Haloperidol

haloperidol

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (2 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
Dissociatieve stoornis (1 mening)
Onrust (1 mening)

Haloperidol bij schizofrenie en psychose

Bojan Nikolik (12-03-2015)

07-04-2018

Psychose

Na een aantal soorten medicatie voor psychotische klachten te hebben geprobeerd was Haldol eindelijk passend voor mij. In combinatie met andere medicatie ben ik wel aangekomen maar waren mijn klachten al snel 100% weg! Meer dan waard wat mij betreft. Exacte start en eind datum weet ik niet maar nu een aantal maanden gestopt met het gebruik van de haldol en dat gaat goed.[lees meer...]
26-12-2017

Psychose

Ik kreeg het medicijn voorgeschreven tegen psychose (wanen). In het begin nam het de psychose weg. Ik kan het 's avonds in, zodat ik niet te bedwelmd zou raken overdag. Tegen de middag raakte ik telkens ontzettend vermoeid. Na een paar weken het middel gebruikt te hebben nam het al mijn zin in het leven weg. Ik was traag, had nergens energie voor, mijn gevoel was afwezig, [lees meer...]ik voelde mij leeg en staarde enkel nog voor mij uit. Prima om iemand tegen zichzelf te beschermen, maar je functioneert niet meer, het slaat je compleet lam.
07-02-2016

Psychose

Goed medicijn, alleen ben ik wel sneller moe. Vooral 's avonds als ik op de bank zit, val ik snel in slaap. Voor andere kan het weer andere bijwerkingen hebben. Tevreden over dit medicijn, de moeheid neem ik voor lief. Weet nog niet of ik ooit met deze medicijnen ga stoppen.
01-10-2015

Psychose

Ongeveer in april 2015 overgestapt van 200 mg seroquel naar 2 mg haldol. Wauw ik was ineens van de extreme vermoeidheid af. Helaas duurde dat maar een maandje en ben ik nu vermoeiender dan ik ooit geweest ben met seroquel. Ook was ik met seroquel altijd veel blijer, nu ben ik vaak wat neerslachtig, heb nergens zin en lig uit verveling vaak te slapen. Toch ben ik ook erg bl[lees meer...]ij met dit middel, het helpt goed tegen psychoses, en ik ben nu 10 kilo afgevallen van de 20 kilo die ik van seroquel was aangekomen. Laatst heb ik geprobeerd terug te gaan naar 1 mg maar de achterdocht en zware nerveusiteit kwamen toen echt hard terug, half in een psychose gezeten. Dus toch maar weer terug naar 2 mg. Ik hoop in de toekomst wel mijn sociale contacten weer te kunnen opbouwen want helaas heb ik die nu helemaal niet meer, geen vriendinnen helaas.
13-03-2015

Psychose

heb er heel wat aan over gehouden. oa: een dystonie aan de nek. was een heel zwaar middel. heb nu last van loopstoornissen. ben bij een neuroloog. heb diagnose tardieve dystonie gekregen. door de haldol begint gewoon sluipend. moet om 10 weken injecties in de nek, je wil niet weten hoeveel pijn dat doet. 2 weken inwerktijd voor het begint te werken. als je dit hebt, je gaa[lees meer...]t door een hel. en de dopamine tekort kun je een vorm van parkinson krijgen. dopamine word door het lichaam zelf aangemaakt. heb je een tekort dan krijg je ook klachten zoals parkinsonachtige verschijnselen. niet gebruiken zou ik zeggen. aub. bij de psychiater waar ik liep hadden er meerdere last van. dit is een gevaarlijk middel. stop ermee.
13-10-2012

Psychose

ik heb deze medicijn gekregen toen ik dissociatieve stoornis had met psychotische verschijnselen. ik moet zeggen dat het wel minder werd. maar kreeg wel bijwerkingen zoals hele erge trillen van benen. het was heel erg want had helemaal geen controle.als ik naar bed ging dan zat ik nog te trillen.ik was ook erg duf. ik kreeg daarvoor akineton voor geschreven voor bijwerki[lees meer...]ngen. ik wil graag met deze medicijn stoppen want ik heb het gevoel dat het nu wat beter met me gaat..

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum