Ervaringen met Dogmatil

sulpiride

Psychose (6 meningen)
Duizeligheid (2 meningen)
Ziekte van Menière (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

05-05-2022 | Vrouw | 57
Psychose
Ik neem dit medicijn reeds 4dagen, sulpride 50mg, stress op de maag, dat helpt bij mij niet

18-06-2021 | Vrouw | 55
Vertraagde maaglediging
Kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid , brandend maagzuur en eetlustverlies door vertraagde maaglediging. Ik heb dit medicijn langdurig moeten nemen en het is wel effectief tegen de aandoening Echter door het langdurig gebruik, bleef mijn menstruatie uit, nam ik erg toe in gewicht en het ergste werd door mijn omgeving opgemerkt, mijn persoonlijkheid en ka[lees meer...]rakter werden totaal anders en niet in positieve zin, ik werd rebels en onverschillig. Ik was precies mezelf niet meer en raad dit medicijn niemand aan! Ter info: ik gebruikte dit tussen mijn 18-19 jarige leeftijd

12-06-2021 | Vrouw | 59
Maagontsteking
Zou eerder zeggen wees voorzichtig met dit rot med ben bijna volledig gehandicapt erdoor dit al meer dan een jaar

11-05-2021 | Vrouw | 48
sulpiride (400mg)
Ziekte van Menière
Ik nam eerst, en dit al vele vele jaren (meer dan 10), 200mg sulpiride + 6 x 16mg betahistine (op aanraden van de NKO arts). Dit is nu 400mg sulpiride en geen betahistine meer (plotse bijwerkingen/diarree). Het kon niet anders. Er moets iets worden ingenomen tegen de duizelingen. Eigenlijk bevalt me dit stukken beter. De draaiduizelingen zijn véél beter onder controle en i[lees meer...]k heb geen "wazig" hoofd meer bij het snel draaien van het hoofd, wat vaak toch nog voorkwam.

03-05-2021 | Vrouw | 41
Psychose
Ik ben er niet heel tevreden over maar het is voor de medicatie met de minst erge bijwerkingen.

02-04-2021 | Vrouw | 50
sulpiride (150)
Als ik afbouw kan ik niet slapen

09-02-2021 | Vrouw | 48
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik denk dat Sulpiride een goed geneesmiddel is om te nemen tijdens een acute periode van onrust/stress/angst om even een vicieuze cirkel te doorbreken (was bij mij zo). Ik heb het middel een zestal maanden genomen. Aanvankelijk 150 mg per dag dan langzaamaan afgebouwd via 100 mg en 50 mg en nu sinds 3 dagen op nul. Geen afkickverschijnselen gehad, de dosis was ook niet zo [lees meer...]hoog. Het middel heeft een fysieke impact op je energie. Ik lees dat sommige mensen geen neveneffecten voelen, andere wel. Er is duidelijk ook een verschil tussen man en vrouw.

21-12-2020 | Vrouw | 54
Aderverkalking
Hallo, ik was extreem moe was zonder energie ik voelde me leeg ik kon niets meer aan niet luisteren niet spreken en geen pblm meer aan. Gewoon uitgedoofd, kortademig,draaierig en verlamd been... vanaf ik sulpiride inneem ben ik fit heb minder pijnen in mijn gewrichten en kan slapen..mijn mirakel pil!

29-11-2020 | Vrouw | 55
sulpiride (25mg)
daar mijn vraag ik neem ze nu een maand sulpiride maar kan dat je aders zeer doen mijn polsen zo zeer doen nu stilletjes afbouwen ik heb maar 25mg genomen. gestopt

22-07-2020 | Vrouw | 27
Syndroom van Gilles de la Tourette
Has last van de tics. Kreeg toen dit medicijn. Hielp weinig. Na een paar weken al ernstige bijwerkingen. Moedervlek begon te veranderen. Verwijderd en nog niet kwaadaardig. Na een paar weken moest ik per direct stoppen van de huisarts.

31-05-2020 | Vrouw | 49
sulpiride (200)
Neem dat voor te slapen.overdag enorme spierpijn.mijn gewrichten doen er pijn van

07-04-2019 | Vrouw | 40
ADHD
Ja ik

20-01-2019 | Vrouw | 50
ADD
Nog iemand gebruik sulpiride lage dosis ADHD angst

05-04-2018 | Vrouw | 24
Vertraagde maaglediging
In 2012 kreeg ik dogmatil voorgeschreven voor een vertraagde maagledeging. Alle andere medicaties gaven mij bijwerkingen die immens storend waren in mijn dagelijks leven. Dogmatil was de enige medicatie die mij een normaal leven kon geven zonder klachten van misselijkheid en opgeblazen gevoel. Echter blijven mijn maandstonden wel uit, geef ik melk af en zit mijn libido op [lees meer...]een heel laag pitje.

01-10-2017 | Vrouw | 46
Stress
Ik had onrust in mijn hoofd, maagpijnaanvallen zonder reden, geen energie, geprikkeld, zeer emotioneel, sleepte mij voort , slecht nachtrust, veel zenuwen en zeer veel denken. Van zodra ik sulpiride 100mg/dag innam merkte ik een enorme verbetering. Veel meer energie. Zin om vanalles terug te doen. Opgewekt, veel rustiger geworden in mijn hoofd en tot het besef gekomen dat [lees meer...]ik verder hulp nodig heb maar heb het gevoel dat alles in orde zal komen. Slaap veel beter maar heb wel regekmatig enge dromen maar dat neem ik erbij. Ik hoop wel dat er geen gewichtstoename zal komen want dat wil ik niet. Voel wel dat ik soms meer eet en vooral tussendoortjes. Voor mij helpt dit erg veel. Ik voel me zeer goed kan de tijd niet zeggen hoe lang dat geleden is.

06-04-2017 | Vrouw | 23
sulpiride (100mg)
Hyperventilatie
Ik ben gestart op 200mg gecombineerd met 100 mg sertraline voor chronische hyperventilatie. Ik ben reeds afgebouwd naar 50 sertraline en 100 sulpiride aangezien de sulpiride een invloed heeft op mijn prolactine gehalte. Die staat enorm hoog. Ik probeer zwanger te worden, maar door die sulpiride heb ik meermaals geen eisprong en dus ook geen menstruatie. Ik heb het echter w[lees meer...]el nodig. Als ik het niet neem begin ik heel hard terug te beven en flauw te vallen van paniek. Ook krijg ik alle symptomen van zwangerschap noem het maar schijnzwanger door sulpiride. Af en toe diarree en spastische darmen. Misselijk. Maar qua hyperventilatie helpt het wel