Ervaringen met Dogmatil

Psychose (6 meningen)
Duizeligheid (2 meningen)
Ziekte van Menière (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

18-06-2021 | Vrouw | 55
Vertraagde maaglediging
Kreeg dit medicijn voorgeschreven tegen misselijkheid , brandend maagzuur en eetlustverlies door vertraagde maaglediging. Ik heb dit medicijn langdurig moeten nemen en het is wel effectief tegen de aandoening Echter door het langdurig gebruik, bleef mijn menstruatie uit, nam ik erg toe in gewicht en het ergste werd door mijn omgeving opgemerkt, mijn persoonlijkheid en ka[lees meer...]rakter werden totaal anders en niet in positieve zin, ik werd rebels en onverschillig. Ik was precies mezelf niet meer en raad dit medicijn niemand aan! Ter info: ik gebruikte dit tussen mijn 18-19 jarige leeftijd

12-06-2021 | Vrouw | 59
Maagontsteking
Zou eerder zeggen wees voorzichtig met dit rot med ben bijna volledig gehandicapt erdoor dit al meer dan een jaar

02-04-2021 | Vrouw | 50
sulpiride (150)
Als ik afbouw kan ik niet slapen

15-12-2020 | Man | 22
sulpiride (50mg)
ik heb dit moeten nemen gedurende 4 weken voor mij maag, 50 mg/ dag en ik ben ermee gestopt vorige week. Sindsdien alleen angstaanvallen, slapeloosheid, onrust, lusteloosheid,... . Herkent iemand zich hier?

22-07-2020 | Vrouw | 27
Syndroom van Gilles de la Tourette
Has last van de tics. Kreeg toen dit medicijn. Hielp weinig. Na een paar weken al ernstige bijwerkingen. Moedervlek begon te veranderen. Verwijderd en nog niet kwaadaardig. Na een paar weken moest ik per direct stoppen van de huisarts.

29-07-2019 | Man | 35
sulpiride (400mg)
Vanwege aanhoudende depressie sulpiride voorgeschreven gekregen. Mijn partner kreeg het op een gegeven moment ook voorgeschreven, omdat het ook zou kunnen helpen bij mensen met autisme. Zonder het door te hebben, verdween onze libido helemaal - wat er weer voor zorgde dat we ons uiteindelijk ellendiger voelden dan daarvoor. In de tijd dat we het gebruikten merkten wij beid[lees meer...]en geen positief effect. Dus zijn we tegelijkertijd weer gestopt. Ik ben daarna overgestapt op vortioxetine/brintellix. Daar heb ik goede ervaringen mee, en dat medicijn heeft geen invloed op mijn libido.

28-11-2014 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Ik kreeg dogmatil voorgeschreven van de huisarts als laatste 'redmiddel' om van mijn misselijkheid af te komen welke waarschijnlijk veroorzaakt werd door spanning/nervositeit. Echter hielp het (helaas) niet en heb ik het maar een kleine week gebruikt.

09-04-2013 | Man | 51
Maagzuur
Dit gaat over mijn echtgenoot. In mei 2012 werd er sulpiride/dogmatil voorgeschreven voor maagklachten. Het medicijn werd gemaakt door de apotheker, zonder bijsluiter. Toen traden er verschillende problemen op, heel veel nevenwerkingen, deze werden echter nooit door de arts gekoppeld aan het medicijn. In november kwamen wij zelf tot de ontdekking dat het medicijn ee[lees meer...]n antidepressiva was, en toen werd het samen met de arts duidelijk dat de problemen door het medicijn veroorzaakt werd. Er werd samen met de arts beslist om met het middel te stoppen. Toen kwamen er enorme ontwenningsverschijnselen, oa spierverkrampingen, slapeloosheid… en een vertraging bij prikkeldoorgave in de hersenen wat enorm beangstigend is. Een gespecialiseerde arts vertelde ons dat deze ontwenning bij mensen die hypersensitief zijn, vrij erg is. Toen de ontwenning zo goed als doorlopen was, is er toch nog een vertraging in de hersenen opgetreden, met als gevolg dat mijn echtgenoot gedesoriënteerd is geraakt bij het fietsen en in het kanaal is beland met de dood tot gevolg!

03-06-2012 | Vrouw | 31
sulpiride
beste, 4j. heb ik verschillende pillen genomen, efexor, sipralexa, litium, en bij oxazepam werd ik zelfs nog agrasiever en wilde ik niet meer leven, tewijl het eigenlijk vrij goed gaat met me. psygiater ziet geen enkel teken meer van depressie en voel me zonder pillen zoveel beter geestelijk, niet meer afgevlakt, niet meer zo moe, meer energie, en initiatief. maar mij[lees meer...]n lichaam wilt niet mee, maag en darm problemen, druk op mijn borstkas, benauwd; en snel geiriteerd. de psyg. raad me 50mg sulpiride aan, maar ik neem het nu 3d start met 25mg en 1u na het pilleke voel ik me zeer moe en dempig, wat me geen goed gevoel geeft... en ik blijf even snel geiriteerd bij drukte dochter. moet ik dit een kans geven, even door bijten? want ik heb echt geen zin om terug moe, dempig en afgevlakt teworden. ervaringen aub mvg

17-11-2011 | Man | 34
sulpiride
Voor de behandeling van een angststoornis werd me naast Sertraline in moeilijkere tijden Dogmatil geadviseerd. In kleine dosis 50 tot 150 mg, net wat bevalt. Dit zou ik dan kunnen nemen voor een paar dagen en later weer voor een paar dagen mocht dit nodig zijn. Het is een middel voor psychoses dus ik had er al niet zo'n goed gevoel bij. Ik heb daar helemaal geen last van m[lees meer...]aar voor angst wordt het in lage dosis soms gebruikt en kan het aanslaan. Na twee dagen 50 mg geslikt te hebben ben ik er mee gestopt. Naast een aantal lichamelijke bijwerkingen kreeg ik psychisch last op een manier die ik niet eerder had ervaren. Alsof er een gebied in hersenen werd geactiveerd en ik me raar begon te voelen. Ik heb hier een week lang last van gehouden en dit was best eng. Het gevoel dat er iets in je hoofd gebeurt waar je geen grip op hebt. Ik kon me ineens voorstellen dat er mensen zijn die met hun hoofd tegen de muur willen bonken om dat gevoel te willen stoppen of dat mensen in een hoekje gaan zitten omdat de wereld op hun afkomt terwijl ik dit nooit eerder zo heb ervaren. Gelukkig is het bij mij niet zo ver gekomen maar het kwam in de buurt. Na een week begon ik weer langzaam bij te trekken. Uit deze hoek van medicijnen (voor psychoses) zal ik niet snel weer gebruik maken maar meer van de "ssri's", die bevalt wel goed. Let wel: er zijn mensen die wel baat bij dit medicijn hebben maar voor mij werkte het niet, integendeel.

31-01-2011 | Vrouw | 45
Evenwichtstoornissen
In eerste jaar alleen maar positief. Aanvallen werden beduidend minder.Durfde weer zelfvertrouwen te krijgen en weer dingen te plannen. Leverfunctie na 1,5 jaar verminderd. Passief aan het worden en 12 kg aangekomen. Hormonen totaal in de weer. Dik 2 jaar geen menstruatie meer .Geen fut geen zin om iets te doen. Na overleg met arts de gok genomen om af te bouwen en uiteind[lees meer...]elijk te stoppen. Vanaf aug. 2010 vrij. Intussen weer veel actiever. !4 kg eraf gwerkt met dieet en voel me weer goed. Overgegaan op Bethahistine in hoge dosis na overleg arts AMC.Geen bijwerkingen. Voel me echt goed in mijn hoofd. Alleen hormonen nog totaal van de leg. Menstruatie extreem terug. Hele opgezette borstklieren ,zeer pijnlijk. Zelfs controle voor borstkanker gehad ivm de dikke knobbels. (Godzijgedank uitgesloten).Allemaal dankzij de dogmatil. Denk goed na of je hier aan wilt beginnen. Je hebt niet altijd keus, maar het is echt 'vergif'......

18-12-2010 | Vrouw
Psychoses
Ik zou iedereen die het gebruikt het afraden. Ik heb er waarschijnlijk borstkanker van gekregen. Er zit een stof in die prolactine heet en die borstkanker veroorzaakt. Dit is een hormoon. Als tip zal ik geven om regelmatig je prolactine-gehalte te laten prikken. Hou het goed in de gate.

02-09-2009 | Man
Angst voor psychiaters
Ik ben erg bang voor psychiaters, ik vertrouw ze niet, iedere keer als ik bij de psychiater kwam wilde hij me meer dwingen te slikken van wege mijn RM. Ik werd gedwongen 16 capsules per dag te nemen, en kreeg steeds meer klachten vooral lichamelijk. Als je gedwongen medicijnen moet hebben, weiger deze dan. (Red; mening is beperkt tot zuiver ervaringsgegevens)

14-03-2023 | Man | 58
Maagklachten
Na 1 maand sulpiride, de slikken was ik 5 kg aangekomen, ook neusloop had ik ervan; mijn geheugen was niet zoals het moest zijn. draaiingen precies of ik gedronken had. evenwichtsstoornis tot en met. ben gewoon gestopt met sulpiride.

03-05-2021 | Vrouw | 41
Psychose
Ik ben er niet heel tevreden over maar het is voor de medicatie met de minst erge bijwerkingen.

14-04-2018 | Man | 23
Maagklachten
[tekst verwijderd, koop/verkoop van medicijnen is op deze site niet toegestaan]