Semap

Risperdal (155 meningen)
Quetiapine (144 meningen)

29-01-2019

Bipolaire stoornis

ik gebruik dit medicijn nu sinds augustus 2018 en ben er rustiger van geworden en heb een betere concentratie, ik heb versterkte stress die tot martelen pijn doet dat is voor mij een reden om te kiezen omermee te stoppen aangezien zulke periodes zo pijn in mijn armen en benen het is intensieve pijn die wordt versterkt door de medicatie en voor het medicatiegebruik nie[lees meer...]t had, ik voel me verder onrustig en wordt enkel rustig van wiet of sigaretten wat overigens ook niet goed is maar samen in combinatie geen probleem zou moeten geven. ik wil er vanaf , dan ben ik maar wat drukker
19-09-2018

Psychose

Door omstandigheden en factoren in mijn leven kreeg ik een psychose als die jaren ervoor gingen die zonder behandeling voorbij omdat ik erg ziek was lichamelijk en na een ongeluk, ook veroorzaakt door de voorgeschreven medicaties in ziekenhuis, operaties en infecties. Ik heb een intoxicatie gehad en erna kreeg ik allerlei soorten anti psychotica, die ik al vanuit opvoed[lees meer...]ing en opgroeien kende, maar niet zozeer wist wat die pillen waren of inhielden. Ik had wel opgemerkt dat er met aantal mensen in de omgeving het beter ging als zij de pillen namen, en wat ik kwijt ben door de behandelingen wat morfine een troep is, neem ik nu Semap, omdat ik ook weet dat half Nederland boven de 65 jaar dit gaat krijgen toegediend in zorgtehuis of thuis door zorg. Naast de schade van wat men elkaar aandoet, niks van zorg voor elkaar over heeft is het geaccepteerd ook inmiddels dat mensen pillen slikken nodig hebben ook al worden ze moe, herstel is niet voor iedereen weggelegd, net als een gelukkig leven ook niet, ik ben er goed mee te leven en functioneren, zonder kinderen want ik ga met de genensoep daar niet aan beginnen of de mensen die nog vrijheid blijheid wensen onder de patienten die beweren het wel zelf te genezen want het is een psychiatrisch ziektebeeld en kan onder veel noemers vallen maar vanzelf genezen nee dat zit er niet of ooit nog in.
18-03-2018

Psychose

...(Redactie MijnMedicijn: review ging niet over ervaring met het medicijn)
02-01-2018

Psychose

ik slik dit middel nu al enige tijd,en om de zoveel tijd viel een smerige smaak in de mond me op. door goed op te letten kwam ik er al snel achter dat deze smaak van het middel afkomstig was. niet erg fijn om daar de hele dag mee rond te lopen,de mond spoelen of tanden te poetsen blijkt niet te werken. ook blijf ik er bij dat mijn gedachten niet beïnvloed kunnen worden [lees meer...]door deze pillen,want een pil veranderd mijn mening niet. tegen een psychose werkt slapen nog steeds het best,simpel weg door het resetten van de gedachten,er is geen beter medicijn dan dat. ook ben ik van mening dat het niet uitmaakt of je ze neemt of niet,het is een preventie middel door het dopamine niveau laag te houden zijn de psychoses minder heftig...maar beleven zal je ze alsnog.
16-06-2017

Psychose

Ik raad niemand antipsychotica aan. De bijwerkingen zijn te heftig. Je leidt geen normale leven meer. Probeer natuurlijke medicatie of therapieën, gesprekken met deskundigen en zoek iemand om mee te praten, wie je vertrouwd. Ik slaap regelmatig niet meer en als ik slaap, dan is het maar maximaal 1 uurtje. Slapen is erg belangrijk voor je lichaam, daardoor rust je lichaam u[lees meer...]it en krijg je weer energie. Doordat ik niet slaap, droom ik niet en dat vind ik heel erg. Ik ben van mening dat dromen je kunnen vertellen hoe ver je spiritueel ontwikkelt ben en ik merk dat dat achteruit gegaan is. Niemand heeft het recht om je spirituele ontwikkeling van je af te pakken , je welzijn en je gezondheid. Vroeg of laat wordt je er zelf mee geconfronteerd, als het niet in dit leven is dan wel in je volgende leven! Ik heb namelijk geen psychose.
02-04-2017

Semap (penfluridol)

Het legt je gedachtewereld plat. Ik kreeg er erge hoofdpijn van zodat ik moest gaan liggen. Het voelde alsof iemand mij met een plank op mijn kop had geslagen en het werkte drukkend pijnlijk op de oogboldruk. Waarschijnlijk kun je er op lange termijn ook nog glaucoom van krijgen. Het werkt wel voor weken. Het is een antipsychotica. Met de moderne antipsychotica hoef je g[lees meer...]een antiparkinsonmiddelenen te gebruiken tegen spierspasmen. De bijwerkingen zijn niet mis. Zo kun je er op lange termijn dikker van worden, en het lichaam kan meer vocht vast houden. Verder kun je er darmpoliepen van krijgen als bijwerkingen, en het metabolisme verandert. De bijwerkingen zijn niet mals.
06-09-2016

Schizofrenie

de psychiater denkt dat ik schietzofreen ben. maar ik ben dat niet! ik kreeg 2 keer medicijnvergifteging van de psychiatrie. ik was alleen maar aan het rouwen! rouwen meer niet. nu heb ik een verkeerde diagnose boven mijn naam. en daar ben ik heel erg boos over. mijn lichaam gaat achteruit door het gebruik van semap! de psychiatrie zou afgeschaft moeten worden.
04-06-2016

Schizofrenie

ik kom wat aan van semap, verder vallen de bijwerkingen mee en ook wat vermoeidheidsgevoelens. Ik kan niet meer zo goed sporten.
18-12-2013

Psychische klachten

Semap is een wondermiddel wat meestal in weekdosis wordt ingenomen, in ieder geval bij mezelf. Maar tegenwoordig is de fabriek overgenomen in mmedio ong. 2010 en merkte dat de laatste maand te 1november 2013 dat dit medicijn weer van vorm en inhoud weer is veranderd ( denk aan vulmiddelen). Tegenwoordig zit er weer een kruis in dit medicijn (Acemap) verwerkt wat vervolgens[lees meer...] over nagedacht is, maar jammer genoeg merk ik bij mijzelf dat ik tegenwoordig een allergische reactie krijg, de reactie is dat ik galbulten krijg met vocht erin dit is een beginstadia het kriebelt voornamelijk en is bij mij de volgende dag weer verdwenen. Was blijer met Semap in het begin die namelijk kleiner is en blauw/groen van kleur en waar ook toen een kruis in heeft gezeten, later werd hetzelfde medicijn met een - aangebracht en nu tegenwoordig heet het Acemap en is groter maar minder betrouwbaar, vanwege allergieen en tevens dus ook bijwerking. Helaas Semap ik zal je waarschijnlijk moeten verlaten, had vertrouwen in je, maar kreeg geen medewerking en laat alles maar over je zeggen, je was een topper. GRT JBx
31-03-2013

Hoofdluis

Semap is een vuil vies klotemedicijn. Ik heb het vanmorgen ingenomen en ik ben er verschrikkelijk van in de war geraakt. Ze weten bij de GGZ niet waar ze mee bezig zijn. Ik ben woest dat ze mij deze kutpillen voorschrijven. Het zijn een stelletje klootzakken bij de Riagg. Ze weten totaal niet hoe ze problemen moeten oplossen. Het is nogal gemakkelijk om te zeggen: "neem di[lees meer...]t pilletje"en dan gaat alles over. Dit is geen manier van dingen oplossen. Als je een trauma hebt en je bent mishandeld, dan heb je een andere vorm van hulp nodig en niet zo'n kutpil waar je volledig van in de war raakt. Ik kan niet eens meer een gesprek volgen of het nieuws. Laat staan een film. Het is rotzooi en ze stoppen het maar lekker in hun eigen reet van mij part. Stelletje klootzakken!
24-06-2012

Psychose

Ik slik dit medicijn nu 3 jaar en heb geen last meer van randpsychoses. Ik heb wel last van mn ogen van het licht en daartegen neem ik artane 2 mg. De dag van de inname legt het wel al je gedachten stil. Dat vind ik wel vervelend. De dag erna gaat het stukken beter gelukkig. Ik ben er tevreden over en vind het een goed medicijn.
23-06-2012

Psychose

De semap legt heel mijn gedachtenwereld plat en ik kan helemaal niet meer denken of redeneren. Ik vind dit een zeer slechte zaak. Ik baal weer als een stekker dat ik een halve semap heb ingenomen.
17-04-2012

Psychose

Reeds in mij jonge jaren maakte ik veel associaties tussen onderwerpen die totaal niets met elkaar te maken hadden. Je voelt je niet op je gemak, onrustig en je denkt niet duidelijk meer. Na het innemen van semap is dit volledig veranderd. Momenten dat ik zonder val wakkert dit gevoel weer op, na verloop van tijd leer je er een beetje mee omgaan maar toch probeer ik met re[lees meer...]gelmaat de medicatie in te nemen want dan voel ik mij op men best. Concentratie is eveneens veel hoger bij inname van de medicatie.
25-10-2011

Semap (penfluridol)
Eerst verwardheid, daarna stemmingsstoornissen, nu obsessies

Met dit middel heb ik mijn leven 100% op de rails gekregen. Ik functioneer er bijzonder goed op en heb een indrukwekkend CV opgebouwd. Het enige wat het volgens mij doet, is dat je erg uitrust, je slaapt de dag erna 10 uur na normale slaap en dat is bijzonder heilzaam voor mij. Een tien met een griffel voor dit geneesmiddel.
27-07-2011

Achterdocht

ik gebruik semap sinds kort en ik ben er erg tevreden over
08-02-2011

Psychoses

Omdat ik in mijn psychose medicijnen wantrouwde, kreeg ik Semap, dat maar 1x per week geslikt hoefde te worden. Het is een depot. Ik heb 6 jaar lang geleden onder het gebruik, omdat ik 3-4x per week úren achtereen angstig was. Voor mijn zwangerschap ben ik overgestapt op Haldol, omdat dit veilig is voor de baby en tijdens borstvoeding. Ik gebruik slechts 1 mg per dag. Met [lees meer...]Haldol zijn wél ook mijn angsten verdwenen en kan ik weer 100% functioneren. Toen ik tussendoor een tijdje stopte om van de angsten af te zijn, werd ik helaas weer psychotisch. Dus, voorlopig voor mij Haldol en nooit geen Semap meer!!

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum