ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

27-07-2015

Risperdal Consta (risperidon)

Ik gebruik dit middel nu bijna 20 jaar. Toen ik het in tablet vorm nam, had ik heel veel last van bijwerkingen waaronder stijve spieren, zelfs mijn tond deed raar maar ik vergat ook vaak het medicijn te nemen zodat besloten werd om eens in de twee weken een injectie te geven en dit werkt prima. Geen bijwerkingen meer, geen psychoses meer. Ondanks dat ik tegen medicatie ben[lees meer...] en er eigenlijk mee zou willen stoppen, dat ook een paar keer geprobeerd heb wat verkeerd uitviel, hebben ik en mijn psychiater besloten om toch nog door te gaan met de medicatie, mede omdat ik nog steeds last van stemmen heb, zij het dat die nu aardig onder controle zijn, ver op de achtergrond.
05-08-2014

Psychische klachten

Als je dit leest en je hebt de injectie nog niet genomen. Mijn mening is: Doe alles om hem niet te nemen. Het is hel op aarde. Ik heb er veel onderzoek naar gedaan en, niet om mensen bang te maken, maar het is een chemische lobotomie. Is een heel boek over geschreven. Ik heb geen emoties, creativiteit, energie, etcetera. Ik ben er al 4 weken mee gestopt en nog steeds b[lees meer...]en ik een zombie. Ik lees van veel anderen dat ze er permanent mee kampen. Er zijn veel horror verhalen over te lezen. De laatste 2 dagen ben ik zwaar suicidaal en bid steeds of God me in mn slaap wil weg nemen. Elke dag is dezelfde saaie kopie van de vorige. Hier is mijn facebook met nog meer gebruikerservaring en mn eigen ervaring eronder. (Red; URL uit mening verwijderd ivm werkwijze van deze website) Ik zou zelfs zeggen, moet je hem gedwongen nemen. Vlucht. Was ik maar gevlucht.
19-01-2013

Schizofrenie

ik gebruik risperdal nu 1 jaar. begon met pillen en daarna via injectie in me bovenarm. gebruik nu 50 ml en voel me stukken beter maar ben erg bang dat ik niet meer zonder kan en ben bang dat ik er iets aan over hou. aangezien ik heb gelezen dat dit midel levens bedreigende ziektes terweeg kan brengen, ik wil mensen meegeven dat het een goed middel is maar heel ongezond vo[lees meer...]or het lichaam. en ik zelf heb als bijwerking impotentie en angsten als ik een paar dagen voor me depo (spuit) zit.
18-11-2012

Psychose

De eerste 2 injecties, risperdal constant 25 mg, verliepen normaal. Mijn paranoîa verdween (is nog altijd weg). toen begon de miserie. Op psychisch vlak kreeg ik de ene psychose achter de ander, ik kreeg voortdurend zelfmoordgedachten (ik die lang wil leven) , mijn hersencapaciteit herleidde zich tot nul(ik wist zelfs niet meer dat 1+1 twee was.) Op lichamelijk vlak kreeg[lees meer...] ik bewegingsdrang (mijn hielen lagen tot bloedens toe open ), ik was apathisch, moest voortdurend mijn darmen laten leeg maken (constipatie), winkelen en huishouden doen (koken, poetsen,..) verdween. Op den duur lag ik enkel nog in de zetel. Ik kreeg ook de ene bronchitis na de ander. verder liep ik zo wit als een lijk rond en mijn ogen draaiden voortdurend weg. Ook werd ik blind. Lichamelijk werd ik dood. Mijn gezinsleden merkten dat helaas niet op. En in het ziekenhuis belandde ik onder de noemer van de zwaarste chizofrenie. typisch dat ze je eerst volproppen met medicatie en dan je ziektebeeld beschrijven. Het ergste was dat ze die symptomen niet wilde linken aan de medicatie maar wel aan psychoses. Gelukkig was er 1 verpleegster die zag dat het niet goed ging met mij onder die medicatie en geleidelijk aan kon ik veranderen naar een pilletje van zolian. Dat was mijn redding. na verloop van tijd merkten ze dat het zonder risperdal veel beter met mij ging. daardoor ben ik van mijn collocatie afgeraakt. Mijn zus neemt al 20 jaar risperdal constant in spuitvorm. Zij kampt voortdurend met verwardheid, doling, dwaling, flauwvallen en ze blijven haar dat maar toedienen. Ik verdwaalde ook. Ik kon op den duur ook mijn huis niet meer terug vinden. Zij moest een tijdje geleden ook de weg naar haar huis vragen. de politie heeft haar dan thuis afgezet. Eergisteren heeft ze een hele nacht rond gedoold. Ze wist 's anderdaags niet meer waar ze geweest was. Linken ze dat aan de bijwerkingen van de medicatie? Nee. Hoe kan je bewijzen dat haar miserie te danken is aan de medicinale bijwerkingen? Is er een instantie die zich het lot van mijn zus kan aantrekken. Zelf kan ik het stoîcijns denken van psychiaters niet doorbreken. Kunnen bijwerkingen van medicatie bewezen worden? Ook de bijwerkingen ter hoogte van de hersenen? Je kan zeggen dat mijn zus een ander psychiater moet bezoeken. Maar zij woont onder beschut wonen verbonden aan het olv te brugge en ze staat onder het gerecht (niet gecolloqueerd) graag reactie van iemand die haar kan helpen. Een tip: Als het niet nodig is , blijf a.u.b. van psychosepillen af. Het zijn gevaarlijke medicijnen die hun doeltreffendheid weinig bewijzen.toch in mijn geval. Met Zyprexa kreeg ik ook dezelfde symptomen.
10-11-2012

Risperdal Consta (risperidon)

ik gebruik risperdal en venlavaksine ben erg verward traag moe ben bijna tot niets meer instaat .gebruikte hiervoor fluanxol depot daar werd ik erg stijf van en moe
27-07-2012

Risperdal Consta (risperidon)

Van Risperdal consta werd ik erg opgefokt en later ook agressief. De injectie is verschrikkelijk en ook nog eens overbodig. Op de dag van de injectie kreeg ik een pieptoon in mijn hoofd. Kon een aantal dagen moeilijk of niet slapen. Soms rusteloos. Gevoelig voor hoge temperatuur, zweten.borstvergroting. Verminderd bewustzijn met verhoogde lichaamstemperatuur, etc
06-05-2012

Schizofrenie

Als ik "roy" risperdal neem, ontneemt dat mijn mannelijk heid in de vorm van druppel sperma en weinig erectie. bedankt voor het lezen. #no feedback from the doc. So please leave a comment
04-05-2012

Psychose

Mijn dosering van risperdal consta is verhoogd naar het maximum door de jaren heen. Zo zijn ook mijn psychosen toegenomen door de jaren heen.
Pagina 1 van 3

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!