Solian

amisulpride

Psychose (1 mening)
Schizofrenie (0 meningen)
Bipolaire stoornis (0 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (0 meningen)

Seroquel (514 meningen)
Abilify (224 meningen)
Zyprexa (177 meningen)
Risperdal (155 meningen)
Quetiapine (144 meningen)

30-07-2019

Solian (amisulpride)

100 mg ‘s ochtens en 100 mg ‘s avonds voorgeschreven door de psychiater. Voor mij is dit een afrader en stop er direct mee. Mijn hoofd mag dan wel rustiger zijn en ik ween minder/voel me blijer maar de bijwerken zijn te extreem. Heel de dag het gevoel dat ik moet gaan liggen en slaperig ben maar niet kunnen slapen. Heel mijn lichaam voelt meer gespannen en voel veel angst [lees meer...]en irritatie maar dan lichamelijk. Echt geen leuke bijwerkingen waardoor ik mijn dagelijkse activiteiten niet kan uitvoeren als ik constant wil gaan liggen en niet eens fatsoenlijk op een stoel kan blijven zitten. Ook slechter slapen ookal ben ik moe. Maakt mijn lichaam in een soort van strijd tussen moe zijn maar toch heel opgefokt en gespannen..... door de ervaringen hier zie ik dat het voor iedereen anders is natuurlijk maar voor mij wegen de bijwerkingen te zwaar op tegen de positieve gevolgen van de medicatie. Zonder de bijwerkingen zou ik sowieso tevreden zijn want het doet wel wat het moet doen.
13-12-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik heb volgende vraag gekregen: Hallo, ik heb een vraag. Voordat u begon aan Solian/Amisulpride heeft u toen andere medicatie gebruikt? Werkten ze niet en bent u daarom overgegaan naar Solian? En heeft u Clozapine gebruikt? Hoe reageerde u hier op? En hoe bent u aan de behandeling met Solian begonnen? Want ik heb begrepen dat het bij gewone apotheken niet verkrijgbaar is. [lees meer...]Dus, hoe wordt dit aan u voorgeschreven en hoe krijgt u Solian in handen? Ik zou het heel fijn vinden als u op me zou reageren. Alvast bedankt! Mijn antwoord: Ik heb voor ik Solian nam Seroquel, Risperdal, Invega en Abilify geprobeerd, maar die hadden allemaal veel bijwerkingen en waren minder effectief. Clozapine heb ik nooit gebruikt. Het is wel verkrijgbaar via de apotheek op voorschrift van de dokter. Hopelijk beantwoord dit uw vraag.
08-09-2017

Solian (amisulpride)

Toen ik het middel 2 jaar geleden begon werkte het middel heel goed. Ik was wel heel de dag moe, sliep heel veel en verder werkte het middel zeer goed. Mijn paniek was zo goed als weg, voelde me blijer en had minder angst. Na een jaar woog ik 15 kg meer en ondertussen weeg ik er 20 kg meer. Toen ik het begon te nemen had ik ondergewicht en nu overgewicht. paranoia, achte[lees meer...]rdocht was veel beter. Nu ben ik sinds 1 week gestopt van de ene dag op de andere dag en wat voel ik mij ellendig... Ik ben gestopt omdat ik het gevoel had ondanks dat het middel wel goed werkt voor mij, maar ik had het gevoel dat het al mijn hormonen weg nam of iets deed met mijn hormonen. Ik was precies bevallen, kreeg melk in de borsen, grote borsten, geen maandstonden meer en mijn buik en mijn poep zijn dik. Ik rol van het ene probleem in het andere, nu zit ik dus terug met een ellendig gevoel. Ik heb 2 jaar niet geweend en vandaag zou ik niet anders meer doen. Ik denk terug aan doodgaan en al die andere dingen en ik voel mij gewoon alleen, ellendig, leeg, geen zin in niets. Zou ik nu terug beginnen met de Solian? Ik weet het niet
22-08-2017

Solian (amisulpride)

Ben verleden jaar tijdens een burn out met paniekaanvallen en zelfmoordgedachten op voorschrift van mijn psychiater Solian beginnen nemen, voelde me na enkele dagen al veel beter, angst en zelfmoordgedachten onder controle. Dit jaar drie maanden na de afbouw terug moeten beginnen te nemen zelfmoord gedachten en onrust waren terug, nu na vier weken terug Solian voel ik me v[lees meer...]eel beter. Bijwerking: positief, meer energie en ik bijt meer van me af, minder peikeren, durf zeggen waar het op staat! Negatief: kilo's bijgekomen.
12-08-2017

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Om mijn borderline tegen te gaan ben ik gestart met dagelijks neuroleptica. Echter hebben deze medicijnen zware bijwerkingen en ben gestrand bij het middel Solian. Solian is zeer effectief tegen borderline.
14-11-2016

Solian (amisulpride)

Ik ben in 2013 begonnen met 200mg amisulpride per dag, omdat ik ernstige paniekaanvallen kreeg, omwille ik in een vechtscheiding zit met mijn kinderen die zijn ontnomen door ex-man. Ik had ook nog te kampen met een burn-out van 2009 (de scheiding). Ik nam toen paroxetine, maar dat was niet genoeg om mijn zelfmoordgedachten te laten verdwijnen, omwille ik mijn kinderen al [lees meer...]4 jaar niet meer heb gezien. De amisulpride heeft mij goed geholpen, mijn angsaanvallen zijn verdwenen en zelfmoord gedachten ook, ook hysterische huilbuien, onbegrepen voelen. Nu gaat dat beter en ben ik sterker om mijn ex-man aan te kunnen. Alsook de dagelijkse dingen doen, en ik denk eraan terug te gaan werken, dat zou mij ook goed doen denk ik. Het is een goed product al moet ik zeggen dat ik van maatje 40_42 naar 46 ben gegaan en ondertussen over de 100kg weeg zonder veel of ongezond te eten, alsook snoepen doe ik ook niet veel. Verder heb ik vaak het gevoel dat ik niet meer vanuit mijn diepste binnenste leef, maar eerder word geleefd, gelijk een robot. Maar als het helpt om mijn angstaanvallen weg te halen dat is veel waard anders ben ik geen mens.
15-02-2015

Psychische klachten

Een lage dosis van 12,5 mg werkt het best voor me. (1/4 tablet van 50mg) Klachten:-oorsuizen- (fluister)stemmen horen. Een onmiddellijke en duidelijke verbetering van de klachten.
19-01-2015

Solian (amisulpride)

ik neem nu al bijna 5 jaar solian en ik heb na een paar maanden geen paniekaanvallen meer. eerst werd ik ziek bij eerste innamen, maar met een kleine dosis te beginnen heb ik het opgebouwd. de neveneffecten niet over te spreken. ik ben 50kilo bijgekomen. ik heb geen lust meer in seks, als het voorkomt, kan ik niet meer klaarkomen. ik kan niet huilen ( is nog al genant op[lees meer...] begrafenis) ik voel me net een zombie die iets grappigs doet mij niets meer. ik zou het niemand aanraden om dit medicijn te pakken ik zelf ben bezig met afbouwen en andere medicatie aant proberen
15-11-2013

Afslanken - overgewicht

ik krijg daar borsten van als jongen is dat niet leuk een je werd dik
11-08-2012

Solian (amisulpride)

ik gebruik solian sinds een maand ter toevoeging bij mijn medicatie, ik heb een hele rare bijwerking. ik maak namelijk borstvoeding aan. Ik ben niet zwanger en mijn jongste kind is 4 jaar oud.Ik gebruik het in een lage dosering, maar toch heb ik dit bijwerking. En in het algemeen maakt het maakt me rustiger en het help mijn gedachte op orde te brengen. Ik ben meer in de [lees meer...]realiteit.
26-11-2011

Psychose

als ik solian neem veel ik mij angstig en moe. Enerzijds helpt het wel mijn gedachtegang onder controle te houden en helpt het om van mijn koppijn vanaf te geraken, maar anderzijds voel ik mij moe, helemaal niet betrokken tot iets, veel doen zonder nadenken. Ik vind het wel goede medicatie, maar het blokkeert wel veel van mijne emoties en gedachten. Ik neem solian al 3 jaa[lees meer...]r en ik ben de medicatie zo beu eerlijk gezegd. Volgende keer als ik bij de dokter kom ga ik tog vragen offem die medicatie nie wilt afbouwen, of mss iets voorschrijven tege angsten...want mijn leven is zo niet langer genietbaar....
14-10-2011

Achterdocht, onrust

Paranoia is misschien veel gezegd maar achterdocht en algemene onrust had ik wel. Ben er snel vanaf geraakt sinds ik dit geneesmiddel nam. Het enigste bijverschijnsel is dat ik redelijk ben aangekomen sinds ik het neem. Voor de rest werkt het naar behore, ben helemaal van mijn probleen verlost.
10-02-2011

Borderline - innerlijke onrust

Het eerste medicijn dat me binnen enkele uren van mijn eeuwige onrust afhielp. Geweldig, ben de koning te rijk, na een zoektocht van jaren. Bijwerkingen (hoofdpijn) zijn na twee weken weg, wel toegenomen eetlust. Heel erg tevreden!

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum