Ervaringen met Lithiumcarbonaat

lithium

Bipolaire stoornis (62 meningen)

Seroquel (630 meningen)

tegen clusterhoofdpijn

28-09-2015 | Man | 47
lithium (400mg)
Clusterhoofdpijn
Na jaren weer eens in de medicatie molen via LUMC eerst weer een verapamil geslikt geen succes, nu mocht ik lithium gaan proberen langzaam opbouwen eerst 1 per dag 3dagen zo naar 3 per dag voor het slapen. Bij de eerste pil ging het goed dag 2 nog steeds 1 pil nachts zweten zo erg dat we het bed hebben verschoond en dat zweten bleef nachts dus veel wassen om elke keer maar[lees meer...] weer droog in je bed te kunnen liggen! Daar wij kinderen hebben met een beperking moeten die veel weg kunnen niet alleen dus moeten gebracht worden en door de lithium begon ik te trillen kreeg prikkelingen in mijn gezicht alles leek traag te gaan. Dus kon geen auto meer rijden, en aangezien ik de enigste ben met rijbewijs konden mijn kids niet naar de psycholoog. Mensen vonden me een zombie zo als ik bewoog en deed, en werd er zelf bang van ben er ook zonder overleg mee gestopt, en voel me al weer heel wat beter! Voor mij nooit geen lithium meer!!!

31-03-2013 | Vrouw | 55
Clusterhoofdpijn
Ik heb vanaf mijn 38e clusterhoofdpijn, wat de laatste 2 jaar chronisch is geworden. Sinds 19/2 loop ik bij het LUMC, waar ik gestart ben met Lithium 1400mg. Een week geleden 1 dag geen CH gehad, ik was zo blij, echter de volgende dag begon de ellende weer. Ik zit nu van 8 aanvallen pd aan de 5 aanvallen, ik gebruik Imigran inj. bij een aanval, binnen 7 minuten is de aa[lees meer...]nval /pijn weg. Ik ben heel bang dat lithium bij mij niet werkt, en wat moet ik dan? Heb jarenlang Verapamil geslikt, wat ook niet meer werkte. Ik zou graag in contact komen met chronische ch patiënten om ervaringen te delen. Ik ben emotioneel en lichamelijk uitgeput, slapen doe ik al lang niet meer. Zit nu in de ziektewet. Vanaf mijn 4e heb ik ook migraine wat nu gelukkig maar 2 aanvallen per jaar omvat. Mijn hele leven wordt/werd beheerst door hoofdpijn, ik hoop dat er ooit een oplossing komt voor deze verschrikkelijke aandoening.

24-03-2013 | Man | 57
Clusterhoofdpijn
mijn vraag is of dat iemand mij kan vertellen of ik kan stoppen met lithium,voor de cluster hoofdpijn. ik ben echt niet lekker van alle bijwerkingen hiervan.en ik gebruikt het pas of al 4 maanden

23-03-2013 | Man | 57
Clusterhoofdpijn
mijn vraag is of ik hier mee zomaar mee kan stoppen,en wat eventueel de gevolgen zijn. dit medicijn gebruik ik voor de clusterhoofdpijn.

15-03-2012 | Man | 42
Clusterhoofdpijn
Heb al meer dan 20 jaar clusterhoofdpijn, waarvan de laatste vijf jaar chronische clusterhoofdpijn. Dit betekent iedere dag minimaal twee verschrikkelijke hoofdpijnaanvallen. In slechte periodes kunnen dat er tot 8 per dag zijn. Ik heb alle mogelijke medicijnen en combimnaties geprobeerd. Prednison beviel mij het beste, maar daarmee moest ik na 9 maanden gebruik echt stopp[lees meer...]en. Daarna overgegaan op Lithium. Ik gebruik nu 1200-1400 mg per dag. De hoofdpijn is enigzins onder bedwang. Echter de bijwerkingen zijn zeer onprettig en ongewenst. Afvlakking van gevoel en emoties. Het lijkt of de gehele wereld langs je heen gaat en niets je meer iets doet. Ernstige concentratieproblemen. Als ik iets lees ben ik het heel snel volledig weer kwijt, kan ook weinig onthouden. Heel erg vermoeid en dan ook echt 24 uur per dag. Droge mond, dorst, heel veel plassen, ook 's nachts (zo'n keer of vier). Gewichtstoename. Uiteraard gebruik ik naast de lithium nog aanvullende medicijnen voor de aanvalsbestrijding waaronder sumatriptan en medische zuurstof. Helaas is lithium het enige medicijn dat langer gebruikt kan worden en dat van tijd tot tijd nuttig kan zijn voor chronische clusterhoofdpijn patienten. De bijwerkingen zijn echter vrijwel onacceptabel, gezien clusterhoofdpijnpatienten al een heel erg beperkt professioneel en sociaal leven hebben. Verder is er ook weinig tot geen begrip van de omgeving omtrent het ziektebeeld en de bijwerkingen van de benodigde medicijnen die moeten worden ingenomen.

21-12-2012 | Man | 57
Clusterhoofdpijn
deze medicijn heb ik gekregen van de neuroloog,voor de cluster hoofdpijn. voor mij gevoel werkt het, maar daarnaast is ook mijn bloeddruk nagenoeg normaa l85/130. maar toch als ik lees de medicijn waar die in preciepe voor gebruikt word krijg ik daar echt schrik reactie van

08-12-2023 | Man | 57
lithium (400mg)
Clusterhoofdpijn
Ik wil ook graag mijn verhaal delen met jullie. Zoals elk van jullie heb ik ook al jaren last van Cluster hoofdpijn. Heb bijna alles geprobeerd, medicatie, injecties en zuurstof. Maar volledig was ik er nooit vanaf. De zuurstof maakte wel dat de CH na 15 a 20 minuten draaglijker was. Maar nu komt het. Wij hebben een tijdje terug een koppel leren kennen uit Nederland en het[lees meer...] ging over CH. Die vrouw wist meteen wat het was en over wat wij spraken. Haar neef had blijkbaar hetzelfde probleem en was er nu volledig vanaf. Heel nieuwsgierig was ik naar de naam van de medicatie. De naam van de medicatie is Priadel 400 mg en de belangrijkste stof die er in moet zitten is Lithium. Er zijn weinig dr die het voorschrijven voor CH omdat het eigenlijk een antidepressiva is maar op de bijsluiter staat dat het ook gebruikt wordt voor CH aanvallen te voorkomen. Ik neem nu 2 pillen per dag en vanaf de eerste pil heb ik geen enkele aanval meer gehad. En dat is nu al 3 weken zo. Ik hoop dat dit zo blijft en hopelijk kan ik hiermee iemand anders helpen.

04-01-2016 | Man | 33
lithium (1200mg)
Clusterhoofdpijn
Ik heb nu ruim 11 jaar clusterhoofdpijn. Ik had tijdens mijn maandenlange clusterperiodes zeker 8 tot 10 aanvallen per dag. In de maanden dat het rustig was had ik er 2 tot 3 per week. Tot november 2015 heb ik veel verschillende medicijnen voorgeschreven gekregen. Alleen prednison leek te werken. Hier werd ik echter heel dik van en ik hield veel vocht vast. In november ben[lees meer...] ik voor een second opinion naar het LUMC gegaan. Daar heb ik lithiumcarbonaat voorgeschreven gekregen. Vanaf 2 weken na met het begin met de lithiumcarbonaat heb ik geen aanval meer gehad. Ook heb ik helemaal geen bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

05-01-2013 | Man | 57
Clusterhoofdpijn
sinds kort gebruik ik dit ,en voor mijn gevoel werkt hrt prima heeft iemand ook ervaring met clusterhoofdpijn, ook heb ik gemerkt dat mijn bloeddruk met gebruik lithium aarddig op peil is gekomen wie weet hier meer over