Ervaringen met Invega

paliperidon

Bipolaire stoornis (5 meningen)

21-03-2013 | Man | 30
Schizofrenie
Ik leef weer mijn eigen normaal leven als een mens

22-01-2012 | Man | 24
Schizofrenie
Ik ervaar geen klachten mbt het krijgen van een psychose en heb een lage dosering. Ook ervaar ik geen bijwerkingen itt Risperdal of Abilify, maar met een hoge dosering zou dat waarschijnlijk wel anders zijn vermoed ik.

04-06-2021 | Man | 49
paliperidon (9mg)
Schizofrenie
Helpt goed om wanen en stemmen te onderdrukken. Gevoelsleven blijft in tact. Geen harnas gevoel of onwezenlijk gevoel zoals bij risperdal. Nadeel ben 10 kg aangekomen. Neiging om lang te slapen. Voel me ook minder fit. Heel soms bewegingsonrust in kaak en kwijlen tijdens slapen.

23-08-2018 | Man | 29
paliperidon (75mg)
Schizofrenie
Het is best een goed medicijn, alleen kunnen de injecties ongelooflijk veel pijn doen een paar dagen. Ik ga nu aanvragen of ik over op zuigtabletten mag want m'n arm is helemaal lam van de pijn als ik wil draaien. Heb al een klacht ingediend maar hielp niks. Oh ja, het is niet altijd zo geweest, het is iets van het laatste jaar en gebruik het al 6 jaar.

20-05-2012 | Man | 40
Schizofrenie
Ik had een paar maanden een psychose en gebruikte Abilify, het bleek niet effectief genoeg tegen de pos. symptomen. Na staken Abilify en na gebruik van ongeveer 7 weken Invega zijn alle pos. symptomen verdwenen. Nu wel vaak slaperig en ietwat neerslachtig. Maar heel fijn is de rust die ik nu in mijn hoofd heb. Ik heb nu ook niet dat "cocon/harnas" gevoel (wig tussen mij en[lees meer...] de wereld) dat ik met het "zusje" Risperdal wel heb gehad. Daarnaast gebruik ik ook Lexapro.

13-08-2014 | Vrouw | 16
Schizofrenie
In het begin dat ik die medicatie nam had ik wel het gevoel dat het echt hielp na een paar maand heeft het nauwelijks nog effect en zijn de dingen slechter dan voorheen. Ik neem het alleen nog omdat het moet. Ook heb ik een vervelende bijwerking namelijk melkproductie een dat kan soms vervelend zijn.

22-10-2021 | Man | 35
paliperidon (100mg/ml)
Schizofrenie
Lees dit maar eerst voordat je de pillen of injecties neemt - ik raad beide niemand aan. Kreeg eerst een paar pillen en daarna een 150 mg injectie, vervolgens een 100 mg injectie en later nog een 75 mg injectie onder dwang. Als je je leven wilt kapotmaken moet je vooral deze injectie nemen als het verkeerd uitwerkt (wat het in de meeste gevallen doet) dan moet je 6 maand [lees meer...]tot een jaar wachten tot het is uitgewerkt ( meestal 9 maand). Zolang blijft het in je lichaam hangen. Hiervoor heb ik al meerdere middelen geprobeerd zoals haldol , seroquel, aripiprazol, olanzapine.....invega is bij verre het ergste middel Als je de injectie neemt wat gebeurd er dan ? Nou ik belande doodziek in bed en zakte geleidelijk weg in de diepste depressie... de meest duistere plek die je kan voorstellen. Je krijgt stijve spieren , hartproblemen, brandende hoofdpijn, slapeloosheid , anhedonie, vermoeidheid en een wastlijst andere zij-effecten inclusief geen gedachten, concentratieproblemen, geheugenproblemen, cognitieve problemen. Ik heb een hele maand 24/7 in bed gelegen en kon helemaal niks meer. De anhedonie is erg sterk dat wilt zeggen dat je nergens meer plezier in hebt tot op het punt van dat het verlammende depressie en neerslachtigheid teweegbrengt en als een zombie rondloopt. In dit geval is het middel erger dan de kwaal. Ik kan geen boek lezen, film kijken of douch nemen, alles is saai en kost enorm veel energie om te doen. Ondertussen na zoeken ben ik vele honderden mensen tegengekomen (vooral op bluelight forum ) met dezelfde problematiek. ik ben veel mensen tegengekomen waarbij het zelfs anderhalf jaar duurde voordat de effecten van een of twee injecties waren uitgewerkt , sommigen hadden zelfs permanent last van klachten zelfs na twee injecties. Er zijn zelfs mensen die maandenlang niks anders kunnen dan in bed liggen. Je kan er niks tegen doen want het blokeert dopamine en serotonine receptoren. niks werkt meer : caffeine, amphetamine, cannabis, pijnstillers zoals opiaten en andere drugs of medicijnen. Zelfs anti-depressiva worden geblokkeerd zelfs op de hoogste dosage. Ik loop constant rond zonder dopamine/serotonine in mijn lichaam... en dit waarschijnlijk voor een heel jaar. Ik kan er niet over uit dat de middel is goedgekeurd door de autoriteiten/gezondheidzorg / FDA . Het zou verboden worden. Laat je niet misleiden door een paar positieve recensies want als je op andere websites kijkt zie je dat 90% tot 95% van de recensies negatief zijn over invega. Die injecties zijn levensgevaarlijk. Ik heb het gevoel alsof ik een hersenbeschadiging heb opgelopen zo slecht ben ik er van achteruit gegaan... letterlijk met een paar prikken mijn leven en gezondheid kwijt... diep triest.