Ervaringen met Dipiperon

pipamperon

depressie wazig zien zelfmoordgedachten echt slaperig overdag hallucinaties doffe hoofdpijn

Psychose (8 meningen)

08-02-2009 | Man
ODD/ADHD/Hechtingsstoornis

19-02-2022 | Man | 31
ADHD
In het begin gaf het me de energie en de zin om dingen te doen. Het was geweldig. Sinds ik verhoogd ben naar twee begon dit gevoel langzaam weg te trekken. Weer geen energie en geen zin om op te staan. Ben weer verlaagd naar 1 pil maar dit hielp niet. Terug naar twee. Nog altijd geen energie, alleen meer vermoeidheid. Het heeft me geholpen. Vind het alleen raar dat het gee[lees meer...]n effect meer heeft en me alleen meer moe maakt.

26-04-2021 | Man | 29
Onrust
De pillen hebben mijn ontwikkeling tegengehouden in de puberteit voor 5-6 jaar lang. Ik ben nu gestopt. Ik heb ze 5 jaar lang geslikt. Mentaal loop ik nu 5 jaar achter, dan normale leeftijdsgenoten. De pillen zijn net zo slecht als blowen, drinken, game of andere verslavingen. Het verzacht de pijn alleen maar, maar het lost niks op. Stress en onrust hebben een reden e[lees meer...]n moeten verwerkt worden. in mijn geval moest ik gezonder gaan leven. Gezond eten en heel veel sporten, maar daar komen ze bij de GGZ niet mee. Ze geven me gewoon die pillen waardoor ik 5 jaar niks deed met mijn leven. Dat had ik zelf niet door, omdat ik in een soort zombie werd veranderd. Ik ging langzaam praten. Ik had 10 uur slaap nodig per dag etc.. Er was weinig motivatie om iets te doen met mijn leven, omdat ik minder stress had. Ik waardeer het stress mechanisme nu van het lichaam. Het heeft een reden en het zet mij juist toe tot dingen ondernemen. De agressie aanvallen heb ik nu onder controle door een ijsbad te nemen. Ik heb ook zo leren huilen samen dankzij ademhalingsoefeningen van Wim Hof methode. Ik raad iedereen aan om een natuurlijk alternatief te zoeken voor je mentale problemen, want die pillen nemen een hap uit je leven weg. Achteraf nadat je bent gestopt krijg je vervolgens weer extra stress, omdat je alles moet inhalen wat je al die jaren hebt gemist. Het is voor mij een moeilijk proces geweest. Ze mogen van mij die psychofarmaca opsluiten. Wat een rot industrie. Het had allemaal niet zo gehoeven als ik vanaf het begin af aan al was wezen sporten in plaats dat psychiaters die pillen geven. Het gaat steeds beter met mij, maar die pillen hebben wel een kreukel gegeven wat waarschijnlijk nooit glad te strijken valt.

23-06-2020 | Man | 14

15-06-2020 | Man | 15
pipamperon (8mg)
Onrust

29-03-2019 | Man | 50
Psychose
16 jaar Dipiperon. 15 epileptische insulten, weggezet door specialisten als paniekstoornis. 15 jaar de woning niet uitgewerst. 13 jaar geen enkele vorm van zorg gehad. 15 jaar van mijn leven, helemaal weg. Kwam er na 15 jaar zelf achter nadat ik oxazepan, en Wellbutrin eigenhandig afgebouwd had. Toen ik alle medicijnen op de Dipi na had afgebouwd werd ik pas écht ziek. [lees meer...]Toen viel het kwartje, ik heb net zo lang insulten als ik Dipi slik. In 2 weken 80 mg afgebouwd. Maar toen ik begon met afbouwen deed ik er ‘slechts’ een 1/16de af. 48 uur later was mijn assertiviteit terug en ALLE insulten weg. Klasr was ik 7 sept 2018. Nu vandaag de dag word ik met zo’n heftig klapperdend gebit wakker dat de stukkjes bij het opstaan tussen de tanden kraken als zand. Dit zal in mijn geval nooit meer over gaan. Inmiddels is duidelijk dat door het onderdrukken van de dopamine nu mijn gehele hoofd vol zit met dopamine receptoren, deze diende ter compensatie van de Dipiperon, die ik dus niet meer slik. Nu slaap en ik ik nauwelijks nog, altijd koud, kaken klemmen etc. U begrijpt dat ik nu van ‘nature’ als sinds 7 sept 2018 volledig strak sta. Alles naar de klote. Gedegen onderzoek heeft uitgewezen dat HERSENEN ALLE PSYCHOACTIVE MEDICATIE COMPENSEREN!! Let op: behalve bv Ritalin. U slikt dit dag delen en teset ‘s nachts iedere keer weer. Echter zal ik nooit meer enige vorm van adhd medicatie kunnen sliken, dan gaat de dopamine omhoog en dat is nietbepasld leuk met een kop vol dopamine receptoren. Niet iedereen word even ziek, maar iedereen compenseerd dit soort medicatie wel degelijk. U bent gewaarschuwd. Ik ben mijn leven, rust én de migelijkheid adhd wat te cansellen nu voor altijd kwijt, en dát terwijl ik bij de GGZ aanklopte de adhd niet meer aan te kunnen. Nu ben ik door het ‘perfectioneren’ van mijn behandeling, voledig onbehandelbaar geworden. Ik ban de van de week 50 geworden, leuk, dan hoef ik niet zo lang meer

17-11-2016 | Man | 21
Psychose
Door psychose en veel angsten gebruik ik dit middel. Ik gebruik het al vanaf 2014. Bijwerkingen bij mij zijn: erg suf wakker worden, soms niet in staat zijn veel dingen te doen. Gebruik 1 keer alleen in de avond, omdat ik dan veel ga piekeren. Ik zal er zelf persoonlijk niet aan moeten denken om het overdag te gebruiken ivm dat je er erg moe van wordt!

15-09-2016 | Man | 22
Psychose
Na een aantal medicijnen getest te hebben, was dit het meest effectieve, zonder bijwerkingen, jammer van de smaak, maar deze kun je compenseren door het in te nemen met fruitsap.

02-07-2015 | Man | 21
Autisme
Er zijn veel negatieve ervaringen te lezen over geneesmiddelen die gebruikt worden in de psychiatrie, maar dit is juist een positieve ervaring. Om de onrust en gevoeligheid voor prikkels uit de omgeving die horen bij het feit dat ik het syndroom van Asperger heb tegen te gaan, gebruik ik twee maal daags 10 mg Dipiperon, wat een heel lage dosering is. Eerst gebruikte ik Ris[lees meer...]peridon, maar dat middel had onvoldoende effect en het zorgde voor een neerslachtige stemming. Daarna gebruikte ik Aripiprazol, maar daar werd ik extreem onrustig van. De Dipiperon die ik nu gebruik, werkt daarentegen fantastisch. Ik voel me een stuk meer ontspannen, ik ben sociaal vaardiger en ik kan veel meer en beter mezelf zijn. Het middel maakt mijn de prikkels en de spanning een stuk draaglijker. Ik heb nauwelijks bijwerkingen van het middel. Het is wel zo dat ik soms 's middags bijna in slaap val als ik iets rustigs doe. Ook werkt alcohol nu nog veel versuffender. Verder merk ik niets van andere bijwerkingen. De bijwerkingen zou ik daarom erg mild noemen, in ieder geval bij de lage dosis die ik gebruik. Ik zou het middel zeker aanraden voor iedereen die een autismespectrumstoornis heeft en die last heeft van veel spanningsklachten. Het leven wordt er bij mij in ieder geval een stuk beter op, mede door de Dipiperon.

18-04-2015 | Man | 27
Autisme
Dit heb ik onder ouderlijke dwang jarenlang geslikt in me jeugd. het smaakt verschrikkelijk. het verandert je persoonlijkheid en emoties permanent. je bent niet meer wie je echt bent. je passie, koppigheid, wil en vechtlust uit je niet meer, verdwijnen naar de binnenkant, in plaats van dat je het naar buiten uit. in plaats daarvan ga je binnenin plotten en schemen en gaat [lees meer...]alles aan je voorbij. dat maakt het makkelijker om te functioneren op school, maar je mist wat je jezelf maakt. ik probeer sinds ik eraf ben mezelf terug te vinden maar ik besef dat de effecten permanent zijn. het is slecht voor vriendschappen en liefde want je mist je echte emoties. sinds ik eraf was hoopte ik dat ik mezelf weer terugvind, maar het effect is permanent. ik weet niet of ik ooit mijn oude gekke zelf terugvind maar het zou fijn zijn. ik hoop dat alle ouders van een autistisch kind die dit lezen dit niet aan hun kind zullen geven. je wordt er rustiger, maar ook nog autistischer van. het wordt op korte termijn misschien easier to deal with en je mag een betere schoolprestatie verwachten maar zelfs als je niets geeft over geneuzel of je kind nog zichzelf is, wil je dit niet.

10-10-2013 | Man | 54
Angst
Altijd tevreden geweest. Wel gewichtstoename, nu geen last meer van. Na 23 jaar afbouwen dipiperon, wel altijd afvlakking gevoel gehad, komt nu terug.

14-01-2012 | Man | 36
pipamperon
ik ben zelf Borderliner, heel mijn leven al zoeen beetje, maar zonodig kan ik altijd naar het medicijn terug grijpen, het is gewoon goed om je rust te krijgen. slapen gaat een stuk beter, je bent bij gebruik een stuk relaxter, de chaos in je hoofd is kalm. daarintegen ben je wel sneller vermoeid, en ik krijg meestal wat lekkere honger. als je niet verslavingsgevoelig be[lees meer...]nt, en er mee om kan gaan een perfect medicijn om als extra stok achter de deur te hebben als je snel last hebt van stress, agressie en depressies. ik gebruik het zelden........maar als het nodig is is het een geweldig middel om je je rust te geven................ Groet P.

15-11-2011 | Man | 26
pipamperon
Woede aanvallen en agresie aanvallen
in de psychatrie hielp het een klein beetjes dus heb ik op eigenhoudje een volledig genomen er kwam verbetering in maar na een tijd helpte het gewoon weg niet meer dus ben ik er mee gestop ik zou eigenlijk zwaardere moeten hebben want ben nog al vrij hyperactief adad..

15-07-2011 | Man | 21
A.S.S Syndroom van asperger
Na het lange gebruik wat ik had is in 2009 een serie bijwerkingen begonnen, 19 was ik toen. ik had al een stel gek gegroeide ellebogen. maar had intussen ook een kromme rug gekregen en nu had ik veel last van pijnen. na lang onderzoek is nu gebleken dat door de dipiperon die ik vanaf jonge leeftijd heb gehad ik nu voor het leven getekend ben. mijn kapsels in mijn spieren z[lees meer...]ijn helemaal verstijfd en hebben de groei niet afgemaakt, mijn spieren hebben eveneens de groei niet afgemaakt waardoon ik nu te korte spieren heb. en nu dat mijn botten wel door groeiden stond ik "op springen" . nu loop ik bij een ziekenhuis en sta ik voor een lange periode van veel pijn om de schade te beperken en zoveel mogelijk te verbeteren. mijn mening: geef dit niet aand kindere in de groei, voor een lange tijd. houd er wel controle op als niet anders kan, houterige motoriek is een teken dat het niet goed gaat en zoek dan even hulp van iemand met verstand hiervan.

19-04-2011 | Man | 39
Adhd
baal er van dat ik aankom &me bed presatie op nul staat.

15-04-2011 | Man | 36
NAO
Dipiperon is in mijn geval een zeer vervelend medicijn. Aan de ene kant heeft het positieve kanten zoals afvlakking van emoties en een negatieve werking omdat ook vreugde afwezig blijft door de apathie die ik ervan kreeg. Dit vind mijn partner minder grappig want ik kwam tot niets meer en zat aan de stoel gekluisterd. Ook kreeg ik er een erg lam gevoel van. Ik ben zelf [lees meer...]ermee gestopt want de nadelen wogen zwaarder dan de voordelen en het is mijn lichaam en geest. Nu zonder deze medicijnen voel ik me meer mens en kan ik weer eens lachen en emoties tonen. Ook merk ik het aan mijn huishouden in positieve zin. Alle antipsychotica hebben deze nare bijwerking dat het enorm afvlakt en dan het gewicht. Ik kom er van aan en ik ben geen grote eter en ik fiets veel. Nu pas kan ik van de lente genieten.