ziekte

Levomepromazine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor schizofrenie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: schizofrenie

12-11-2019

Risperdal (risperidon)
Schizofrenie

ik ben in 2013 met ridderzaal 1mg gestart zag en hoorde dingen die er niet waren sinds risperdal is dat allemaal weg ik ben niet aangekomen nog geen kilo het werkt voor mij primaire geen spoken meer
24-09-2019

Sycrest (asenapine)
Schizofrenie

lichte gewichtstoename maar het is mogelijk om te vermageren met die nieuwe anti psychotica, licht sederend niet zoals seroquel werkt voorql goed tegen positieve symptomen en angst.. wat meer energie , ervoor Abilify geslikt 8 jaar heb ook de ziekte van lyme waar abilify niet bij helpt of sycrest maar wel psychose... probeer nu collodial goud van Crystal voor de Lyme ik ho[lees meer...]op dat ik nog zal genezen van de Lyme en mijn vrijwilligerswerk terug kan opnemen in het dierenasiel . Huidige neuroleptica genezen geen negatieve symptomen of ziekte van lyme (neuro lyme)
11-07-2019

Reagila (cariprazine)
Schizofrenie

Zeer goede ervaring,weinig bijwerkingen en echte verbetering van negatieve symptomen.
06-04-2019

Schizofrenie

Was vroeger in de war geraakt door drugs en alchol enz nu ik medicijnen gebruik blijf ik stabiel en ben ik niet meer pschotisch
09-03-2019

Schizofrenie

Ik slikte 100 mg clozapine en 20 mg abilify. Vanwege afvlakking emoties en trillen aan het afbouwen. Zit nu op 62,5 mg clozapine en 17,5 mg abilify. De clozapine vlakt nl af en de abilify zorg voor trillen volgens hulpverlener. Een tegelijk aan het afbouwen. Echter kreeg ik van de abilify pas een ander merk van de apotheek. Ik dacht dat dat geen kwaad kon. Ik werd echter k[lees meer...]otsmisselijk de hele dag. Angstig, verdrietig en erg onzeker werd ik ook. Ik heb net weer het andere merk ingenomen en voel me veel beter! Alle klachten zijn weer weg. Snap er niks van. Wel blij dat ik me weer beter voel in ieder geval. Hier moeten hulpverleners en patienten op letten!
27-01-2019

Diazepam (diazepam)
Schizofrenie

ik ben al vroeg in mijn leven gediagnosteerd met schizofrenie.ik krijg sindsdien al hele vele medicijnen ook seroquel.
02-12-2018

Schizofrenie

Droge mond Snelle hartactie in rust – 110 slagen p/m Verwardheid Verandering van bewustzijn Motorische stoornissen - Wiebelen met lichaam, continue bewegingsdrang van voeten en smakken met de mond. Flauwvallen Apathie - Stoornissen van aandacht Bloeddrukdaling Gewichtstoename Concentratieproblemen Tachycardie - Hart gaat zeer snel tot ze door de knieën valt, b[lees meer...]lijft bewust en aanspreekbaar maar spieren zijn verlamd - Ogen verstijven - Hartritme stopt 1.5 seconden volledig en gaat terug op gang aan idem ritme waarmee het stilgevallen is en de spierspanning neemt opnieuw toe. - Het hartritme past zich dan later aan een aannemelijker ritme(?) aan van 110-120 slagen p/m in rust. Versnelde ademhaling Labiele bloeddruk Onregelmatige pols – meting saturatie instabiel Wat voorafging: Dronk voor opname gedurende een 4tal maanden dagelijks 20-30 flesjes sterk bier ( 9%) na voorheen nooit alcohol geconsumeerd te hebben. Werd de 1ste maal opgenomen als psychiatrische patiënte na gestopt te zijn met het nuttigen van alcohol en het delirium dat ze doorging. Echter zonder de arts daarvan op de hoogte te brengen dat ze pas gestopt was met alcohol. Arts concludeerde wellicht dat het om een psychose ging gezien deze dezelfde symptomen weerspiegelen. Wegens stressfactoren (kans op verlies appartement, hond weggegeven vóór de eerste fase) die ze niet aankon een 2de maal opgenomen na inname van overdosis medicatie en zonder verdere vragen aangaande haar status uit de eerste opname geconcludeerd dat het om dezelfde psychose ging als bij de eerste opname. Gevolgen zijn niet te overzien op dit moment! Aangezien het dopamine gehalte zo laag staat leeft ze nu als een plant die hele dagen in bed ligt en enkel nog ontwaakt om te eten, roken enkele uren tv en slapen.
23-08-2018

Invega (paliperidon)
Schizofrenie

Het is best een goed medicijn, alleen kunnen de injecties ongelooflijk veel pijn doen een paar dagen. Ik ga nu aanvragen of ik over op zuigtabletten mag want m'n arm is helemaal lam van de pijn als ik wil draaien. Heb al een klacht ingediend maar hielp niks. Oh ja, het is niet altijd zo geweest, het is iets van het laatste jaar en gebruik het al 6 jaar.
13-08-2018

Impromen (broomperidol)
Schizofrenie

Het was teveel. Plots in een injectie in mijn dijbeen. Door 'n verpleegster van de Caterina Ziekenhuis in Eindhoven. Was 4 maanden heel erg erg ziek.
05-05-2018

Olanzapine (olanzapine)
Schizofrenie

Eerst heb ik tijden Haldol geslikt. Dit is echt een paardenmiddel, veel bijwerkingen. Toen veranderde ik van psychiater en hij schteef mij Zyprexa (Olanzapine) voor. Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor.
01-05-2018

Cisordinol (zuclopentixol)

23-03-2018

Olanzapine (olanzapine)
Schizofrenie

Veel bezig geweest met het zoeken naar de juiste dosering. kwam tot de conclusie dat ik het beste af was met de eerste iname olanzapine 15mg in de ochtend en dan pas weer de avond de volgene dag. zo kwam ik erachter dat ik meer levendigheid en opgewektheid kon ervaren wat ik vervelend vond bij elke dag 15 mg was dus dat leven in een cocoon. dus misschien is het een aanrad[lees meer...]er voor een van jullie die ontvreden is over zijn toestand.
25-09-2017

08-08-2017

Schizofrenie

En wat `is schizofrenie? Waar zijn de wetenschappelijke bewijzen dat ik dat heb? Ik moet gedwongen aan de medicatie en ik wil er af. Maar dan krijg ik enge afkickverschijnselen waar men van maakt dat ik mijn psychoses weer terug zou hebben: dat zijn dus afkickverschijnselen. Ik heb nooit psychoses gehad. Maar door de Xeplion worden psychoses opgewekt zodra men er van af wi[lees meer...]l.
31-05-2017

Schizofrenie

Van de injectie merk je vrijwel niks en het is maar 1x per maand.
25-05-2017

Quetiapine (quetiapine)
Schizofrenie

Na plots 'stemmen' te horen een psychose gekregen en op advies van de psychiater quetiapine, inmiddels 800mg, en 2mg lorazepam gekregen echter werken deze medicijnen onvoldoende. In slaap komen gaat oke maar stemmen blijven en een geheugen verlies om U tegen te zeggen inmiddels. Ga over op Clozapine en hoop dat dat wel écht werkt.
18-02-2017

Fluanxol (flupentixol)
Schizofrenie

Heb veel last van de bijwerkingen, verstopping, verminderde eetlust en spierspanning. Ik loop hierdoor bij de fysiotherapie, tandarts en huisarts, moet steeds laxeren om verstopping van de darmen te compenseren, daardoor val ik af, weeg nog maar 51 kilo, hopeloos dus.
16-02-2017

Seroquel (quetiapine)
Schizofrenie

Toen ik net er achter kwam dat ik volgens mijn psychiater schizofrenie had, kreeg ik vrij direct medicijnen. Die moest ik ook de rest van me leven blijven slikken, wat mij schokte. Ik heb met mijn psychiater verschillende anti psychotica medicijnen gekregen vanwege angst, dwang gedachten, achterdochtig het paranoide type schizofrenie. Ik heb bijvoorbeeld geen last van ste[lees meer...]mmen in me hoofd of dingen die er niet zijn wel te zien. Wat mensen vaak denken aan schizofrenie verschijnselen. Ik heb een waslijst van medicatie geprobeerd om mijn verschijnselen te verminderen. Zoals: Risperdal, Zyprexa, Orap, Abilify, Seroquel en het ouderwetse middel Leponex, wat bij veel mensen toch heel goed werkt, maar bij mij niet. Uiteindelijk kwamen we uit bij Seroquel wat nu al ongeveer rond de 13 jaar al slik. In het begin begin werd het verhoogt naar 800 mg per dag. Ik heb op meerder plekken gewoond, dus meerdere psychiaters gehad. Uiteindelijk is de Seroquel zo verhoogd naar 1500mg (echt waar). De psycholoog zij tegen mij dat je tegenwoordig Seroquel met gemak naar 2400mg per dag kan innemen. Gelukkig is dat niet gebeurd. Ik neem in de ochtend 700 mg en voor het slapen de andere 800mg. Alleen de bijwerkingen die ik heb ben ik niet zo blij mee. Ik ben van 60 kilo naar 95 kilo in drie maanden aangekomen. Dus 35 kilo in drie maanden aangekomen, wat ik al niet normaal vind, terwijl ik veel sport en op mijn voeding let. Een andere bijwerking is dat ik ontzettend last heb van speeksel toevloed. Als ik 's avonds naar bed ga en ik moet een uur later plassen zijn mijn ogen gewoon rood. Ik slaap wel goed, eigenlijk te goed. Daarom heb ik later anti depressieva erbij gekregen, zodat ik in de ochtend beter mijn bed uit kan komen, zonder antidepressiva kan ik gerust tot 16:00 blijven door slapen, wat niet leuk is. Toen ik jaren later bij een andere psychiater kwam, zei ze direct dat ik over gedoseerd ben met die 1500mg Seroquel, maar goed ik deed het er op. Heb geprobeerd af te bouwen, maar dan gaat het bij mij weer tussen de oren zitten, heel vervelend. Ik vind Seroquel ook een soort drugs, want ik heb mijn avond medicatie wel is vergeten en sliep heel erg onrustig en had het steenkoud in bed. Mijn advies is laat je niet te snel overhalen om zoveel medicatie te slikken. Bij de een werkt het al met 50 mg maar bij mij dus bij 1500 mg Seroquel. Ik heb nu last van een dikke buik wat mij dwars zit, ook had ik vooral in het begin eetbuien ook 's nachts. Dat is gelukkig verminderd. Ik probeer er alles aan te doen maar niks werkt. De psychiater zegt dat het met de stofwisseling te maken heeft, en vocht vasthoud. Van die stofwisseling begrijp ik niks van, en vocht vasthouden ook niet. Weet iemand mij te helpen met deze situatie, dat zal heel fijn zijn. Want ik zie veel mannen en vrouwen behoorlijk aan komen door dit middel. Psychiaters voeren je net zo hoog met medicijnen tot dat je niet meer praat. daar gaat het hun om. Ik vind dat niet oke, te makkelijk!!
08-01-2017

Alleen maar misselijkheid.
05-11-2016

Schizofrenie

Ik gebruikte eerst Haldol toen aan mij gevraagd werd of ik Xeplion wilde gebruiken heb ik daarmee ingestemd.. En ik voel me er verder best oké bij.. Ik gebruik het nu al bijna vijf jaar. Het eerste jaar had ik veel last van krampachtige ogen.. Dan trokken ze veel naar boven en zochten het licht op. Dat had ik vaak met uitgaan en dat voelt heel raar en je wordt er heel o[lees meer...]nzeker van. Na één dosis verminderd te hebben van 100 naar 75 mg is dit probleem helemaal verholpen. Ik heb er de afgelopen jaren misschien nog maar twee of drie keer last van gehad terwijl dat voorheen bijna elke week was. Dat was voor mij eigenlijk de enige bijwerking. Misschien dat je wat extra suf bent en minder gevoel ervaart. Dat weet ik niet want daar let ik allemaal niet zo op.
06-09-2016

Semap (penfluridol)
Schizofrenie

de psychiater denkt dat ik schietzofreen ben. maar ik ben dat niet! ik kreeg 2 keer medicijnvergifteging van de psychiatrie. ik was alleen maar aan het rouwen! rouwen meer niet. nu heb ik een verkeerde diagnose boven mijn naam. en daar ben ik heel erg boos over. mijn lichaam gaat achteruit door het gebruik van semap! de psychiatrie zou afgeschaft moeten worden.
24-08-2016

Leponex (clozapine)

28-07-2016

Risperdal (risperidon)
Schizofrenie

Dit is een nepdiagnose bij mij geweest om mij valselijk in een inrichting te stoppen. Dit middel zorgt voor depressiviteit, zelfs voor normale vrolijke mensen en is ook aantoonbaar gevaarlijk op korte termijn m.b.t. zelfdoding en bewust zijn veranderend op de korte en lange termijn. Risperdal is volgens Finse wetenschappelijke middelen al dodelijk, samen met Seroquel en du[lees meer...]s niet aan te raden. Tegen de producent Johnsen en Johnsen in Amerika lopen er door diverse Amerikaanse staten al miljoenen claims, vanwege het verzwijgen van de gevaarlijke en dodelijke middelen. Dit middel moet in Nederland verboden worden en wietolie kan de negatieve effecten na inzet van Risperdal als dwangmedicatie enigszins goed maken, maar men zal nooit meer herstellen van het gebruik van het vergif Risperdal.

Semap (penfluridol)
Schizofrenie

ik kom wat aan van semap, verder vallen de bijwerkingen mee en ook wat vermoeidheidsgevoelens. Ik kan niet meer zo goed sporten.

Haldol (haloperidol)
Schizofrenie

ik heb dit middel 8 maanden gebruikt en kreeg er bewegingsdrang van. Ik kon niet meer fatsoenlijk op een stoel zitten of in bed liggen, lag continue te bewegen en te schudden. Nu ben ik met de haldol gestopt maar heb nog steeds onrust in mijn lichaam, eraan overgehouden misschien. Hoop dat t ooit weggaat.

Schizofrenie

Ik kreeg dit middel per injectie ingediend eind 2013 tot met januari 2014. Ik kreeg ademhalings problemen, kwam kilo's aan in korte tijd en ging ervan zweten. Nu 3 jaar later ondervind ik nog steeds hinder van dit spul. Het zweten is nooit meer overgegaan. Ik vind dit grote troep wat ze in me gespoten hebben, had nooit gebeurd moeten zijn.
27-05-2016

Aripiprazol (aripiprazol)
Schizofrenie

Hallo, Na 6 jaar ingesteld te zijn geweest op risperidon vanwege de aandoening schizofrenie, toch ook maar eens Abilify/aripiprazol gekozen vanwege dat het een milder medicijn zou zijn. Het omstellen duurde 6 weken en ik werd van 3 mg risperidon omgesteld naar 10 mg aripiprazol. Daarna kreeg ik psychotische klachten (zoals allerlei vreemde gedachten en ook meer gedachte[lees meer...]n) en werd de dosis langzaam steeds verhoogd van 10 naar 15, naar 20, naar 25 en ook 1 keer naar 30 mg. De gedachten bleven ziekelijk en ik werd psychotisch. Toen ben ik risperidon bij gaan slikken om de psychose te beteugelen. Al snel zat ik weer aan 3 mg Risperidon waarbij de aripiprazol op 10 mg stond. De psychotische klachten nemen langzaam af. Aripiprazol bleek in mijn situatie niet effectief genoeg, niet zo effectief als risperidon, en blijkbaar heb ik toch een wat steviger medicijn zoals risperidon nodig.
11-05-2016

Latuda (lurasidon)
Schizofrenie

In september ben ik na een zoektocht van 3,5 jaar gestart met Latuda tegen mijn psychotische klachten. Het is het eerste middel dat bij mij goed helpt. Ik heb minder last van belevingen, minder last van angst en kan beter functioneren. Wel blijf ik in zekere mate last houden van de negatieve symptomen. Maar ook die verbeteren langzaam maar zeker. Sinds ik dit middel slik h[lees meer...]erstel ik voor het eerst echt! Ik heb nu meer ruimte om te werken aan mijn herstel omdat ik minder last heb van mijn klachten. Ik ben vergeleken met een jaar geleden een ander mens. De bijwerkingen zijn lastig maar vergeleken met het resultaat niet onoverkomelijk! Ook val ik langzaam maar zeker weer af terwijl ik van o.a. clozapine veel aangekomen was.
14-03-2016

Fluanxol (flupentixol)
Schizofrenie

Xeplion is een ramp: je kunt niks meer, als je 1 rumboon eet, ben je dagen van slag, het geeft bultjes op de huid (en van binnen?) enz. enz. Dus: ik heb het geweigerd en overgestapt naar Fluanxol. Dit dient ook het doel en amper bijwerkingen, alleen enkele dagen tot een kleine week wat extra moe en dat tegen 3% (!!!!!!) van de kosten voor de verzekering. Ik ben veel energi[lees meer...]eker (niet té), kan af en toe een biertje nemen en content. Mijn omgeving is weer tevreden met mij, dus blij toe!
14-03-2016

Schizofrenie

problemen met de huid, met de ademhaling/energie/vermoeidheid, met plassen en dan de gewone: niet slapen rusteloos enz. volgens bijsluiter; half jaar geleden gestopt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1679)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)