Ervaringen met Nozinan

Levomepromazine

Bojan Nikolik (25-03-2015)

26-09-2022 | Vrouw | 25
levomepromazine (25mg)
Ik ben nog jong maar wegens al meer dan tien jaar slaapproblemen en allerlei medicijnen dit gekregen. Voorschrift was 12.5mg per dag, ik merkte totaal niets. Ben toen 25mg gaan slikken, op een zowat bijna lege maag zodat t goed opgenomen zou worden, maar lig na anderhalf, twee, drie uur nog wakker. De volgende ochtend zo suf als wat.

15-02-2017 | Vrouw | 35

03-10-2010 | Vrouw
Psychische problemen
ik heb dit medicijn gebruikt van 1995 tot 2002 ik was erg suf misschien ook door het gebruik samen met andere medicijnen van mijn arts mocht ik in 1 keer stoppen met nozinan dit was een grote opluchting ik voelde mij veel minder suf en opgewekter en had het idee dat ik weer meer aankon.

01-03-2022 | Man | 38
levomepromazine (25mg)
Vanwege een blokkering aan mijn C1 atlas heb ik slapeloosheid. Van dit product heb ik moeite met opstaan en ben de hele morgen suf.

23-12-2018 | Man | 27
Psychische klachten

19-08-2015 | Man | 24
levomepromazine (25mg)
Sinds 5 weken wordt mij nozinan toegediend. Eerst in halve tabletten van 12,5 mg en sinds 3 dagen 25 mg omdat ik last kreeg van schokkende ledematen en angstig werd. Het middel werkt echt als een slaapmiddel, en heeft totaal geen antipsychotische werking. Binnen 30 - 60 minuten slaap je er gegarandeerd op, want de sedatie / verslapende werking is enorm. Maar zo ook de [lees meer...]dag erna! Ik herinner me de eerste 4-6 uur van de dag niks meer, ik zie eruit als een zombie, ik kan haast niet wakker worden. Ik slik hiernaast methylfenidaat (ritalin) oorspronkelijk voor ADD, maar nu ook om mij weer boven water te krijgen. Vaak zittend of zelfs staand overdag in slaap gevallen. Nu de dosering opgehoogd is door bijwerkingen, is dit dus ook veel erger geworden. Een actief leven is er niet meer bij. Sporten moet echt uit mijn tenen komen, en de pillen zijn moeilijk in een kwart te breken. Ik ben van mening dat dit middel niet zo snel voorgeschreven dient te worden. Het maakt echt een lopend wrak van je. Voor extreme gevallen van slapeloosheid kortdurend of zo nodig incidenteel. Ik probeer nu naar 6mg te gaan en uiteindelijk te switchen. Iemand suggesties? Ik krijg al lorazepam en risperdal maar deze werken te min voor slaap.

23-07-2013 | Vrouw | 42
levomepromazine
Hallo, Heb nu een paar dagen Nozinan en merk er niets van, ook niet als ik er overdag 1 in neem.Voorheen ging ik er knock-out van, maar nu helpt niets....Ook geen diazepam of mirtazepine....veel geprobeerd, maar niets lijkt meer te helpen! Ik ben teveel gewend denk ik....je lichaam reageert niet eens meer op die pillen! Weet er nog iemand wat ik kan proberen?

06-02-2012 | Vrouw | 24
Hypertensie
1ste ervaring: moest 20druppels nemen. Ben 's nachts bij het naar toilet gaan, wandelend in slaap gevallen en van de trap gevallen. Dag erna, zeer moe, down en droge mond (precies verdoofd). Ook zeer slechte smaak. Nu probeer ik met 5druppels en eventueel opbouwen.

01-12-2011 | Man | 46
levomepromazine
ik gebruik 100 mg nozinan ,het doet niks bij mij ook niet in combinatie met oa 60mg mirthazapine 60 mg diazepam 30mg dormicum 1800mg depakine

26-10-2015 | Vrouw | 43
levomepromazine (25mg)
Heb sinds kort naast mijn antidepressiva Venlafaxine 75mg en angstremmer Alprazolam nu ook Nozinan gekregen, omdat ik de laatste maanden amper sliep. Direct na 1e x inname kreeg ik al bijwerkingen zoals nare gedachten, beelden en herinneringen. Ook de volgende dag een zeer droge mond en trillingen in de armen. Nu gebruik ik het bijna een week en merk nagenoeg niet veel [lees meer...]verschil. Misschien is het nog een inwerkperiode, dus ga het even aanzien.

12-12-2013 | Man | 69
levomepromazine
Na dit middel 37 jaar lang voor het slapen gaan isvm slaapproblemen te hebben moeten innemen heft mijn nieuwe huisarts er sterk op aangedrongen per direct te stoppen met dit paardenmiddel. Dat heb ik dus gedaan en als alternatief de laatste 2 jaar aan de 2x10mg Temazepam. 1 voor het slapen gaan en 1 om ca. 3.00 'snachts in te nemen en ik slap hier redelijk goed op. Ik heb[lees meer...] zeker veel medische problemen door het gebruik van Nozinan. Hartfalen (ICD) en 5 bypasses + hartklepreparatie. Ernstige vaatproblemen en eigenlijk algehele malaise zoals ook diabetes en etalagebenen en nog 1 werkende nier vanwege vaatvernauwing en. Na de plotselinge overstap van Nozinan naar Temazepam heb ik een heel jaar ernstige opvliegers gehad en nu ook psychische problemen omdat 37 jaar lang alles werd onderdrukt (sedatiemiddel werd mij nu pas bekend) en uit het verleden nu alles weer naar boven komt. Enorme stemmingswisselingen ook als gevolg. Bedankt Nozinan-fabrikant!!

07-06-2013 | Vrouw | 56
levomepromazine
Heb van de psychiater Nozinan gekregen tegen de totale slapeloosheid die veroorzaakt wordt door Parnate. Daarvoor een maand een Benzo gehad maar dat werkte op laatst niet meer. 3 volle maanden plezier van de nozinan gehad en toen begonnen ineens de bijwerkingen. Extreme vermoeidheid en een kurkdroge mond. Dat laatste werd zo erg dat mijn tong en mondslijmvlies kapot ging[lees meer...]en en ik niet meer kon eten zonder vreselijke pijn. Een maand met diverse andere slaapmiddelen en ook zonder wat aangerommeld, tot mijn mond weer genezen was. Kan nu 4x per week nozinan nemen zonder al te droge mond te krijgen. Wissel af met Zopiclon. Wil graag zonder slaapmiddelen maar dat zal niet lukken zegt de psychiater. Wel prettig van nozinan is dat je er niet steeds meer van hoeft.

15-03-2013 | Vrouw | 34
levomepromazine
Effectief na veel andere slaapmiddelen te hebben geprobeerd. Alleen meer dan 20 kg aangekomen in 5 maanden. Van het ene probleem naar het andere. Dit is ook niks.

24-01-2013 | Man | 38
levomepromazine
24-1-2013 Levomepromazine (levomepromazine) Tevredenheid over: Algehele tevredenheid Effectiviteit Hoeveelheid bijwerkingen Ernst bijwerkingen Inname- / gebruiksgemak Sinds de vroege pubertijd al last van chronische depressiviteit. Om aan de klachten te kunnen ontsnappen ben ik gevlucht in middelengebruik. Voor mijn cannabisverslaving heb ik een Detoxtra[lees meer...]ject doorlopen waarbij alle onderliggende psychische klachten weer boven kwamen. Om te kunnen slapen 12,5 mg Levomepromazine / nozinan voorgeschreven gekregen. Vanaf het begin leek dit resultaat te geven, want binnen het half uur was ik knock-out, maar de inwerktijd wordt steeds langer. Nu, na een half jaar, kan ik rustig anderhalf uur van te voren mijn medicatie innemen. Binnenkort maar meer met de psychiater om tafel.

16-06-2012 | Vrouw | 24
levomepromazine
vind het een goed medicijn alleen vind de bijwerkingen wat lastig heel veel slapen en suf en pijn in de borsten

24-03-2010 | Man
Slecht slapen
Werkt goed. Alleen de dag erna helemaal gebroken/vaag gevoel.