Ervaringen met Xeplion

paliperidon

Schizofrenie (11 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (4 meningen)
Bipolaire stoornis (2 meningen)

31-05-2017 | Man | 52
paliperidon (50mg)
Schizofrenie
Van de injectie merk je vrijwel niks en het is maar 1x per maand.

15-04-2020 | Vrouw | 45
paliperidon (3mg)
Psychose
2 weken onder dwang voorgeschreven, ik zou psychotisch en paranoïde zijn?!? Helaas, realistische oorzaken, gevolgen via nitwits uitgezocht, geconcludeerd! Echter vrijwillig al jaren hulp gevraagd ivm stoornis buiten psychotisch of persoonlijkheidsstoornis kader. (….) Dus gebruik gemaakt van mijn ontwikkelingsstoornis om vrijwillig op gesloten afdeling te gaan zitten en[lees meer...] de gevolgen van dien, ziek volk hier ernstig ziek (…). Slik al 2 weken niet die medicatie, complimenten en meer. Sinds gisteren slik ik het middel, ben benieuwd wat en doet maar vooral laat. Verder voor realiteit is geen pilletje maar ASS toch handig. Komt goed.

29-11-2018 | Man | 29
paliperidon (9mg)
Dit medicijn heeft mijn leven gered. Al sinds mijn jonge jaren heb ik schizofrenie, hiervoor ben ik in 2006 voor het eerst behandeld. Toen ik nog niet deze diagnose kreeg, werd ik behandeld met Abilify. Dit middel was niet sterk genoeg, met randpsychose tot gevolg. Een tiental jaren verder is eindelijk schizofrenie vastgesteld. Toen kreeg ik een depotinjectie Xeplion. Mij[lees meer...]n psychose verdween helemaal. Er zijn wel wat bijwerkingen. Zo ben ik 20 kilo aangekomen. En mijn libido is lager (niet verdwenen).

05-11-2016 | Man | 28
paliperidon (75mg)
Schizofrenie
Ik gebruikte eerst Haldol toen aan mij gevraagd werd of ik Xeplion wilde gebruiken heb ik daarmee ingestemd.. En ik voel me er verder best oké bij.. Ik gebruik het nu al bijna vijf jaar. Het eerste jaar had ik veel last van krampachtige ogen.. Dan trokken ze veel naar boven en zochten het licht op. Dat had ik vaak met uitgaan en dat voelt heel raar en je wordt er heel o[lees meer...]nzeker van. Na één dosis verminderd te hebben van 100 naar 75 mg is dit probleem helemaal verholpen. Ik heb er de afgelopen jaren misschien nog maar twee of drie keer last van gehad terwijl dat voorheen bijna elke week was. Dat was voor mij eigenlijk de enige bijwerking. Misschien dat je wat extra suf bent en minder gevoel ervaart. Dat weet ik niet want daar let ik allemaal niet zo op.