Psychose (8 meningen)

Risperdal (169 meningen)

11-11-2021 | Vrouw | 15
pipamperon (4ml)
Autisme
ik ben zelf heel gevoelig voor bijwerkingen, kreeg van alles zelfs op de allerlaagste dosis van risperidon en aripiprazol. Maar dipieron changed the game: ik voel me net zo goed als vroeger toen ik nog een kind was zonder zorgen: ik heb echt het gevoel dat ik terug ben. Ik heb ook geen enkele bijwerking!!! goede werking en geen bijwerkingen, in mijn ervaring de beste uitvi[lees meer...]nding sinds plakband :)

16-04-2021 | Vrouw | 50
pipamperon (40mg)
ik heb deze medicatie gekregen van het metrum jot dat als ik trek krijg om te gebruiken drugs dan moet een piltje innemen zegt hij maar ik vind de pillien te zwaar ik heb vandaag mijn eten laten aanbranden omdat ik in slaap ben gevallen

26-02-2020 | Vrouw | 37
Psychose
Dit medicijn deed niet zoveel voor.ben snel overgezet naar quitipine

27-10-2019 | Vrouw | 31
pipamperon (120mg)
Ik heb het 8 jaar geslikt begon met 40 mg en op zijn hoogst 120 mg geslikt Door deze medicatie erge vreetbuien gehad en zeer zware angstaanvallen Eind mei 2015 na 4 zware intensiefs therapie de stap gezet om af te gaan bouwen in 6 weken tijd gehad van 120 naar 80 en daarna steeds met 20 eraf en sinds 1juli 2015 ben ik voorledig medicatie vrij nu 4 jaar en 3 maanden ve[lees meer...]rder en nog steeds van de medicatie af

13-03-2018 | Vrouw | 14
pipamperon (40mg/ml)
ADHD

22-02-2018 | Vrouw | 5
pipamperon (40mg/ml)
Autisme

25-07-2017 | Vrouw | 20
PDD-NOS
ik heb ook pdd-nos. en kon ook geen contact maken met andere kinderen. Nu lukt het wel, maar nog wel moeizaam. Maar het lukt. En moest ook vroeger die dipiperon slikken van mijn 4e tot mijn 7e jaar. Had heel weinig effect, maar moest het toch doen. En toen kwam ik op een andere school en toen had ik ze niet meer nodig. En werd uit mij zelf rustiger en ze zeggen dat ik de r[lees meer...]ustigste puber was. Maar leuk dat wij dezelfde problemen hadden of hebben.

08-03-2017 | Vrouw | 66
pipamperon (10mg)
Werd voorgeschreven, 2xdaags 10mg - zonder grondig vooronderzoek, door psychiater in de psychiatrie ... Was toen 17 jaar - Binnen de 24 uur had ik volgende klachten: hartritmestoornissen, stoornissen speeksel & traanklieren, gehoorstoornissen en ruisen in hoofd, 15 kg bijgewicht, teveel slapen, steeds vermoeid!! Geen na onderzoek gekregen binnen al die jaren van opname. [lees meer...]Na mijn defnitief ontslag na 4 jaar: ben ik langzaam gestopt ermee. Eerst 1/2 smorgens, dan na enkele weken 1/2 's avonds. Na 2 maanden verdwenen alle symptomen, idem vermagerde ik terug, naar mijn vorig lager gewicht...

23-09-2016 | Vrouw | 23
pipamperon (4mg)
PDD-NOS
Als kind was ik altijd onrustig, kon moeilijk contact leggen met anderen, mijn fijne motoriek bleef achter en alle nieuwe ervaringen vond ik doodeng. mijn moeder wilde me helpen en sleepte me van de ene dokter naar de andere. waarbij ze regelmatig te horen kreeg dat ze haar kind een stempel wilde geven, ze bleef gelukkig doorvechten en uiteindelijk herkende een psychiater [lees meer...]het verhaal. Ik kreeg sociale vaardigheidstraining en een lichte dosering dipiperon. begonnen met 3 ml in druppelvorm, later is dit aangepast naar 4mg in capsules die speciaal voor mij gemaakt worden. hierdoor heb je altijd een gelijkmatige dosering. ik kan me nog zo goed herinneren hoe rustig het ineens om me heen was. dit medicijn is het eerste en het enige wat ik ooit heb gebruikt, werkt voor mij perfect. Het enige nadeel is dat ik er vocht door vasthoudt, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

16-06-2016 | Vrouw | 18
Onrust
Ik ben met dit medicijn begonnen toen ik in de afzondering zat, heel onrustig en boos was. Het heeft me in het begin heel goed geholpen om weer wat rustiger te worden. Kreeg 3 x per dag 40 mg. Nu gebruik ik het al een tijdje en merk ik niet veel effect meer. Ik had als bijwerking dat ik spierverkrampingen in mijn arm kreeg wat ik als storend ervaarde. Ik vind ook de smaak [lees meer...]van de pil heel bitter.

05-04-2015 | Vrouw | 27
pipamperon (40mg)
Ik heb ze voor mijn borderline. Het meeste heb ik last van woede aanvallen en stemmingswisselingen en sinds ik deze medicijn slik elke avond 1 pil van 40mg heb ik er amper tot niet meer last van gehad.

10-11-2014 | Vrouw | 42
ADHD
Ik heb ADHD, veel medicatie geprobeerd, maar mijn onrust bleef. Uiteindelijk kwam ik uit op Strattera (tegen mijn impulsiviteit) en Dipiperon (tegen mijn onrust). Een perfectie cocktail, want ik zit na 42 jaar eindelijk goed in mijn vel. Omdat je door het middel aan kunt komen heb ik mezelf preventief op dieet gezet om op gewicht te blijven. Ik wil namelijk nooit meer met [lees meer...]deze medicatie stoppen!

08-02-2014 | Vrouw | 42
Onrust
na 16 jaar braaf dipiperon slikken, besloot ik 2 nov 2013 er mee te kappen. rustig afbouwen? nee hoor bats in 1 keer ( tip niet slim) Gevolgen, lichamelijk best wel ziek geweest, net of je heel heftig de griep hebt niet slapen, benen die alle kanten uitvliegen, natuurlijk snachts pijn in mijn kaken, van het krampachtig je tanden op elkaar drukken en doorzetten he, nie[lees meer...]t toegeven nu toch zo blij dat ik volgehouden heb, wat ontdek ik weer veel ik begrijp de dingen veel sneller, kan helderder denken het wordt ineens allemaal zo duidelijk Gevolg is wel dat er veel informatie op je afkomt en moet leren dit te verwerken op een natuurlijke manier Al met al ben ik tot nu toe heel blij met mijn besluit en ben ik heel nieuwsgierig waar dit toe leidt liefs esther

04-01-2014 | Vrouw | 44
pipamperon
Ik gebruik dit medicijn al 22 jaar vanwege ernstige onrust, ik kon nl niet stil blijven zitten in het therapiegroepje 22 jaar geleden. Dit heeft geholpen en ik gebruik het nog steeds. Dosis 1 tablet van 40 mg per dag. Dit is altijd zo geweest. En dit blijft ook zo. Heb nog paroxetine 2 x per dag 20 mg maar 22 jaar geleden had ik dipiperon, paroxetine, seresta, tranxene, lo[lees meer...]ramet. Nu dus veel minder maar mijn leven loopt nog niet lekker en angst blijf ik voelen en houden. Ik wens een ieder die dit leest veel sterkte met alles en nooit opgeven!

10-12-2013 | Vrouw | 19
pipamperon
Ik gebruik Dipiperon (20 mg tabletten, bij stress mocht ik er nog een nemen) tegen heftige emoties en ter vervanging van Risperdal (Met Risperdal ben ik gestopt) De dag nadat ik Dipiperon gebruikt had kreeg ik last van erge kortademigheid, hartkloppingen enz. Ik ging naar het ziekenhuis daar werden geen afwijkingen gevonden. Ik was wel even aan de beademing gelegd en werd[lees meer...] daarna naar huis gestuurt. Ik ben het daarna met druppels gaan proberen. (5 druppels, kleinere hoeveelheid) Met de kleinere hoeveelheid ging het beter. Maar mijn geheugen lijkt erg achteruit gegaan en ik ben bang dat het daardoor komt... Ik denk erover om ermee te stoppen. Alleen had het ook een paar dagen niet ingenomen en kreeg last van flauwvallen.. Dus weet niet hoe het nu verder moet?

07-03-2013 | Vrouw | 25
Paniekaanvallen
Ik kreeg Dipiperon voorgeschreven heb er denk ik een jaar ingenomen , Ik vertelde de behandelaar dat ik niet tegen drukte kon om me heen hebben en daarom voor alles weg liep, of ik moest zelf erg druk bezig zijn om de spanning te onderdrukken. Ik ben ermee gestopt omdat ik te veel slaap van kreeg . en als ik in agressie in aanmerking kwam werd de angst verdubbeld. O ja[lees meer...], ik ben van de ene dag na het ander ermee gestopt en nooit meer naar de docter geweest.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (578) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum