Ervaringen met Haloperidol

Psychose (18 meningen)
Schizofrenie (3 meningen)
Onrust (2 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
Dissociatieve stoornis (1 mening)

Haloperidol bij schizofrenie en psychose

Bojan Nikolik (12-03-2015)

05-12-2010 | Man
Schizofrenie
Toen ik in 1996 voor het eerst een psychose kreeg, was dit het eerste middel dat ze me gaven. Na verhoging van dit middel veel tremoren en akineton erbij gehad. Toen weinig tremoren meer. Na een terugval in 2006 weer haldol omdat ik van de zyprexa afwijkende leverwaarden kreeg en veel aankwam in gewicht. Nu ik er helemaal op ingesteld ben, ben ik er wel tevreden over. Gee[lees meer...]n psychoses meer in ieder geval.

17-11-2010 | Vrouw
Uitstekend middel!

09-06-2010 | Man

30-05-2010 | Vrouw
Psychose
spierpijn, depressief, ik vin het gewoon rotzooi.....

26-04-2010 | Vrouw
Tegen tic/spierstoornis
Ik heb sinds jaren een soort van ticstoornis, waardoor ik onregelmatige tics heb met mijn benen, armen, hoofd, schouders en vingers. Toen ik begon met het medicijn is mij verteld dat ik erg ziek kon worden omdat je er aan moest wennen. Dit gebeurde en ben ruim3 weken ziek geweest (koorts, overgeven, misselijk) maar daarna was het helemaal goed. Nu ik eraan gewend ben [lees meer...]gaat alles perfect. Heb bijna geen tics meer en functioneer weer helemaal goed. Dus conclusie: die 3 weken ziek zijn heb ik er zeker voor over gehad!!!! Goed medicijn. Bijwerking: niet echt gemerkt alleen dat ziek zijn dan de eerste 3 weken.

25-01-2010 | Man
Psychose
Ik ben nog niet gestopt met het medicijn maar ik heb de indruk dat het medicijn me afremt. Het maakt me moe en zorgt ervoor dat ik veel slaap (12 uur per dag). Moeilijk om op te starten en te concentreren. Het geeft me een lamgeslagen gevoel.

11-12-2009 | Vrouw
haloperidol
Schizofrenie van het paranoide type
Ik gebruik haloperidol in de vorm van een injectie (haldoldecanoas) in de dosering 50mg/ml per 4 weken. Daarbij gebruik ik citalopram als anti-depressivum. Nu is het zo dat mijn ziekte omgeslagen is naar een manische vorm waarin ik extreem druk ben, heel gelukkig, iedereen graag blij maak inclusief mezelf, mezelf geweldig vindt , gelovig geworden ben. De manische period[lees meer...]es volgen elkaar nu vrij snel op en ik zit momenteel in een soort nafase. Omdat het kan zijn dat een combinatie van een anti-psychoticum (in mijn geval haldol) en een anti-dpressivum kan leiden tot manische en elkaar snel opeen volgende manische fases heeft mijn psychiater voorgesteld om over te schakelen naar een stemmingsstabilisator. Ik weet niet of ik dan ook nog een anti-depressivum zal krijgen.

26-11-2009 | Vrouw
Spierziekte, tic stoornis
Ik heb bij het begin van het gebruik wel bijwerkingen gehad. Was ruim 1 maand goed ziek, overgeven en misselijk en veel moe en slap. Daarna werd het beter en na snelle tijd deed het medicijn waar ik om vroeg. Ik heb bijna geen tics meer en kan goed functioneren.

05-10-2009 | Man
Psychoses
Gebruik dit medicijn nu 3 maanden op de voorgeschreven dosis. Ik heb geen bijwerkingen en het medicijn werkt. Ik ben alleen veel en snel moe. Ik slaap zo'n 13 uur per dag.

30-04-2009 | Vrouw
Lichamelijke en geestelijke onrust
Lage dosering, merk niet heel veel van dit middel maar tot nu toe ben ik er redelijk tevreden over..het heeft me wel iets rustiger gemaakt geestelijk.

11-01-2022 | Vrouw | 18
haloperidol (1mg)
Angst
Neem her vanwege sociale fobie & straatvrees Helpt het daarmee ? Nee Maar wel veel meer rust in me hoofd ik denk minder na over wat kan gebeuren . Maal minder in mn hoofd Ook veel minder last van misselijkheid (door angst) Meeste mensen met veel bijwerkingen slikken een absurde hoge dosering zonder het optebouwen . Ik heb elke antidepressiva geprobeerd die der is en[lees meer...] haldol geeft me nog minder bijwerkingen dan antidepressivas. Ik heb soms een beetje last van algehele moe/luiheid en veel slijm in mn mond . Maar dats een kleine price to pay voor rust in je hoofd

23-12-2019 | Man | 22
haloperidol (2mg/ml)
Psychische klachten
Ik had deze medicijn geschreven gekregen bij psychose door het blowen het helpt wel maar veel vervelende bijwerkingen zoals sufheid, moeilijk bewegen , vermoeidheid. Ik zou het wel gebruiken maar niet te lang als je klachten stoppen zou gelijk ook met de medicijn stoppen zelf ben ik ermee gestopt en voelde me goed terwijl de arts zei dat ik het een lange tijd zou moeten ge[lees meer...]bruiken nu heb ik nergens last meer van en slik ik het niet meer gaat goed

11-04-2023 | Man | 23
haloperidol (5mg)
Psychose
Voel je na 2 dagen al verandering van dit medicijn ik heb ook een psychose gebruik nu quetiapine 100 mg maar het werkt totaal niet steeds terugkerende angst aanvallen

13-10-2012 | Vrouw | 24
Psychose
ik heb deze medicijn gekregen toen ik dissociatieve stoornis had met psychotische verschijnselen. ik moet zeggen dat het wel minder werd. maar kreeg wel bijwerkingen zoals hele erge trillen van benen. het was heel erg want had helemaal geen controle.als ik naar bed ging dan zat ik nog te trillen.ik was ook erg duf. ik kreeg daarvoor akineton voor geschreven voor bijwerki[lees meer...]ngen. ik wil graag met deze medicijn stoppen want ik heb het gevoel dat het nu wat beter met me gaat..

21-08-2021 | Vrouw | 25
haloperidol (100mg/ml)
Schizofrenie
Maakt je hersendood pas maar op

07-04-2018 | Vrouw | 26
haloperidol (1mg)
Psychose
Na een aantal soorten medicatie voor psychotische klachten te hebben geprobeerd was Haldol eindelijk passend voor mij. In combinatie met andere medicatie ben ik wel aangekomen maar waren mijn klachten al snel 100% weg! Meer dan waard wat mij betreft. Exacte start en eind datum weet ik niet maar nu een aantal maanden gestopt met het gebruik van de haldol en dat gaat goed.[lees meer...]