Levomepromazine

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor schizofrenie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: schizofrenie

25-02-2024 | Man | 48
Schizofrenie

erectiestoornis lusteloos verminderde zin in seks overgewicht slaperigheid

Ik gebuik cisordinol nu 10 jaar en het werkt goed tegen psychose of belevingen. Ik ben als de dood voor spuiten en nu een jaar injecties. Met emla pleister wel te doen. Eerder pillen 8 mg gehad en meteen overgewicht tot nu 25 kilo en geleidelijk meer problemen met seks gekregen. Slechte erectie en weinig zin. Ook last van geheugen en creativiteit.

Orap

16-11-2023 | Man | 46
pimozide
Schizofrenie
Ik had eerst clozapine dat mocht niet meer toen 2mg orap dat werd met 500% omhoog gedaan Nu een paar milligram eraf Voel me star in hoofd kan moeilijk mijn bed uitkomen impotentie. Jammer dat ik het slikken moet van de ggz want het haalt een hoop energie weg als je iets wilt doen en ondernemen

29-09-2023 | Man | 35
Schizofrenie
Is zeer hardnekkig spul, de olie is moeilijk in te spuiten en maakt meer kapot dan dat het de boel repareerd. Ik vraag me dan ook af of dit een medicijn is gezien het aantal bijwerkingen. 10mg per dag is de minimale dosis voor schizofrenie. Dat heb ik dan ook voorgeschreven gekregen. Het effect is dat ik 23 kg ben aangekomen in twee jaar. Ik lig dagelijks 14+ uur in be[lees meer...]d, heb weinig lust om iets te doen en kan ook nauwelijks meer genieten. Voorheen zeer actieve leven, daar is nu maar weinig van over. Ik zal er heel goed over nadenken of je met dit medicijn wilt/moet beginnen. Andere medicijnen ook geprobeerd alleen hebben voor mij nog meer bijwerkingen.

22-05-2023 | Man | 30
Schizofrenie
Hoorde stemmen die mijn lichaam half bestuurden, tijdens het blowen gebeurd. Abilify, haldol, fluanxol gehad. Abilify lijkt mij de beste tot nu toe. Psychose/schizofrenie meteen weg. Enige bijwerking is dat ik trager ben op het werk, sneller moe. Hopen dat de psychose wegblijft na afbouwen van dit medicijn!

29-04-2023 | Man | 36
Schizofrenie
Meerdere psychoses gehad in mn leven. Soms last van angsten, dan wordt dosering tijdelijk verhoogd. Heeft achterdocht weggenomen en kan door dit middel weer helder denken. Wel wat aangekomen in gewicht. Dit middel als eerst gekregen en sloeg meteen aan. Uiteindelijk kon ik reflecteren op mn achterdocht en ben er weer bovenop gekomen mbt van het remmen van wanen. Geprobeerd[lees meer...] af te bouwen maar symptomen kwamen terug.

14-04-2023 | Man | 26
Schizofrenie
Ik heb meerdere psychoses gehad. Sommige van langer dan 6 maanden. Dit medicijn is niet fijn, zeker in het eerste jaar(!). Maar zeer effectief. Ik heb een redelijk normaal leven, en de psychoses die ik heb zijn veel minder heftig dan dat ze zouden zijn zonder medicijnen.

Acemap

22-02-2023 | Man | 47
penfluridol
Schizofrenie
Acemap veroorzaakt emotieloze stemming diabetes en hartritme stoornissen

29-01-2023 | Man | 38
Schizofrenie
Ik heb schizofrenie en psychose maar seroquel xr is meer om te kunnen slapen. Ik ben evengoed gek en autistisch in mijn eigen goesting interesses. Ik leef in mijn eigen wereld omdat ik zo geprogrammeerd ben en kan mij niet aanpassen zoals anderen. Handicapt schizofrenie psychose. Vraag mij af of ik een hersenscan nodig hebt?

27-12-2022 | Man | 36
Schizofrenie
Dit medicijn is voor maximale onderdrukking van de psychotische symptomen te bereiken met een minimum aan bijwerkingen. Zelf ben ik het niet eens met de diagnose.

30-11-2022 | Man | 53
Schizofrenie
Ik ben Ingmar en 4 maanden in behandeling voor manische psychose. Mijn leven is emotioneel omgegooid. In niets goesting (ook seksuele apeteit heel miniem) kan moeilijk in gang schieten ben futloos, emotielooss... Ga injectie stoppen in de hoop dat mijn levensvreugde terugkeert.

28-09-2022 | Vrouw | 45
Schizofrenie
Gaat vermoeid door het leven. Moeite om te sporten. Nam vroeger 600 Mg seroquel en al een poosje terug naar 1600 Mg quetiapine per dag en ook in de nacht. Ben wel 1 meter 93, dus kan dat dosis best meevallen in mijn geval. Ik weeg nu 147 kilo en 350gram. Normaal is de maximum hoeveelheid quetiapine 600 tot 800 Mg per dag maar dat is voor mensen met een kleinere gestaltes.

28-09-2022 | Vrouw | 45
Schizofrenie
Gaat vermoeid door het leven.

29-08-2022 | Man | 40
Schizofrenie
Ik heb dit 3 jaar gebruikt, ben nu gestopt (eigen besluit) en ik voel me 100 keer beter. Dit middel vermoord je persoonlijkheud

19-07-2022 | Vrouw | 24
Schizofrenie
De artsen denken dat dit spul beter is om verdere psychoses te voorkomen na reeds 5 psychoses. Maar dit spul is een hel! Ik had het over een bijbelvers, de geestesgave staat in korinthiers. Ik snap dat het misschien een ongepast moment was, maar om mijn leven hiermee af te pakken vind ik zeer onvriendelijk en woorden die ik niet mag zeggen.

07-02-2022 | Man | 37

Haldol

03-12-2021 | Man | 25
haloperidol
Schizofrenie
ik wou andere mensen de dood injagen en dingen in laten exploderen. 6 maanden haldol, seroxat en invega te nemen werden de gevoelens/ gedachten te verminderen. In van plaats van invega ben ik overgeschakeld naar xeplion. En nu na een jaar medicatie te nemen zijn mijn gedachten niet meer op de voorgrond aanwezig. Dus zeer positief over de medicatie. Ik nam in het begon 2[lees meer...]mg haldol en nu nog 0,5mg op regelmatige basis. invega 9 mg of 100 mg xeplion, nu 75 mg iedere maand seroxat 40 mg iedere dag

Invega

22-10-2021 | Man | 35
Schizofrenie
Lees dit maar eerst voordat je de pillen of injecties neemt - ik raad beide niemand aan. Kreeg eerst een paar pillen en daarna een 150 mg injectie, vervolgens een 100 mg injectie en later nog een 75 mg injectie onder dwang. Als je je leven wilt kapotmaken moet je vooral deze injectie nemen als het verkeerd uitwerkt (wat het in de meeste gevallen doet) dan moet je 6 maand [lees meer...]tot een jaar wachten tot het is uitgewerkt ( meestal 9 maand). Zolang blijft het in je lichaam hangen. Hiervoor heb ik al meerdere middelen geprobeerd zoals haldol , seroquel, aripiprazol, olanzapine.....invega is bij verre het ergste middel Als je de injectie neemt wat gebeurd er dan ? Nou ik belande doodziek in bed en zakte geleidelijk weg in de diepste depressie... de meest duistere plek die je kan voorstellen. Je krijgt stijve spieren , hartproblemen, brandende hoofdpijn, slapeloosheid , anhedonie, vermoeidheid en een wastlijst andere zij-effecten inclusief geen gedachten, concentratieproblemen, geheugenproblemen, cognitieve problemen. Ik heb een hele maand 24/7 in bed gelegen en kon helemaal niks meer. De anhedonie is erg sterk dat wilt zeggen dat je nergens meer plezier in hebt tot op het punt van dat het verlammende depressie en neerslachtigheid teweegbrengt en als een zombie rondloopt. In dit geval is het middel erger dan de kwaal. Ik kan geen boek lezen, film kijken of douch nemen, alles is saai en kost enorm veel energie om te doen. Ondertussen na zoeken ben ik vele honderden mensen tegengekomen (vooral op bluelight forum ) met dezelfde problematiek. ik ben veel mensen tegengekomen waarbij het zelfs anderhalf jaar duurde voordat de effecten van een of twee injecties waren uitgewerkt , sommigen hadden zelfs permanent last van klachten zelfs na twee injecties. Er zijn zelfs mensen die maandenlang niks anders kunnen dan in bed liggen. Je kan er niks tegen doen want het blokeert dopamine en serotonine receptoren. niks werkt meer : caffeine, amphetamine, cannabis, pijnstillers zoals opiaten en andere drugs of medicijnen. Zelfs anti-depressiva worden geblokkeerd zelfs op de hoogste dosage. Ik loop constant rond zonder dopamine/serotonine in mijn lichaam... en dit waarschijnlijk voor een heel jaar. Ik kan er niet over uit dat de middel is goedgekeurd door de autoriteiten/gezondheidzorg / FDA . Het zou verboden worden. Laat je niet misleiden door een paar positieve recensies want als je op andere websites kijkt zie je dat 90% tot 95% van de recensies negatief zijn over invega. Die injecties zijn levensgevaarlijk. Ik heb het gevoel alsof ik een hersenbeschadiging heb opgelopen zo slecht ben ik er van achteruit gegaan... letterlijk met een paar prikken mijn leven en gezondheid kwijt... diep triest.

Haloperidol

21-08-2021 | Vrouw | 25
haloperidol
Schizofrenie
Maakt je hersendood pas maar op

Olanzapine

03-07-2021 | Man | 57
olanzapine
Schizofrenie
Ik had eerst veel hallucinaties bij het opstaan, maar toen ik dit innam kreeg ik een bloedneus, met eigenlijk opgedroogd bloed en veel dorst Ik ben maar op bed gaan liggen en heb het nooit meer ingenomen. Nu heb ik wel verdenkingen dat ik daardoor epileptische aanvallen gekregen heb, maar dan heten ze myoclonieën. (van wegen hersenbeschadigingen, die ook door drugs kunnen [lees meer...]ontstaan zijn.) Overigens hallucinaties zijn een bijwerking van vitamine D gebrek, dus dat had ik eerder kunnen weten.

21-06-2021 | Vrouw | 24
Schizofrenie
Ik slik sinds juli 2019 quetiapine omdat ze dachten dat ik schizofrenie heb (blijkt borderline te zijn) Hielp niet tegen psychoses (waanideeën) en angsten Zit nu op 500 mg voor het slapen gaan, word er niet meer slaperig van. Kan door teveel aan quetiapine niet meer slikken sinds maart, constant in paniek en en dus ook angst aanvallen In het eerste half jaar 45 kg a[lees meer...]an gekomen. Sport nou 4 maand intensief maar lukt me niet om de kilo’s er vanaf te krijgen

Risperdal

04-06-2021 | Man | 49
risperidon
Schizofrenie
Helpt goed om stemmen en wanen te onderdrukken. Maar voelde me bedwelmd, onwezenlijk gevoel, vaak omschreven als harnas. Lijkt op depersonalisatie. Enigszins last van moeheid. Maar dosering was niet heel hoog. Door onwezenlijk gevoel ook toename van depressieve gevoelens.

Invega

04-06-2021 | Man | 49
Schizofrenie
Helpt goed om wanen en stemmen te onderdrukken. Gevoelsleven blijft in tact. Geen harnas gevoel of onwezenlijk gevoel zoals bij risperdal. Nadeel ben 10 kg aangekomen. Neiging om lang te slapen. Voel me ook minder fit. Heel soms bewegingsonrust in kaak en kwijlen tijdens slapen.

16-04-2021 | Man | 40
Schizofrenie
5 jaar genomen en nu macheerd het niet meer voort slapen . (....) (red. Mijnmedicijn.nl:Let op: deze mening is aangepast)

17-01-2021 | Man | 29
Schizofrenie
Plotseling neer vallen na langdurige gebruik heel erge slapeloosheid pas op met dit medicijn Xeplion is uit je lichaam na 6-9 maanden, hoewel verreweg het meeste al na drie maanden dus al je klachten heb wees er op tijd bij

30-12-2020 | Man | 29
Schizofrenie
Krijg dit middel tegen schizofrenie. Ik ben wat kg aangekomen en heb last van concentratieproblemen en last van slappe of suffe spieren. Verder wel makkelijk om 't in depot vorm binnen te krijgen. Voel me wel wat angstiger, weet niet of het door de medicijnen komt.

Clozapine

03-12-2020 | Vrouw | 62
clozapine
Schizofrenie
Wegens( vermeende) schizofrenie voorgeschreven. Andere antipsychotica hadden onacceptabele bijwerkingen. Echter clozapine spande de kroon: depersonalisatie en derealisatie, psychoses, gewichtstoename , diabetes ontwikkeld. Volledige vervlakking, 15 uur per dag slapen. Door langdurig (26 jaar)gebruik volkomen ondergesneeuwd in allerlei psychische klachten die dus schizofren[lees meer...]ie bevestigden. Echter na afbouw ( van 600 mg pd) geen psychoses en depersonalisatie gevoelens meer gehad! Had ook aripripazol,venlafaxine en oxazepam in hoge doses, na afbouw clozapine ook niet meer nodig! Dus: bezint eer ge begint. Blijf zeer goed in de gaten houden of klachten niet medicijn- gerelateerd zijn! Clozapine heeft mijn leven verziekt! Diagnose schizofrenie is overigens geschrapt nu. Na 44 jaar. NB

Fluanxol

03-12-2020 | Man | 28
flupentixol
Schizofrenie
Door drugs geïntroduceerd schizofrenie, het spul werkt erg goed het gevaar is voelen als een emotieloze zombie bij te hoge dosis. Het doet niet veel behalve stoffen in de brein tegenhouden . voornamelijk dopamine heb ik gelezen

Fluanxol

25-11-2020 | Vrouw | 38
flupentixol
Schizofrenie
Allerlei medicijnen aripripazol syprexa risperdal haldol dit medicijn is ook lastig heb lorazepam nodig om rust te ervaren.

06-02-2020 | Vrouw | 49
Schizofrenie
Ik slik sinds 10 jaar dit middel, 800 mg per dag. ik gebruik de xr voor de onderhoudsdosis en de gewone seroquel voor als ik me niet goed voel. Het echte rottige aan dit middel middel vind ik dat je geen eet rem hebt en daardoor flink dik wordt. Verder doe ik het er goed op.

31-01-2020 | Man | 44
Schizofrenie
ik heb adhd maar ggnet heeft mij schiezofreen verklaart omdat ik mensen op afstand hoor en met ze praat ik krijg xeplion omdat ik daar rustig van moet worden maar met die bijwerkingen wordt ik iedere keer hartstikke wild.ik heb geen ene reet aan dit medicijn want de stemmen gaan niet weg ik wordt niet rustig en heb alleen last van de bijwerkingen,de stemmen gaan niet weg w[lees meer...]ant ik ben niet schizofreen ben maar heb goede oren heb,dan heb ik ook nog 's een waardeloze psichiater die allang door had moeten hebben dat ik adhd heb en niet schizofreen ik heb wel psichische problemen omdat ik sexueel misbruikt ben voor deze behandeling heb ik 15 jaar op moeten wachten en krijg ik t eindelijk wordt mijn psycholoog die me emdr terapie moet geven ziek en breekt hij zijn elleboog als hier iets van waar is.waarom behandelt mijn psychiater me zo omdat hij van iemand heeft gehoord dat ik hem verkracht heb waar geen zak van waar is misbruikt door X, X die iedereen voorliegt over dat ik hem verkracht en worden behandelt door psychiater waarvan 1 van die j's ook wel voor X zal staan.uit eindelijk nog maar 1 ding xeplion is geen goed medicijn kijk maar naar de %ten van de tevredenheid en o ja gevaarlijk met tromboses in de familie mijn moeder had trombose en mijn vader en broer hebben allebij een herseninfarct gehad dat is toch ook een trombose een bloedpropje dat de aders verstopt maar dan in de hersenen andere medicijnen die ik hiervoor heb gehad ,risperdahl en ace map hebben ook geen enkel effect gehad op de stemmen, mvg,