Camcolit

lithium

Stemmingswisselingen (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

Seroquel (514 meningen)
Abilify (224 meningen)
Zyprexa (177 meningen)
Risperdal (155 meningen)
Quetiapine (144 meningen)

15-02-2017

Bipolaire stoornis

Ik gebruikte het 13 jaar. Eerste 7 jaar werkte het goed, voelde me stabiel. Daarna ernstige psychose en sindsdien ieder jaar hypomanie afgewisseld door langdurige depressie. Na 2,5 jaar ging ik aan de thyrax als gevolg van een traagwerkende schildklier door lithium. Een jaar geleden kwam naar boven dat mijn nieren het steeds slechter deden. Sinds een maand overgestapt naa[lees meer...]r depakine, ben lithium aan het afbouwen. Tot nu toe heel tevreden over depakine.
30-01-2017

Camcolit (lithium)

Of je na zo'n tijd nog er af kan komen zonder dat schade er aan over houd, ouderdom telt mee. Wat het op lange termijn te weeg brengt zoals nieren /schildklier
04-02-2016

Bipolaire stoornis

Het verhaal laat zich niet kort vertellen. Bipolair 1, eerste opname 18 jaar, 20 en 31 jaar, ziekte pas bekend met 53 jaar. Gehuwd 4 kinderen, in 2013 pleegde de oudste zoon suicide (erfelijk). Camcolit staat op nummer 1 voor stemmingstoornissen. Maar na 30 jaar ontstaat er een ernstige bijwerking. Er ontstaat de laatste jaren nierschade wat uiteindelijk gaat leiden tot d[lees meer...]ialyse. Camcolit afbouwen is geen peulenschil, De MD-RD klaring is al 3,5 bij Li is 0,4 mmol. Hoeveel tijd is er nog om af te kicken van lithium, het is anders voor levenlang bedoeld. Depakine komt in de plaats voor camcolit welke 30 jaar goed gewerkt heeft met een nadeel, Nierschade en diabetisch insipidus.
03-02-2016

Bipolaire stoornis

kan pas eind dit jaar iets zinnig zeggen. nooit klachten gehad met Lithium.
30-03-2015

Schizoaffectieve stoornis

na twee psychoses ben ik op Lithium ingesteld. De belangrijkste bijwerking is mijn gewichtstoename, zeker 5,6 kilo.
12-02-2015

Stemmingswisselingen

Camcolit bevat lithium en geeft op de lange duur nierschade b.v. 30 jaar De keuze is niet moeilijk, het brein gaat voor de nieren. Het is verstandig om camcolit levenslang te gebruiken ook al schaad het de nieren. Stoppen met camcolit geeft minder kwaliteit van leven.
20-02-2013

Camcolit (lithium)

Al vanaf het opbouwen van de dosering heb ik geen enkele bijwerking van dit medicijn ervaren. Ik vind het bloedprikken om de lithiumspiegel vast te stellen nog het meest vervelende. Ik gebruik het samen met cymbalta en seroquel.
16-10-2012

Camcolit (lithium)

voor aanvang was ik een gewonen jongen. eenmaal op leeftijd altijd zelfverwijd nu ik kwam daardoor in delta. plus dat dit gedwongen was en daar ben ik door doctor tot dit medicijn ingesteld. ben nu 20 jaar vrij van problemen aangaande angststoornis maar ik voel mij geen jongen vent meer. wist niet dat je er vrij van kon komen.
08-10-2012

Bipolaire stoornis

Na 2 opnames in 2006 en 2008 medicijnen gekregen n.l camcolit 1200 mg en nortrilen 125 mg voel me erg afgevlakt weinig emoties
03-07-2011

Manisch depressiviteit

Ik neem 1 tablet 's morgens en 2 's avonds. Voorheen nam ik het een uur voor het slapen en kreeg ik nog veel dorst en ging ik veel water/frisdrank drinken. Nu neem ik het vlak voor het slapen en heb ik daar geen last meer van. Heb wel 2 keer een terugslag gehad toen ik minder Litihium probeerde te slikken. Ik vermoed dat Litihium werkt, maar vind het ook moeilijk om het ec[lees meer...]ht vast te stellen. Ik schrik wel als ik het een keertje ben vergeten in te nemen, dus onbewust heb ik er wel vertrouwen in.
13-06-2011

Manisch Depressief

Ik gebruik sinds 1995 camcolit 400, en slik 3 tabletten per dag. Ik sta versteld wat ik lees over de bijwerkingen bij sommige mensen. Het enige waar ik een beetje last van heb is trillende handen. Verder laat ik 4x per jaar bloed prikken en is tot nog altijd perfect. Wat mij betreft vind ik camcolit een perfekt medicijn en boven dien onmisbaar.
03-02-2011

Stemmingstornis

De bijwerking van dit produkt vind ik het vervelendst. Jeukende huid ,Loop neus met wit gedroogd randje is iritant,daarnaast de vermoeidheid is verschrikkelijk kan wel de halve dag op de bank liggen
22-04-2010

Camcolit (lithium)
Bipolaire stoornis (type 1)

Medicijnen vormen een goede buffer voor met name manisch episoden. Voor depressieve episoden in mijn geval minder effectief. Het voelt alsof er continu een druk op je hoofd is. Verder voel ik me sneller vermoeid dan voor het medicijngebruik. Eén van de andere bijwerkingen is jeuk.
15-12-2009

06-11-2008

Bipolaire stoornis

Sinds ik het slik, ben ik niet meer manisch of depressief geweest. Dus het doet zijn werk goed.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum