Ervaringen met Aripiprazol

aripiprazol

Psychose (6 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

25-03-2023 | Vrouw | 40
aripiprazol (7,5mg/ml)
Psychische klachten
Door adhd i.c.m. vermoedelijk autisme (diagnostisch onderzoek moet nog plaatsvinden) veel last van angsten en spanning. Hele dagen aan het piekeren en alles analyseren. Kwam m'n hoofd niet uit. Na Risperidon geprobeerd te hebben, waar ik heel beroerd van werd, sinds een maand nu Aripiprazol. Nu merk ik pas hoe extreem gespannen en angstig ik al die tijd geweest ben. Wereld[lees meer...] van verschil voor mij. Zoveel meer rust in m'n lijf en helemaal niet meer bang, zo fijn! Wel nog steeds dexamfetamine erbij nodig voor de adhd, maar voor mij lijkt het de perfecte combi. Enige bijwerkingen waar ik me bewust van was waren lichte duizeligheid en af en toe wat last van hoofdpijn. Prima te doen.

09-01-2020 | Vrouw | 36
aripiprazol (7,5mg/ml)
Psychische klachten
Ik gebruik 5mg aripiprazol tegen mijn achterdocht en gedachtes die zich aan me opdringen met alle emoties zoals boosheid en verdriet erbij. Sinds ik de medicijnen gebruik heb ik weinig tot geen last meer van achterdocht (laat makkelijker los) en gedachten dringen zich niet meer aan me op, de emoties boosheid en verdriet die ik erbij voelde, zijn helemaal verdwenen. Geen ge[lees meer...]fronsde wenkbrauwen meer tijdens het nadenken over situaties.. ben er tevreden mee. Eerste week wel bijwerkingen gehad zoals extreem moe zijn en stijve benen, heb de dosis daarna verlaagd van 10mg naar 5mg en nu gaat het goed.

22-05-2016 | Vrouw | 23
Psychische klachten
Ik heb dit medicijn eerder gebruikt icm antidepressiva, dit werkte toen ook redelijk goed. Omdat ik meer last begon te krijgen van klachten, zoals gevoeligheid voor prikkels, veel indringende gedachten en dergelijke die mijn stemming en functioneren beïnvloedde ben ik weer medicatie gaan proberen. Aripiprazol werd het dus. De bijwerkingen waren vervelend, maar zijn na ande[lees meer...]rhalve week een stuk minder geworden. Hoewel ik nog wel last heb van lichte bijwerkingen, begin ik de werking goed te merken. Ik voel mij rustiger en minder angstig. Bepaalde gedachten kan ik makkelijker loslaten. Prikkels van buitenaf en mijn eigen gedachten zijn minder indringend. Hierdoor is mijn stemming vanzelfsprekend ook beter en deze schommelt ook minder erg. Mensen in mijn omgeving merken ook dat ik minder afwezig ben en opgewekter overkom.

15-12-2023 | Vrouw | 42
Psychische klachten
nou het is echt slaapverwekkend overdag voel ik mij moe dat ik op de bank moet liggen en s avonds moet ik al om 20.30 gaan slapen tot 6.30

02-08-2021 | Man | 56
Psychische klachten
Bipo 2. Na Lithium naar Aripiprazol gegaan. Slik 15 mg maar ik ben ontevreden over de werking. Ben zeer vlak ,heb geen plezier meer in het leven en ben van tijd tot tijd onrustig . Vooral in de benen merk ik deze onrust. Verder lijkt het dat ik eerder en meer depressief ben na de start van de 15 mg tablet.

13-04-2023 | Vrouw | 50
Psychische klachten
Na een tijd dat echt nodig was was zyprexa nodig maar de gevolgen van metformine omdat ik diabetes kreeg was niet fijn 15kilo erbij….. nu dat mijn vader en tante zijn overlijden onrust en dit middel gekregen met veel bijwerkingen

06-12-2022 | Vrouw | 30
Psychische klachten
Ik heb dit reeds 4 dagen gebruikt amar ben op advies van de huisarts er onmiddelijk mee moeten stoppen door het aantal bijwerkingen en de ernst ervan. Geen medicatie voor mij

19-07-2022 | Vrouw | 56
aripiprazol (2,5mg)
Psychische klachten
Daar ik ook alle reviews lees beschrijf ik hier mijn ervaring. ik heb een week Aripiprazol 2,5 mg genomen tegen stemmen die ik vaak hoor. De woorden werden erger en ik kon niet slapen. Ik werd angstig en down en kreeg er helaas haaruitval van. Lichamelijke reacties zoals trillen. Genoeg redenen om te stoppen het werkt voor mij niet.

23-02-2019 | Man | 45
Psychische klachten
Lam . kom niet vooruit ik ga gemiddeld tussen 00.00 en 02.00 uur na bed pak het pilletje en vervolgens word ik wakker rond de klok van 13.00 uur en kom niet vooruit echt lam!!