Aripiprazol

aripiprazol

Psychose (2 meningen)
Psychische klachten (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

03-06-2019

ADD

Ik slik dit voor ADD. Ik had in het begin meer eetlust, sliep erg kort. Dat gaat inmiddels stukken beter. Eigenlijk voel ik me helemaal top met dit medicijn. Meer energie, nauwelijks stress. Al mijn emoties nog aanwezig.
10-02-2016

Syndroom van Gilles de la Tourette

Twee jaar geleden kreeg ik Haldol voorgeschreven tijdens een psychose. Hiervan kreeg ik vervelende bijwerkingen. Beven, slaapwandelen, dystonie. Om het beven en de dystonie tegen te gaan, kreeg ik Artane voorgeschreven. Dit had een beperkt effect. Na anderhalf jaar sukkelen met de bijwerkingen wilde ik stoppen met de Haldol. Dit mocht nog niet van mijn psychiater, maar ik [lees meer...]mocht wel Abillify proberen. Hier stond ik wel voor open en we begonnen met het afbouwen van de Haldol en het starten van de Abillify. De bijwerkingen verdwenen helemaal en ik kon ook stoppen met de Artane. Nog beter was dat de tics die bij mijn Tourette horen tot een acceptabel niveau daalden. Ze zijn niet weg, maar ik kan wel normaal door het leven zonder dat iedereen meteen ziet dat er iets mis is. Ik ben erg blij met dit medicijn. Geen psychose, Tourette redelijk in de hand en geen bijwerkingen. Momenteel gebruik ik nog; Abillify 15mg, Mirtazipine 15mg, Citalopram 30mg, Lorazepam 5mg, Ritalin 40mg (verspreid over de dag).
22-05-2016

Psychische klachten

Ik heb dit medicijn eerder gebruikt icm antidepressiva, dit werkte toen ook redelijk goed. Omdat ik meer last begon te krijgen van klachten, zoals gevoeligheid voor prikkels, veel indringende gedachten en dergelijke die mijn stemming en functioneren beïnvloedde ben ik weer medicatie gaan proberen. Aripiprazol werd het dus. De bijwerkingen waren vervelend, maar zijn na ande[lees meer...]rhalve week een stuk minder geworden. Hoewel ik nog wel last heb van lichte bijwerkingen, begin ik de werking goed te merken. Ik voel mij rustiger en minder angstig. Bepaalde gedachten kan ik makkelijker loslaten. Prikkels van buitenaf en mijn eigen gedachten zijn minder indringend. Hierdoor is mijn stemming vanzelfsprekend ook beter en deze schommelt ook minder erg. Mensen in mijn omgeving merken ook dat ik minder afwezig ben en opgewekter overkom.
27-02-2019

Bipolaire stoornis

22-10-2015

Schizoaffectieve stoornis

Ik ben helemaal geen pillenmens. Ik vind het vreselijk op deze wijze dag in dag uit geconfronteerd te worden met mijn chronisch ziek zijn. Kan ik dit niet in depotvorm krijgen b.v. 1x in de maand? Het liefst stop ik helemaal met dit spul. Ik geloof overigens ook niet dat ik die ziekte heb. Psychoses ontstonden bij mij door grote stressfactoren. Ik heb 14 psychoses gehad. D[lees meer...]e laatste echte in 1995. Ik vind het nog steeds vreemd dat ik door moet slikken. Het staat mijn geluk in de weg.
24-10-2019

Bipolaire stoornis

Ontevreden over dit medicijn. In het begin was ik er blij mee want het helpt goed tegen een psychose. Maar na een jaar gebruik blijft het lege gevoel over met weinig tot geen emoties die ik kan uiten. Terwijl ik een open persoon ben. Nu wil ik me het liefst verstoppen bij moeilijke situaties en voel me lamlendig en futloos.
05-01-2019

Autisme

ik ben een tijdje geleden met aripiprazol 1 mg om mee te beginnen tegen prikkels die ik krijg door mijn autisme. ik voelde helemaal niets toen mij werd gezegd dat ik naar de 1,5 mg moest gaan. pas toen ik op 2 mg kwam kreeg ik last van heftige dromen, hoofdpijn, misselijkheid, etc. maar het hielp nog steeds niet tegen mijn prikkels. toen werd gezegd dat ik naar de 2,5 mg [lees meer...]moest gaan, maar de eerste dag op 2,5 mg was alles behalve fijn. ik was de hele dag misselijk en duizelig en voelde me net een zombie. heb de volgende dag gewoon weer 2 mg genomen waar ik het beter op deed ook al was het ook niet ideaal. ben nu aan het overwegen om te stoppen met dit medicijn.
15-08-2016

Autisme

In het begin werkt het top en maar weinig bijwerkingen die niet heel storend zijn (weinig eetlust), de lage dosering werkt al gauw niet meer goed waardoor ik al gauw de dosering moest verhogen. Uiteindelijk zat ik na een half jaar op 7,5 mg en heb dit een jaar lang geslikt. Maar kreeg, opbouwend, steeds meer last van plotseling in slaap vallen (bus, trein en later zelfs ti[lees meer...]jdens lessen op school). Hier had ik geen controle over en gebeurde voornamelijk zodra ik niks fysiek deed. Na een jaar toch naar de huisarts geweest, die mij zei dat het waarschijnlijk de bijwerkingen van Aripiprazol was. Ik was er meteen klaar mee en was er afbouwend na 6 weken van af. Nooit meer dit soort medicijnen!
27-05-2016

Schizofrenie

Hallo, Na 6 jaar ingesteld te zijn geweest op risperidon vanwege de aandoening schizofrenie, toch ook maar eens Abilify/aripiprazol gekozen vanwege dat het een milder medicijn zou zijn. Het omstellen duurde 6 weken en ik werd van 3 mg risperidon omgesteld naar 10 mg aripiprazol. Daarna kreeg ik psychotische klachten (zoals allerlei vreemde gedachten en ook meer gedachte[lees meer...]n) en werd de dosis langzaam steeds verhoogd van 10 naar 15, naar 20, naar 25 en ook 1 keer naar 30 mg. De gedachten bleven ziekelijk en ik werd psychotisch. Toen ben ik risperidon bij gaan slikken om de psychose te beteugelen. Al snel zat ik weer aan 3 mg Risperidon waarbij de aripiprazol op 10 mg stond. De psychotische klachten nemen langzaam af. Aripiprazol bleek in mijn situatie niet effectief genoeg, niet zo effectief als risperidon, en blijkbaar heb ik toch een wat steviger medicijn zoals risperidon nodig.
20-09-2019

Onrust

Medicatie ‘s avonds ingenomen. Paar uur na inname werd ik misselijk en ben ‘s nachts om het uur naar de badkamer gelopen (met hevige kramp in benen) om vervolgens na een paar minuten weer op bed te creperen. Leek wel alsof ik een virus had opgelopen, maar ‘s ochtends was het weer weg. Was compleet niet effectief verder.
23-02-2019

Psychische klachten

Lam . kom niet vooruit ik ga gemiddeld tussen 00.00 en 02.00 uur na bed pak het pilletje en vervolgens word ik wakker rond de klok van 13.00 uur en kom niet vooruit echt lam!!
19-01-2019

Syndroom van Gilles de la Tourette

Volgens de apotheker was dit hetzelfde medicijn als abillify, zelfde hulpstoffen enz. Alleen bij het gebruik van abillify had ik buiten dat ik slecht sliep geen bijwerkingen en werd het rustig in mijn hoofd. Met de Aripiprazol voelde ik me echt lamlendig. Omdat de originele abillify geen breuklijn had maakte de apotheker capsules voor mij omdat ik een lage dosering gebrui[lees meer...]k. Helaas krijg ik deze niet meer en moet ik Aripiprazol slikken. Of het echt hetzelfde is? Mijn lichaam reageert er helaas meteen op.
31-05-2018

Autisme

Ik heb het 3 jaar geslikt. Per maand heb ik 1mg afgebouwd. Ik ben nu al 2 maanden zonder. Ik voel me na zoveel jaar weer lekker fit. Deze chemische troep is niet aan te raden (zie bijwerkingen). Naar mijn mening is het het gezondste om te leven met zo min mogelijk chemische troep. Psychologen duwen je helemaal vol met chemische rotzooi.
08-04-2018

Autisme

Aripriprazol hielp bij mij niet om rust te krijgen in mijn hoofd. Terwijl dat seroquel wel lukte. Daarintegen had Aripriprazol geen bijwerkingen en seroquel veel.
21-09-2017

Aripiprazol (aripiprazol)

Ik slik het nog maar een maand maar word vooral gek van mijn mond (raar praten en af en toe scheve mond), voelt gewoon eng en is vandaag wel heel erg bezig. Ook de onrust is vervelend, omdat ik ook heel moe ben. De dwanggedachten worden alleen maar erger op het moment. Nu weet ik dat ik vanaf morgen hiermee mag stoppen gelukkig. Maar ben bang dat ik in 1x moet stoppen. H[lees meer...]ebben jullie daar ervaring mee? Ik slik het natuurlijk nog maar kort en lage dosering maar ben toch bang voor de afkickverschijnselen. Zijn die er ook bij afbouwen en bij gelijk stoppen? Alvast bedankt voor jullie ervaringen en tips
20-07-2017

Onrust

Ik heb 2 jaar lang 5 mg gebruikt. Ik was daarvan zo moe dat ik naar de 2,5 mg ben gegaan en 4 weken later naar de 1,25 mg. Ik voel me nu weer een stuk fitter. En ik kan mezelf weer beter uiten met emotie's. Ik ga proberen helemaal af te bouwen. Ik heb gelukkig geen last van afkickverschijnselen.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum