Ervaringen met Cisordinol

erectiestoornis lusteloos verminderde zin in seks overgewicht slaperigheid

Psychose (25 meningen)
Schizofrenie (15 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

17-07-2023 | Man | 39
zuclopentixol (100)
Psychose
Het is voor mij een wondermiddel 1.5 jaar opgenomen geweest eerst pillen weet niet meer hoe dat medicijn heet werkte niet bij mij toen een depot gekregen na een paar weken psychose weg wel was ik heel moe dat ik 300 mg kreeg hebben ze het verlaagd naar 100 perfect nu helemaal aan het afbouwen weer lekker aan het werk gegaan voel me beter als ooit tevoren

10-12-2022 | Vrouw | 53
Psychose
Door cisordinol heb ik optimaal gevoel voor geluid en muziek. Ik weet altijd precies wanneer ik wat wil horen of laten horen en zien. Ik ben een natuurlijke danser en ik doe aan yoga en fitness precies op het juiste moment, elke dag en ook 's nachts. Ik ga op tijd naar bed en ik sta vroeg op. Vroeger kon ik dat ook maar toen kwam ik in gevaar in het openbaar leven. Ik ben [lees meer...]niet de enige die dit heeft ervaren. Mijn medeclienten zijn allemaal zo, tenminste de clienten waar het mee klikt.

04-04-2020 | Man | 39
Schizoaffectieve stoornis
Na velen andere anti spychotica heb ik na mijn tweede psychose cisordinol gekregen. In het begin waren de bijwerkingen heel heftig maar werdt telkens minder. Zeker toen het een depo(injectie) werdt. Ik functioneer heel normaal en kan weer aan de slag in de ict. In vergelijking tot eerdere medicatie vind ik de bijwerkingen te doen. Ik wordt er niet sloom door en mijn ge[lees meer...]dachten worden niet belemerd

25-12-2015 | Man | 72
zuclopentixol (10mg)
Psychose
45 jaar geleden sliep ik zeer slecht. daardoor psychose door slaaptekort icm wisseldiensten. na gedwongen opname 12 jaar melleril gebruikt: slecht slapen en psychische problemen. gestopt met melleril > 5 weken bijna niet geslapen, daarna slecht slapen. na 3 jaar cisordinol gekregen > zeer goed slapen, achterstand ingehaald geen enkel probleem meer. na 24 jaar geprobeerd te[lees meer...] stoppen en dan te slapen met melatonine. dit was veel slechter. gebruik weer cisordinol. conclusie psychiater: de psychose ( restverschijnsel ervan) houdt u uit de slaap.

14-10-2014 | Vrouw | 39
Schizoaffectieve stoornis

19-01-2013 | Man | 28
Psychose
Ik heb niet zo veel bijwerkingen, alleen af en toe een beetje angstig. ben veel aangekomen en heb last van stijve spieren, mijn libido is een beetje minder dan voor cisordinol.

01-04-2012 | Vrouw | 34
Psychose
In 2002 eerste keer dat ik een psychose kreeg. In de isoleer, psychiater heeft vele verschillende medicijnen geprobeerd; uiteindelijk was cisordinol het enige medicijn wat werkte voor mij. Helaas in 2008 weer psychose gekregen en weer heeft cisordinol mij toen gered. Enige bijwerken: lichtelijk stijve spieren. Ook andere medicijnen geprobeerd, maar cisordinol werkt voor mi[lees meer...]j het beste, van de rest kwam ik veel aan in korte tijd of had andere ernstige bijwerkingen zoals totaal afgevlakt, dit alles heb ik niet bij cisordinol Nu gaat het helaas weer minder goed door vele stress, morgen bel ik weer voor recept cisordinol. Ben erg blij dat dit medicijn bestaat.

12-04-2011 | Man | 50
Psychose
In 1979 kreeg ik voor het eerst een psychose. Ik kreeg daarvoor een lage dosering Sordinol. Mijn ziektebeeld verbeterde spectaculair al was ik wel wat versuft. Later heb ik geprobeerd de Sordinol af te bouwen, waardoor een nieuwe psychose optrad, hoewel minder ernstig dan de eerste. Ik werd weer op een lage dosis Sordinol gezet en verbeterde weer spectaculair. In 1982 werd[lees meer...] de Sordinol vervangen door de Cisordinol, waardoor ik minder versuft was en de therapie beter kon volhouden. Ik heb drie jaar later mijn doctoraal farmacie gehaald met vrij goede cijfers en weinig vertraging. Cisordinol was in mijn geval een reddend medicijn. Als het goed werkt, is het ook geschikt voor langdurig gebruik.

28-09-2010 | Man
Pschose

12-08-2010 | Vrouw
Antipsychoticum
Ik heb al jaren cisordinol en op zich werkt dat nu prima bij mij. Ik heb in het verleden hogere doseringen gehad . Bij inname van 8mg of meer was bij mij de kans groot dat mijn ogen werden gedwongen om omhoog te kijken.Dit was een heel vervelende nare bijwerking en kwam met momenten of misschien wel door spaningen.Had overigens wel het medicijn tremblex tegen deze bijwe[lees meer...]rking (dit middel is inmiddels uit de handel)Ook werd ik bij hoger dosering slaperiger en kon minder goed functioneren. Ik ben tot het uiterste gegaan om zonder cisordinol zwanger te worden dit is met zo min mogelijk cisordinol uiteindelijk gelukt welliswaar met alle controle van dien.

19-12-2009 | Man
Dysfunctionele perceptie stoornis
Ik krijg 1 x per 3 weken een injectie in de bilspier met 400mg. Je hoeft dus niet dagelijks te slikken en de spiegel is ook veel constanter omdat het geleidelijk wordt opgenomen in het bloed over die 3 weken. Het depot heeft ook het voordeel dat er geen bijwerkingen zijn. Ik kreeg eerst 500 mg en ik merkte dat ik er niet meer helemaal bij was, ps ik krijg wel efexor 75mg [lees meer...]en 1400mg lithiumcarbonaat per dag daarnaast. Nu ik op 400 mg zit met de cisordinol gaat het eigenlijk helmaal toppie. Ik wil eigenlijk wel nog van de efexor af omdat the less drugs = the better toch??

25-02-2024 | Man | 48
Schizofrenie

erectiestoornis lusteloos verminderde zin in seks overgewicht slaperigheid

Ik gebuik cisordinol nu 10 jaar en het werkt goed tegen psychose of belevingen. Ik ben als de dood voor spuiten en nu een jaar injecties. Met emla pleister wel te doen. Eerder pillen 8 mg gehad en meteen overgewicht tot nu 25 kilo en geleidelijk meer problemen met seks gekregen. Slechte erectie en weinig zin. Ook last van geheugen en creativiteit.

22-05-2019 | Man | 76
zuclopentixol (10mg)
cisordinol helpt bij mij zeer goed tegen slapeloosheid door restverschijnsel psychose.

18-12-2018 | Man | 55
zuclopentixol (100mg)
Psychose
Doordat ik zelfstandig woon en vier maal in een opname met een rm en op een gesloten afdeling heb gezeten heb ik besloten om het te houden bij depot cisordinol het is afgebouwd naar 100 mg per maand als ik geen medicijnen neem voel ik me beter en ben actiever maar raak de grip op de werkelijkheid kwijt en ga bergafwaarts lichamelijk en maatschappelijk met medicijnen heb [lees meer...]je soms het gevoel van leegte en geen energie om dingen te ondernemen en vaak blijf je in dat wereldje van de pschychiatrie hangen ik heb mijn hobby van het opknappen van motoren en die weer verkopen tot een leuke afleiding waar ik me helemaal in kan storten.

14-03-2018 | Vrouw | 51
zuclopentixol (25mg)
Psychose
Had veel bewegingsdrang kon niet meer stil zitten of liggen

02-12-2015 | Man | 50
zuclopentixol (2mg)
Schizofrenie
Na in de jaren tachtig jaren lang lopen tobben met mijn zelf "nix lukte", werd in de 1990 de diagnose schizofrenie vastgesteld. Ik heb toen vijftien jaar melleril geslikt, ik moest ineens van mijn dokter overstappen op cisordinol, omdat langdurig melleril gebruik hartstilstand kan veroorzaken. Bij mij sloeg ook een keer mijn hart over, midden in de nacht. Maar al met al be[lees meer...]n ik tevreden over de cisordinol, ik gebruik ook maar 6mg per dag, dus de bijwerkingen zijn minimaal.