Psychose (8 meningen)

Zyprexa (197 meningen)
Risperdal (173 meningen)

02-07-2010 | Man
Frafiele x-syndroom
Onze zoon is 12 jaar en wij gebruiken het al ruim 6 jaar. De dosering veranderd soms. In den beginne gebruikten hij 2 dd 8 (!!) druppels. Hij was toen 6 jaar. Na 2 jaar en over te zijn gegaan op Dixarit, wat averechts werkte weer terug naar de Dipiperon naar een lagere dosering nl. 2 dd 4 druppels. Dit gedurende de jaren die volgden op advies van de specialist opgevoerd t[lees meer...]ot de huidige dosis. Onze zoon wordt echter heel erg dik en er schijnt iedere keer na zoveel tijd gewenning op te treden, zodat we de dosis op moeten voeren ? Een bezorde moeder.

26-05-2009 | Man

19-02-2022 | Man | 31
ADHD
In het begin gaf het me de energie en de zin om dingen te doen. Het was geweldig. Sinds ik verhoogd ben naar twee begon dit gevoel langzaam weg te trekken. Weer geen energie en geen zin om op te staan. Ben weer verlaagd naar 1 pil maar dit hielp niet. Terug naar twee. Nog altijd geen energie, alleen meer vermoeidheid. Het heeft me geholpen. Vind het alleen raar dat het gee[lees meer...]n effect meer heeft en me alleen meer moe maakt.

26-02-2020 | Vrouw | 37
Psychose
Dit medicijn deed niet zoveel voor.ben snel overgezet naar quitipine

16-06-2016 | Vrouw | 18
Onrust
Ik ben met dit medicijn begonnen toen ik in de afzondering zat, heel onrustig en boos was. Het heeft me in het begin heel goed geholpen om weer wat rustiger te worden. Kreeg 3 x per dag 40 mg. Nu gebruik ik het al een tijdje en merk ik niet veel effect meer. Ik had als bijwerking dat ik spierverkrampingen in mijn arm kreeg wat ik als storend ervaarde. Ik vind ook de smaak [lees meer...]van de pil heel bitter.

10-12-2013 | Vrouw | 19
pipamperon
Ik gebruik Dipiperon (20 mg tabletten, bij stress mocht ik er nog een nemen) tegen heftige emoties en ter vervanging van Risperdal (Met Risperdal ben ik gestopt) De dag nadat ik Dipiperon gebruikt had kreeg ik last van erge kortademigheid, hartkloppingen enz. Ik ging naar het ziekenhuis daar werden geen afwijkingen gevonden. Ik was wel even aan de beademing gelegd en werd[lees meer...] daarna naar huis gestuurt. Ik ben het daarna met druppels gaan proberen. (5 druppels, kleinere hoeveelheid) Met de kleinere hoeveelheid ging het beter. Maar mijn geheugen lijkt erg achteruit gegaan en ik ben bang dat het daardoor komt... Ik denk erover om ermee te stoppen. Alleen had het ook een paar dagen niet ingenomen en kreeg last van flauwvallen.. Dus weet niet hoe het nu verder moet?

01-05-2012 | Vrouw | 29
ADHD
Ik kreeg het omdat de artsen niet wisten wat mij mankeerde. Ik kreeg zodoende de diagnose borderline in twijfel. Later bleek dit ADHD te zijn. Mijn eerste paar ervaringen met Dipiperon waren goed, maar naarmate ik het vaker gebruikte (ong. 1x per maand 1 tablet, dus zeer weinig, ik kreeg het zo nodig), werdend e bijwerkingen in rap tempo heftiger: duizeligheid, hoofdpijn,[lees meer...] slaperigheid, heel "stoned"gevoel, zweverig, alsof ik in een luchtbel zat en de wereld in slow-motion was. De dag na inname sliep ik steevast ruim veertien uur zeer vast met enge, "echte" dromen. Doordat dit per keer heftiger werd durfde ik ze niet meer in te nemen, uit angst psychotisch te worden oid.

15-04-2011 | Man | 36
NAO
Dipiperon is in mijn geval een zeer vervelend medicijn. Aan de ene kant heeft het positieve kanten zoals afvlakking van emoties en een negatieve werking omdat ook vreugde afwezig blijft door de apathie die ik ervan kreeg. Dit vind mijn partner minder grappig want ik kwam tot niets meer en zat aan de stoel gekluisterd. Ook kreeg ik er een erg lam gevoel van. Ik ben zelf [lees meer...]ermee gestopt want de nadelen wogen zwaarder dan de voordelen en het is mijn lichaam en geest. Nu zonder deze medicijnen voel ik me meer mens en kan ik weer eens lachen en emoties tonen. Ook merk ik het aan mijn huishouden in positieve zin. Alle antipsychotica hebben deze nare bijwerking dat het enorm afvlakt en dan het gewicht. Ik kom er van aan en ik ben geen grote eter en ik fiets veel. Nu pas kan ik van de lente genieten.

20-01-2011 | Man | 41
Stemmingen en depressie
Weet dat het medicijn me helpt ,maar heb wel last van de bijwerkingen , zoals vermoeid suf en ook veel plassen ,en daarbij wat last van met name gele plekken onder ogen...

04-01-2011 | Man | 10
Adhd en odd
onze zoon krijgt nu al enige tijd dipiperon 60mg per dag eerst ging het goed ,opstandig gedrag werd minder maar naar gewenning terug bij af gewicht is ernstig toegenomen erg moe praat langzaam is duf vaak plassen en last van onderrug, graag hoor ik van andere ouders met dit zelfde probleem .

10-05-2009 | Vrouw
Paniek aanvallen

26-04-2021 | Man | 29
Onrust
De pillen hebben mijn ontwikkeling tegengehouden in de puberteit voor 5-6 jaar lang. Ik ben nu gestopt. Ik heb ze 5 jaar lang geslikt. Mentaal loop ik nu 5 jaar achter, dan normale leeftijdsgenoten. De pillen zijn net zo slecht als blowen, drinken, game of andere verslavingen. Het verzacht de pijn alleen maar, maar het lost niks op. Stress en onrust hebben een reden e[lees meer...]n moeten verwerkt worden. in mijn geval moest ik gezonder gaan leven. Gezond eten en heel veel sporten, maar daar komen ze bij de GGZ niet mee. Ze geven me gewoon die pillen waardoor ik 5 jaar niks deed met mijn leven. Dat had ik zelf niet door, omdat ik in een soort zombie werd veranderd. Ik ging langzaam praten. Ik had 10 uur slaap nodig per dag etc.. Er was weinig motivatie om iets te doen met mijn leven, omdat ik minder stress had. Ik waardeer het stress mechanisme nu van het lichaam. Het heeft een reden en het zet mij juist toe tot dingen ondernemen. De agressie aanvallen heb ik nu onder controle door een ijsbad te nemen. Ik heb ook zo leren huilen samen dankzij ademhalingsoefeningen van Wim Hof methode. Ik raad iedereen aan om een natuurlijk alternatief te zoeken voor je mentale problemen, want die pillen nemen een hap uit je leven weg. Achteraf nadat je bent gestopt krijg je vervolgens weer extra stress, omdat je alles moet inhalen wat je al die jaren hebt gemist. Het is voor mij een moeilijk proces geweest. Ze mogen van mij die psychofarmaca opsluiten. Wat een rot industrie. Het had allemaal niet zo gehoeven als ik vanaf het begin af aan al was wezen sporten in plaats dat psychiaters die pillen geven. Het gaat steeds beter met mij, maar die pillen hebben wel een kreukel gegeven wat waarschijnlijk nooit glad te strijken valt.

23-06-2020 | Man | 14
Autisme

15-06-2020 | Man | 15
pipamperon (8mg)

29-03-2019 | Man | 50
Psychose
16 jaar Dipiperon. 15 epileptische insulten, weggezet door specialisten als paniekstoornis. 15 jaar de woning niet uitgewerst. 13 jaar geen enkele vorm van zorg gehad. 15 jaar van mijn leven, helemaal weg. Kwam er na 15 jaar zelf achter nadat ik oxazepan, en Wellbutrin eigenhandig afgebouwd had. Toen ik alle medicijnen op de Dipi na had afgebouwd werd ik pas écht ziek. [lees meer...]Toen viel het kwartje, ik heb net zo lang insulten als ik Dipi slik. In 2 weken 80 mg afgebouwd. Maar toen ik begon met afbouwen deed ik er ‘slechts’ een 1/16de af. 48 uur later was mijn assertiviteit terug en ALLE insulten weg. Klasr was ik 7 sept 2018. Nu vandaag de dag word ik met zo’n heftig klapperdend gebit wakker dat de stukkjes bij het opstaan tussen de tanden kraken als zand. Dit zal in mijn geval nooit meer over gaan. Inmiddels is duidelijk dat door het onderdrukken van de dopamine nu mijn gehele hoofd vol zit met dopamine receptoren, deze diende ter compensatie van de Dipiperon, die ik dus niet meer slik. Nu slaap en ik ik nauwelijks nog, altijd koud, kaken klemmen etc. U begrijpt dat ik nu van ‘nature’ als sinds 7 sept 2018 volledig strak sta. Alles naar de klote. Gedegen onderzoek heeft uitgewezen dat HERSENEN ALLE PSYCHOACTIVE MEDICATIE COMPENSEREN!! Let op: behalve bv Ritalin. U slikt dit dag delen en teset ‘s nachts iedere keer weer. Echter zal ik nooit meer enige vorm van adhd medicatie kunnen sliken, dan gaat de dopamine omhoog en dat is nietbepasld leuk met een kop vol dopamine receptoren. Niet iedereen word even ziek, maar iedereen compenseerd dit soort medicatie wel degelijk. U bent gewaarschuwd. Ik ben mijn leven, rust én de migelijkheid adhd wat te cansellen nu voor altijd kwijt, en dát terwijl ik bij de GGZ aanklopte de adhd niet meer aan te kunnen. Nu ben ik door het ‘perfectioneren’ van mijn behandeling, voledig onbehandelbaar geworden. Ik ban de van de week 50 geworden, leuk, dan hoef ik niet zo lang meer

25-07-2017 | Vrouw | 20
PDD-NOS
ik heb ook pdd-nos. en kon ook geen contact maken met andere kinderen. Nu lukt het wel, maar nog wel moeizaam. Maar het lukt. En moest ook vroeger die dipiperon slikken van mijn 4e tot mijn 7e jaar. Had heel weinig effect, maar moest het toch doen. En toen kwam ik op een andere school en toen had ik ze niet meer nodig. En werd uit mij zelf rustiger en ze zeggen dat ik de r[lees meer...]ustigste puber was. Maar leuk dat wij dezelfde problemen hadden of hebben.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum