Bij  PsychoseX

Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

26-05-2020 | Vrouw | 27
haloperidol (2mg/ml)
Psychose
Ik heb eigelijk een vraag. Ik gebruik 2.5 mg haldol voor mijn schizofrenie. En ik gebruikte 20 mg citalopram. Ik ben pas een week gestopt met citalopram. Ik ben hierdoor allebei denk ik 25 kilo aangekomen. Ik wil nu graag afvallen. Maar ik weet niet of die 2.5 mg dat ook tegenhoud. Ben ook gestopt met citalopram omdat dit dikmaakt. Maar ik weet niet in hoeverre de haldol [lees meer...]invloed heeft op mijn gewicht als het maar 2.5 mg is. Ik heb nu nog steeds heel veel trek in zoetigheden. Weet niet wanneer het over gaat. Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven uit ervaring.

11-10-2013 | Man | 25
haloperidol (5mg)
Psychose
Antipsychotica helpt veelal niet tegen stemmen. Dit is onderzocht. Verder zijn de bijwerkingen van dit medicijn zeer ernstig, je gaat ervan lopen als een zombie, krijgt opgezette stijve spieren en kan uiteindelijk amper praten. Het artikel in EOS, juni 2013 waar Haldol als martelmedicijn wordt genoemd zegt genoeg.

07-01-2015 | Vrouw | 23
Psychose
Na Zyprexa, Risperdal en Abilify uiteindelijk na een jaar geen medicatie gezet op Haldol 2mg. Niet voor acute psychose maar dreigende psychose. Had het gevoel dat ik minder snel bang kon worden door de medicijnen wat fijn was. Innerlijke rust kreeg ik wel, ook door het goede slapen. 4 mg was voor mij een hel, kreeg m'n ogen niet meer open en werd zeer emotioneel. Weer naar[lees meer...] 2 mg gegaan maar uiteindelijk ermee gestopt omdat ik mezelf saai vond geworden en ik beleefde nergens plezier meer aan. Libido was ook verdwenen. Heb het nog wel achter de hand, tot nu toe prettigste antipsychoticum dat ik heb gehad. Kreeg minder honger wat ik ook fijn vond.

27-05-2009 | Vrouw
Psychose
het is vies spul, vieze smaak in de mond.stoelgang slecht, dubbelzien,en het veroorzaakt hart en vaatziekten.maar het werkt waarvoor het bedoeld is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum