Camcolit

lithium

Stemmingswisselingen (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

10-01-2013

Bipolaire stoornis

Sinds 1995 gebruik ik Camcolit in combinatie met Tegretol en Thyrax. Het is destijds mijn redding geweest. Groot nadeel vind ik o.a. mijn vlakke gemoedstoestand, slechte concentratie, gewichtstoename en de vermoeidheid. Dit zorgt ervoor dat ik er inmiddels serieus over nadenk te stoppen (onder begeleiding) met de medicijnen.
16-10-2012

Camcolit (lithium)

voor aanvang was ik een gewonen jongen. eenmaal op leeftijd altijd zelfverwijd nu ik kwam daardoor in delta. plus dat dit gedwongen was en daar ben ik door doctor tot dit medicijn ingesteld. ben nu 20 jaar vrij van problemen aangaande angststoornis maar ik voel mij geen jongen vent meer. wist niet dat je er vrij van kon komen.
08-10-2012

Bipolaire stoornis

Na 2 opnames in 2006 en 2008 medicijnen gekregen n.l camcolit 1200 mg en nortrilen 125 mg voel me erg afgevlakt weinig emoties
05-10-2012

27-03-2012

Bipolaire stoornis

Slik nu vanaf januari dit jaar Lithium, het is goed zoeken naar de dosis dus regelmatig bloedprikken. Nu zit ik op 800 mg per dag en ik zweer erbij! alsof mijn lichaam dit stofje gemist heeft!
05-03-2012

Bipolaire stoornis

Bijwerkingen: veel coordinatie- en evenwichtsstoornissen, waardoor vallen, erg beven, erg chaotisch,en een traag werkende schildklier. Na verlagen van de dosis, niet meer werkzaam,maar nog wel bijwerkingen. Gelukkig na stoppen geen restbijwerkingen behalve de hypothyreoidie.
27-02-2012

Bipolaire stoornis

werkt goed echter verhoogde talgproductie, pukkelig en vet haar
24-01-2012

Camcolit (lithium)

Ik ben 57 jaar en gebruik weer opnieuw de camcolite. wat ik als goed ervaar is het makkelijk innemen en de werking qua aanvallen, zo goed als geen in een periode van in het verleden zeker 10 jaar. Het nadeek dat ik er enorm van bijkom en de kilo's blijven plakken en heel moeilijk eraf krijg. Hier schijnt nog geen dieet tegen bestand te zijn. Jammer en frustrerend. Nu voel[lees meer...] je je goed en werkt het gewicht niet mee. Andere medicijnen geprobeert maar hebben het effect dat de werking achteruit gaat met wel aanvvallen, wat moet je dan.
13-12-2011

Camcolit (lithium)

Ik gebruik dit middel al heel veel jaren en nog altijd positief. Wel af en toe moeite met innemen met water, doe dan met yoghurt of appelmoes, en neem vaak na het innemen iets te eten. Ik heb na 10 jaar slikken het medicijn besproken met dr Knoppert en hieruit begrepen dat ik dit medicijn nog jaren kan blijven slikken, mits natuurlijk bloed gecheckt blijft op functije nier[lees meer...]en, schildklier en lithiumspiegel. Dus dit doe ik. Hiermee goed prettig werkend levend, geen klagen dus over de effectiviteit!
14-11-2011

Bi-polaire stoornis (manisch/depressief)

Slik inmiddels ruim 10 jaar vrijwel probleemloos 1 maal per dag 800 mg. per dag. Enige bijwerking was ca. 5 kg gewichtstoename (jammer genoeg) maar verder gelukkig geen klachten. Gemiddeld 3 maal per jaar bloedcontrole; resultaten tot op heden goed/constant. Vraag die ik heb: heeft iemand ervaring met gebruik van dit medicijn op nog veel langere termijn? Zo ja, wat zijn da[lees meer...]n de effecten. En algemeen: kan men überhaupt ooit van de medicatie afkomen met een dergelijke stoornis?
14-09-2011

MDS/Bipolair

Ik slik nu al een aantal jaar 4 x 400mg per dag. Veel dus... Maar ben ook erg eigenwijs door af en toe eens te stoppen. Dan komen de ups en vooral de downs veel sneller terug! Het innemen maakt me erg misselijk. Zodra ik het weer fulltime slik ben ik moe en vlak. Maar na een tijdje gaat dat wel. Ik slik het samen met seroquel en zolpidem (stilnoct). Ooit hoop ik me we[lees meer...]er goed te voelen..
03-07-2011

Manisch depressiviteit

Ik neem 1 tablet 's morgens en 2 's avonds. Voorheen nam ik het een uur voor het slapen en kreeg ik nog veel dorst en ging ik veel water/frisdrank drinken. Nu neem ik het vlak voor het slapen en heb ik daar geen last meer van. Heb wel 2 keer een terugslag gehad toen ik minder Litihium probeerde te slikken. Ik vermoed dat Litihium werkt, maar vind het ook moeilijk om het ec[lees meer...]ht vast te stellen. Ik schrik wel als ik het een keertje ben vergeten in te nemen, dus onbewust heb ik er wel vertrouwen in.
13-06-2011

Manisch Depressief

Ik gebruik sinds 1995 camcolit 400, en slik 3 tabletten per dag. Ik sta versteld wat ik lees over de bijwerkingen bij sommige mensen. Het enige waar ik een beetje last van heb is trillende handen. Verder laat ik 4x per jaar bloed prikken en is tot nog altijd perfect. Wat mij betreft vind ik camcolit een perfekt medicijn en boven dien onmisbaar.
28-04-2011

Sterk wisselende stemmingswisselingen

Sinds ik camcolit gebruik heb ik eindelijk meer rust in mijn hoofd. Ik wil niet meer 10001 dingen tegelijk om daarna een terugval te krijgen waar ik weer doorheen moet worstelen en soms uitzichtloos leek. Ik ben blij met de camcolit. Tuurlijk heb ik ook vaak genoeg de verschijnselen van moeheid en vooral in de winter last van somberheid/depressie. Het lijkt op de 1 of an[lees meer...]dere manier niet zo zwaar me om me weer in mijn dagelijkse ritme te krijgen. De bijwerkingen die ik vooral ondervind is inderdaad de moeheid, daarom neem ik ze ook voor het slapen in (2,5 tablet a 400 mg per dag). Soms gaat de lithium spiegel nog wat op en neer (zelf na 3 jaar gebruik) heeft vaak ook met andere medicatie te maken. Wat ik iedereen wil meegeven: Neem nooit IBROPROFEN naast lithium, ik wist het niet dat die 2 niet samen werken en kwam daardoor met een zware depressie in een opname situatie terecht. Nou dat was het wel zo'n beetje. Groetjes, Fenny
03-02-2011

Stemmingstornis

De bijwerking van dit produkt vind ik het vervelendst. Jeukende huid ,Loop neus met wit gedroogd randje is iritant,daarnaast de vermoeidheid is verschrikkelijk kan wel de halve dag op de bank liggen
03-01-2011

Bipolaire stoornis type II

Gebruik Camcolit nu 5 jaar. Voor mij werkt het heel goed. Geen last meer van depressies en geen hypomane episodes meer. Ik slik 3 tabletten per dag en ga 2 keer per jaar voor controle naar de psychiater. Met deze medicijnen is mijn kwaliteit van leven zeker verbeterd. Heb mijn studie af kunnen ronden en in 5 jaar een korte terugval gehad. Verder stabiel. Als bijwerking[lees meer...]en vooral last van trillende handen en misselijkheid na het innemen van de medicijnen. Voor mij is het een aanrader!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum