Ervaringen met Haldol

Bij  AngstX

Psychose (43 meningen)
Schizofrenie (8 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (4 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

30-05-2016 | Man | 47
haloperidol (2mg/ml)
Angst
Zat in een ernstige psychose en was binnen 2 weken weer met voeten op de grond dankzij Haldol. Als ik nu angstig word ga ik ff 1 dag van 2 tabletjes naar 3 tabletjes en dat werkt heel erg goed. Ik moet de depressie gevoelens wel zelf onderdrukken door middel van afleiding en gesprekken met hulpverleners :) Ik merk alleen de bijwerking kramp maar voor die kramp heb ik oo[lees meer...]k tabletjes :) Volgens de psygiater moet ik de rest van mijn leven Haldol slikken. Wat mij betreft een aanrader

28-01-2012 | Vrouw | 49
Angst
ik heb vorig jaar een psychose gehad en ik was best wel in de war daarom kreeg ik haldol ik was er eerst niet zo over tevreden maar dat kwam door andere medicatie ik vind haldol een prima middel tegen psychoses ik doe weer vrij veel in huis en ik heb weer veel plezier en rust in mijn leven gekregen en dat vind ik erg fijn ik lees ook andere dingen van mensen maar zij hebbe[lees meer...]n mischien een hogere dossering ik heb maar 4 mg per dag en daar doe ik het heel goed op.

11-11-2018 | Vrouw | 50
haloperidol (10mg)
Goedemiddag! Ik heb kanker stage 4 en heb met name ‘s nachts angstaanvallen Nu met haldol zijn die weg maar de bijwerkingen zijn best heftig.

02-07-2019 | Man | 40
haloperidol (5mg/ml)
(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie

10-07-2015 | Man | 39
haloperidol (10mg)
Angst
Ik kreeg Haldoperidol vanwege angsten. Die angstklachten verdwenen enigszins waardoor ik meer dingen kon doen. De bijwerking, ook omdat die specifiek voor mij waren beschreven, waren gevoelige tepels, opgewonden waardoor ik ging denken dat het medicijn mijn hormonen beïnvloedde.

08-06-2020 | Man | 40
haloperidol (5mg)
Mijn broer heb ik door dit horror spulletje van een kern gezonde jonge kerel in 4 dagen tijd zien aftakelen in een compleet wrak . Hij begon opeens spastische armen en benen te krijgen en enorme pijn door heel zijn lichaam wat ie daarvoor nog nooit had gehad , niet om aan te zien verschrikkelijk . Ik snap werkelijk de dokters niet dit dit vergif ook maar durven voor te sch[lees meer...]rijven gewoonweg misdadig . Dit moet ala minuut verboden worden het is puur vergif rotzooi .

02-05-2020 | Vrouw | 40
haloperidol (5mg)
Haldol is het meest zware middel wat ik ooit ingenomen heb. Na 20 min kreeg ik het gevoel dat ik tegen de vlakte ging en ik kreeg hartkloppingen. Vervolgens kreeg ik zo'n sterke bewegingsdrang die ruim 9 uur geduurd heeft. Uiteindelijk naar de SEH gebracht met de auto, maar door die bewegingsdrang moest ik om de paar sec de auto uit om te lopen. Het was zo eng! Uiteindelij[lees meer...]k moest het volgens de huisarts vanzelf afzakken. Ik had geen te grote hoeveelheid gehad, dus ik kreeg geen tegengif, of hoe je dat ook noemt. De volgende ochtend dat ik ontwaakte was ik zo dankbaar dat ik me weer goed voelde, maar ik besefte me hoe eng het is om de controle over je lichaam te verliezen. Voor mij geen Haldol meer. Sommigen zullen er baat bij hebben, maar wees voorzichtig met de dosering. Ook bij ouderen wordt het vaak voorgeschreven en ik heb ooit tijdens een ziekenhuisopname gezien wat dat deed met die persoon. Totaal in de war en onrustig. Ik heb dat toen gemeld bij de verpleegkundige, omdat ik de bijwerking herkende. Ze zijn toen gestopt met het toedienen van het medicijn. De man knapte snel weer op. Bij onrust in mijn hoofd gebruik ik nu Xanax 1mg en Escitalopram 10 mg. DmDezeiddelen werken goed bij mij. De startdosering moet niet te hoog zijn. Dat raad ik iedere arts aan; ook al zit iemand nóg zo wanhopig tegenover u.

21-12-2019 | Vrouw | 88
haloperidol
Gevaar van dit medicijn is verschrikkelijk ! Schandalig dat dit niet uit de markt genomen wordt . Beste , mijn mama heeft een inspuiting gekregen met haldol. Haar spieren verstijfden , ze kan nu niet meer stappen , ze is incontinent geworden .Is schande dat dit product nog op de markt is. Ik kan dit zo niet laten. alleen weet ik niet waar

06-06-2015 | Vrouw | 49
haloperidol (1mg)
Ik slik al jaren prozac (fluoxetine) en sinds enkele jaren daarbij ook nog clonazepam en seroquel: 2 tabletjes die meteen werken en 2 grotere tabletten die een verlengde afgifte hebben. Vanwege klachten van stemmen in mijn hoofd kreeg ik deze week van mijn psychiater een recept voor haldol in een zeer lage dosis (1 mg per dag). De eerste 2 dagen ging het goed en had ik met[lees meer...]een helemaal geen last meer van de stemmen, maar vanaf de 3e dag kreeg ik last van enorme onrust. Ik las in een anders verhaal dat dat heel erg is om mee te maken en dat is het ook. Je blijft maar bewegen, kunt geen minuut rustig op de bank zitten etc. Hier is het middel dus erger dan de kwaal. Ik heb de psychiater gebeld, maar die zegt dat ik haldol moet blijven slikken, maar ik durf niet meer.

12-12-2014 | Vrouw | 85
haloperidol (5mg)
Mijn moeder kreeg het medicijn te lang toegediend en kon daardoor niet meer lopen. Dat had nooit gemogen, is daarna opgenomen in 'n verzorgingstehuis, en kon na 'n tijd weer lopen door het weglaten van dit middel.

04-01-2012 | Vrouw | 54
Angst
Mijn moeder (76) krijgt nu haldol vanwege onrust en heeft nu gigantische last van in de bijsluiter genoemde parkinsonisme murmelen, stijfheid, niet kunnen slikken: niks meer kunnen zoals een parkinsonpatiënt in de laatste fase. Het middel is veel erger dan de kwaal! Wat een machteloosheid brengt dit te weeg en wat een verdriet. Het zou mooi zijn als er alternatieven zijn[lees meer...] zeg! Of dat je weet waar je wel of niet voor kiest. Want het moet ook nog afgebouwd worden: gif slikken om stijf te worden..?..