Bij  PsychoseX

Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

28-03-2013 | Vrouw | 53
Psychose
alzzheimer effect, speiren verslkapping van hart en longziekte, geen lust tot eten, agressiever, bloed in darmen en etc.

25-04-2012 | Man | 33
Psychose
In 2000 kreeg ik een psychose en werd ik opgenomen. Ik wilde eigenlijk, toen ik werd opgenomen alleen maar slapen, maar de verpleegkundigen hamerden erop dat ik haldol en akinaton(tegen de trillingen) zou slikken. Toen mijn wil in het ziekenhuis was gebroken begon ik met 6mg per dag. Een tijd daarna ging ik naar 3mg. Vraag me niet wanneer dit was. Zoals je ziet heb ik de s[lees meer...]core hierboven aardig positief ingevuld. Ik heb eigenlijk weinig/geen last van bijwerkingen. Ik moet wel melden dat ik sinds jaren niet meer uit kan slapen en de biologische wekker om een uur of 7/8 afgaat waardoor ik wakker wordt. Ik heb geprobeerd om de medicijnen af te bouwen, maar kreeg daardoor bepaalde prikkels weer terug en het leek net of ik mezelf aan het kwellen was van binnen. 3mg is prima gebleken voor mij. Er zijn, na navraag door mij over de langere termijn geen ernstige zaken die in 1 keer met je kunnen gebeuren(dat je hart het zou begeven o.i.d.) dus ik zal het vermoedelijk de rest van mijn leven moeten gebruiken. Daar heb ik me dan ook bij neergelegd. 's Avonds rond 10 uur ben ik wel vaak moe, maar ik denk dat dat eerder komt omdat ik geen zin heb om bepaalde dingen te ondernemen. Mijn vriendin accepteert mij zoals ik ben en met sex heb ik helemaal geen problemen. Alle kracht om dingen te doen zit immers in je hoofd en wat ik doe om "zin" te krijgen in allerlei dingen is heel veel koffie drinken op een dag(zo'n 10 kopjes). Ik ben nu 33 en ik kreeg toen ik geloof 21 was een psychose. Ben heel creatief en heb niet het gevoel dat de Haldol mij belemmerd om creatief te zijn. Ik moet wel waarschuwen voor mensen die het in combinatie met alcohol willen gebruiken. Het versterkt de werking van de alcohol dus daar moet je echt op letten. Ongeveer 4 mnd geleden zijn er bij mij ook trekken van borderline ontdekt en daar schijnt het dan ook weer goed tegen te helpen. Ik zie het zo: er zijn gewoon heel veel prikkels in deze informatiemaatschappij en ik wil deze niet allemaal toelaten en daarvoor moeten de stofjes in mijn hersenen een beetje op een goed niveau zitten. Ik wens mensen heel veel sterkte die een psychose hebben meegemaakt. Ik heb nog 1 tip als laatste wanneer je blowt. Probeer gelijk uit de cirkel te stappen. Bij mensen(zoals ik) die gevoelig zijn ervoor richt het op latere leeftijd meer schade aan die je lief is. Mijn advies is daar dan ook zo snel mogelijk mee te stoppen anders maakt dat je ook nog eens helemaal kapot. Uiteindelijk moet je toch "dealen" met de situatie. Beter is om dit te doen wanneer je het nog kan.

10-04-2012 | Vrouw | 49
Psychose
ik had vorig jaar last van een psychose en kreeg daavoor ook haldol ik werd erg suf van 4 mg. nu heb ik 3 mg en daar doe ik het veel beter op. ik ben veel minder suf en veel beter te spreken. ik voel mij veel minder gespannen en onrustig. ik ben weer veel meer mij zelf. ik ben ook veel ondernemender geworden. al met al een goede beslissing om minder te nemen. dit natuurlij[lees meer...]k wel in overleg met mijn psychiater. ik kan nu ook veel beter tegen prikkels, hier aan moest ik wel wennen. maar het allemaal de moeite waard geweest.ik voel mij niet onrustig in mijn hoofd ondanks de verlaaging.

27-05-2009 | Vrouw
Psychose
het is vies spul, vieze smaak in de mond.stoelgang slecht, dubbelzien,en het veroorzaakt hart en vaatziekten.maar het werkt waarvoor het bedoeld is.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum