Ervaringen met Risperdal Consta

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (5 meningen)

18-11-2012 | Vrouw | 48
Psychose
De eerste 2 injecties, risperdal constant 25 mg, verliepen normaal. Mijn paranoîa verdween (is nog altijd weg). toen begon de miserie. Op psychisch vlak kreeg ik de ene psychose achter de ander, ik kreeg voortdurend zelfmoordgedachten (ik die lang wil leven) , mijn hersencapaciteit herleidde zich tot nul(ik wist zelfs niet meer dat 1+1 twee was.) Op lichamelijk vlak kreeg[lees meer...] ik bewegingsdrang (mijn hielen lagen tot bloedens toe open ), ik was apathisch, moest voortdurend mijn darmen laten leeg maken (constipatie), winkelen en huishouden doen (koken, poetsen,..) verdween. Op den duur lag ik enkel nog in de zetel. Ik kreeg ook de ene bronchitis na de ander. verder liep ik zo wit als een lijk rond en mijn ogen draaiden voortdurend weg. Ook werd ik blind. Lichamelijk werd ik dood. Mijn gezinsleden merkten dat helaas niet op. En in het ziekenhuis belandde ik onder de noemer van de zwaarste chizofrenie. typisch dat ze je eerst volproppen met medicatie en dan je ziektebeeld beschrijven. Het ergste was dat ze die symptomen niet wilde linken aan de medicatie maar wel aan psychoses. Gelukkig was er 1 verpleegster die zag dat het niet goed ging met mij onder die medicatie en geleidelijk aan kon ik veranderen naar een pilletje van zolian. Dat was mijn redding. na verloop van tijd merkten ze dat het zonder risperdal veel beter met mij ging. daardoor ben ik van mijn collocatie afgeraakt. Mijn zus neemt al 20 jaar risperdal constant in spuitvorm. Zij kampt voortdurend met verwardheid, doling, dwaling, flauwvallen en ze blijven haar dat maar toedienen. Ik verdwaalde ook. Ik kon op den duur ook mijn huis niet meer terug vinden. Zij moest een tijdje geleden ook de weg naar haar huis vragen. de politie heeft haar dan thuis afgezet. Eergisteren heeft ze een hele nacht rond gedoold. Ze wist 's anderdaags niet meer waar ze geweest was. Linken ze dat aan de bijwerkingen van de medicatie? Nee. Hoe kan je bewijzen dat haar miserie te danken is aan de medicinale bijwerkingen? Is er een instantie die zich het lot van mijn zus kan aantrekken. Zelf kan ik het stoîcijns denken van psychiaters niet doorbreken. Kunnen bijwerkingen van medicatie bewezen worden? Ook de bijwerkingen ter hoogte van de hersenen? Je kan zeggen dat mijn zus een ander psychiater moet bezoeken. Maar zij woont onder beschut wonen verbonden aan het olv te brugge en ze staat onder het gerecht (niet gecolloqueerd) graag reactie van iemand die haar kan helpen. Een tip: Als het niet nodig is , blijf a.u.b. van psychosepillen af. Het zijn gevaarlijke medicijnen die hun doeltreffendheid weinig bewijzen.toch in mijn geval. Met Zyprexa kreeg ik ook dezelfde symptomen.

04-05-2012 | Vrouw | 24
Psychose
Mijn dosering van risperdal consta is verhoogd naar het maximum door de jaren heen. Zo zijn ook mijn psychosen toegenomen door de jaren heen.