Ervaringen met Camcolit

Stemmingswisselingen (3 meningen)
Chronische depressie (1 mening)

Seroquel (631 meningen)
Quetiapine (314 meningen)
Abilify (278 meningen)
Zyprexa (201 meningen)
Risperdal (174 meningen)

30-03-2023 | Vrouw | 67
Bipolaire stoornis
Lithium wordt altijd gegeven bij de bipolaire stoornis. Het middel helpt mij goed maar de bijwerkingen zijn erg. Als ik ze voor de nacht vergeet slaap ik niet.

04-02-2021 | Vrouw | 33
Bipolaire stoornis
Hallo, ik gebruik nu al enkele jaren Camcolit in combinatie met Amisulpride. Ik ben blij want ik heb geen manische of depressieve perioden meer. Maar ik heb wel lastige bijwerkingen zoals vergeetachtigheid en vermoeidheid. Ik merk dat ik op mijn werk (zorg) regelmatig iets vergeet en dat ik snel moe ben. Een lang gesprek vind ik uitputtend en ik heb het moeilijk om lange f[lees meer...]ocus te houden. Mensen zeggen me ook dat ik soms "afdwaal" in een gesprek . Zijn er nog mensen met deze vervelende bijwerkingen?

16-11-2018 | Vrouw | 61
Bipolaire stoornis
Ik heb 18 jaar depakine 600mg geslikt samen met eerst zoloft, 100mg later lexapro/escitalopram 20mg. Desondanks meerdere (min.3×) malen per jaar terugval naar met name depressies. De depressies duurden de laatste jaren steeds langer. (Laatste keer 3 maanden) Overstap gemaakt naar lithium/camcolith 400mg sinds 5 mnd, gebruik dit samen met escitalopram/lexapro 20mg. T[lees meer...]ot nu toe ben ik heel tevreden over de werking. Ik ben wat rationeler. En ben tot nu toe stabiel en goed gehumeurd. Ik ben héél benieuwd of de terugvallen nu ook weg zullen blijven. Mijn moeder had vanaf haar 45e veel last van langdurige depressies, afgewisseld met hypomanie. Toen kreeg zij met 70 jaar lithium. Daarna is ze nooit meer depressief geweest.

07-08-2017 | Man | 53
lithium (100mg)
Manisch-depressieve stoornis

20-07-2017 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Na jarenlang ernstig depressief geweest te zijn zonder enig effect verschillende medicijnen genomen. Uiteindelijk een hypomanie met nadien terug depressief. Starten van Lithium zorgde zonder veel nevenwerkingen voor 100% herstel. Nu al 6 jaar volledig vrij van depressiviteit. Neem nog steeds Lithium. Enkel een paar kilo's bijgekomen en bij vermoeidheid een nauwelijks zicht[lees meer...]bare tremor.

20-03-2017 | Man | 55
Goed middel

15-02-2017 | Man | 48
lithium (400)
Bipolaire stoornis
Ik gebruikte het 13 jaar. Eerste 7 jaar werkte het goed, voelde me stabiel. Daarna ernstige psychose en sindsdien ieder jaar hypomanie afgewisseld door langdurige depressie. Na 2,5 jaar ging ik aan de thyrax als gevolg van een traagwerkende schildklier door lithium. Een jaar geleden kwam naar boven dat mijn nieren het steeds slechter deden. Sinds een maand overgestapt naa[lees meer...]r depakine, ben lithium aan het afbouwen. Tot nu toe heel tevreden over depakine.

11-08-2016 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
15 jaar depakine, maar dat vond mijn lever niet meer fijn. Afbouwen was de hel. Begonnen met Lithium. Van heel veel en heftige bijwerkingen langzaam naar een normale staat van zijn gegaan. Duurde ongeveer 2 jaar voor ik het gevoel had dat ik ergens kwam. Nu gaat het goed, ik kan onderscheid maken tussen mijzelf en de emoties van anderen, best handig

04-02-2016 | Man | 57
Bipolaire stoornis
Het verhaal laat zich niet kort vertellen. Bipolair 1, eerste opname 18 jaar, 20 en 31 jaar, ziekte pas bekend met 53 jaar. Gehuwd 4 kinderen, in 2013 pleegde de oudste zoon suicide (erfelijk). Camcolit staat op nummer 1 voor stemmingstoornissen. Maar na 30 jaar ontstaat er een ernstige bijwerking. Er ontstaat de laatste jaren nierschade wat uiteindelijk gaat leiden tot d[lees meer...]ialyse. Camcolit afbouwen is geen peulenschil, De MD-RD klaring is al 3,5 bij Li is 0,4 mmol. Hoeveel tijd is er nog om af te kicken van lithium, het is anders voor levenlang bedoeld. Depakine komt in de plaats voor camcolit welke 30 jaar goed gewerkt heeft met een nadeel, Nierschade en diabetisch insipidus.

03-02-2016 | Man | 58
lithium (1200mg)
Bipolaire stoornis
kan pas eind dit jaar iets zinnig zeggen. nooit klachten gehad met Lithium.

23-02-2015 | Vrouw | 50

01-07-2014 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis
Ik ben net begonnen en kan nog weinig zeggen. Ik ben bang voor de bijwerkingen, vooral aankomen en een traag werkende schildklier. Het geeft me wel moed te horen dat het voor de meeste mensen werkt op de stemmingswisselingen. Ik ben nu vooral down en ben bang dat ik de hypomane momenten ga missen in mijn leven.

18-02-2013 | Vrouw | 40
Bipolaire stoornis
Ben blij dat ik aan dit medicijnen ben begonnen. Aantal maanden geleden een heftige terugval gehad, mede door niet goed innemen van de medicijnen. Eigen schuld dus zeg ik dan maar. Wel last van bijwerkingen zoals misselijkheid en enorme jeuk in hals. Misschien komt het ook wel doordat ik ook medicijnen slik vanwege de ziekte van Crohn.

10-01-2013 | Vrouw | 45
Bipolaire stoornis
Sinds 1995 gebruik ik Camcolit in combinatie met Tegretol en Thyrax. Het is destijds mijn redding geweest. Groot nadeel vind ik o.a. mijn vlakke gemoedstoestand, slechte concentratie, gewichtstoename en de vermoeidheid. Dit zorgt ervoor dat ik er inmiddels serieus over nadenk te stoppen (onder begeleiding) met de medicijnen.

08-10-2012 | Man | 48
Bipolaire stoornis
Na 2 opnames in 2006 en 2008 medicijnen gekregen n.l camcolit 1200 mg en nortrilen 125 mg voel me erg afgevlakt weinig emoties

27-03-2012 | Vrouw | 42
Bipolaire stoornis
Slik nu vanaf januari dit jaar Lithium, het is goed zoeken naar de dosis dus regelmatig bloedprikken. Nu zit ik op 800 mg per dag en ik zweer erbij! alsof mijn lichaam dit stofje gemist heeft!