Ervaringen met Cisordinol

erectiestoornis lusteloos verminderde zin in seks overgewicht slaperigheid

Psychose (25 meningen)
Schizofrenie (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

05-02-2013 | Vrouw | 44
Schizofrenie
Ik gebruik 200 mg per injectie eens in de drie weken. Ik kwijl, knarsetand, heb suicidegedachten, slaap heel veel, ben moe, afgevlakt, kan niet goed denken en voelen. Rot spul.

12-01-2013 | Vrouw | 31
Psychose
Eerst 30 a 40mg per dag Clopixol. Vanwege ernst van de bijwerkingen minstens 8 suicidepogingen gedaan. Nu zit ik sinds 1 jan 2011 op 10mg en gaat het een stuk beter. Het werkt genoeg om mij staande te houden maar niet zoveel dat ik niet meer wil leven. Het is belangrijk om dit, effectieve, middel in de juiste dosering te nemen. Ik denk dat je er dan vooral baat bij hebt.[lees meer...] Echter wil ik wel gaan afbouwen naar een lagere dosering, omdat ik al jaren stabiel ben en ik (ook) weer meer wil gaan voelen/mezelf zijn.

11-01-2013 | Vrouw | 41
Psychose
Ik gebruikte al sinds 2003 zyprexa en ben onlangs overgestapt op cisordinol. Voor mij is dit een goed middel, want ik ben wel veel rustiger, zonder in een zombie te veranderen. Wel is het gevoelsleven vlakker, maar dat was met zyprexa ook zo. Daarvan kwam ik in een half jaar tijd 10 kilo aan en ik sliep 12 uur per dag. Nu ben ik sinds de cisordinol 2 kilo aangekomen in 3 m[lees meer...]aanden tijd en ben 's ochtend om 7 uur al wakker. Dat is prettig. Over all voel ik me goed, al is het feit dat ik nu (verplicht) injecties krijg minder leuk. Ik prefereer tabletten, maar van een depot schijn je minder bijwerkingen te hebben naar het schijnt. Wel veel haaruitval laatste tijd, maar of dat met de cisordinol te maken heeft??

01-04-2012 | Vrouw | 34
Psychose
In 2002 eerste keer dat ik een psychose kreeg. In de isoleer, psychiater heeft vele verschillende medicijnen geprobeerd; uiteindelijk was cisordinol het enige medicijn wat werkte voor mij. Helaas in 2008 weer psychose gekregen en weer heeft cisordinol mij toen gered. Enige bijwerken: lichtelijk stijve spieren. Ook andere medicijnen geprobeerd, maar cisordinol werkt voor mi[lees meer...]j het beste, van de rest kwam ik veel aan in korte tijd of had andere ernstige bijwerkingen zoals totaal afgevlakt, dit alles heb ik niet bij cisordinol Nu gaat het helaas weer minder goed door vele stress, morgen bel ik weer voor recept cisordinol. Ben erg blij dat dit medicijn bestaat.

11-04-2011 | Vrouw | 52
Schizoaffectieve stoornis type bipolair
Ik wilden ook liever overstappen op het medicijn abilify, maar mijn psychiater zei dat dit middel minder werkte dan de cisordinol. Ik ben begonnen met 10mg maar dat deed niets iik had toen nog lithium , depakine en seroquel erbij, gewoon TE veel. Moest afbouwen met de seroquel en depakine omdat mijn hartferqentie afnam. Nu slik ik ook geen lithium meer omdat ik steeds l[lees meer...]ithiumvergiftiging erbij krijg al 3 keer gebeurd. Heb mu lamiictal erbij maar daar kreeg ik veel nachtmerries van dus van 200mg naar 50 maar dat doet nu niets meer dat is TE laag gedoseerd. Dus ik wil er liever bij Carbamazepine want daar staat bij blijkt ook effectief in het behandelen van de schizoaffectieve stoornis! Dus lijkt het voor de hand dat dit een beter middeel erbij is. Heb wel hele goede resultaten gelezen over abilify! Veel suc6 ermee!

03-10-2010 | Vrouw
Psychische klachten
ik heb dit medicijn gebruikt van 1995 tot 2009 ik was altijd heel erg suf hiervan en samen met de andere medicijnen voelde ik mij een somby en kon ik weinig onderenemen ik heb wel afgebouwd toen dit weer mogelijk was tot eerst 10mg na een paar jaar weer 2mg vorig jaar had ik nog 6mg ik was hier erg suf en beroerd van mijn huiarts was met vakantie dus ging ik naar een a[lees meer...]ndere arts ik mocht van hem afbouwen en stoppen een hele opluchting.

12-08-2010 | Vrouw
Antipsychoticum
Ik heb al jaren cisordinol en op zich werkt dat nu prima bij mij. Ik heb in het verleden hogere doseringen gehad . Bij inname van 8mg of meer was bij mij de kans groot dat mijn ogen werden gedwongen om omhoog te kijken.Dit was een heel vervelende nare bijwerking en kwam met momenten of misschien wel door spaningen.Had overigens wel het medicijn tremblex tegen deze bijwe[lees meer...]rking (dit middel is inmiddels uit de handel)Ook werd ik bij hoger dosering slaperiger en kon minder goed functioneren. Ik ben tot het uiterste gegaan om zonder cisordinol zwanger te worden dit is met zo min mogelijk cisordinol uiteindelijk gelukt welliswaar met alle controle van dien.

25-02-2024 | Man | 48
zuclopentixol (200mg/ml)

erectiestoornis lusteloos verminderde zin in seks overgewicht slaperigheid

Ik gebuik cisordinol nu 10 jaar en het werkt goed tegen psychose of belevingen. Ik ben als de dood voor spuiten en nu een jaar injecties. Met emla pleister wel te doen. Eerder pillen 8 mg gehad en meteen overgewicht tot nu 25 kilo en geleidelijk meer problemen met seks gekregen. Slechte erectie en weinig zin. Ook last van geheugen en creativiteit.

29-12-2023 | Man | 33
zuclopentixol (200mg/ml)
Psychose
wat een slecht middel voor mij en ik lees voor velen. Het maakt depressief, geeft onrust, geheugen problemen, etc. onder dwang moet ik het in nemen en het voelt crimineel iemand zo te behandelen na een aantal psychotisch getinte momenten die iemand beleefd heeft; dit stelselmatig (volgends behandelaar levenslang) te moeten innemen. helpt totaal niet met het verwerken va[lees meer...]n de psychotische momenten die opzich al ingrijpend zijn, laat staan zo chemisch te worden afgemat.

29-09-2023 | Man | 35
Schizofrenie
Is zeer hardnekkig spul, de olie is moeilijk in te spuiten en maakt meer kapot dan dat het de boel repareerd. Ik vraag me dan ook af of dit een medicijn is gezien het aantal bijwerkingen. 10mg per dag is de minimale dosis voor schizofrenie. Dat heb ik dan ook voorgeschreven gekregen. Het effect is dat ik 23 kg ben aangekomen in twee jaar. Ik lig dagelijks 14+ uur in be[lees meer...]d, heb weinig lust om iets te doen en kan ook nauwelijks meer genieten. Voorheen zeer actieve leven, daar is nu maar weinig van over. Ik zal er heel goed over nadenken of je met dit medicijn wilt/moet beginnen. Andere medicijnen ook geprobeerd alleen hebben voor mij nog meer bijwerkingen.

17-07-2023 | Man | 39
zuclopentixol (100)
Psychose
Het is voor mij een wondermiddel 1.5 jaar opgenomen geweest eerst pillen weet niet meer hoe dat medicijn heet werkte niet bij mij toen een depot gekregen na een paar weken psychose weg wel was ik heel moe dat ik 300 mg kreeg hebben ze het verlaagd naar 100 perfect nu helemaal aan het afbouwen weer lekker aan het werk gegaan voel me beter als ooit tevoren

27-12-2022 | Man | 36
zuclopentixol (250mg/ml)
Schizofrenie
Dit medicijn is voor maximale onderdrukking van de psychotische symptomen te bereiken met een minimum aan bijwerkingen. Zelf ben ik het niet eens met de diagnose.

06-08-2021 | Man | 23
zuclopentixol (20mg/ml)
Psychose
Drang om te lopen heel de dag kan niet stilzitten het heeft me geholpen uit mijn psychose te komen maar het dempt niet de stemmen in mijn hoofd wat een rot medicijn is de cisordinol gebruik het nu al 6 a 7 maanden en ben nog steeds psychotisch...

30-12-2020 | Man | 29
zuclopentixol (75mg)
Schizofrenie
Krijg dit middel tegen schizofrenie. Ik ben wat kg aangekomen en heb last van concentratieproblemen en last van slappe of suffe spieren. Verder wel makkelijk om 't in depot vorm binnen te krijgen. Voel me wel wat angstiger, weet niet of het door de medicijnen komt.

18-09-2020 | Man | 24
Onrust
Ik gebruikte dit medicijn tegen de onrust die ik ervaar van mijn bipolaire stoornis. Heb het een week gebruikt en het werkte alleen maar averechts... Ik ging rare bewegingen maken met mijn tong, had last van verhoogde spierspanning en onrustige benen en begon door dit medicament minder lang door te slapen. En dat op de laagst effectieve dosering van 10 mg. Normaal heb ik v[lees meer...]an alles de dubbele dosering nodig dus ik snap hier eigenlijk niks van, houdt er ook niet van om een medicijn meteen als slecht af te schrijven maar dit is mijn ervaring er mee en wilde dit toch met iedereen delen dus pas wel op als het bevalt en je de dosis wilt ophogen bijvoorbeeld!

30-08-2020 | Man | 36
Angst
Sinds juni 2019 onder dwang van behandelaar Parnassia verplichte inname van Cisordinol 60mg pillen, in tussen 1 maand KREEG ik het in druppelsvorm...plus Tranxene 50ml , vaak 4 x per dag.. deze combi heeft heel veel agressie , rare gedraag veroorzaakt

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum