaakt waardoor je je echt ongelukkig voelt, maar door dit middel zit ik echt op het dieptepunt in mijn leven. Als je 1x per maand een injectie krijgt zou het 10 weken duren voordat de Xeplion uit je lichaam is, ik zit nu op de 9e week en ik voel 0 verbetering. Ik raad mensen met een psychotische stoornis dit middel zeker niet aan, want dit gevoel is erger als psychotisch zijn. Als je dit leest omdat je ontevreden bent over de medicatie weet dan dat je niet alleen bent, ik heb een aantal mensen met een psychotische stoornis gesproken en die voelen zich allemaal zo. Bespreek het met je bijwerkingen en probeer zelf zo goed mogelijk op onderzoek uit te gaan want je moet niet klakkeloos alles aannemen van je behandelaar, hun doel is om je niet psychotisch te hebben, maar geven uit mijn ervaring niet veel om hoe je je voelt buiten dat om. Ik ga nu over op Aripiprazol (tabletvorm 5mg per dag), dit schijnt de antipsychotica te zijn met de minste bijwerkingen. Ik hoop dat dit de juiste medicatie voor mij is, want stoppen is ook niet de oplossing. De kans op een psychose binnen 1 jaar (na je psychose) is 75% dus toch maar zoeken naar de juiste medicatie. Succes allemaal lieve mensen en onthoud dat je er niet alleen voor staat ook al voelt dat wel zo. Er is licht aan het eind van de tunnel! Wish you luck✨
13-10-2019

Solian (amisulpride)
Psychose

Ik kon mijn gedachten niet meer stop zetten na de dood van mijn zoon. Minste als ik ergens een liedje hoorde spelen, bleef dat soms dagen, zelfs weken in mijn hoofd maar afspelen. Op den duur draaide ik helemaal door. Geen rust, geen slaap, niet je gedachten ergens op kunnen concentreren. Op den duur kon ik niet meer en ben ik naar de Psychiater gestapt. Hij heeft mij Soli[lees meer...]an 20mg voorgeschreven, maar ik neem dagelijks een halfje tot de werking er van afzwakt. Momenteel voel ik mij gelukkiger. Kan weer lachen, en mijn lichaam voelt meer ontspannen aan. En mijn gedachten zijn rustiger. Zoals alle medicijnen is het soms zoeken welke dosis of welk merk het beste werkt voor je. Jijzelf voelt beste aan wat goed is. Luister naar je lichaam...
27-08-2019

Abilify (aripiprazol)
Psychose

Ik heb 3 keer psychotische ervaringen gehad en gebruikte abilify tegen de psychose. Ik heb aan het begin goede ervaringen met het middel gehad maar na mate langer gebruik merkte ik dat bijwerkingen toename. Ik raad dit middel alleen aan als je geen bijwerkingen hebt wat je dagelijks leven hindert. Het is in ieder geval beter dan de ouderwetse anti- psychotica zoals hadol w[lees meer...]aar ik 25 kg door aankwam met abilify kwam ik ongeveer 5 kg aan.
24-08-2019

Lyrica (pregabaline)
Psychose

Neem NOOIT Lyrica, het is een ramp om het af te bouwen, algemene malaise en psychose.
02-08-2019

Seroquel (quetiapine)
Psychose

Helaas veel slaap en verslapping bij spieren bij hoge dosis. Niet bij 300 Mg met depakine.
20-05-2019

Abilify (aripiprazol)
Psychose

Dit pilletje heeft me nu 6 jaar van me leven gekost het is pure troep heeft veel rusteloosheid schulden en gewichtoename veroorzaakt ik ben ook gewoon mezelf niet meer ook verslavingengevoeliger dan ooit te voren ook onzettend duur en niet goed te praten hoe mensen over nadenken in de ggz en hoe ze alles goed proberen te praten. Is een hardrug want ik heb onztten last van[lees meer...] afkickverschijnsellen nu
07-05-2019

Psychose

Ik ben een jaar geleden op dit middel gezet omdat ik een zware depressie had met psychotische kenmerken was compleet paranoïde. Dit middel heeft er weer voor gezorgd dat ik terug op aarde kwam. In het begin ervoer ik wat bijwerkingen als droge mond, suf,enorme eetlust en daardoor dus 20 kilo zwaarder. Maar dit weegt niet op tegen de verschrikkelijke tijd die ik doorgemaakt[lees meer...] heb. Slik het nu nog steeds, en ben er tevreden mee. Slaap er ook goed door, maar o wee als ik een pilletje vergeet dan krijg ik te maken met de verschrikkelijkste nachtmerries.
04-05-2019

Mirtazapine (mirtazapine)
Psychose

deze medicijn werkt niet !
15-04-2019

Seroquel (quetiapine)
Psychose

in 2011 t/m 2012 gebruikt voor pschychoses. sterkte 2000 mg. werkte bij mij totaal niet/ deed bij mij niks.
15-04-2019

Psychose

in 2011 gebruikt voor pschychose. 20MG in die tijds periode van 2011 t/m 2014 60 kilo aangekomen. Legt je gevoelsleven helemaal vlak en ook je gedachtes. voor een periode. Daarna tourette en adhd ontwikkeld. en ook neuromaligent symptoom spierverstijving/verkramping in mijn rug en schouders, en veranderd ook je stofwisseling
04-04-2019

Fluanxol (flupentixol)
Psychose

Gebruik dit medicijn +- 5 jaar, met 1 tussentijdse stop onder begeleiding. Toen hervallen in psychoses. 3mg werkte meer effectief dan 2mg, geen angsten meer hierdoor. Heb totaal geen energie meer, slaap bijna de hele dag. Soms uit het niets een energieke dag. Eet super gezond en alle vitamines, daglicht lampen gekocht ect. het helpt maar het neemt de oververmoeid[lees meer...]heid niet weg. Dus proberen andere medicijn te krijgen en hopen dat die beter aanslaat. Want bij de ene kan het een wonder zijn en bij een ander een verwoesting. Het helpt top voor psychoses, alleen verder ben je niks meer waard. Hopelijk werkt Abilify bij mij meer, waarschijnlijk krijg ik die.
29-03-2019

Dipiperon (pipamperon)
Psychose

16 jaar Dipiperon. 15 epileptische insulten, weggezet door specialisten als paniekstoornis. 15 jaar de woning niet uitgewerst. 13 jaar geen enkele vorm van zorg gehad. 15 jaar van mijn leven, helemaal weg. Kwam er na 15 jaar zelf achter nadat ik oxazepan, en Wellbutrin eigenhandig afgebouwd had. Toen ik alle medicijnen op de Dipi na had afgebouwd werd ik pas écht ziek. [lees meer...]Toen viel het kwartje, ik heb net zo lang insulten als ik Dipi slik. In 2 weken 80 mg afgebouwd. Maar toen ik begon met afbouwen deed ik er ‘slechts’ een 1/16de af. 48 uur later was mijn assertiviteit terug en ALLE insulten weg. Klasr was ik 7 sept 2018. Nu vandaag de dag word ik met zo’n heftig klapperdend gebit wakker dat de stukkjes bij het opstaan tussen de tanden kraken als zand. Dit zal in mijn geval nooit meer over gaan. Inmiddels is duidelijk dat door het onderdrukken van de dopamine nu mijn gehele hoofd vol zit met dopamine receptoren, deze diende ter compensatie van de Dipiperon, die ik dus niet meer slik. Nu slaap en ik ik nauwelijks nog, altijd koud, kaken klemmen etc. U begrijpt dat ik nu van ‘nature’ als sinds 7 sept 2018 volledig strak sta. Alles naar de klote. Gedegen onderzoek heeft uitgewezen dat HERSENEN ALLE PSYCHOACTIVE MEDICATIE COMPENSEREN!! Let op: behalve bv Ritalin. U slikt dit dag delen en teset ‘s nachts iedere keer weer. Echter zal ik nooit meer enige vorm van adhd medicatie kunnen sliken, dan gaat de dopamine omhoog en dat is nietbepasld leuk met een kop vol dopamine receptoren. Niet iedereen word even ziek, maar iedereen compenseerd dit soort medicatie wel degelijk. U bent gewaarschuwd. Ik ben mijn leven, rust én de migelijkheid adhd wat te cansellen nu voor altijd kwijt, en dát terwijl ik bij de GGZ aanklopte de adhd niet meer aan te kunnen. Nu ben ik door het ‘perfectioneren’ van mijn behandeling, voledig onbehandelbaar geworden. Ik ban de van de week 50 geworden, leuk, dan hoef ik niet zo lang meer
16-03-2019

Risperidon (risperidon)
Psychose

Het hielp waarvoor het gebruikt werdt maar de bijwerkingen waren echt vreselijk toen ik afgebouwd had voelde ik me weer een mens nooit meer dit middel het werkt niet voor iedereen goed 😟
07-02-2019

Zypadhera (olanzapine)
Psychose

Hoi Ik ben Eddie, en mocht dit dure medicijn ontvangen, moest het wel motiveren en beloven dat ik mijn hele leven Zyphandera neem. Geen bijwerkingen en ik kan niet mijn medicijnen stoppen of vergeten zoals met zyprexa tableten. Al heel erg lang stabiel, werk fulltime. Eens in de drie weken naar gesloten afdeling, daar blijf ik onder toezicht voor 3 uurtjes. Ik ben heel erg[lees meer...] blij met dit medicijn, ik raad iedereen die schizo affectief heeft dit ook te gaan gebruiken. Het is duur, bijna 400 euro per injectie en de opname kosten er ook nog bij. maar het werkt heel erg goed en maakt mij een gellukig mens.
29-01-2019

Psychose

Situatie: Ik heb dit middel (olanzapine) gekregen nadat ik een manie en psychose (geen stemmen) had gehad. Het doel van het medicijngebruik was het voorkomen dat ik opnieuw psychotisch zou worden (risico) en me helpen om aan mijn nachtrust te komen (herstelproces). Ik heb het middel een +/- anderhalf jaar gebruikt en ben begonnen op 15 mg/dag en dit is geleidelijk afgebouw[lees meer...]d, met uiteindelijk een half jaar de minimale dosering (5 mg/dag). Gelet op mijn behandeling, positieve effecten: 1) Ik kon goed in slaap komen en kreeg voldoende uren rust. 2) Gedachten stonden op zichzelf (meer geordend), gingen minder snel en verbindingen leggen gebeurde minder snel dan gewoon. Ook gevoelens en prikkels werden afgestompt, waardoor het risico op psychose verkleind wordt. 3) Verder heb ik in deze periode gewoon kunnen functioneren (in achtneming van mijn verminderde cognitieve functies als gevolg van de psychose). Dat wil zeggen mijn studie afronden, eenvoudig fysiek werk verrichten en sociale contacten onderhouden en gewoon deelnemen aan sociale activiteiten. Negatieve effecten waren: 1) Gewichtstoename. Ik heb gelet op wat ik binnen kreeg en veel bewogen, maar ben toch 10 kilo aangekomen. Dit was niet goed voor mijn zelfbeeld en seksleven. 2) Door de effecten op mijn gedachten, gevoelens en prikkels voelde ik me vervreemd van mezelf en mijn omgeving. 3) Het herstelproces wordt belemmerd doordat je ‘ingeperkt’ wordt, niet jezelf bent (vrij van invloed van medicijnen) en dus niet weer wat je kunt en waar je grenzen liggen. 4) Na een psychose kun je te maken krijgen met negatieve symptomen zoals lusteloosheid, weinig emotie, depressies, enz. Naar mijn ervaring werkt dit medicijn deze effecten in de hand.
29-12-2018

Psychose

Paar jaar 3 mg genomen .nu sinds een jaar 6 mg .minder angsten ... sinds ik invega neem niet meer hervallen , nu 8 jaar . Weinig of geen bijwerkingen behalve een paar kg extra maar die zijn nu terug aan het verdwijnen. Dank zij invega en voldoende rust heb ik terug een normaal leven
22-12-2018

Psychose

via justitie een psychose geconstateerd. Wist toen nooit van het bestaan van een psychose of diens medicijnen af. Heb mij een paar keer wijs laten maken dat ik moest gebruiken en zit nu met zware oorsuizen opgescheept. Dieren slikken ook geen antipsychotica of depressiva dus een mens kan ook zonder. Heftig spul met bijwerking op kort durende en langdurende termijn blijf u[lees meer...]it de buurt ervan.
18-12-2018

Cisordinol (zuclopentixol)
Psychose

Doordat ik zelfstandig woon en vier maal in een opname met een rm en op een gesloten afdeling heb gezeten heb ik besloten om het te houden bij depot cisordinol het is afgebouwd naar 100 mg per maand als ik geen medicijnen neem voel ik me beter en ben actiever maar raak de grip op de werkelijkheid kwijt en ga bergafwaarts lichamelijk en maatschappelijk met medicijnen heb [lees meer...]je soms het gevoel van leegte en geen energie om dingen te ondernemen en vaak blijf je in dat wereldje van de pschychiatrie hangen ik heb mijn hobby van het opknappen van motoren en die weer verkopen tot een leuke afleiding waar ik me helemaal in kan storten.
20-11-2018

Psychose

Ik gebruik dit medicijn omdat ik een psychose heb meegemaakt ook. Ik ben begonnen met 10 mg en ik had al meteen de volgende dag last van bijwerkingen. De artsen vertelden mij dat ik hieraan zou wennen. Is tot en met vandaag nog steeds niet gelukt. Ik krijg geen lagere dosering omdat mijn klachten redelijk serieus zijn. De volgende bijwerkingen waren bij mij van toepassing:[lees meer...] gewichtstoename, uitdroging huid, mond, ogen, haaruitval, geen emotie, ik voelde mij niet mijzelf in mijn eigen lichaam, suf, motivatieloos, energieloos, nachtmerries echt heftige ..... kortgezegd ik vind het teveel bijwerkingen hebben voor zo een klein pilletje :( Vorige week kreeg ik allemaal vragen over veranderingen in mijn lichaam sinds het gebruik van dit medicijn zoals: Gevoel in de vingers, gevoel in de tenen, minder conditie, niet meer goed kunnen bewegen, en gek genoeg was alles echt waar, door dit medicijn ga je lichamelijk en geestelijk achteruit .... ik vroeg me op gegeven moment af van wow ze geven dit medicijn aan me om het op mij te testen. Ik had gewild dat ik hier nooit aan was begonnen ..
19-11-2018

van 70 naar 130 kilo 2 jaar
18-10-2018

Psychose

Na 2 psychoses neem ik Invega 12mg op lange termijn. Medicijn werkt goed voor het verminderen van verbale auditieve hallucinaties, maar ik ben wel over de jaren heen 30 kg bijgekomen en heb erectieproblemen. Medicijn doet niets tegen negatieve symptomen.
19-09-2018

Semap (penfluridol)
Psychose

Door omstandigheden en factoren in mijn leven kreeg ik een psychose als die jaren ervoor gingen die zonder behandeling voorbij omdat ik erg ziek was lichamelijk en na een ongeluk, ook veroorzaakt door de voorgeschreven medicaties in ziekenhuis, operaties en infecties. Ik heb een intoxicatie gehad en erna kreeg ik allerlei soorten anti psychotica, die ik al vanuit opvoed[lees meer...]ing en opgroeien kende, maar niet zozeer wist wat die pillen waren of inhielden. Ik had wel opgemerkt dat er met aantal mensen in de omgeving het beter ging als zij de pillen namen, en wat ik kwijt ben door de behandelingen wat morfine een troep is, neem ik nu Semap, omdat ik ook weet dat half Nederland boven de 65 jaar dit gaat krijgen toegediend in zorgtehuis of thuis door zorg. Naast de schade van wat men elkaar aandoet, niks van zorg voor elkaar over heeft is het geaccepteerd ook inmiddels dat mensen pillen slikken nodig hebben ook al worden ze moe, herstel is niet voor iedereen weggelegd, net als een gelukkig leven ook niet, ik ben er goed mee te leven en functioneren, zonder kinderen want ik ga met de genensoep daar niet aan beginnen of de mensen die nog vrijheid blijheid wensen onder de patienten die beweren het wel zelf te genezen want het is een psychiatrisch ziektebeeld en kan onder veel noemers vallen maar vanzelf genezen nee dat zit er niet of ooit nog in.
04-09-2018

25-07-2018

Psychose

Slik het nu twee jaar, heb geworsteld met impotentie en een gewichtstoename van maar liefst 12 kg.
22-07-2018

Psychose

Werkt goed tegen de symptomen van een psychose. Bijwerkingen zijn erg vervelend. Vooral het niet hebben van smaak, maakt iedere dag eten echt niet prettig. Van 69 kg naar 85 kg gegaan in een halfjaar tijd. Wel in combinatie met citalopram. Nu 5 keer per week sporten en weer 2,5 kg afgevallen in 5 weken. Risperdal afgebouwd naar 0. Sinds een week dus geen risperdal meer, sm[lees meer...]aak is nog niet terug.
06-07-2018

Psychose

Mijn vorige behandelaar heeft risperidon voorgeschreven na slechte ervaringen met Olanzapine, betreft gewichtstoename. Risperidon heeft net zoveel gewichtstoename is gebleken. Ik ben nu op zoek naar een medicijn die geen gewichtstoename heeft, zoals Abilify.
06-07-2018

Psychose

Middel werkt goed bij mijn psychose. ‘T werd gewerkt, omdat mijn psychose om acute hulp vroeg. Daardoor was het medicijn onvoldoende afgestemd en kon er geen rekening worden gehouden met de bijwerkingen. Ik ben een sportman, maar ‘k ben 20 kilo aangekomen van dit middel. Ik ben altijd slank geweest. Ik ben nu 28 en wil daarom een ander middel dat geen gewichtstoename heeft[lees meer...]. Ik ben vol van het leven en wil mezelf niet vermoeien met een medicijn dat mij dik maakt.
26-06-2018

Psychose

ik kreeg in augustus 2017 een psychose met wanen (stemmen horen, angstig zijn,paniekerig,paranoide).men schreef via pro persona arnhem eerst quetiapine voor;dit sloeg niet aan. toen kreeg ik 10 mg olanzapine voorgeschreven;dit werkte vrij snel. na een tijdje afgebouwd naar 5 mg;ging prima;toen afgebouwd naar 2,5 mg. op een gegeven moment wilde ik stoppen en in overleg met [lees meer...]de huisarts deed ik dat op 1 juni 2018. volgens de bijsluiter mag dit niet en moet je dit afbouwen;dit was mij niet verteld! na 10 dagen kreeg ik slaap-problemen. weer naar de huisarts die slaappillen voorschreef:10 mg temazepam om in te slapen en 10 mg oxazepam om door te slapen. na een tijdje slaap ik hjier maar 4 uur per nacht op.ik heb inmiddels een flinke slaapachterstand opgebouwd, heb geen eetlust meer (ben 5 kilo afgevallen), kan dus niet meer slapen. Ik raak helemaal uitgeput. De huisarts heeft mij nu weer 10 mg olanzapine voorgeschreven maar ik denk juist heel helder en heb geen last van stemmen horen of zoiets.Ik vind dit soort ontwenningsverschijnselen toch wel vrij ernstig.Is er iemand die ook een dergelijke ervaring hiermee heeft?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1271)
Acne/puistjes (884)