Camcolit

lithium

Stemmingswisselingen (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

Seroquel (514 meningen)
Abilify (224 meningen)
Zyprexa (177 meningen)
Risperdal (155 meningen)
Quetiapine (144 meningen)

03-01-2011

Bipolaire stoornis type II

Gebruik Camcolit nu 5 jaar. Voor mij werkt het heel goed. Geen last meer van depressies en geen hypomane episodes meer. Ik slik 3 tabletten per dag en ga 2 keer per jaar voor controle naar de psychiater. Met deze medicijnen is mijn kwaliteit van leven zeker verbeterd. Heb mijn studie af kunnen ronden en in 5 jaar een korte terugval gehad. Verder stabiel. Als bijwerking[lees meer...]en vooral last van trillende handen en misselijkheid na het innemen van de medicijnen. Voor mij is het een aanrader!
27-05-2010

Bipolaire stoornis

Effectief is het zeker! Dus ik blijf het trouw gebruiken. Wel is mijn gewicht drastisch toegenomen in de jaren dat ik dit nu gebruik. 25 kilo erbij in 4 jaar met een normaal eetpatroon. Misschien heeft dit echter ook te maken met de combinatie van medicijnen die ik gebruik (camcolit 100 mg/dag, lexapro (anti-dept.) 20 mg/dag en betahistine).
15-12-2009
Man

08-11-2008

Camcolit (lithium)

Middel doet goed zijn werk, ik heb een stabiele stemming. Waar ik nu wel meer en meer problemen mee krijg is dat ik ook niet echt blij kan zijn... alleen maar stabiel.
02-11-2008

Bi-polaire stoornis

Mijn stemming is aardig in evenwicht al anderhalf jaar. Een bijwerking die ik nergens tegenkom is dat ik me naar voel op trappen, ik moet altijd een leuning vasthouden, zeker als ik iets in mijn handen heb. Ik weet dat het van de lithium moet zijn, omdat mijn zus exact dezelfde ervaring heeft.
04-02-2016

Bipolaire stoornis

Het verhaal laat zich niet kort vertellen. Bipolair 1, eerste opname 18 jaar, 20 en 31 jaar, ziekte pas bekend met 53 jaar. Gehuwd 4 kinderen, in 2013 pleegde de oudste zoon suicide (erfelijk). Camcolit staat op nummer 1 voor stemmingstoornissen. Maar na 30 jaar ontstaat er een ernstige bijwerking. Er ontstaat de laatste jaren nierschade wat uiteindelijk gaat leiden tot d[lees meer...]ialyse. Camcolit afbouwen is geen peulenschil, De MD-RD klaring is al 3,5 bij Li is 0,4 mmol. Hoeveel tijd is er nog om af te kicken van lithium, het is anders voor levenlang bedoeld. Depakine komt in de plaats voor camcolit welke 30 jaar goed gewerkt heeft met een nadeel, Nierschade en diabetisch insipidus.
03-02-2016

Bipolaire stoornis

kan pas eind dit jaar iets zinnig zeggen. nooit klachten gehad met Lithium.
30-03-2015

Schizoaffectieve stoornis

na twee psychoses ben ik op Lithium ingesteld. De belangrijkste bijwerking is mijn gewichtstoename, zeker 5,6 kilo.
12-02-2015

Stemmingswisselingen

Camcolit bevat lithium en geeft op de lange duur nierschade b.v. 30 jaar De keuze is niet moeilijk, het brein gaat voor de nieren. Het is verstandig om camcolit levenslang te gebruiken ook al schaad het de nieren. Stoppen met camcolit geeft minder kwaliteit van leven.
10-09-2014

Chronische depressie

Ik heb geen idee meer wanneer ik begon met Camcolit, ik schat dat het ergens 2005-2006 is geweest. Ik heb het in ieder geval jaren lang gebruikt. Vele anti depressiva geprobeerd, niets hielp totdat ik Amitriptyline ging gebruiken in combinatie met Camcolit. Het duurde wel een behoorlijke tijd voordat ik goed ingesteld was. Ik slikte uiteindelijk 1000mg Camcolit en 300mg Am[lees meer...]itriptyline, allebei in de avond. Camcolit heeft mijn leven gered, denk ik. Ik was echt zwaar depressief en zag het leven echt niet meer zitten! Het enige wat ik nog kon was huilen en nadenken over hoe ik een einde aan mijn leven kon maken. Ik was dan ook dolblij dat het eindelijk , na jaren depressief te zijn, eindelijk de goede kant op ging. Voor mij is er dan ook werkelijk niets negatiefs te melden wat betreft de Camcolit. Sterker nog, ik zou het iedereen aanraden die al van alles heeft geprobeerd en niets lijkt te helpen. Voor mij stond vast dat ik het mijn hele leven zou moeten gebruiken en dat vond ik prima. Het enige nadeel vond ik dat elke keer die spiegel bepaald moest worden, dus regelmatig moest bloedprikken. Maar alles is beter dan die zware depressie. Maar dan kom ik in het ziekenhuis te liggen, en ik word voor de zoveelste keer geopereerd ( buik) en krijg helaas zeer ernstige levensbedreigende complicaties. Hierdoor kwam ik in Maart 2013 op de I.C te liggen en werd slapende gehouden. Na een lange tijd stoppen ze de medicatie en kom ik een aantal dagen later heel langzaam bij. De tijd dat ik in sedatie (slapend) gehouden werd, heb ik geen anti depressiva geslikt, en er bestaat geen injectievloeistof dus slikte niets op dat moment. Ik was zeer ernstig ziek waardoor er o.a. ook een zware delier als complicatie optrad. Gezien de ernst van mijn ziek zijn, in combinatie met het stoppen van de medicijnen, was de kans achteraf zeer groot op een delier. Ik kreeg wel al Haldol ( intraveneus) als medicijn voor mijn delier. Zelf heb ik het gevoel dat mij dit niet geholpen heeft. Ik heb langere tijd last gehad van een delier, ik was helemaal in de war, wist niet waar ik was, wist niet wat er gebeurd was en zag dingen die er niet waren. Het was een heel enge ervaring. Een van de ( vele levensbedreigende) complicaties was ook dat o.a. mijn nieren helaas niet meer functioneerden waardoor ik gedialyseerd moest worden....... Ook moest ik mijn Camcolit en Amitrityline weer gaan slikken. In de dagen daarna kreeg ik keer op keer te horen dat ik veel te veel dronk (geen alcohol maar gewoon water e.d.). Elke zuster die aan mijn bed kwam begon er over en ook elke arts begon er over. Ik werd uiteindelijk een beetje gestoord van, want dat wist ik zelf ook wel, maar kon gewoon niet anders omdat ik constant zo'n verschrikkelijke dorst en een mega droge mond had. ALTIJD!!!!!! had ik een flesje drinken bij me, of iets van een dropje ofzo. Ik kon namelijk geen gesprek voeren zonder, want had totaal geen speeksel meer. Tja, het was een vervelende bijwerking van de Camcolit, maar dat interesseerde me niet zo veel, als ik maar niet depressief was, dat was het aller belangrijkste voor mij. Dus het was voor mij totaal geen optie om maar over stoppen na te denken. Ik had er werkelijk alles voor over om me nooit meer zo ellendig te voelen waardoor ik erg graag uit het leven wilde stappen. Maar dan....... een jaar later, februari 2014 werd ik ernstig ziek en moest met spoed geopereerd worden. Inmiddels had ik al een dunne darm stoma, waardoor je heel veel vocht verliest en dus meer moet drinken dan de gemiddelde mens. Mijn dorst was zo ernstig, dat ik op een gegeven moment 6 tot 8 liter per dag weg dronk. Gevolg was, (door het vele vocht wat je verliest bij een dunne darm stoma en de liters die ik dronk) dat ik gewoon compleet uitdroogde en mijn bloedwaardes totaal niet goed waren . Er moest dus iets gaan gebeuren............... HELP! Ik wil niet stoppen met Camcolit, ik durf het niet. Dus NEE. Maar gezien mijn gezondheidstoestand ging ik wel nadenken. Nadenken om te stoppen. In overleg met mijn psychiater besloot ik om het dan toch maar te gaan proberen. Als het niet zou lukken, dan zou ik andere of misschien weer Camcolit gaan gebruiken. Ik vond het verschrikkelijk eng en was zo bang dat ik weer depressief zou worden. Heel langzaam, stapje voor stapje ging ik afbouwen. Ik ging 800mg slikken i.p.v 1000mg. Gek genoeg merkte ik toen al verschil, en was mijn droge mond ietsie pietsie minder. Dat was positief! Dat gaf mij de kracht om door te zetten en bouwde dus langzaam verder af. Na een paar maanden slikte ik geen Camcolit meer, en ik drink nu de normale hoeveelheid, ik ga de deur uit zonder flesjes, snoepjes en kan gewoon een gesprek voeren! Achteraf gezien was het echt bizar, zo veel dorst. Mijn bloedwaarden zijn na het stoppen van de Camcolit en het vele drinken, helemaal goed. Ja, Camcolit had bijwerkingen, voor mij. Heel droge mond, heel veel dorst, en ernstige obstipatie. Verder als bijwerking had ik, maar daar ben ik pas achter gekomen toen ik helemaal gestopt was, ik werd in combi met de Amitryptiline slaperig en moest een uur na inname echt in bed liggen, werd dan helemaal raar in mijn hoofd, had slaap en sliep dus echt binnen 10 seconden. Dit heb ik niet als een vervelende bijwerking ervaren. Nu heb ik last van het feit dat ik niet slaap. Ik slaap gewoon niet, dus slik nu slaaptabletten. Wat ik wel heel vervelend vond, was dat ik in bed hallucinaties kreeg. Overdag nergens geen last van, alleen 's avonds in bed. Heel vreemd. Dit was in dezelfde periode dat ik aan het afbouwen was en vermoed, maar niemand weet dat zeker,dat dat kwam door het afbouwen. Inmiddels heb ik het nog heel af en toe. Voor mij is het afbouwen en het niet meer slikken van Camcolit 100% meegevallen en ben nu heel blij dat het goed gaat zonder!!!
27-03-2012

Bipolaire stoornis

Slik nu vanaf januari dit jaar Lithium, het is goed zoeken naar de dosis dus regelmatig bloedprikken. Nu zit ik op 800 mg per dag en ik zweer erbij! alsof mijn lichaam dit stofje gemist heeft!
13-12-2011

Camcolit (lithium)

Ik gebruik dit middel al heel veel jaren en nog altijd positief. Wel af en toe moeite met innemen met water, doe dan met yoghurt of appelmoes, en neem vaak na het innemen iets te eten. Ik heb na 10 jaar slikken het medicijn besproken met dr Knoppert en hieruit begrepen dat ik dit medicijn nog jaren kan blijven slikken, mits natuurlijk bloed gecheckt blijft op functije nier[lees meer...]en, schildklier en lithiumspiegel. Dus dit doe ik. Hiermee goed prettig werkend levend, geen klagen dus over de effectiviteit!
13-06-2011

Manisch Depressief

Ik gebruik sinds 1995 camcolit 400, en slik 3 tabletten per dag. Ik sta versteld wat ik lees over de bijwerkingen bij sommige mensen. Het enige waar ik een beetje last van heb is trillende handen. Verder laat ik 4x per jaar bloed prikken en is tot nog altijd perfect. Wat mij betreft vind ik camcolit een perfekt medicijn en boven dien onmisbaar.
30-03-2010

Camcolit (lithium)
Zware depressie met suicide pogingen

Diverse antidepressiva werkten niet, Camcolit meteen wel, i.s.m. psychotherapie en behandelingen bij magnetiseur al meer dan 10 jaar geen zware depressie meer gehad. In het begin veel trillen van handen, diarree, slecht zien en zwaarder geworden. Altijd om de 2 mnd. bloedspiegelcontrole bij huisarts. Ontzettend fijn, dat ik door Camcolit nooit meer zo'n zware depressie h[lees meer...]eb gehad!
06-11-2008
Man

Bipolaire stoornis

Sinds ik het slik, ben ik niet meer manisch of depressief geweest. Dus het doet zijn werk goed.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum