Camcolit

lithium

Stemmingswisselingen (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

Seroquel (515 meningen)
Abilify (226 meningen)
Zyprexa (177 meningen)
Risperdal (155 meningen)
Quetiapine (146 meningen)

18-11-2010

MDS/ADD

Ik slik nu zo'n drie jaar camcolit. ben niet meer manisch of depressief geweest (in ernstige vorm) maar heb veel last van de bijwerkingen. Omdat ik af ent oe nog wel eens stop omdat ik dan dwars ben :) Verder slik ik Seroquel en Thyrax.
15-11-2010

Bipolaire stoornis

Sinds februari slik ik lithium nadat bij mij bipolaire stoornis werd vastgesteld. Eerder was ik al op allerlei manieren bezig geweest om van mijn depressies af te komen. Ik ben niet tevreden over dit medicijn. Weliswaar geen extreme buien meer, maar voel me vaak vlak en futloos. Geen libido meer. Ook ben ik 8 kilo aangekomen. Daar baal ik echt enorm van. Dat heeft ook weer[lees meer...] een negatieve uitwerking op mijn stemming. Helemaal stoppen met medicatie is waarschijnlijk toch geen slim idee. Nu dus op zoek naar medicijn dat wel helpt en minder bijwerkingen heeft. Deze site is daarvoor heel handig! Op 24 nov. afspraak met mijn psych. Daarna iig lithium afbouwen.
17-10-2010

Veronderstelde bipolaire stoornis

Zeven jaar lang heb ik dit 'medicijn' geslikt. Eigenlijk wist ik niet eens meer hoe het leven was zonder Camcolit. Emoties zijn terug en voel me weer mens. Wel een waarschuwing voor anderen die willen stoppen met het middel: kans is zeer groot dat de ontwenning extreem zwaar is. Door abrupt stoppen, kun je manisch en / of psychotisch worden. En dit wordt als argument geb[lees meer...]ruikt om het middel te (moeten!) blijven gebruiken. Doe het langzaam en zorg voor ondersteuning en bruikbare informatie.
14-06-2010

Camcolit (lithium)
Zwaar depressief geweest ( wilde niet meer verder), werd weduwe drie jaar geleden.

Hele zware tijd achter de rug gehad.( 11 jaar mantelzorg gedaan bij mijn man).Tussen de Kerst en 4 jan. 2007 heeft hij nog 14 dagen in coma geleefd.Daarna kwam voor mij de enorme klap, die niet zo maar in mijn koude kleren ging zitten. Na 2 jaar liep ik helemaal vast en leefde ik in een roes van heel véél pijn en véél verdriet.Ik heb een jaar lang dagtherapie gehad met de[lees meer...] medicatie van daar. ( nu nog alleen 1 camcollit+ 400 mg 1nortrilen 50 mg). Nadeel daarvan: 25 kilo zwaarder geworden en hele heftige transpiratie's tot nu aantoe bij lichte inspanningen die ik doe. Ik heb aangeleerd alle vervelende dingen van mij af teschrijven ,verder moet ik veel sporten en vooral niet isoleren. Nog héél even en dan ben van de medicijnen af. Ik geloof weer in een mooie toekomst.
27-05-2010

Bipolaire stoornis

Effectief is het zeker! Dus ik blijf het trouw gebruiken. Wel is mijn gewicht drastisch toegenomen in de jaren dat ik dit nu gebruik. 25 kilo erbij in 4 jaar met een normaal eetpatroon. Misschien heeft dit echter ook te maken met de combinatie van medicijnen die ik gebruik (camcolit 100 mg/dag, lexapro (anti-dept.) 20 mg/dag en betahistine).
22-04-2010

Camcolit (lithium)
Bipolaire stoornis (type 1)

Medicijnen vormen een goede buffer voor met name manisch episoden. Voor depressieve episoden in mijn geval minder effectief. Het voelt alsof er continu een druk op je hoofd is. Verder voel ik me sneller vermoeid dan voor het medicijngebruik. Eén van de andere bijwerkingen is jeuk.
30-03-2010

Camcolit (lithium)
Zware depressie met suicide pogingen

Diverse antidepressiva werkten niet, Camcolit meteen wel, i.s.m. psychotherapie en behandelingen bij magnetiseur al meer dan 10 jaar geen zware depressie meer gehad. In het begin veel trillen van handen, diarree, slecht zien en zwaarder geworden. Altijd om de 2 mnd. bloedspiegelcontrole bij huisarts. Ontzettend fijn, dat ik door Camcolit nooit meer zo'n zware depressie h[lees meer...]eb gehad!
16-03-2010

Bipolaire stoornis

Gebruik het nu 3,5 mnd, de bloedwaarden blijven schommelen. maar dat zal tijd nodig hebben. Wel heb ik elke dag heel veel dorst, zweet heel erg en heb ik last van trillende handen. Wel slaap ik weer beter, word tenminste weer moe. Waarschijnlijk is er pas echt iets te zeggen na een half jaar.
18-12-2009

Bipolaire stoornis

Zeer ernstige misselijkheid. Daardoor moeite met eten en dus voor mij ongeschikt (ik weeg al zo weinig). Los daarvan is de hele dag kotsmisselijk zijn niet te doen. Ook ik had last van 'zwieberig' gevoel in benen op trappen, zoals hieronder eerder beschreven.
15-12-2009

01-12-2009

Depressief/bordeline

25-11-2009

Bipolaire II

Meer bijwerkingen dan de daadwerkelijke werking. Ook nog spastische darmen ervan gekregen. Stondn iet in bijsluiter vermeld.
08-11-2008

Camcolit (lithium)

Middel doet goed zijn werk, ik heb een stabiele stemming. Waar ik nu wel meer en meer problemen mee krijg is dat ik ook niet echt blij kan zijn... alleen maar stabiel.
06-11-2008

Bipolaire stoornis

Sinds ik het slik, ben ik niet meer manisch of depressief geweest. Dus het doet zijn werk goed.
02-11-2008

Bi-polaire stoornis

Mijn stemming is aardig in evenwicht al anderhalf jaar. Een bijwerking die ik nergens tegenkom is dat ik me naar voel op trappen, ik moet altijd een leuning vasthouden, zeker als ik iets in mijn handen heb. Ik weet dat het van de lithium moet zijn, omdat mijn zus exact dezelfde ervaring heeft.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum