Ervaringen met Invega

Schizofrenie (9 meningen)
Bipolaire stoornis (5 meningen)

11-12-2021 | Vrouw | 28
paliperidon (75mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik was bezig met euthanasie regelen toen ik dwanghulp kreeg en dit medicijn kreeg. Ik kreeg eerst 100mg en ervaarde naast de spastische beweging in me nek ook rusteloosheid verergering van het horen van stemmen en verwardheid. Ernstige slaapstoornis met slaapwandelen en slaapverlamming, trillend ooglid en wazig zien. De dosis was veel te hoog. In overleg heb ik kunnen rege[lees meer...]len 75mg te krijgen. Dit werkte beter de ergste bijwerkingen namen af, maar wel eens in de 3 weken inplaats van 4 weken, want ik ervaarde vererging van de klachten na de 3e week. Na maanden stopte mijn menstruatie. Me prolactine was gestegen waardoor er melk uit de tepels druppelde. Ik kreeg hier een lage dosering parlodel voor. Bewust laag omdat het de tegenover gestelde werking heeft van de paliperidon. Het allermooiste voordeel van de paliperidon is dat het mijn wanen weg nam. De stemmen in me hoofd tot zwijgen heeft gebracht en ik een normaal leven weer kon appakken. Ik werk nu al 4 maanden 32uur per week en ben daar best trots op. Voorheen ervaarde ik de klachten die passen bij schizofrenie en was bang dat ik shinzofrenie had. Ik mocht de medicatie in overleg meer afbouwen naar 50mg. Dit ging niet goed omdat ik daarnaast ook amfetamine gebruikte. Ik vroeg om de 75mg en stabiliseerde daarop. Ik ben gestopt met drugs en vroeg maanden later om weer te proberen af te bouwen. Dit keer ging het goed op 50mg zo goed dat ik maanden daarna naar 25mg mocht en nu helemaal gestopt ben met de medicatie en dat gaat nog steeds erg goed. Ik heb dit medicijn anderhalf jaar of bijna 2 jaar gehad. Ik leerde tijdens mijn genezing hoe het zo ver was gekomen dat ik stemmen hoorde. En zoals ik ze ben gaan horen heb ik ze ook stil kunnen krijgen. Het werden weer gedachtes en die gedachtes kwamen van mij. Alleen medicatie zou niet helpen als je niet bereid bent te genezen. Je moet zelf het meeste doen. Therapie is ook erg belangrijk alhoewel ik nog steeds op een wachtlijst sta voor traumatherapie. Maar ik heb inplaats daarvan het geluk getrroffen een perfecte partner tegen te komen die veel geduld en begrip en betrokkenheid toont in mijn herstelproces. Ik ben van iemand die een verslonst huis had de hele dag door wijn dronk om het dragelijk te maken en kluizenaar met dichtgeplakte ramen en gesloten gordijnen naar iemand met een schoon huis, strakke planning 32uur per week aan het werk en nog koken ook na het werk. Ik ben dankbaar dat dit medicijn er is. Het is wel belangrijk de juiste dosering te vinden.

04-03-2015 | Man | 27
paliperidon (6mg)
Psychose
Eerst begonnen met risperdal was suicidaal door die medicijnen en kon ook niet meer slapen. Ook enorm veel last van bewegingsstoornissen. Kon zelf geen glas water meer opheffen. Nu met invega voel ik me veel beter, en ik neem dit medicijn nu al zo'n 4 jaar. Is door autisme en een pyschose dat ik dit moet nemen.

03-06-2013 | Man | 24
ADHD
invega werkt, maar met de bijwerkingen erbij vind ik het nemen niet waard. Ik voelde me wel terug rustig in men hoofd, maar begon te kwijlen als een hond(nooit gehad), kreeg tics(constant begwegen van lippen) en voelde minder levendig dan een kamerplantje. Voor mensen die zwaar pyschotisch zijn is dit middel waarschijnlijk wel aan te raden maar is dit niet het geval zou ik[lees meer...] het zeker niet nemen...Ik denk wel dat ik veel bijwerkingen had door dit middel die niet iedereen heeft door het te gebruiken...

22-01-2012 | Man | 24
Schizofrenie
Ik ervaar geen klachten mbt het krijgen van een psychose en heb een lage dosering. Ook ervaar ik geen bijwerkingen itt Risperdal of Abilify, maar met een hoge dosering zou dat waarschijnlijk wel anders zijn vermoed ik.

14-09-2011 | Man | 24
Psychose
Werkt veel beter dan risperdal, geen enkele bijwerking

26-06-2018 | Man | 23
paliperidon (3mg)
Gedragsstoornis
Makkelijk bij de apotheek af te halen en goede service. Middel werkt goed en snel. Heb er verder ook geen klachten over.

23-02-2018 | Man | 23
paliperidon (6mg)
Psychische klachten
Heb jarenlang dit middel gebruikt omdat het zogezegd moest van een psychiater. Tijdens gebruik niet veel van gemerkt. Ik leide mijn leven zoals anders en had niet echt de indruk dat er wat veranderde in mijn denken of doen. Wel redelijk veel bijgekomen in gewicht en een serieuze oververmoeidheid (maar dit heeft wss een andere oorzaak , cvs of dergelijke, nu aan het onderzo[lees meer...]ekken) sinds januari gestopt met die medicatie en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk. Eerste weken was ik wel wat neerslachtig wss door het abrupt afbreken maar nu voel ik mij terug in de fleur van mijn leven. Ben al serieus afgevallen mede door wat beweging waar ik nu weer zin in heb. Vermoeidheid blijft wel, echter hoor ik nu wel mijn wekkers afgaan wat ik anders niet hoorde met de medicatie. Ook kan ik terug dromen. Tijdens het gebruik van de medicatie heb ik geen enkele keer gedroomd. Na het stoppen ermee kan ik terug vrolijk dromen en herinner ik me ze ook.

30-11-2011 | Vrouw | 21
paliperidon
Door dit medicijn leek het alsof er glazen platen om mij heen gebouwt waren. Ik kon geen normale gesprekken meer voeren, alle creatifitijd was weg en mijn passie voor muziek was ineens verdwenen!!?! Mijn ouders herkende mij niet meer, Ik zat er bij als een kasplantje. Ook zag ik er slecht uit ( mijn mond hing open en mijn ogen stonden op half 7) Ik werd niet meer ongeste[lees meer...]ld en ik kwam 8 kilo in 3,5 maand aan. MIjn lichaam is erg belangrijk voor me, dus begon ik mezelf uit te hongeren maar nog steeds vlogen de kilo's er aan. Ik was erg opgezwollen het leek wel alsof ik zwanger was. Ik moet wel eerlijk zeggen ik had geen last meer van stemmen. Maar helaas was het plezier in het leven dat ik net weer te pakken had voor de medicatie wel weg.

13-08-2014 | Vrouw | 16
Schizofrenie
In het begin dat ik die medicatie nam had ik wel het gevoel dat het echt hielp na een paar maand heeft het nauwelijks nog effect en zijn de dingen slechter dan voorheen. Ik neem het alleen nog omdat het moet. Ook heb ik een vervelende bijwerking namelijk melkproductie een dat kan soms vervelend zijn.

29-11-2010 | Man
Schizofrenie
werkt bij mij beter als risperdal

29-08-2010 | Vrouw
Angst