ziekte

Psychose

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor psychose

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: psychose

Orap

04-06-2021 | Man | 73
pimozide
Psychose
Had last van angst en paniekaanvallen. \gebruiktte benzodiazepinen,maar dat leidt een eigen leven...en enorme afhankelijkheid, vermoeidheid ook. Orap is een heel flexibel middel. \ook geen afhanlelijkheid \je kan err zo mee stoppen \wel lusteloosheid en minder zin in vrijen,maar dat heeben al dei middelen, behalve xanax \ alprazolam, daar word je boterheet van...daar kan [lees meer...]geen popper tegen op....lol...

Dogmatil

03-05-2021 | Vrouw | 41
sulpiride
Psychose
Ik ben er niet heel tevreden over maar het is voor de medicatie met de minst erge bijwerkingen.

Orap

07-04-2021 | Vrouw | 39
pimozide
Psychose
De eerste 8 jaar werkte het prima, daarna werd ik vaak slaperig. Heb nog wel soms last van angsten en soms lichte wanen, maar geen visuele of auditieve hallucinaties meer gehad. Ik zou er graag mee stoppen maar werd toen ernstig depressief, terwijl ik daar voorheen nooit last van heb gehad. Dus ben ik het blijven slikken.

03-04-2021 | Man | 32
Psychose
Psychose gehad en gebruik dit middel om dit te voorkomen, eerst een tijd haloperidol gehad maar werd hier erg moe van. Nu al jaren tevreden met risperidon het helpt mij en geeft rust maar ik wordt er niet moe van. Ik hoop nooit meer psychose te hebben want mijn psychoses hebben zeer erge gevolgen gehad.

Acemap

25-02-2021 | Man | 39
penfluridol
Psychose
Omdat ik regelmatig psychoses had heb ik gekozen voor medicatie met weinig bijwerkingen en viel mijn keuze op acemap, ik kreeg een lage dosering en dat beviel me goed. Nu ben ik gedwongen opgenomen en wilde men mijn medicatie aanpassen, uiteindelijk is besloten om geheel tegen voorschriften twee keer per week 20mg voor te schrijven en dat heb ik gedurende 5 maanden geslik[lees meer...]t, nu heb ik suikerziekte en ik kan niet uitsluiten dat de medicatie daar invloed op heeft gehad. Volgens mijn behandelaar is dat niet het geval. Het liefst zou ik stoppen met deze medicatie maar ik word ertoe gedwongen het te blijven gebruiken.

Zyprexa

25-02-2021 | Vrouw | 40
Psychose
Na een stressgerelateerde psychose (een jaar geleden) verschillenden medicaties genomen: quetiapine, invega, abilify en zyprexa. Invega heeft me uit de psychose gehaald. Ik kreeg hiervan te veel bijwerkingen: moeilijk stappen, beven, moeilijk schrijven,... Daarna in overleg met psychiater abilify en zyprexa geprobeerd. Ook deze medicatie gaf me te veel bijwerkingen. Ik had[lees meer...] het gevoel dat ik mezelf niet meer kon zijn. Ik kon niet meer van het leven genieten en maakte geen plezier meer. Mijn levenskwaliteit daalde enorm. Ik voelde me een kasplant worden. Mensen zagen rondom mij dat ik leed onder de medicatie: weinig betrokkenheid, wazige blik, stil,... In overleg met de psychiater mag ik ondertussen stoppen met de medicatie omdat ik de psychose wel rationeel kan bekijken nu en zeker op tijd zou ingrijpen bij een herval. Sindsdien gaat het mentaal stukken beter met me en kan ik terug van het leven genieten. Ik raad dus aan om te blijven opkomen voor jezelf indien je te veel last hebt van de bijwerkingen van de medicatie.

06-02-2021 | Vrouw | 42
Psychose
Ik heb in de twee jaar dat ik haldol gebruik al veel onrust gehad. Na een jaar had ik een vervelende knipper. Die trok weer weg. Na twee jaar zag mijn nieuwe psychiater dat ik gezichtstrekkingen had. Die heb ik al heel lang. Hij schreef me artane voor. Daar had ik steeds meer van nodig om het schudden te onderdrukken. Nu hebben ze me op lithium gezet en de haldol gestopt. [lees meer...]De artane heb ik ook gestopt. Het schudden en draaien en knikken met mijn hoofd is heel heftig. Het is heel veel heftiger geworden en nog niet gestopt nu ik haldol gestopt heb.

Zypadhera

06-01-2021 | Man | 38
Psychose
Ik zou alleen adviseren om deze medicatie voor maximaal 8 weken te gebruiken. Ik heb het medicijn meer dan 1 jaar onder dwang gebruikt. Het was vreselijk. Gelukkig ben ik er af gekomen.

Abilify

19-10-2020 | Man | 34
Psychose
pff rommel maakt meer kapot dan dat ju lief is:s GELUKKIG NU 4 MAANDEN GESTOPT:)

25-09-2020 | Vrouw | 57
Psychose
Na 8 jaar geen psychose gehad met risperidon. Toevallige ontdekking vitamine b12 tekort, met injecties toegevoegd. Bijna alle bijwerkingen verdwenen.

Solian

06-09-2020 | Vrouw | 40
amisulpride
Psychose
Ik ben zeer goed met Solian. Bij alle psychotica heb ik bijwerkingen. Bij solian bijna geen tot nihil. Goed middel tegen psychoses.

Acemap

20-08-2020 | Man | 30
penfluridol
Psychose
4 jaar geleden psychose gehad inmiddels afgebouwd naar een half pilletje per week bevalt goed raak niet meer in de war. Wel wat trager geworden. En lui

Aripiprazol

14-08-2020 | Man | 38
Psychose
Ik heb van begin juli tot eind oktober aripiprazol gebruikt en kwam niet uit mijn psychose. De dosering was toen 1mg. Pas toen ik over ging op 5mg kwam ik vrij vlot uit mijn psychose. Nu slik ik nog dagelijks 5mg en heb geen last meer van psychoses. Ik heb mn leven terug. Dit medicijn zorgt bij mij niet voor bijwerkingen. Echter ik blijf 3 tot 5 kg te zwaar los vd inspanni[lees meer...]ng die ik doe om dit overgewicht kwijt te raken. Ik heb sterk de indruk dat dit door de betreffende medicatie komt.

03-07-2020 | Man | 30
Psychose
Na jaren drugmisbruik met vooral wiet en andere middelen wordt ik soms heel angstig en onzeker, hoor ik kwetsende stemmen en ben ik zeer snel achterdochtig. Dit belemmerde op d'n duur gans mijn leven en ik kon amper nog goed en langdurig functioneren. Na een paar gesprekken met een psychiater kreeg ik dit middel en eerst heb ik het geweigerd en ontkend maar uiteindelijk ha[lees meer...]d ik het echt wel nodig. Sindsdien zijn alle symptomen weg en verminderd, alsof het geluid gedempt is tot zo'n 10%. Hopelijk in de toekomst volledig weg. Liefst geen grotere dosis wil ik.

17-06-2020 | Man | 51
Psychose
Na een psychose van ong 3mnd kreeg ik dit middel,en samen met Mirtazepine en Truxal is alles gedempt. 400mg per dag aan Seroquel...stond op 900mg.

16-06-2020 | Man | 54
Psychose
In februari 2009 werden de spanningen en de werkdruk mij teveel. Ik liep al jaren op mijn tenen maar toen barstte de bom. Geheel verward ben ik door passanten bij het GGZ afgeleverd, waar ik 3 flinke Haldol-injecties kreeg. Diagnose zware psychose. Later ging de dosis omlaag. Haldol is een paardenmiddel. Bij hogere doseringen sluit het je af van je gedachten en gevoelens[lees meer...], ik kon nergens meer van genieten en leefde op de automatische piloot. Vreselijk. IN die periode last van zware depressies gehad. De laatste 5 jaar heb ik "slechts" een onderhoudsdosering van 1,5 mg per dag, Gelukkig ben ik nu geheel afgekeurd en doe ik vrijwilligerswerk wat ik leuk vind. Van de lage haldol-dosering merk ik niet veel, ik kan weer van het leven genieten.

10-06-2020 | Man | 81
Psychose
Dit uiterst DESTRUCTIEVE middel veranderde mijn leven in een ware hel. Gelukkig kwam ik er vrij snel achter dat het dit middel een uiterst VERNIETIGENDE werking had op mijn lichaam en psyche. 80% van de fysieke en geestelijke bijwerkingen (zie bijsluiter) die je kunt krijgen heb ik letterlijk voor de kiezen gehad, en ik werd getransformeerd tot ZOMBIE. Na het bestuderen va[lees meer...]n de bijsluiter heb ik 1 vriendelijk doch zeer dringend advies aan iedereen die dit leest. NEEM HALDOL NOOIT IN!! Het maakt meer KAPOT dan dat het überhaupt goed kan doen. Bedankt voor het lezen en ik wens u kracht, liefde en wijsheid toe!

26-05-2020 | Vrouw | 27
Psychose
Ik heb eigelijk een vraag. Ik gebruik 2.5 mg haldol voor mijn schizofrenie. En ik gebruikte 20 mg citalopram. Ik ben pas een week gestopt met citalopram. Ik ben hierdoor allebei denk ik 25 kilo aangekomen. Ik wil nu graag afvallen. Maar ik weet niet of die 2.5 mg dat ook tegenhoud. Ben ook gestopt met citalopram omdat dit dikmaakt. Maar ik weet niet in hoeverre de haldol [lees meer...]invloed heeft op mijn gewicht als het maar 2.5 mg is. Ik heb nu nog steeds heel veel trek in zoetigheden. Weet niet wanneer het over gaat. Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven uit ervaring.

24-05-2020 | Vrouw | 31
Psychose
De artsen dachten dat ik een psychose, omdat ik erg veel angst ervoer. Ze stelden dit medicijn voor. Ik heb Haldol ongeveer een maand gebruikt. In het begin dempte het mijn angsten maar na een maand kreeg ik last van depressie, slaapproblemen, gewichtstoename, rusteloosheid en suïcidale gedachten. Mijn angsten waren weg maar de hel die ik in de slaap kreeg, is zeker niet d[lees meer...]e moeite waard. Ik nam Haldol in combinatie met Lorazepam (3x per dag). Lorazepam werkt goed en die blijf ik nemen maar Haldol heeft mijn leven in een hel veranderd. In het begin was het super maar na een maand kwam het omslagpunt. Ik ben zonder overleg met de artsen gestopt en Ik heb erg geen spijt van gehad! Pas op met dit medicijn.

16-05-2020 | Vrouw | 38
Psychose
Vreselijk. Ik had angst door trauma. In plaats van me te helpen en de oorzaken aan te pakken, gaven ze me dit. Bij afkicken kreeg ik erge psychoses, die ik daarvoor niet had. De werking is dat het je compleet afsnijdt van je eigen gedachten, gevoelens. Ik kan niet meer van mensen houden, geen vreugde meer voelen. Geen energie om dingen te doen. Ik ben mezelf niet meer.[lees meer...] Mijn hersenen voelen kapot...ik kan me ook niet meer concentreren, niets onthouden. Als afkickverschijnsel krijg ik zulke vreselijke gedachten en angst als ik nooit eerder heb ervaren voor ik dit gebruikte...dus ik kom er niet af. Dit middel heeft mijn leven letterlijk verwoest en zou niet gegeven moeten worden. Verdiep je in wat dit doet voor je begint. Levensvernietigend.

Clozapine

24-04-2020 | Man | 29
clozapine
Psychose
Neem nu een jaar 400mg in de avond. Dit verdraag ik gelukkig beter. Toen in de kliniek ook de ochtend 50mg, hoger moest echt niet, anders kon ik niet functioneren. Ik slaap nu goed, dat was voor mij erg belangrijk. Veel speekselovervloed, kussen is ‘s morgens vaak nat. Ook word ik wel eens ‘s nachts wakker met het gevoel dat ik stik, omdat m’n mond vol zit met speeksel wan[lees meer...]neer ik op mijn rug lig. Heel naar. Scherpe randjes zijn er wel af, ik voel gelukkig nog wel wat door de dagen heen. Ben soms nog wel eens achterdochtig, maar wel rustiger dan voorheen. Mijn eetlust is hoog, maar dat is al lange tijd zo, weet niet of dat komt door de clozapine. Libido is ook nog prima. Het heeft tijd nodig om te wennen. In het begin kon ik vooral heel moeilijk m’n bed uitkomen. Als ik vroeg moet beginnen is dat wel eens een uitdaging, ben dan nog erg suf. Heb wel de tijd nodig om te slapen. Soms mis ik mijn spark, het al wonderend door het leven gaan, maar werd uiteindelijk grenzeloos en zo in een psychose beland. Ben er nog steeds bang voor, maar door de clozapine en therapie en meer open te zijn geweest, praten, sporten heb ik het idee dat het steeds beter gaat. Ik ben tevreden tot zover.

Latuda

21-04-2020 | Vrouw | 63
lurasidon
Psychose
Eerst gebruikte ik een jaar risperidon 2mg. Als bijwerking daarvan had ik een tong die telkens bewoog. Toen stapte ik over op latuda.Ik heb dit middel 2 maanden gebruikt. Ik kon niet goed meer articuleren! Een spraakgebrek dus wat waarschijnlijk blijvend is! Ik gebruik nu olanzapine 5 mg.

Xeplion

15-04-2020 | Vrouw | 45
paliperidon
Psychose
2 weken onder dwang voorgeschreven, ik zou psychotisch en paranoïde zijn?!? Helaas, realistische oorzaken, gevolgen via nitwits uitgezocht, geconcludeerd! Echter vrijwillig al jaren hulp gevraagd ivm stoornis buiten psychotisch of persoonlijkheidsstoornis kader. (….) Dus gebruik gemaakt van mijn ontwikkelingsstoornis om vrijwillig op gesloten afdeling te gaan zitten en[lees meer...] de gevolgen van dien, ziek volk hier ernstig ziek (…). Slik al 2 weken niet die medicatie, complimenten en meer. Sinds gisteren slik ik het middel, ben benieuwd wat en doet maar vooral laat. Verder voor realiteit is geen pilletje maar ASS toch handig. Komt goed.

05-04-2020 | Man | 24
Psychose
ik kreeg bijna geen lucht door me neus bij inname van dit medicijn. en verder erg onrustig in me benen. volgens mij is dit medicijn niet goed bij autisme. je blijft er echter autistisch van. je kan hierbij beter andere medicijnen nemen zoals seroquel.

30-03-2020 | Man | 43
Psychose
Fysiek en mentaal zwaar moeten inleveren door het gebruik van deze allergrootste chemische rotzooi. Begonnen met 75mg per 4 weken. Ik had wanen, achterdocht en grote angsten, vooral na het overlijden van mijn vader. Mijn situatie was extreem stressvol, psychotisch noem ik het. Ik was allerminst agressief. Ze hebben me met 10 man opgehaald en platgedpoten in het WA huis in [lees meer...]Utrecht ter voorkoming van maatschappelijke teloorgang. Ik heb geen strafblad, nooit gevochten of agressief geweest. Ik ben hoog opgeleid. Ik had voor het gebruik tomeloze energie en kracht en altijd vrolijk en blij. Mijn moeder van 75 heeft een betere conditie en gezondheid dan ik nu. Na ruim 2 jaar had ik ook een periode van 2 a 3 maanden dat ik me nog nooit fysiek zo slecht heb gevoeld als toen, eng. Ik kon nog geen 500m lopen, toen was ik 42. Ik heb last van impotentie, voor het gebruik heb ik veel vriendinnetjes gehad en vrij regelmatig sex. Nu na 2,5 jaar gebruik heb ik al ruim een jaar geen zin meer om te vrijen en heb een veel zachtere erectie en kan ik minder vaak. Ik kreeg het gedwongen door een RM en na 2,5 jaar ben ik eindelijk van die rotzooi af. Ik heb zelf mijn stresspunten opgelost van mijn aanleiding tot mijn psychose, de ggz heeft me daarbij nauwelijks geholpen. Overkill aan stress kan elk mens breken. Daarnaast hersenen zijn plastisch, dus een psychose kan ook vanzelf overgaan. Ik heb mijn leven anders ingericht en leef heel bewust. De psychiatrie strooit met die rommel met mogelijk permanente ernstige bijwerkingen. De ggz moet eens leren zich echt in te leven in de verwarde personen en niet zo snel overgaan op dit middel. Patiënten kunnen daardoor levenslang krijgen door de bijwerkingen, crimineel vind ik het. Dit middel zou eigenlijk alleen gebruikt mogen worden in extreme situaties, dus verwarde personen die een gevaar voor zichzelf zijn of voor een ander. Ik had ook een tijd lang last van klapperkaken. Het zag er niet uit, gelukkig na het stoppen ging dat over, maar 1 psychiater dacht dat het weleens permanent kon zijn. Als dat zo was geweest dan sta je ook je hele leven buiten de maatschappij . Algehele tijfheid treedt direct in na de spuit. Mimiek vervalt, je hoofd gaat eruit zien als een masker. Ik wou dat ik in Noorwegen woonde daar hebben ze bij wet een keuze dwangopname met of zonder medicatie. Wel zeg ik dat ik destijds zorg nodig had, maar dit middel vond en vind ik nog steeds een extreme overkill hebben. De ggz in Nederland loopt achter. Ik lees hier op basis van de ervaringen dat 2 van de 3 patienten een slecht oordeel en ervaring met dit middel heeft. Is dat gezondheidszorg ??? De psychische wetenschap weet nog maar bar weinig van de ernst van de bijwerkingen van dit paardenmiddel. Als je het niet gedwongen toegediend krijgt dit middel altijd afwijzen is mijn advies en blijf in contact zorgverleners met de patiënten, iets wat bij mij ook veel te weinig aandacht aan werd gegeven. 1 uur per 4 weken.

Abilify

09-03-2020 | Man | 36
Psychose
Verschrikkelijk rotmiddel. Waarvan de bijwerkingen niet te overzien zijn. De gehele bijsluiter is van toepassing qua bijwerkingen

28-02-2020 | Man | 36
Psychose
Het enige is dat, gebruik seroquel of seroquel xr nooit in te hoge dosis maar met mate of maak een schematabel per dag. Nooit hoger slikken dan 800mg. Seroquel is aangeraden voor tijdelijk gebruik, anders omswitchen naar een ander atypische neurolepticum waarvan men geen hartklachten krijgt. Ik slik seroquel in hoge dosis per dag al 17jaar lang onder dwang. Meer kan ik nie[lees meer...]t zeggen.

Olanzapine

27-02-2020 | Vrouw | 33
Psychose
Medicatie gekregen voor psychose. Helpt goed om om te gaan met de symptomen. Zwakte het af. Wel wat bijwerkingen zoals toename eetlust en neerslachtigheid.

26-02-2020 | Vrouw | 37
Psychose
Ik vond seroquel wel fijn .het haalde scherpe kantjes ervan.je word er wel slaperig van

Dipiperon

26-02-2020 | Vrouw | 37
pipamperon
Psychose
Dit medicijn deed niet zoveel voor.ben snel overgezet naar quitipine

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2605)
Depressie (2096)
Angst & paniekstoornis (2044)
Hoge bloeddruk (1487)
Blaasontsteking (1066)