ziekte

Levomepromazine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor schizofrenie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: schizofrenie

Abilify

19-07-2022 | Vrouw | 24
aripiprazol
Schizofrenie
De artsen denken dat dit spul beter is om verdere psychoses te voorkomen na reeds 5 psychoses. Maar dit spul is een hel! Ik had het over een bijbelvers, de geestesgave staat in korinthiers. Ik snap dat het misschien een ongepast moment was, maar om mijn leven hiermee af te pakken vind ik zeer onvriendelijk en woorden die ik niet mag zeggen.

07-02-2022 | Man | 37

Haldol

03-12-2021 | Man | 25
haloperidol
Schizofrenie
ik wou andere mensen de dood injagen en dingen in laten exploderen. 6 maanden haldol, seroxat en invega te nemen werden de gevoelens/ gedachten te verminderen. In van plaats van invega ben ik overgeschakeld naar xeplion. En nu na een jaar medicatie te nemen zijn mijn gedachten niet meer op de voorgrond aanwezig. Dus zeer positief over de medicatie. Ik nam in het begon 2[lees meer...]mg haldol en nu nog 0,5mg op regelmatige basis. invega 9 mg of 100 mg xeplion, nu 75 mg iedere maand seroxat 40 mg iedere dag

22-10-2021 | Man | 35
Schizofrenie
Lees dit maar eerst voordat je de pillen of injecties neemt - ik raad beide niemand aan. Kreeg eerst een paar pillen en daarna een 150 mg injectie, vervolgens een 100 mg injectie en later nog een 75 mg injectie onder dwang. Als je je leven wilt kapotmaken moet je vooral deze injectie nemen als het verkeerd uitwerkt (wat het in de meeste gevallen doet) dan moet je 6 maand [lees meer...]tot een jaar wachten tot het is uitgewerkt ( meestal 9 maand). Zolang blijft het in je lichaam hangen. Hiervoor heb ik al meerdere middelen geprobeerd zoals haldol , seroquel, aripiprazol, olanzapine.....invega is bij verre het ergste middel Als je de injectie neemt wat gebeurd er dan ? Nou ik belande doodziek in bed en zakte geleidelijk weg in de diepste depressie... de meest duistere plek die je kan voorstellen. Je krijgt stijve spieren , hartproblemen, brandende hoofdpijn, slapeloosheid , anhedonie, vermoeidheid en een wastlijst andere zij-effecten inclusief geen gedachten, concentratieproblemen, geheugenproblemen, cognitieve problemen. Ik heb een hele maand 24/7 in bed gelegen en kon helemaal niks meer. De anhedonie is erg sterk dat wilt zeggen dat je nergens meer plezier in hebt tot op het punt van dat het verlammende depressie en neerslachtigheid teweegbrengt en als een zombie rondloopt. In dit geval is het middel erger dan de kwaal. Ik kan geen boek lezen, film kijken of douch nemen, alles is saai en kost enorm veel energie om te doen. Ondertussen na zoeken ben ik vele honderden mensen tegengekomen (vooral op bluelight forum ) met dezelfde problematiek. ik ben veel mensen tegengekomen waarbij het zelfs anderhalf jaar duurde voordat de effecten van een of twee injecties waren uitgewerkt , sommigen hadden zelfs permanent last van klachten zelfs na twee injecties. Er zijn zelfs mensen die maandenlang niks anders kunnen dan in bed liggen. Je kan er niks tegen doen want het blokeert dopamine en serotonine receptoren. niks werkt meer : caffeine, amphetamine, cannabis, pijnstillers zoals opiaten en andere drugs of medicijnen. Zelfs anti-depressiva worden geblokkeerd zelfs op de hoogste dosage. Ik loop constant rond zonder dopamine/serotonine in mijn lichaam... en dit waarschijnlijk voor een heel jaar. Ik kan er niet over uit dat de middel is goedgekeurd door de autoriteiten/gezondheidzorg / FDA . Het zou verboden worden. Laat je niet misleiden door een paar positieve recensies want als je op andere websites kijkt zie je dat 90% tot 95% van de recensies negatief zijn over invega. Die injecties zijn levensgevaarlijk. Ik heb het gevoel alsof ik een hersenbeschadiging heb opgelopen zo slecht ben ik er van achteruit gegaan... letterlijk met een paar prikken mijn leven en gezondheid kwijt... diep triest.

Haloperidol

21-08-2021 | Vrouw | 25
haloperidol
Schizofrenie
Maakt je hersendood pas maar op

03-07-2021 | Man | 57
Schizofrenie
Ik had eerst veel hallucinaties bij het opstaan, maar toen ik dit innam kreeg ik een bloedneus, met eigenlijk opgedroogd bloed en veel dorst Ik ben maar op bed gaan liggen en heb het nooit meer ingenomen. Nu heb ik wel verdenkingen dat ik daardoor epileptische aanvallen gekregen heb, maar dan heten ze myoclonieën. (van wegen hersenbeschadigingen, die ook door drugs kunnen [lees meer...]ontstaan zijn.) Overigens hallucinaties zijn een bijwerking van vitamine D gebrek, dus dat had ik eerder kunnen weten.

21-06-2021 | Vrouw | 24
Schizofrenie
Ik slik sinds juli 2019 quetiapine omdat ze dachten dat ik schizofrenie heb (blijkt borderline te zijn) Hielp niet tegen psychoses (waanideeën) en angsten Zit nu op 500 mg voor het slapen gaan, word er niet meer slaperig van. Kan door teveel aan quetiapine niet meer slikken sinds maart, constant in paniek en en dus ook angst aanvallen In het eerste half jaar 45 kg a[lees meer...]an gekomen. Sport nou 4 maand intensief maar lukt me niet om de kilo’s er vanaf te krijgen

Risperdal

04-06-2021 | Man | 49
risperidon
Schizofrenie
Helpt goed om stemmen en wanen te onderdrukken. Maar voelde me bedwelmd, onwezenlijk gevoel, vaak omschreven als harnas. Lijkt op depersonalisatie. Enigszins last van moeheid. Maar dosering was niet heel hoog. Door onwezenlijk gevoel ook toename van depressieve gevoelens.

04-06-2021 | Man | 49
Schizofrenie
Helpt goed om wanen en stemmen te onderdrukken. Gevoelsleven blijft in tact. Geen harnas gevoel of onwezenlijk gevoel zoals bij risperdal. Nadeel ben 10 kg aangekomen. Neiging om lang te slapen. Voel me ook minder fit. Heel soms bewegingsonrust in kaak en kwijlen tijdens slapen.

16-04-2021 | Man | 40
Schizofrenie
5 jaar genomen en nu macheerd het niet meer voort slapen . (....) (red. Mijnmedicijn.nl:Let op: deze mening is aangepast)

17-01-2021 | Man | 29
Schizofrenie
Plotseling neer vallen na langdurige gebruik heel erge slapeloosheid pas op met dit medicijn Xeplion is uit je lichaam na 6-9 maanden, hoewel verreweg het meeste al na drie maanden dus al je klachten heb wees er op tijd bij

Cisordinol

30-12-2020 | Man | 29
zuclopentixol
Schizofrenie
Krijg dit middel tegen schizofrenie. Ik ben wat kg aangekomen en heb last van concentratieproblemen en last van slappe of suffe spieren. Verder wel makkelijk om 't in depot vorm binnen te krijgen. Voel me wel wat angstiger, weet niet of het door de medicijnen komt.

Clozapine

03-12-2020 | Vrouw | 62
clozapine
Schizofrenie
Wegens( vermeende) schizofrenie voorgeschreven. Andere antipsychotica hadden onacceptabele bijwerkingen. Echter clozapine spande de kroon: depersonalisatie en derealisatie, psychoses, gewichtstoename , diabetes ontwikkeld. Volledige vervlakking, 15 uur per dag slapen. Door langdurig (26 jaar)gebruik volkomen ondergesneeuwd in allerlei psychische klachten die dus schizofren[lees meer...]ie bevestigden. Echter na afbouw ( van 600 mg pd) geen psychoses en depersonalisatie gevoelens meer gehad! Had ook aripripazol,venlafaxine en oxazepam in hoge doses, na afbouw clozapine ook niet meer nodig! Dus: bezint eer ge begint. Blijf zeer goed in de gaten houden of klachten niet medicijn- gerelateerd zijn! Clozapine heeft mijn leven verziekt! Diagnose schizofrenie is overigens geschrapt nu. Na 44 jaar. NB

Fluanxol

03-12-2020 | Man | 28
flupentixol
Schizofrenie
Door drugs geïntroduceerd schizofrenie, het spul werkt erg goed het gevaar is voelen als een emotieloze zombie bij te hoge dosis. Het doet niet veel behalve stoffen in de brein tegenhouden . voornamelijk dopamine heb ik gelezen

Fluanxol

25-11-2020 | Vrouw | 38
flupentixol
Schizofrenie
Allerlei medicijnen aripripazol syprexa risperdal haldol dit medicijn is ook lastig heb lorazepam nodig om rust te ervaren.

06-02-2020 | Vrouw | 49
Schizofrenie
Ik slik sinds 10 jaar dit middel, 800 mg per dag. ik gebruik de xr voor de onderhoudsdosis en de gewone seroquel voor als ik me niet goed voel. Het echte rottige aan dit middel middel vind ik dat je geen eet rem hebt en daardoor flink dik wordt. Verder doe ik het er goed op.

31-01-2020 | Man | 44
Schizofrenie
ik heb adhd maar ggnet heeft mij schiezofreen verklaart omdat ik mensen op afstand hoor en met ze praat ik krijg xeplion omdat ik daar rustig van moet worden maar met die bijwerkingen wordt ik iedere keer hartstikke wild.ik heb geen ene reet aan dit medicijn want de stemmen gaan niet weg ik wordt niet rustig en heb alleen last van de bijwerkingen,de stemmen gaan niet weg w[lees meer...]ant ik ben niet schizofreen ben maar heb goede oren heb,dan heb ik ook nog 's een waardeloze psichiater die allang door had moeten hebben dat ik adhd heb en niet schizofreen ik heb wel psichische problemen omdat ik sexueel misbruikt ben voor deze behandeling heb ik 15 jaar op moeten wachten en krijg ik t eindelijk wordt mijn psycholoog die me emdr terapie moet geven ziek en breekt hij zijn elleboog als hier iets van waar is.waarom behandelt mijn psychiater me zo omdat hij van iemand heeft gehoord dat ik hem verkracht heb waar geen zak van waar is misbruikt door X, X die iedereen voorliegt over dat ik hem verkracht en worden behandelt door psychiater waarvan 1 van die j's ook wel voor X zal staan.uit eindelijk nog maar 1 ding xeplion is geen goed medicijn kijk maar naar de %ten van de tevredenheid en o ja gevaarlijk met tromboses in de familie mijn moeder had trombose en mijn vader en broer hebben allebij een herseninfarct gehad dat is toch ook een trombose een bloedpropje dat de aders verstopt maar dan in de hersenen andere medicijnen die ik hiervoor heb gehad ,risperdahl en ace map hebben ook geen enkel effect gehad op de stemmen, mvg,

10-12-2019 | Man | 30
Schizofrenie
Ik ben met dwang opgenomen en kreeg xeplion depot 150mg paar dagen later 100mg daarna 75mg om de 4 weken begin merkte ik niet veel alleen dat het brand op de injectie plaats en na 4maanden begon de nachten heel zwaar te worden krijg maar geen rust ze zeggen wel dat ik spigoose vrij ben maar de bijwerkingen zijn echt drama je kom niet meer fatsoenlijk aan je normaal rust

Risperdal

12-11-2019 | Vrouw | 49
risperidon
Schizofrenie
ik ben in 2013 met ridderzaal 1mg gestart zag en hoorde dingen die er niet waren sinds risperdal is dat allemaal weg ik ben niet aangekomen nog geen kilo het werkt voor mij primaire geen spoken meer

Sycrest

24-09-2019 | Man | 35
asenapine
Schizofrenie
lichte gewichtstoename maar het is mogelijk om te vermageren met die nieuwe anti psychotica, licht sederend niet zoals seroquel werkt voorql goed tegen positieve symptomen en angst.. wat meer energie , ervoor Abilify geslikt 8 jaar heb ook de ziekte van lyme waar abilify niet bij helpt of sycrest maar wel psychose... probeer nu collodial goud van Crystal voor de Lyme ik ho[lees meer...]op dat ik nog zal genezen van de Lyme en mijn vrijwilligerswerk terug kan opnemen in het dierenasiel . Huidige neuroleptica genezen geen negatieve symptomen of ziekte van lyme (neuro lyme)

Reagila

11-07-2019 | Man | 25
cariprazine
Schizofrenie
Zeer goede ervaring,weinig bijwerkingen en echte verbetering van negatieve symptomen.

06-04-2019 | Man | 36
Schizofrenie
Was vroeger in de war geraakt door drugs en alchol enz nu ik medicijnen gebruik blijf ik stabiel en ben ik niet meer pschotisch

Abilify

09-03-2019 | Vrouw | 44
aripiprazol
Schizofrenie
Ik slikte 100 mg clozapine en 20 mg abilify. Vanwege afvlakking emoties en trillen aan het afbouwen. Zit nu op 62,5 mg clozapine en 17,5 mg abilify. De clozapine vlakt nl af en de abilify zorg voor trillen volgens hulpverlener. Een tegelijk aan het afbouwen. Echter kreeg ik van de abilify pas een ander merk van de apotheek. Ik dacht dat dat geen kwaad kon. Ik werd echter k[lees meer...]otsmisselijk de hele dag. Angstig, verdrietig en erg onzeker werd ik ook. Ik heb net weer het andere merk ingenomen en voel me veel beter! Alle klachten zijn weer weg. Snap er niks van. Wel blij dat ik me weer beter voel in ieder geval. Hier moeten hulpverleners en patienten op letten!

Diazepam

27-01-2019 | Man | 52
diazepam
Schizofrenie
ik ben al vroeg in mijn leven gediagnosteerd met schizofrenie.ik krijg sindsdien al hele vele medicijnen ook seroquel.

02-12-2018 | Vrouw | 57
Schizofrenie
Droge mond Snelle hartactie in rust – 110 slagen p/m Verwardheid Verandering van bewustzijn Motorische stoornissen - Wiebelen met lichaam, continue bewegingsdrang van voeten en smakken met de mond. Flauwvallen Apathie - Stoornissen van aandacht Bloeddrukdaling Gewichtstoename Concentratieproblemen Tachycardie - Hart gaat zeer snel tot ze door de knieën valt, b[lees meer...]lijft bewust en aanspreekbaar maar spieren zijn verlamd - Ogen verstijven - Hartritme stopt 1.5 seconden volledig en gaat terug op gang aan idem ritme waarmee het stilgevallen is en de spierspanning neemt opnieuw toe. - Het hartritme past zich dan later aan een aannemelijker ritme(?) aan van 110-120 slagen p/m in rust. Versnelde ademhaling Labiele bloeddruk Onregelmatige pols – meting saturatie instabiel Wat voorafging: Dronk voor opname gedurende een 4tal maanden dagelijks 20-30 flesjes sterk bier ( 9%) na voorheen nooit alcohol geconsumeerd te hebben. Werd de 1ste maal opgenomen als psychiatrische patiënte na gestopt te zijn met het nuttigen van alcohol en het delirium dat ze doorging. Echter zonder de arts daarvan op de hoogte te brengen dat ze pas gestopt was met alcohol. Arts concludeerde wellicht dat het om een psychose ging gezien deze dezelfde symptomen weerspiegelen. Wegens stressfactoren (kans op verlies appartement, hond weggegeven vóór de eerste fase) die ze niet aankon een 2de maal opgenomen na inname van overdosis medicatie en zonder verdere vragen aangaande haar status uit de eerste opname geconcludeerd dat het om dezelfde psychose ging als bij de eerste opname. Gevolgen zijn niet te overzien op dit moment! Aangezien het dopamine gehalte zo laag staat leeft ze nu als een plant die hele dagen in bed ligt en enkel nog ontwaakt om te eten, roken enkele uren tv en slapen.

23-08-2018 | Man | 29
Schizofrenie
Het is best een goed medicijn, alleen kunnen de injecties ongelooflijk veel pijn doen een paar dagen. Ik ga nu aanvragen of ik over op zuigtabletten mag want m'n arm is helemaal lam van de pijn als ik wil draaien. Heb al een klacht ingediend maar hielp niks. Oh ja, het is niet altijd zo geweest, het is iets van het laatste jaar en gebruik het al 6 jaar.

Impromen

13-08-2018 | Vrouw | 23
broomperidol
Schizofrenie
Het was teveel. Plots in een injectie in mijn dijbeen. Door 'n verpleegster van de Caterina Ziekenhuis in Eindhoven. Was 4 maanden heel erg erg ziek.

05-05-2018 | Vrouw | 55
Schizofrenie
Eerst heb ik tijden Haldol geslikt. Dit is echt een paardenmiddel, veel bijwerkingen. Toen veranderde ik van psychiater en hij schteef mij Zyprexa (Olanzapine) voor. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor.

Cisordinol

01-05-2018 | Man | 61
zuclopentixol

23-03-2018 | Man | 46
Schizofrenie
Veel bezig geweest met het zoeken naar de juiste dosering. kwam tot de conclusie dat ik het beste af was met de eerste iname olanzapine 15mg in de ochtend en dan pas weer de avond de volgene dag. zo kwam ik erachter dat ik meer levendigheid en opgewektheid kon ervaren wat ik vervelend vond bij elke dag 15 mg was dus dat leven in een cocoon. dus misschien is het een aanrad[lees meer...]er voor een van jullie die ontvreden is over zijn toestand.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2788)
Angst & paniekstoornis (2244)
Depressie (2242)
Hoge bloeddruk (1601)