Camcolit

lithium

Stemmingswisselingen (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

Seroquel (514 meningen)
Abilify (224 meningen)
Zyprexa (177 meningen)
Risperdal (155 meningen)
Quetiapine (144 meningen)

11-08-2016

Bipolaire stoornis

15 jaar depakine, maar dat vond mijn lever niet meer fijn. Afbouwen was de hel. Begonnen met Lithium. Van heel veel en heftige bijwerkingen langzaam naar een normale staat van zijn gegaan. Duurde ongeveer 2 jaar voor ik het gevoel had dat ik ergens kwam. Nu gaat het goed, ik kan onderscheid maken tussen mijzelf en de emoties van anderen, best handig
08-10-2012

Bipolaire stoornis

Na 2 opnames in 2006 en 2008 medicijnen gekregen n.l camcolit 1200 mg en nortrilen 125 mg voel me erg afgevlakt weinig emoties
23-02-2015

20-02-2013

Camcolit (lithium)

Al vanaf het opbouwen van de dosering heb ik geen enkele bijwerking van dit medicijn ervaren. Ik vind het bloedprikken om de lithiumspiegel vast te stellen nog het meest vervelende. Ik gebruik het samen met cymbalta en seroquel.
07-08-2017

Manisch-depressieve stoornis

05-03-2012

Bipolaire stoornis

Bijwerkingen: veel coordinatie- en evenwichtsstoornissen, waardoor vallen, erg beven, erg chaotisch,en een traag werkende schildklier. Na verlagen van de dosis, niet meer werkzaam,maar nog wel bijwerkingen. Gelukkig na stoppen geen restbijwerkingen behalve de hypothyreoidie.
20-03-2017

Goed middel
04-02-2016

Bipolaire stoornis

Het verhaal laat zich niet kort vertellen. Bipolair 1, eerste opname 18 jaar, 20 en 31 jaar, ziekte pas bekend met 53 jaar. Gehuwd 4 kinderen, in 2013 pleegde de oudste zoon suicide (erfelijk). Camcolit staat op nummer 1 voor stemmingstoornissen. Maar na 30 jaar ontstaat er een ernstige bijwerking. Er ontstaat de laatste jaren nierschade wat uiteindelijk gaat leiden tot d[lees meer...]ialyse. Camcolit afbouwen is geen peulenschil, De MD-RD klaring is al 3,5 bij Li is 0,4 mmol. Hoeveel tijd is er nog om af te kicken van lithium, het is anders voor levenlang bedoeld. Depakine komt in de plaats voor camcolit welke 30 jaar goed gewerkt heeft met een nadeel, Nierschade en diabetisch insipidus.
12-02-2015

Stemmingswisselingen

Camcolit bevat lithium en geeft op de lange duur nierschade b.v. 30 jaar De keuze is niet moeilijk, het brein gaat voor de nieren. Het is verstandig om camcolit levenslang te gebruiken ook al schaad het de nieren. Stoppen met camcolit geeft minder kwaliteit van leven.
24-01-2012

Camcolit (lithium)

Ik ben 57 jaar en gebruik weer opnieuw de camcolite. wat ik als goed ervaar is het makkelijk innemen en de werking qua aanvallen, zo goed als geen in een periode van in het verleden zeker 10 jaar. Het nadeek dat ik er enorm van bijkom en de kilo's blijven plakken en heel moeilijk eraf krijg. Hier schijnt nog geen dieet tegen bestand te zijn. Jammer en frustrerend. Nu voel[lees meer...] je je goed en werkt het gewicht niet mee. Andere medicijnen geprobeert maar hebben het effect dat de werking achteruit gaat met wel aanvvallen, wat moet je dan.
03-02-2016

Bipolaire stoornis

kan pas eind dit jaar iets zinnig zeggen. nooit klachten gehad met Lithium.
16-10-2012

Camcolit (lithium)

voor aanvang was ik een gewonen jongen. eenmaal op leeftijd altijd zelfverwijd nu ik kwam daardoor in delta. plus dat dit gedwongen was en daar ben ik door doctor tot dit medicijn ingesteld. ben nu 20 jaar vrij van problemen aangaande angststoornis maar ik voel mij geen jongen vent meer. wist niet dat je er vrij van kon komen.
30-03-2015

Schizoaffectieve stoornis

na twee psychoses ben ik op Lithium ingesteld. De belangrijkste bijwerking is mijn gewichtstoename, zeker 5,6 kilo.
16-11-2018

Bipolaire stoornis

Ik heb 18 jaar depakine 600mg geslikt samen met eerst zoloft, 100mg later lexapro/escitalopram 20mg. Desondanks meerdere (min.3×) malen per jaar terugval naar met name depressies. De depressies duurden de laatste jaren steeds langer. (Laatste keer 3 maanden) Overstap gemaakt naar lithium/camcolith 400mg sinds 5 mnd, gebruik dit samen met escitalopram/lexapro 20mg. T[lees meer...]ot nu toe ben ik heel tevreden over de werking. Ik ben wat rationeler. En ben tot nu toe stabiel en goed gehumeurd. Ik ben héél benieuwd of de terugvallen nu ook weg zullen blijven. Mijn moeder had vanaf haar 45e veel last van langdurige depressies, afgewisseld met hypomanie. Toen kreeg zij met 70 jaar lithium. Daarna is ze nooit meer depressief geweest.
30-01-2017

Camcolit (lithium)

Of je na zo'n tijd nog er af kan komen zonder dat schade er aan over houd, ouderdom telt mee. Wat het op lange termijn te weeg brengt zoals nieren /schildklier

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum