Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

17-11-2015

Ziekte van Graves

Lange termijn genomen voor Graves. Geen echte bijwerkingen van gehad. Nam het altijd 's avonds voor het slapen gaan.
12-04-2019

Hyperthyreoïdie

Samengevat: Ik heb al +- 10 jaar last van een snel werkende schildklier gehad. Per ongeluk achter gekomen via een allergie test en toen een enorme hoge schildklierwaarde gevonden. Begonnen met strumazol om schildklierfunctie te verminderen. +- 1 jaar strumazol en toen een goede waarde van de schildklier gekregen. na 1 jaar helaas weer een hoge waarde en weer met medic[lees meer...]ijnen gestart. deze keer 1,5 jaar aan medicatie. (echter door overgaan naar volwassen arts+ kort erna wisseling van arts door ontslag gestopt met medicatie ) enkele jaren later last gekregen van de schildklier functie en daardoor wederom met de specialist naar een oplossing gezocht. Jodiumslok op dat moment niet mogenlijk doordat ik samen met een baby in huis woonde. Vandaar medicatie gestart met strumazol wederom. na 1 jaar moeten stoppen voor mijn leverfunctie goed te houden en daarom weer een jaar gewacht voor de verdere stappen ondernomen. In 2017 begonnen met strumazol vanwege inmiddels heftigere klachten van de snelle schildklier voornamelijk met hartproblemen(ik kon geen warme douche meer nemen zonder last te krijgen van hartkloppingen, had het altijd enorm warm en transpireerde bij de minste inspanningen al. Sport leed eronder maar ook zelfvertrouwen vandaar ) maar deze keer heftige reactie erop gekregen in de vorm van jeuk en bulten waardoor ik niet kon slapen en daardoor overstapt op PTU. Deze werkte enorm goed op de schildklier waarde. enorme daling was zichtbaar. Alleen wel enorm veel last van de bijwerkingen. Nu al een hele tijd enorm depressief geworden, enorm veel last van vermoeidheid door de dag heen. huidklachten zoals een droge huid, verlies van vrolijkheid en opgewektheid, concentratieproblemen, slaapproblemen, creativiteitsverlies en een aanzienelijke toename in gewicht gemerkt nu in afwachting van de jodiumslok die dit jaar geplanned staat. Wel bang dat ik helaas nooit meer de oude vrolijke en opgewekte energiekvolle en slanke zelf ga worden... die persoon mis ik enorm.
22-09-2016

Ziekte van Graves

Ik heb enorme gewrichtspijn en de pijn gaat niet over! Is er iemand die mij kan vertellen wanneer de pijn overgaat? De dokter en het ziekenhuis geven niet genoeg informatie en kunnen niks zeggen. De bij effecten zijn vreselijk. Ik kreeg na 2 weken overal bulten, jeuk, enorme gewrichtspijn en astma aanvallen, terwijl ik normaal geen astma heb. Weet iemand of dit overgaat? I[lees meer...]k zie na een week nog geen vermindering in de bijwerkingen!
17-12-2013

Ziekte van Graves

Ik heb ziekte van Graves waarvoor ik Strumazol voorgeschreven kreeg. Nou ik gebruik ongeveer twee en een half week, samen met betablokker. nou kan mijn feest begon met heeeeel veel jeuk, bulten op mijn lichaam, mijn gewrichten van mijn vingers doen veel pijn net als mijn schouderblad en jaja 1 knie. ik kreeg voor 3 dagen predniselon, dit is de derde dag en krijg steeds mee[lees meer...]r pijn! ongelooflijk! ik moest trouwens twee dagen geleden stoppen met strumazol, voor mij geen strumazol meer!
09-06-2016

Ziekte van Graves

Nadat de ziekte van Graves was geconstateerd begonnen met Strumazol. In het begin ging het prima. Na twee weken kreeg ik overal plakkaten op mijn lichaam van mijn tenen tot aan mijn gezicht (galbulten). Dit jeukte ontzettend en het verplaatste zich continu. Een dag later zwol ik op. In overleg met de internist de strumazol stop gezet. Die nacht werd ik wakker en toen waren[lees meer...] ook mijn keel en tong verdikt. Huisartsenpost gebeld en met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Daar opgenomen en predison gekregen tegen de allergische reactie. De hele dag in het ziekenhuis gelegen en tegen de avond mocht ik naar huis. Na effecten van de strumazol waren ontzettende gewrichtspijnen. Kon bijna niet meer lopen en alleen uit bed komen. Daarna bij een alternatief therapeut geweest en dit is een tijd goed gegaan. Nu gaat het helaas weer achteruit en moet ik uitzoeken wat de volgende stap wordt.
05-08-2015

Ziekte van Graves

Jaren geleden heb ik voor mijn aandoening ook strumazol geslikt. Toen had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Maar nu heb ik wel last van bijwerkingen. De eerste twee weken had ik last van hoofdpijn, spierzwakte/spierpijn in mijn benen en soms misselijkheid. Ook was ik ineens heel emotioneel met huilbuien (dat heb ik normaal niet, herkende mezelf niet meer). Mijn arts zei[lees meer...] dat dit ook kon komen doordat mijn schildklierwaardes zo aan het schommelen waren - van heel up naar veel te down. Ik was recent ruim een week gestopt met het slikken van strumazol ivm het nemen van radioactief jodium. Nu ben ik weer twee dagen begonnen met de strumazol en de hoofdpijn, misselijkheid en spierpijn zijn weer terug.
23-04-2013

Ziekte van Graves

In het najaar is bij mij de Ziekte van Graves geconstateerd, dus een veel te snelle schildklier. Ik kreeg hiervoor direct beta-blokkers om mijn hoge hartslag onder controle te krijgen en nadat ik bij de Endocrinoloog ben geweest ben ik in December gestart met 20mg Strumazol/dag. Ik heb gelukkig helemaal geen last gehad van bijwerkingen en na ongeveer een maand begon ik mij[lees meer...] langzaam beter te voelen. Na 2 maanden moest ik naast de Strumazol ook Levotheroxine gaan slikken (25Mgu). Inmiddels zijn mijn bloedwaardes stabiel en voel ik mij ook een nieuw mens vergeleken met eind vorig jaar. Ik moet nu nog een jaar doorgaan met de medicatie en dan hopen dat het genezen is. Ik wilde mijn ervaring delen omdat er vooral veel negatieve verhalen overal op internet staan, waar ik zelf nogal van geschrokken ben toen ik de diagnose Graves kreeg. Maar de behandeling kan dus ook heel goed verlopen!
16-01-2013

Schildklier

Het sloeg goed aan 1 maand alleen Strumazol en daarna 127 mg Eutyrox erbij. Ik ben wel 5 tot 8 kilo aangekomen door de Strumazol. Vervelende bijwerking, maar het heeft geholpen met het genezen van de graves en het heeft alle op hol geslagen hormonen doen dimmen. 3 keer graves gehad door stress en door zwangerschap, alle drie de keren goed genezen. Wel helaas moeten stop[lees meer...]pen met de borstvoeding, maarja een kind heeft meer aan een gezonde moeder en kunst voeding dan een heks met borstvoeding.
05-11-2013

Hyperthyreoïdie

In september 2013 is bij mij een te snelle schildklier werking geconstateerd door de ziekte van Graves. Na 2 weken deze medicijnen geslikt te hebben, kreeg ik heftige uitslag. Moest hiervoor aan de prednison (stootkuur) omdat het niet over ging. Nog geen 2 weken hierna kreeg ik koorts en keelpijn. Direct de internist gebeld en die zei dat ik bloed moest laten prikken. Dit [lees meer...]gedaan en ruim een uur later kreeg ik telefoon dat ik direct naar het ziekenhuis moest komen. Ik had nog maar heel weinig witte bloedcellen, waarvan de neutrofielen zelfs 0 waren. Ik moest direct met de medicatie stoppen en heb meer dan een week in het ziekenhuis gelegen om mijn witte bloedcellen op een normaal niveau te krijgen. Wat een verschrikkelijk medicijn.
28-05-2019

Vermoeidheid

Had last van flinke vermoeidheid en trainde vaak, zoals joggen en twee keer per week ook voetballen. Dit ging helaas niet meer vanwege te vermoeid te zijn.
27-05-2019

Snel werkende schildklier

Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.
28-03-2015

Snel werkende schildklier

Wat een rot medicijn is dit. enorme maagpijn, fikse buikpijn en lijk wel zes maanden zwanger zo opgezet is mijn buik. En dan te denken dat ik er nog lange tijd mee door moet gaan. Bah!
18-05-2019

Ziekte van Graves

Heel neerslachtig, gewichtstoename, depressief, jeuk over gehele lichaam. Ben het helemaal zat om me niet meer mezelf te voelen. Zonder medicatie voel ik mij beter en zelfverzekerder.
08-05-2019

07-12-2018

Ziekte van Graves

Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.
24-01-2017

Ziekte van Graves

Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. In het begin veel bijwerkingen, opgezette buik, darmproblemen, misselijk, vocht vasthouden. Na een tijdje gingen deze bijwerkingen over. Nu op wat kleine dingetjes na (af en toe wat lichte gewrichtspijn bijvoorbeeld) nergens meer last van. Ik word behandeld doormiddel van monotherapie (strumazol in lage dosering ipv strumazol in hog[lees meer...]e dosering icm schildklierhormonen). Begon met 30 mg per dag. Gebruik inmiddels nog maar 25 mg per week.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum