Ervaringen met Lithiumcarbonaat

Bij  DepressieX

Bipolaire stoornis (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (10 meningen)

Seroquel (630 meningen)
Quetiapine (314 meningen)
Abilify (278 meningen)
Zyprexa (200 meningen)
Risperdal (174 meningen)

17-10-2013 | Vrouw | 62
lithium (150mg)
Veel last van bijwerkingen. Trillen, totaal van de wereld, liep van links naar rechts. Werd met spoed gelukkig door bloedcontrole waardes gezien, was veelste hoog, had hieraan kunnen overlijden. Rommel. Ook een ander ken ik en die had ook veel last van bijwerkingen.

04-06-2012 | Vrouw | 72
Depressiviteit
Fijn dat dit medicijn er is. over het algemeen voel ik mij goed. Soms wat slaperig. In samenwerkiing met 2 andere medicijnen is het mogelijk om een normaal leven te leiden. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen.

17-03-2015 | Man | 58
lithium (400mg)
Na 25 jaar onder behandeling te zijn geweest bij de PAAZ op eigen verzoek overgestapt naar de GGZ. De PAAZ psychiater wilde mij niet van de lithium afhelpen. Bij GGZ lithium afgebouwd en overgestapt op Escitalopram. Na enige tijd geprobeerd ook dit af te bouwen, maar dit lukte niet daar depressie terug kwam. Gebruik nu 15 mg per dag. Wel de nodige bijwerkingen, maar ik voe[lees meer...]l me veel beter dan met de Lithium.

26-03-2013 | Man | 43
lithium
Ik slik dagelijks voor het slapengaan 800 mg Camcolit. Daarnaast slik ik 's avonds redomex en seroquel (dat laatste om te kunnen slapen). 's Ochtends slik ik Prozac. Mijn lithiumspiegel is 2 of 3 keer gecontroleerd en blijft ver onder de therapeutische spiegel. Het lijkt wel of mijn lichaam het afbreekt. Ik wil niet meer slikken want ik heb al last van tremor en af en toe[lees meer...] samentrekking van spieren en slecht kunnen concentreren/geheugen. Ik ben verder gezond, in redelijk tot goede conditie, geen overgewicht, schildklier en nieren in orde, licht verhoogde bloeddruk. Man, 43 jaar. Zijn er nog mensen die dit hebben?

06-02-2013 | Man | 57
Depressiviteit
Ik gebruik al 14 jaar, heb altijd lichte trilling gehad in mijn handen, maar sinds 6 maanden heftige beweging in linkerhand en soms in onderarm. Heeft iemand dezelfde ervaring na langdurig lithiumgebruik?

25-08-2012 | Man | 46
Depressiviteit
12 jaar geleden een burn-out opgelopen, zware depressie en opname in een kliniek voor 5 maanden. 3 jaar geleden gleed ik weer af maar was me er niet genoeg van bewust. ik gebruikte toen als meer dan 10 jaar fluanxol en fluoxetine. Probeerde het af te bouwen maar werd kompleet gestoord. artsen en Psychiaters doen niets, na mijn laatste acute opname in het ziekenhuis. Regels[lees meer...] en protocolen zijn er voor hun bescherming niet voor die van de patient. Moest hulp krijgen, was zelfs voorgeschreven maar wacht al 11 maanden. Ben zelf maar opzoek gegaan voor verbetering. Lithium gevonden en zelf via postorder aangeschaft. Voor het eerst in 12 jaar (wel saai) maar volkomen stabiel. Hadden ze dat maar meteen voorgeschreven.

10-07-2012 | Man | 55
Depressiviteit
25 jaar geleden na zware depressiviteit opgenomen en lithiumcarbonaat ingesteld. Hierna lichte tot matige depressieve klachten gehouden, maar niet manisch!! Tot half jaar geleden (dus ong. 25 jaar gebruikt) onder behandeling bij PAAZ psychiater. Na overstap op eigen verzoek van PAAZ naar Riagg, lithiumcarbonaat afgebouwd in overleg en nu ruim 7 maanden zonder. Bij Riagg[lees meer...] cursus cognitieve gedragstherapie gevolgd. Zelf ook Mindfulness cursus gevolgd. Voel me een totaal ander mens. Mijn afgevlakte stemming is verdwenen en ik sta veel opener in het leven. Mijn emotionele leven is ook veel beter vooral de positieve kanten. Sommige bijwerkingen zijn ook (geheel) verdwenen. Ik raad mensen met lichte of matige depressieve klachtenaan om bij hun behandelaar Litium af te bouwen en met alternatieve therapie te beginnen. Ikzelf heb cognitieve gedragstherapie en Mindfulness gevolgd. Resultaat tot nu toe erg bevredigend.