Psychose (8 meningen)

Zyprexa (196 meningen)
Risperdal (173 meningen)

28-01-2011 | Vrouw | 20
Agressie
Ik gebruik Dipiperon sinds ik 14 was. Momenteel ben ik 20 dus gebruik ik Dipiperon al bijna 6 jaar. Toen ik met mijn psychiaters op zoek ging naar een efficiënt middel zonder de bijwerking GEWICHTSTOENAME stelde ze Dipiperon voor. "Je zal zelfs te maken hebben met een lichte GEWICHTSAFNAME" zei mijn psychiater. Echter, na 6 jaar als een zombie rondgelopen te hebben ben ik [lees meer...]toch eens op zoek gegaan naar de ECHTE bijwerkingen van dit product. Blijkt dat je hier enorm van zou bijkomen, wat inderdaad ook bij mij het geval is. Ik ging van een maat XS naar een Large op 6 jaartjes tijd. SCHANDALIG zeg ik! Zeker omdat die psychiater gewoonweg recht in mijn gezicht hierover GELOGEN heeft. Ik moet er wel bijzeggen dat die psychiater mij (maar) 5 maanden begeleid heeft. Daarna heb ik weinig tot geen opvolging gehad van dit product en schrijft mijn huisdokter mij dit gewoon telkens voor als mijn doosje pillen leeg is. Ik ga maandag contact opnemen met een andere psychiater om het gebruik van Dipiperon af te bouwen. Als ik de reacties hier lees zal mijn gewicht blijven toenemen, wat ik ABSOLUUT NIET zal laten gebeuren! Ik heb er gewoonweg genoeg van. Deze gewichtstoename heeft een enorme deuk in mijn zelfvertrouwen teweeggebracht. Verder heb ik ook een enorm droge mond wat een slechte adem veroorzaakt, terwijl ik mijn tanden zo'n 3 tot 4 keer per dag poets. Verder moet ik ook enorm veel transpireren, heb ik zeer vaak last van spiertrillingen en andere spasmen en heb ik geen gezichtsuitdrukkingen en ben ik enorm futloos. Ook al helpt dit product me vrij goed mijn agressie onder controle te houden. Ik persoonlijk denk dat ik dit product niet meer nodig heb en ben er van overtuigd dat mijn pyschiater het hier mee eens is.

08-11-2010 | Man
Antispychotica
Het is al een wat ouder middel. Het helpt om een psychose te voorkomen. Echt (staat niet in bijsluiter) aankomen zul je. Dus voor je het weet weeg je 100 kilo. Matig en verstandig eten helpt hier tegen. Eigenlijk zou ik meer moeten sporten. Het is een rotpil. Bijwerkingen weinig, maar een zeer hoge affiniteit met triglyceride (vet dat vetcellen direct kan opnemen). A[lees meer...]ls ik geen psychose meer krijg neem ik mijn dosis stipt in.

05-11-2010 | Man
pipamperon
Zeer onrustig slapen en snachts ook heel onrustig
ik heb een zoon van 6 jaar oud,hij krijgt dus dipiperon voor het slapen gaan. aangezien het een druk en bezig baasje is slaapt hij snachts erg slecht en her beleeft alles nog een keer van de dag in zijn slaap. Hij krijgt 8 druppeltjes met was ranja of yogi voor hiij naar bed gaat. ik moet zeggen dat hij heel relax in slaap valt en ook goed de nacht door slaapt...ALLEEN [lees meer...]hij plas nu snachts in zijn bed terwijl hij van af zijn 2de jaar zindelijk is...hoe kan ik dit oplossen???

02-07-2010 | Man
Frafiele x-syndroom
Onze zoon is 12 jaar en wij gebruiken het al ruim 6 jaar. De dosering veranderd soms. In den beginne gebruikten hij 2 dd 8 (!!) druppels. Hij was toen 6 jaar. Na 2 jaar en over te zijn gegaan op Dixarit, wat averechts werkte weer terug naar de Dipiperon naar een lagere dosering nl. 2 dd 4 druppels. Dit gedurende de jaren die volgden op advies van de specialist opgevoerd t[lees meer...]ot de huidige dosis. Onze zoon wordt echter heel erg dik en er schijnt iedere keer na zoveel tijd gewenning op te treden, zodat we de dosis op moeten voeren ? Een bezorde moeder.

26-05-2009 | Man

27-10-2019 | Vrouw | 31
pipamperon (120mg)
Ik heb het 8 jaar geslikt begon met 40 mg en op zijn hoogst 120 mg geslikt Door deze medicatie erge vreetbuien gehad en zeer zware angstaanvallen Eind mei 2015 na 4 zware intensiefs therapie de stap gezet om af te gaan bouwen in 6 weken tijd gehad van 120 naar 80 en daarna steeds met 20 eraf en sinds 1juli 2015 ben ik voorledig medicatie vrij nu 4 jaar en 3 maanden ve[lees meer...]rder en nog steeds van de medicatie af

22-02-2018 | Vrouw | 5
pipamperon (40mg/ml)
Autisme

15-09-2016 | Man | 22
pipamperon (40mg/ml)
Psychose
Na een aantal medicijnen getest te hebben, was dit het meest effectieve, zonder bijwerkingen, jammer van de smaak, maar deze kun je compenseren door het in te nemen met fruitsap.

05-04-2015 | Vrouw | 27
pipamperon (40mg)
Ik heb ze voor mijn borderline. Het meeste heb ik last van woede aanvallen en stemmingswisselingen en sinds ik deze medicijn slik elke avond 1 pil van 40mg heb ik er amper tot niet meer last van gehad.

08-02-2014 | Vrouw | 42
Onrust
na 16 jaar braaf dipiperon slikken, besloot ik 2 nov 2013 er mee te kappen. rustig afbouwen? nee hoor bats in 1 keer ( tip niet slim) Gevolgen, lichamelijk best wel ziek geweest, net of je heel heftig de griep hebt niet slapen, benen die alle kanten uitvliegen, natuurlijk snachts pijn in mijn kaken, van het krampachtig je tanden op elkaar drukken en doorzetten he, nie[lees meer...]t toegeven nu toch zo blij dat ik volgehouden heb, wat ontdek ik weer veel ik begrijp de dingen veel sneller, kan helderder denken het wordt ineens allemaal zo duidelijk Gevolg is wel dat er veel informatie op je afkomt en moet leren dit te verwerken op een natuurlijke manier Al met al ben ik tot nu toe heel blij met mijn besluit en ben ik heel nieuwsgierig waar dit toe leidt liefs esther

04-01-2014 | Vrouw | 44
pipamperon
Ik gebruik dit medicijn al 22 jaar vanwege ernstige onrust, ik kon nl niet stil blijven zitten in het therapiegroepje 22 jaar geleden. Dit heeft geholpen en ik gebruik het nog steeds. Dosis 1 tablet van 40 mg per dag. Dit is altijd zo geweest. En dit blijft ook zo. Heb nog paroxetine 2 x per dag 20 mg maar 22 jaar geleden had ik dipiperon, paroxetine, seresta, tranxene, lo[lees meer...]ramet. Nu dus veel minder maar mijn leven loopt nog niet lekker en angst blijf ik voelen en houden. Ik wens een ieder die dit leest veel sterkte met alles en nooit opgeven!

10-10-2013 | Man | 54
pipamperon (40mg)
Altijd tevreden geweest. Wel gewichtstoename, nu geen last meer van. Na 23 jaar afbouwen dipiperon, wel altijd afvlakking gevoel gehad, komt nu terug.

12-03-2012 | Vrouw | 46
Psychose
Dit medicijn werkt bij mij goed. Psychoses zijn sterk verminderd. Helaas zijn niet alle angsten verdwenen. Nadeel is een erg verminderd concentratievermogen.

14-01-2012 | Man | 36
pipamperon
ik ben zelf Borderliner, heel mijn leven al zoeen beetje, maar zonodig kan ik altijd naar het medicijn terug grijpen, het is gewoon goed om je rust te krijgen. slapen gaat een stuk beter, je bent bij gebruik een stuk relaxter, de chaos in je hoofd is kalm. daarintegen ben je wel sneller vermoeid, en ik krijg meestal wat lekkere honger. als je niet verslavingsgevoelig be[lees meer...]nt, en er mee om kan gaan een perfect medicijn om als extra stok achter de deur te hebben als je snel last hebt van stress, agressie en depressies. ik gebruik het zelden........maar als het nodig is is het een geweldig middel om je je rust te geven................ Groet P.

07-09-2011 | Vrouw | 30
Borderline/emoties
1e keer mee begonnen paar maanden geleden via novadic kentron (afkick kliniek) 1e dag leek wel stoned (als van wiet) ook veel trek in eten daarna vergeten wc te gaan snachts toen heel vergeetachtig dus gestopt want werd echt erg... Nu weer mee begonnen omdat emoties niet onder controle had met alleen venlafaxine en minder vergeetachtig wel nog heel veel trek in eten dus w[lees meer...]eer kilo s erbij maar slapen gaat juist super wel meer plassen.. maar werkt goed als je emoties heel hoog zitten verdriet en aggressie tenminste

09-04-2011 | Vrouw | 29
pipamperon
ik slik het nu een half jaartje voor mij werkt het wel goed. het houd mijn woede aanvallen onder kontrole alleen jammer dat ik er niet meer van kon slapen dus nu slik ik zoplicon erbij en dan ben ik wel lang suf sochtens verder moet ik veel moeite doen om mijn gewicht op peil te houden. ik hoop dat ik in de toekomst weer zonder kan

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum